سامانه منبع یاب وزارت بهداشت rsf.research.ac.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه منبع یاب وزارت بهداشت rsf.research.ac.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سامانه منبع یاب وزارت بهداشت rsf.research.ac.ir

سامانه منبع یاب وزارت بهداشت توسط مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی زیر نظر معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور راه اندازی شده است.

این سامانه با آدرس اینترنتی rsf.research.ac.ir و در راستای دسترسی آسان و سریع به منابع مختلف از جمله کتاب ها، مجلات، راهنماهای علوم پزشکی و …. ایجاد شده است. کاربران می توانند با مراجعه و استفاده از این سامانه به منابع اطلاعاتی معتبر در حوزه علوم پزشکی دسترسی پیدا نموده و از این منابع استفاده نمایند.

در ادامه این مطلب به توضیح بیشتر در رابطه با سامانه منبع یاب وزارت بهداشت خواهیم پرداخت.

سامانه منبع یاب وزارت بهداشت

سامانه منبع یاب وزارت بهداشت rsf.research.ac.ir در جهت دسترسی راحت تر اساتید، دانشجویان و پژوهشگران رشته های مختلف علوم پزشکی به منابع اطلاعاتی مختلف راه اندازی کرده است. این سایت با آدرس اینترنتی rsf.research.ac.ir در دسترس بوده و کاربران می توانند با مراجعه به این سایت از امکانات مختلف موجود برای سرچ در میان منابع اطلاعاتی استفاده نمایند.

با راه اندازی این سامانه توسط مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت، پژوهشگران مختلف حوزه های علوم پزشکی می توانند در میان منابع مختلف و پایگاه های اطلاعاتی مانند ISI، SCOPUS، embas و … جستجو نموده و به کلیه اطلاعات مربوط به یک منبع از جمله عنوان، ناشر، Journal Metrics ، ISI Rankings، Scopus Rankings و …. دست پیدا نمایند.

کاربران می توانند با مراجعه به این سامانه و با استفاده از روش های مختلف جستجو مانند جستجو ساده، پیشرفته و موضوعی به آسانی و بدون صرف وقت و زمان زیاد به منابع معتبر اطلاعاتی مد نظر خود دست پیدا کنند و در روند پژوهش خود استفاده نمایند.

 

ورود به سامانه منبع یاب وزارت بهداشت rsf.research.ac.ir

همان طور که پیش از این هم اشاره شد سایت منبع یاب وزارت بهداشت برای دسترسی راحت و سریع به منابع اطلاعاتی مختلف از جمله کتابها، مجلات، راهنماها و… در حوزه علوم پزشکی ایجاد شده است . کاربرانی که نیاز به منابع اطلاعاتی در این زمینه داشته باشند می توانند با مراجعه به سایت منبع یاب وزارت بهداشت بین 40 هزار عنوان کتاب، 5 هزار مجله و منابع دیگر جستجو نموده و از نتایج ارائه شده استفاده نمایند.

برای جستجو میان این منابع و استفاده در روند پژوهش می بایست ابتدا به این سامانه وارد شوید. برای ورود به سامانه منبع یاب وزارت بهداشت کافی است آدرس اینترنتی این سامانه یعنی rsf.research.ac.ir را جستجو نموده تا به طور مستقیم به سامانه اشاره شده وارد شوید.

سامانه منبع یاب وزارت بهداشت

 

 

پس از ورود به این سامانه مشاهده می کنید که صفحه اصلی دارای قسمتها و بخش ها ی مختلفی می باشد، در قسمت بالای صفحه زبانه هایی با عنوان جستجوی ساده، جستجوی پیشرفته، جستجوی موضوعی، رتبه بندی
اسکوپوس، رتبه بندی ISI و منابع اطلاعاتی وجود دارد . با استفاده از هر کدام از این زبانه ها می توانید از امکانات ارائه شده استفاده نمایید و بنا به نوع نیاز خود در میان منابع اطلاعاتی این سامانه جستجو نمایید.

در ادامه و برای آشنایی بیشتر در خصوص نحوه جستجو ساده ، پیشرفته ، موضوعی در سامانه منبع یاب وزارت بهداشت rsf.research.ac.ir بیشتر توضیح خواهیم داد.

 

جستجوی ساده در سامانه منبع یاب وزارت بهداشت

برای جستجو ساده در سامانه منبع یاب وزارت بهداشت باید پس از ورود به این سامانه بر روی زبانه جستجوی ساده کلیک نمایید.

جستجوی ساده در سامانه منبع یاب وزارت بهداشت

بعد از این با تایپ در کادرهای موجود مانند نام کتاب، مجله، نام ناشر، شماره ISBN/ISSN و یا نام نمایه و … نتایج برای شما نشان داده می شود.

در این قسمت با تایپ قسمتی از واژه مورد نظر نیز، نتایج نزدیک به طور خودکار نمایش داده می شود.

در این نوع جستجو می توان نتایج را به کتاب، مجلات ، راهنما و یا از نظر دسترسی به مواردی مانند مشترک، رایگان، غیر مشترک محدود نمایید.

همبن طور تمامی شاخص های علم سنجی WOS و Scopus نیز نمایش داده می شود.بعد از سرچ بر اساس گزینه های مختلف می توانید نتایج را در قسمت پایین صفحه مشاهده نمایید.

 

جستجوی پیشرفته در سامانه منبع یاب وزارت بهداشت

برای انجام جستجوی پیشرفته در سامانه منبع یاب وزارت بهداشت rsf.research.ac.ir پس از ورود به این سامانه گزینه جستجوی پیشرفته را کلیک نمایید.

جستجوی پیشرفته در سامانه منبع یاب وزارت بهداشت

بخش های مختلف( حداقل یک قسمت ) از جمله نام کتاب، مجله، نام ناشر، شماره ISBN/ISSN و یا نام نمایه و … را وارد نمایید و در ادامه گزینه جستجو را کلیک کنید.

در این نوع جستجو علاوه بر امکاناتی که در جستجوی ساده وجود دارد، می توان محدودیت هایی از طریق شاخص های علم سنجی مانند Factor Impact و CiteScore را نیز اعمال نمود.

 

جستجوی موضوعی در سایت منبع یاب وزارت بهداشت

برای انجام جستجوی موضوعی در سایت منبع یاب وزارت بهداشت rsf.research.ac.ir ، زبانه جستجو موضوعی را کلیک نمایید.

جستجوی موضوعی در سامانه منبع یاب وزارت بهداشت

کادرهای موجود از جمله حیطه موضوعی مورد نظر و … را تکمیل نمایید.در جستجوی موضوعی، در صورتی که موضوع مورد نظر دارای حوزه مشترک با سایر مقالات باشد این علامت(+) در کنار مقاله نمایش داده می شود و با انتخاب آن می توانید درختواره موضوعی را مشاهده کنید.

همان طور که گفته شد در این نوع جستجو، کاربران می توانند با استفاده از درختواره موضوعی موجود
مجله های معتبر در حوزه ی موضوعی خود را پیدا نمایند. پس از اینکه بخشی از از موضوع را تایپ کردید، سامانه
موضوع مورد نظر را بازیابی نموده و نمایش خواهد داد. همان طور که گفته شد در صورت مشاهده +
در کنار موضوعات، خواهید توانست زیر شاخه های موضوع را مشاهده کنید.

جستجو بر اساس رتبه بندی Scopus در سامانه منبع یاب وزارت بهداشت

برای انجام جستجو بر اساس رتبه بندی Scopus پس از اینکه به سامانه وارد شدید بر روی گزینه مورد نظر کلیک کنید. پس از این گزینه ها و فیلترهای مورد نظر را تکمیل نموده و بر اساس آن جستجو نمایید

جستجو بر اساس رتبه بندی اسکوپوس در سامانه منبع یاب وزارت بهداشت

در این نوع جستجو، امکان جستجو بر اساس رتبه بندی Q1 تا Q2 و همچنین موضوعات بر اساس TOP امکان پذیر است. همان طور که می دانید رتبه بندی لحاظ شده در این قسمت بر اساس رتبه بندی پایگاه Scopus است.

برای ورود مستقیم به سایت منبع یاب وزارت بهداشت rsf.research.ac.ir کلیک کنید.

همان طور که مطالعه کردید سامانه منبع یاب وزارت بهداشت rsf.research.ac.ir توسط معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و برای امکان دسترسی به منابعی مختلفی همچون کتاب، مجله، راهنما و… در حوزه علوم پزشکی راه اندازی شده است با ورود به این سامانه می توانید به روش های مختلف در میان منابع اطلاعاتی موجود جستجو نمایید.

در صورتی که پس از خواندن این مطلب سوالی داشته و یا نیاز به راهنمای بیشتری دارید می توانید سوالات و ابهامات خود را از قسمت کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید. پس از دریافت ، کارشناسان این مجموعه به پرسش های شما پاسخ خواهند داد. همچنین می توانید از همین طریق با ما در ارتباط بوده و نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

سؤالات متداول سامانه جامع منابع انسانی آموزش و پرورش hrm.medu.ir

سایت منبع یاب وزارت بهداشت rsf.research.ac.ir سامانه ای است که برای جستجو و دسترسی پژوهشگران، دانشجویان، اساتید حوزه علوم پزشکی حوزه علوم پزشکی به منابع اطلاعاتی مختلف در این حوزه راه اندازی شده است.

با مراجعه به سایت منبع یاب وزارت بهداشت و به روش های گوناگون از جمله جستجوی ساده، جستجوی پیشرفته ، جستجوی موضوعی، جستجو بر اساس رتبه بندی Scopus و رتبه بندی ISI می توانید در میان منابع موجود جستجو نمایید.

با ورود آدرس اینترنتی این سامانه rsf.research.ac.ir و با توجه به توضیحات ارائه شده می توانید به این سایت وارد شده و در میان منابع موجود جستجو نمایید.

لینک کوتاه مقاله :

متن سربرگ خود را وارد کنید

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

6/6 - (12 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه منبع یاب وزارت بهداشت rsf.research.ac.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا