سامانه استعلام سابقه جبهه با کد ملی

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه استعلام سابقه جبهه با کد ملی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سامانه استعلام سابقه جبهه با کد ملی

رزمندگانی که پیش از این و در طول دوران جنگ تحمیلی، در جبهه ها ی نبرد حضور داشتند در صورت تمایل برای دریافت سابقه جبهه خود می توانند از طریق سامانه استعلام سابقه جبهه با کد ملی اقدام نمایند.

پیش از این روند استعلام سابقه جبهه تنها فقط به‌‌صورت حضوری و از طریق مراجعه به ارگان‌های مربوطه مانند ارتش، سپاه و بسیج انجام می گرفت و افرادی که نیاز به استعلام سابقه حضور خود در جبهه ها داشتند تنها با مراجعه به این مراکزمی توانستند گواهی مد نظر را دریافت نمایند. امروزه و با سرعت روند استفاده از بسترهای الکترونیک در کشور انجام بسیاری از کارها به صورت آنلاین و غیر حضوری انجام می پذیرد، به همین ترتیب امکان استعلام سابقه جبهه با کد ملی نیز به صورت آنلاین فراهم می باشد و افرادی که سابقه حضور در جبهه های نبرد را داشتند می توانند با مراجعه به سامانه استعلام سابقه جبهه برای دریافت سابقه خود مراجعه نمایند.

در ادامه این مطلب در مورد سامانه استعلام سابقه جبهه با کد ملی ، دریافت استعلام سابقه جبهه سپاه، ارتش ، بسیج و … می پردازیم ، با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

معرفی سامانه استعلام سابقه جبهه با کد ملی

در زمان جنگ هشت ساله، بسیاری از نیروها از سمت ارگان های مختلف و یا به صورت خودجوش به جبهه های نبرد علیه باطل اعزام شدند، این افراد اکنون می توانند به صورت غیر حضوری و صرفا با مراجعه به سامانه استعلام سابقه جبهه با کد ملی، با توجه به ارگان خود برای استعلام سابقه جبهه اقدام کنند.

امروزه و با فراهم شده بسترهای الکترونیکی مناسب در کشور، انجام بسیاری از کارها لزوما نیازی به مراجعه حضوری به مراجع ذیربط نداشته و افراد میتوانند صرفا به صورت آنلاین و با مراجعه به سامانه های ایجاد شده برای انجام امور مد نظر خود اقدام نمایند. امکان استعلام سابقه جبهه نیز مانند بسیاری از امور دیگر به همین ترتیب امکان پذیر می باشد.

سامانه استعلام سابقه جبهه برای ارگان های مختلف اعزام کننده تفاوت دارد و افراد با توجه به ارگان اعزام کننده می بایست به روش های مختلفی برای دریافت استعلام سابقه جبهه خود اقدام کنند.

در ادامه در مورد سامانه استعلام سابقه جبهه سپاه، ارتش و … توضیح خواهیم داد.

 

سامانه استعلام سابقه جبهه ارتش

یکی از ارگان هایی که در طول جنگ تحمیلی اقدام به اعزام نیرو به جبهه های نبرد می نمود ارتش جمهوری اسلامی ایران می باشد. کسانی که سابقه اعزام به جبهه از سوی ارتش جمهوری اسلامی ایران را دارند می توانند با مراجعه به سامانه استعلام سابقه جبهه ارتش برای دریافت سابقه حضور خود در جبهه اقدام نمایند.

سامانه استعلام سابقه جبهه ارتش در واقع سایت aja.ir می باشد. نحوه استعلام سابقه جبهه ارتش به این ترتیب است.

ابتدا به سایت aja.ir وارد شوید. برای این موضوع تنها کافی است آدرس اینترنتی این سامانه یعنی aja.ir را در صفحه مرورگر خود وارد و جستجو نمایید، پس از جستجوی آدرس اینترنتی مذکور به طور مستقیم به پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران وارد خواهید شد.

سامانه استعلام سابقه جبهه ارتش با کد ملی

پس از ورود به صفحه اصلی از منوی موجود در سمت راست صفحه بر روی گزینه کد رهگیری ایثارگران کلیک کنید.

پس از این دو زیر گزینه کد رهگیری پایوران و کد رهگیری وظیفه را مشاهده می کنید. با توجه به نوع اعزام خود گزینه مرتبط با خود را انتخاب نمایید.

در صورت انتخاب گزینه اول، یعنی پایوران بعد از ورود به صفحه جدید می بایست اطلاعات خواسته شده مانند کد ملی، شماره کارگزینی یا شماره کارت را وارد نمایید. توجه داشته باشید که تکمیل یک از موارد گفته شده کفایت می کند. پس از تکمیل فیلد مورد نظر برای دریافت سابقه جبهه ارتش بر روی گزینه تایید کلیک نمایید. پایوران با انجام این مراحل خواهند توانست سابقه حضور در جبهه ارتش را مشاهده نمایند.

در صورتی که از کارکنان وظیفه ارتش جمهوری اسلامی ایران می باشید گزینه دوم یعنی کد رهگیری وظیفه را کلیک کنید. پس از ورود به صفحه جدید می بایست در کادر مشخص شده، کد ملی خود را وارد نموده و بر روی گزینه جستجو کلیک نمایید. پس از این می توانید سابقه جبهه ارتش را مشاهده نمایید.

 

سامانه استعلام سابقه جبهه سپاه

در طول دوران هشت ساله جنگ تحمیلی، بسیاری از افراد حاضر در جبهه ای نبرد، کسانی بودند که از سوی سپاه پاسدان برای دفاع از کشور به این مناطق اعزام شده بودند. ایثارگران سپاهی که در طول دوران جنگ سابقه حضور در جبهه های نبرد دارند می توانند با مراجعه به سامانه استعلام سابقه جبهه با کد ملی برای مشاهده و دریافت سابقه جبهه خود اقدام نمایند. دریافت سابقه جبهه سپاه با استفاده از سامانه استعلام سابقه جبهه سپاه با آدرس اینترنتی isaar.ir انجام می پذیرد.

برای دریافت سابقه جبهه سامانه باید به این صورت عمل نمایید.

ابتدا به سامانه استعلام سابقه جبهه سپاه وارد شوید برای این منظور باید آدرس اینترنتی این سامانه یعنی isaar.ir را در صفحه مرورگر خود وارد و جستجو نمایید پس از جستجوی آدرس اینترنتی مذکور به طور مستقیم به سایت استعلام سابقه جبهه سپاه وارد خواهید شد و می توانید برای دریافت سابقه جبهه سپاه اقدام کنید.

سامانه استعلام سابقه جبهه سپاه با کد ملی

پس از ورود به سامانه استعلام سابقه جبهه سپاه، از منوی موجود در سمت چپ صفحه گزینه خدمات پر کاربرد را انتخاب کنید. در صفحه جدید که به آن هدایت می شوید گزینه “استعلام ایثارگر یا وابسته” را انتخاب کنید.

در گام بعدی کد ملی و تصویر امنیتی موجود در صفحه را در کادر مخصوص به آن وراد نموده و گزینه استعلام را بفشارید. با انجام این مراحل می توانید با استفاده از سامانه استعلام سابقه جبهه ، سوابق جبهه خود را دریافت کنید.

 

استعلام سابقه جبهه بسیج

قسمت عمده ای از رزمندگان حاضر در جبهه های دفاع از کشور، در واقع افرادی بودند که به صورت داوطلبانه و خود جوش برای حضور در این صحنه و دفاع از مرز و بوم این سرزمین اقدام کردند. این نیروها که به صورت مردمی و داوطلبانه در طی دوران جنگ تحمیلی دوشادوش دیگر نیروها جنگیدند از سوی ارگان هایی مانند سازمان هلال احمر یا جهاد سازندگی کشور به مناطق جنگی اعزام شدند.

با در نظر داشتن سابقه حضور این نیروهای مردمی در جبهه ها ، وزارت جهاد کشاورزی سامانه ای با نام سامانه جامع آمار و اطلاعات ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی را راه اندازی نموده است. این سامانه با نشانی isarjahad.maj.ir در دسترس بوده و کلیه جهادگرانی که از این طریق به جبهه های نبرد اعزام شده اند می توانند کلیه مدارک و مستندات مربوط به حضور خود را در این سامانه بارگذاری نمایند.

پس از اینکه در این سامانه ثبت نام نمودید و مدارک مورد نیاز را ارسال کردید ، این اطلاعات و مشخصات بررسی خواهد شد و در صورت وجود نقص و ایراد ، به شما اطلاع رسانی انجام می پذیرد و به این ترتیب می توان از این طریق برای استعلام سابقه جبهه بسیج سازندگی اقدام نمود

 

همان طور که در این مقاله به طور کامل اشاره شد رزمندگانی که در طول دوران جنگ تحمیلی در جبهه ها حضور داشتند می توانند با توجه به ارگان محل اعزام خود برای دریافت سابقه جبهه با کد ملی اقدام کنند با توجه به محل و نوع اعزام، این عزیزان می توانند برای دریافت سابقه جبهه خود از طرق مختلف اقدام کنند.

در این مقاله به معرفی سامانه استعلام سابقه جبهه با کد ملی، استعلام سابقه حبهه ارتش ، استعلام سابقه جبهه ارتش و بسیج سازندگی و … پرداختیم. در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتری دارید می توانید سوالات و ابهامات خود را از طریق قسمت کامنت با ما در میان بگذارید ، کارشناسان این مجموعه پس از دریافت سوالات به شما پاسخ خواهند داد. همچنین می توانید نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را نیز از همین طریق با ما به اشتراک بگذارید، بدون شک دریافت نظرات سازنده شما در ادامه مسیر برای ما یاری رسان خواهد بود.

 

سؤالات متداول سامانه استعلام سابقه جبهه با کد ملی

بله، با توجه به ارگان اعزام کننده خود می توانید با استفاده از سامانه استعلام سابقه جبهه مربوط به آن برای دریافت استعلام سابقه جبهه خود اقدام نمایید.

با مراجعه به سایت aja.ir و به روش توضیح داده شده در متن مقاله می توانید برای دریافت سابقه جبهه ارتش اقدام نمایید.

رزمندگان سپاه با مراجعه به سامانه ایثار با نشانی اینترنتی isaar.ir و با استفاده از توضیحات ارائه شده می توانند سابقه جبهه سپاه را دریافت نمایند.

لینک کوتاه مقاله :

متن سربرگ خود را وارد کنید

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

6/6 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه استعلام سابقه جبهه با کد ملی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا