سامانه هشت s-hasht.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه هشت s-hasht.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

آزمون هدایت شغلی تحصیلی و سنجش تناسب شغلی

سامانه هدایت شغلی و تحصیلی یا سامانه هشت s-hasht.ir با هدف خودشناسی و سنجش توانایی های دانش آموزان برای انتخاب شغل مناسب راه اندازی شده است.

یکی از مهمترین دغدغه های ذهنی دانش آموزان بدون شک مربوط به انتخاب شغل آینده و همچنین عدم اطلاع کافی از آینده شغلی رشته های مختلف است. گاهی اوقات دانش آموز به علت عدم شناخت لازم و کافی از خود پای در راه رشته ای می گذارد که هیچ اطلاعی از آینده شغلی و یا مهارت ها و توانایی های لازم برای ماندن در آن شغل ندارد. انتخاب ناآگاهانه راه باعث عدم موفقیت و دل زدگی فرد می شود و باعث می شود فرد تا مدت ها احساس سرخوردگی و یاس و ناامیدی کند.


انتخاب رشته تحصیلی متناسب با روحیات دانش آموز و به دنبال آن شغل سازگار با روحیات فرد و متناسب با نیازهای جامعه، امروزه یکی از موارد بسیار مهم و ضروری است که دانش آموزان و اولیا آن ها باید در این مورد حداکثر سعی و توجه را داشته باشند تا دانش آموز از همان ابتدا قدم در راه درستی گذاشته و توانایی ها و مهارت های خود را بشناسد و متناسب با مشاغل مورد علاقه خود قدم در رشته های مختلف بگذارد.
با توجه به اهمیت تناسب علایق و استعدادهای فرد با شغل آینده او، ضرورت انتخاب شغل مناسب بیشتر مشخص می شود.

سامانه هشت

کاملا واضح است که یکی از مهمترین دغدغه های ذهنی پدر و مادرها مربوط به آینده شغلی و کاری فرزندان است. انتخاب مسیر درست و متناسب می تواند تاثیر بسیاری زیادی در رشد و پیشرفت فردی و شغلی فرزندان داشته باشد
سامانه هشت به افراد مختلف کمک می کند تا دقیقا متوجه شوند چه شغلی دوست دارند و چه شغلی مناسب با روحیات و توانایی هایی آن هاست.
بعد از شرکت در آزمون های هشت با توجه به نتایج ارائه شده می توانید علایق و توانایی های خود را بهتر بشناسید و برای انتخاب رشته تحصیلی و شغل مناسب خود آگاهانه تر قدم بردارید.

سامانه هدایت شغلی و تحصیلی یا سامانه هشت s-hasht.ir برای کمک به انتخاب شغل مناسب افراد مختلف راه اندازی شده است. این سامانه دارای مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران است و به دانش آموزان کمک می نماید تا از میان مشاغل موجود در بازار کار، شغل متناسب با روحیات ، توانایی ها و شرایط مختلف را انتخاب نمایند. دانش آموز با استفاده از آزمون ها و مشاوره های موجود در این سامانه می تواند رشته تحصیلی متناسب با شرایط و توانایی های خود را انتخاب نماید.

آزمون های سامانه هشت s-hasht.ir

آزمون های مشاوره ای سامانه هشت فقط محدود به آزمون های یک طرفه و سطحی نمی شود بلکه در این آزمون ها سعی شده است با توجه به ابعاد روانشناسی هر فرد مناسب ترین مشاغل برای او معرفی گردد.
آزمون های سامانه هشت در سه سطح برگزار می شود

  • دوره ی اول متوسطه (از 12 الی 15 سال)
  • دوره ی دوم متوسطه( از 15 الی 18 سال)
  • مقطع دانشگاهی و بزرگسال( از سن 18 سال به بالا)

سامانه هشت دارای آزمون های مختلفی است که در ادامه به آن اشاره می کنیم.


آزمون رغبت

به طور کلی و با توجه به چهارچوب نظری پرسشنامه علایق سامانه هشت، شش نوع علاقه برای هر انسان وجود دارد. با شرکت در آزمون رغبت این سامانه می توانید میزان علاقه و رغبت خود به هر کدام از این گزینه ها را سنجیده و از علایق مختلف خود مطلع شوید.

آزمون توانایی

آزمون توانایی سامانه هشت به سنجش حدود 14 توانایی شما می پردازد با شرکت در آزمون توانایی می توانید توانایی های خود برای شغل های مختلف و مد نظر را بسنجید.

آزمون ارزش های کاری

شغل انتخابی فرد باید متناسب با ارزش های او باشد و در صورت انتخاب شغلی که متناسب با ارزش های فرد و همسو با آن ها نباشد فرد بعد از مدتی احساس نارضایتی از شغل خود می کند
با شرکت در آزمون های ارزش کاری، ارزش های های کاری مد نظر هر فرد بررسی شده و این موارد بهتر مشخص می گردد.

آزمون مشکلات تصمیم گیری

یکی دیگر از آزمون هایی که باید در سامانه هشت به سوالات آن پاسخگو باشید آزمون مشکلات تصمیم گیری است. باید بدانید که نتایج آزمون مشکلات تصمیم گیری فقط برای مشاور قابل مشاهده می باشد.

آزمون وضعیت تصمیم گیری

با شرکت در آزمون وضعیت تصمیم گیری مشخص می شود که شما در کدام یک از مراحل مختلف تصمیم گیری قرار دارید. این مراحل شامل عدم آمادگی برای تصمیم گیری شغلی، در حال جستجو شغل و انتخاب شغل قطعی می باشد.

بعد از شرکت در آزمون های مختلف این سامانه می توانید نتایج مشاوره را در قالب راهنامه مشاهده نموده وبرای انتخاب شغل و رشته تحصیلی آینده ی خود از این نتایج استفاده نمایید.
با توجه به نتایج این آزمون ها می توانید مسیر تحصیلی خود (رشته ی دانشگاهی و متوسطه) برای دستیابی به رشته مورد نظر را بشناسید و همچنین لیست مشاغل پیشنهادی و متناسب با خود را دریافت نموده و همچنین از مشاغل نامتناسب با روحیات خود نیز مطلع شوید.

 

شرکت در آزمون های هشت 

برای شرکت در آزمون های هشت و در حقیقت آشنایی بیشتر با علایق و توانایی های خود لازم است که مراحلی را طی نمایید.

  • در مرحله اول باید در آزمون های هشت ثبت نام نمایید. ابتدا باید به سامانه هشت با آدرس اینترنتی s-hasht.ir مراجعه نموده و در این سامانه ثبت نام نمایید. توجه داشته باشید که ثبت نام با دو روش حضوری و همچنین روش اینترنتی امکان پذیر است.
  • بعد از ثبت نام در سامانه هشت، باید نسبت به خرید آزمون مد نظر خود اقدام کنید
  • بعد از انتخاب آزمون مورد نظر در آزمون های هدایت شغلی و تحصیلی شرکت می نمایید.
  • می توانید بنا به نتیجه آزمون خود، مشاغل و رشته های متناسب با روحیات و ویژیگی های شخصیتی خود را مشاهده کنید و از مشاوره های که توسط این سامانه ارائه می شود استفاده نمایید.

 

مزایای شرکت در آزمون های سامانه هشت

با ثبت نام و شرکت در آزمون های سامانه هشت می توانید علایق و توانایی های خود را بهتر بشناسید و با توجه به این علایق برای انتخاب رشته تحصیلی و بالطبع برای انتخاب مشاغل متناسب با روحیات و ویژگی های شخصیتی خود قدم بردارید.


با استفاده از آزمون ها ونتایج ارائه شده در قالب راهنامه که بعد از شرکت در آزمون به شما ارائه می گردد می توانید درصد میزان ماندگاری خود در شغل مورد انتخاب و حتی رضایت و موفقیت شغلی خود در آینده را نیز بسنجید.

 

نحوه ورود به سامانه هشت

هدف سامانه هشت ارائه مسیر شغلی متناسب با هر دانش آموز است و دانش آموزان می توانند با استفاده از شرکت در آزمون ها و دریافت مشاوره سامانه هشت، مناسب ترین شغل و رشته تحصیلی را برای خود انتخاب نمایند
نحوه ورود به سامانه هشت و استفاده از امکانات و مشاوره های آن به این صورت است.
ابتدا در صفحه ی مرورگر خود آدرس اینترنتی این سامانه یعنی s-hasht.ir را وارد نموده و سپس سرچ نمایید.

 

هشت


بعد از جستجو آدرس اینترنتی مذکور به طور مستقیم به این سامانه وارد می شوید.
در صورتی که قبلا در این سامانه ثبت نام نموده اید می توانید در قسمت بالای صفحه گزینه ورود را انتخاب نموده و به صفحه خود وارد شوید.

به سامانه هشت

 

بعد از انتخاب گزینه ورود و در صفحه جدید باید نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نموده و در ادامه بر روی گزینه ورود کلیک نموده و به صفحه مخصوص خود وارد شوید

ورود به سامانه هشت


در صورتی که دارای نام کاربری و رمز عبور نمی باشید باید ابتدا در این سامانه ثبت نام نموده و سپس برای ورود به آن اقدام کنید.

 

ثبت نام در سامانه هشت

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته و شغل متناسب می توانید از آزمون های مشاوره ای سامانه هشت استفاده نمایید.
برای ثبت نام سامانه هشت ابتدا باید به این سامانه وارد شوید.بعد از ورود به سامانه هشت بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

نام در سامانه هشت


برای ثبت نام در این سامانه باید اطلاعات فردی خود از جمله نام و نام خانوادگی، نام پدر، کد ملی، جنسیت و شماره موبایل خود را وارد نموده و بعد از تکمیل اطلاعات فردی بر روی گزینه ثبت نام کلیک نمایید.

ثبت نام در سامانه هشت

دقت داشته باشید که در این سامانه نام کاربری و رمز عبور شما، کد ملی می باشد.

 

با توجه به اینکه انتخاب شغل و رشته تحصیلی متناسب با آن یکی از اولویت ها و یکی از مهمترین انتخاب های هر فرد در طول زندگی است. دانش آموزان و افراد مختلف می توانند با مراجعه به سامانه هشت s-hasht.ir و شرکت در آزمون های مختلف آن در مورد توانایی ها و علایق خود اطلاعات بهتری به دست آورده و با استفاده از آن رشته و شغل متناسب با ابعاد مختلف روحی و روانی خود را انتخاب نمایند.
این آزمون ها در رده های سنی مختلف برگزار می شود و بعد از شرکت در آزمون ها می توانید با استفاده از نتایجی که در قالب یک راهنامه 24 صفحه ای به شما ارائه می گردد برای انتخاب آگاهانه تر شغل آینده خود اقدام کنید.
در صورت داشتن سوالات بیشتر و یا برای دریافت مشاوره در این زمینه می توانید با شماره های مندرج در این صفحه تماس گرفته و با کارشناسان این مجموعه صحبت نمایید.

سؤالات متداول سامانه ساهت sahat.medu.ir
شما می توانید از قسمت ورود، به پنل کاربری خود وارد شوید و اگر که در این سامانه قبلا پنل کاربری برای شما ثبت نشده است در ابتدا جهت ثبت نام در سامانه اقدام فرمایید .
شما می توانید از قسمت، لیست فهرست آزمون ها در ستون عملیات نسبت به مشاهده نتایج آزمون اقدام کنید.
بله این آزمون برای تمامی اشخاص اعم از دانش آموزان ، شاغلین و افراد عادی می تواند مفید باشد تا اشخاص شناخت بهتری نسبت به خود پیدا کنند.
 
شما می توانید نام کاربری و رمز عبور خود را تغییر دهید اما به صورت پیش فرض قبل از هر گونه تغییری نام کاربری و رمز عبور شما کد ملی شما است.
بله این آزمون با شناخت علایق شما ، می تواند کمک بزرگی در انتخاب رشته ی شغل آینده شما باشد.
حداکثر دوساعت زمان لازم است تا نتایج آزمون شما توسط سیستم محاسبه شود و در پنل اختصاصی شما قرار گیرد.
 
حداکثر یک ساعت زمان می برد تا کد شارژ فعال شده و آزمون قابل انجام شود.

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

6/6 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه هشت s-hasht.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا