سامانه بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی bimekar.mcls.gov.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سامانه بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی سامانه ای است که با نشانی اینترنتی bimekar.mcls.gov.ir راه اندازی شده است. همه کارگران ساختمانی متقاضی بیمه می توانند با ورود به این سامانه اقدام به ثبت نام نموده و بعد از گذراندن مراحل مربوط به  شناسایی و تائید شعب تأمین اجتماعی ثبت نام خود را تکمیل نموده و از مزایای پوشش بیمه‌ای برخوردار شوند.

در ادامه مطلب به توضیح بیشتر در رابطه با سامانه بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی، نحوه ورود به سامانه، انجام ثبت نام و … خواهیم پرداخت. تا پایان با ما همراه باشید.

سامانه بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی

یکی از مهمترین مطالبات کارگران در طی سال های گذشته داشتن بیمه و تحت پوشش بودن خدمات بیمه ای است. این امر با توجه به خطرات مختلفی که در حین کار برای کارگران وجود دارد، مطالبه ای مهم و ضروری است. در همین راستا اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام به اتخاذ تدابیری جهت تحت پوشش بیمه درآوردن این قشر نموده است.

قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی تصویب شده است و کارگران می توانند در صورتی که واجد شرایط بوده و با داشتن مدارک و اطلاعات لازم برای انجام ثبت نام بیمه اجتماعی اقدام نمایند.

کارگران ساختمانی متقاضی استفاده از بیمه تامین اجتماعی می توانند با مراجعه به سامانه بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی در این سامانه ثبت‌ نام نموده و مراحل فرآیند شناسایی و تائید شعب تأمین اجتماعی را گذرانده تا بتوانند تحت پوشش بیمه درآمده و از مزایای پوشش بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

پس از انجام ثبت نام، روند استحقاق سنجی متقاضیان، از طریق استعلام و بازدید میدانی و توسط متصدیان این امر صورت می پذیرد و در ادامه مراحل و پس از انجام برسی های لازم، نتیجه به افراد اعلام خواهد شد.

ادامه مطلب
سامانه اظهارنامه اجاره املاک my.tax.gov.ir

باید توجه داشته باشید با توجه به مصوبه کارگروه رفع موانع اجرایی بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی، ثبت نام کلیه کارگران ساختمانی اعم از کارگران بیمه شده و بیمه نشده در این سامانه لازم می باشد. سامانه بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی با نشانی اینترنتی bimekar.mcls.gov.ir در دسترس می باشد.

مقاله پیشنهادی « سامانه جستجوی شغل

ورود به سامانه بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی bimekar.mcls.gov.ir

همان طور که اشاره شد کلیه کارگران ساختمانی متقاضی بیمه می توانند با ورود به سامانه بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی bimekar.mcls.gov.ir در این سامانه ثبت‌نام کرده و بعد از گذراندن و طی مراحل فرآیند شناسایی و تائید شعب تأمین اجتماعی از مزایای پوشش بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

همچنین کاربران تمامی دستگاه‌های اجرایی سامانه نظیر ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها، شعب سازمان تأمین اجتماعی و بازرسان و سر بازرسان انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی نیز این امکان را دارند تا با استفاده از این سامانه، مراحل بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی را انجام داده و یا به اعتراض آن‌ها رسیدگی کنند.

کارگران ساختمانی برای استفاده از این بیمه و انجام ثبت نام می بایست دارای شرایط لازم باشند، یکی از شرایط اصلی بهره مندی از بیمه کارگران ساختمانی ارتباط کارگر به هر نحوی در رابطه با ایجاد، توسعه، تجدید بنا، تعمیرات و تخریب مربوط به ساختمان که به طور مستقیم شخص در آن اشتغال دارد و در برابر آن مزد دریافت می نماید، می باشد. علاوه بر این مورد فرد باید در حرفه خود دارای کارت مهارت فنی معتبر از سازمان فنی و حرفه ای بوده و واجد دیگر شرایط برخورداری از پوشش بیمه ای نیز باشد.

ادامه مطلب
سایت نوبت دهی تعویض پلاک موتور سیکلت در تهران

برای ورود به سامانه بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی می بایست آدرس اینترنتی این سامانه یعنی bimekar.mcls.gov.ir را در صفحه مرورگر خود وارد و جستجو نمایید، پس از جستجوی آدرس اینترنتی مذکور به طور مستقیم به سایت بیمه کارگران ساختمانی وارد خواهید شد و می توانید اقدام به ثبت نام نمایید.

مقاله پیشنهادی » سامانه کارا وزارت کار

سامانه ثبت نام بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی

اگر پیش از این در سامانه ثبت نام نموده باشید اکنون می توانید به پورتال کاربری خود در این سامانه وارد شوید. به این منظور پس از ورود به صفحه اصلی بر روی گزینه بیمه کارگران ساختمانی کلیک کنید. پس از این به صفحه جدید وارد خواهید شد ورود کارگزان ساختمانی را بفشارید. با تکمیل اطلاعات کاربری خود از جمله نام کاربری و رمز عبور می توانید به پورتال اختصاصی خود ورود پیدا نمایید.

ثبت نام در سامانه بیمه کارگران ساختمانی

پس از ورود به سایت بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی می توانید برای ثبت نام اقدام نمایید. پس از ورود به صفحه اصلی بر روی گزینه بیمه کارگران ساختمانی کلیک کنید.

ورود به سامانه ثبت نام بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی

پس از این به صفحه جدید وارد خواهید شد بر روی گزینه متقاضیان ثبت نام در سامانه بیمه کارگران ساختمانی کلیک کنید.

نحوه ثبت نام بیمه کارگران ساختمانی

برای انجام ثبت نام در این سامانه باید شش مرحله زیر را طی کنید.

  • بررسی کد ملی

بعد از وارد کردن شماره ملی سرپرست خانوار و مقدار تصویر امنیتی بر روی دکمه گام بعد کلیک کنید. سیستم بعد از بررسی کد ملی وارد شده عملیات را ادامه خواهد داد.

  • مرحله دوم: تکمیل مشخصات سرپرست خانواده
  • مرحله سوم: تکمیل اطلاعات مربوط به آدرس و مرکز تماس
  • مرحله چهارم: نشانی خانوار
  • مرحله پنجم: بازبینی اطلاعات وارد شده
  • مرحله شش: ایجاد حساب کاربری

با تکمیل اطلاعات در هر مرحله به مرحله بعد وارد خواهید شد. در نهایت و در انتهای مراحل می بایست بر روی گزینه ثبت نهایی کلیک نموده و ثبت نام خود را تکمیل نمایید.

مقاله پیشنهادی « سامانه شکایت اداره کار

شرایط ثبت نام بیمه کارگران ساختمانی

همان طور که پیش از این هم اشاره شد کارگران برای برخورداری از بیمه مخصوص کارگران ساختمانی و تحت پوشش این بیمه بودن باید دارای شرایط خاصی باشند در صورتی که واجد شرایط ذکر شده باشید با طی مراحل می توانید تحت پوشش بیمه مخصوص و کارگران ساختمانی در آمده و از مزایا و خدمات مربوط به آن استفاده نمایید.

ادامه مطلب
سایت ثبت نام فاقدین شناسنامه faghedin.sabteahval.ir

از جمله شرایط ثبت نام بیمه کارگران ساختمانی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • فرد باید به هر نحوی در ارتباط با مشاغل مربوط به ایجاد، توسعه، تجدید بنا، تعمیرات و تخریب مربوط به ساختمان بوده، به طور مستقیم اشتغال داشته و در برابر آن مزد دریافت نماید.
  • فرد، هیچ یک از صنوف دیگر که دارای مجوز هستند، نباشد.
  • مالک وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی و کار نباشد.
  • فرد نباید دارای کارت بهداشت که معرف حضور در واحدهای صنفی تحت نظارت وزارت بهداشت است، باشد.
  • مشمول مقررات خاص برای بیمه و بازنشستگی نباشد.
  • مشغول به فعالیت در سایر حوزه های تجاری، بازرگانی، خدماتی و صنعتی نباشد.
  • شخص باید در حرفه خود دارای کارت مهارت فنی معتبر از سازمان فنی و حرفه ای باشد.

کلیه کارگران ساختمانی حائز شرایط متقاضی بیمه نامه تأمین اجتماعی در سراسر کشور این امکان را دارند تا با در اختیار داشتن مدارک مورد نیاز نظیر (کارت ملی و شناسنامه، قبوض برق و تلفن، کارت مهارت معتبر فنی و حرفه‌ای) نسبت به ثبت نام در سامانه و گرفتن کد رهگیری اقدام کنند.

برای ورود مستقیم به سامانه بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی کلیک کنید.

سایت بیمه کارگران ساختمانی، سامانه ای است که برای ارائه خدمات بیمه ای به کارگران ساختمانی و ثبت نام آنان راه اندازی شده است. این سامانه به کارگران ساختمانی امکان می دهد تا بدون نیاز به حضور در شعب سازمان تامین اجتماعی، نسبت به ثبت نام و دریافت بیمه خود اقدام کنند.

در این مقاله در رابطه با سامانه بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی، نحوه ورود به سایت و انجام ثبت نام، شرایط ثبت نام بیمه کارگران و … توضیحات کامل و لازم ارائه گردید. در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتری دارید می توانید سوالات و ابهامات خود را از طریق قسمت کامنت با ما در میان بگذارید ، کارشناسان این مجموعه پس از دریافت سوالات به شما پاسخ خواهند داد.

ادامه مطلب
برنامه راهبران حمل و نقل

همچنین می توانید نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را نیز از همین طریق با ما به اشتراک بگذارید، بدون شک دریافت نظرات سازنده شما در ادامه مسیر برای ما یاری رسان خواهد بود.

مقاله پیشنهادی » سایت بیمه بیکاری

سؤالات متداول سامانه بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی

سایت بیمه کارگران ساختمانی، سامانه ای است که برای ارائه خدمات بیمه ای به کارگران ساختمانی و ثبت نام آنان راه اندازی شده است. این سامانه به کارگران ساختمانی امکان می دهد تا بدون نیاز به حضور در شعب سازمان تامین اجتماعی، نسبت به ثبت نام و دریافت بیمه خود اقدام کنند.

این سامانه با نشانی اینترنتی bimekar.mcls.gov.ir در دسترس می باشد.

در این رابطه در متن مقاله بالا به طور کامل توضیح داده شده است. برای اطلاعات بیشتر به متن مقاله بالا مراجعه فرمایید.

امتیاز دهی به مقاله

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا