شرایط ثبت نام مدارس تیزهوشان 1402 – 1403

جهت مشاوره تلفنی در زمینه شرایط ثبت نام مدارس تیزهوشان 1402 – 1403

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

شرایط ثبت نام مدارس تیزهوشان

دانش آموزان داوطلب ورود به مدارس تیزهوشان در صورت داشتن کلیه شرایط ثبت نام مدارس تیزهوشان می توانند برای ثبت نام به سامانه مربوطه مراجعه نموده و ثبت نام نمایند.

مدارس نیزهوشان که با نام مدارس استعدادهای درخشان  نیز شناخته می شوند یکی  از مدارس خوب و خاص در سطح کشورمی باشند.

این مدارس با ایجاد فضای رقابتی سالم و مناسب بین دانش آموزان باعث افزایش رقابت سالم و بالا رفتن سطح علمی و آموزشی دانش اموزان می شوند.

ثبت نام در آزمون ورودی این مدارس مستلزم داشتن شرایط خاصی می باشد. در ادامه این مطلب به توضیح در خصوص شرایط ثبت نام مدارس تیزهوشان در دو پایه ششم به هفتم و نهم به دهم خواهیم پرداخت. اگر شما هم قصد دارید در سال تحصیلی 1402 – 1403 در آزمون مدارس تیزهوشان شرکت کنید می توانید با مطالعه این مطلب اطلاعات کاملی در این خصوص به دست آورید.

شرایط ثبت نام مدارس تیزهوشان

مدارس تیزهوشان که با نام مدارس استعدادهای درخشان نیز شناخته می شوند یکی از مدارس خوب و خاص در سطح کشور می باشند.

این مدارس با ایجاد فضای رقابتی سالم و مناسب بین دانش آموزان باعث افزایش رقابت سالم و بالا رفتن سطح علمی و آموزشی دانش آموزان می شوند.

سالیانه دانش آموزان زیادی برای استفاده و بهره مندی از امکانات و سطح تحصیلی و آموزشی مدارس نمونه دولتی در صدد ورود به مدارس تیزهوشان می باشند. بسیاری از خانواده ها هم ترجیح می دهند به منظور استفاده از امکانات این مدارس،  فرزندانشان در این مدارس به ادامه تحصیل بپردازند.

 همان طور که اطلاع دارید ثبت نام مدارس تیزهوشان، با بقیه مدارس تفاوت هایی دارد.

دانش آموزانی که قصد ورود و ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان را دارند باید دارای شرایط ثبت نام مدارس تیزهوشان بوده و بعد از آن در آزمون ورودی این مدارس شرکت نمایند.

شرایط ثبت نام مدارس تیزهوشان 1402

در صورتی که دانش آموزان پس از ثبت نام و شرکت در آزمون مدارس تیزهوشان بتوانند نمره حد نصاب لازم را کسب کنند قادر خواهند بود در یکی از مدارس تیزهوشان ثبت نام کرده و ادامه تحصیل دهند.

همان طور که اشاره شد ورود به مدارس تیزهوشان در پایه هفتم و دهم مستلزم شرکت و قبولی در آزمون ورودی این مدارس می باشد. دانش آموزان برای ورود به این مدارس باید به سایت تیزهوشان به نشانی اینترنتی my.medu.ir مراجعه کنند و ثبت نام نمایند.

اما نکته ای که وجود دارد این است که دانش آموزان برای شرکت در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان باید دارای شرایط ثبت نام مدارس تیزهوشان باشند. دانش آموزان در صورت دارا بودن شرایط در نظر گرفته شده می توانند برای ثبت نام در سامانه ثبت نام مدارس تیزهوشان (مای مدیو) اقدام نمایند.

دانش آموزان می توانند برای اطلاع از شرایط آزمون تیزهوشان در هنگام ثبت نام با مراجعه به سایت ثبت نام آزمون تیزهوشان نسبت به دانلود دفترچه آزمون و اطلاع از شرایط دقیق شرکت در آزمون اطلاع حاصل کنند.

در ادامه شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و شرایط ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم توضیح داده شده است.

شرایط ثبت نام مدارس تیزهوشان ششم به هفتم

داوطلبان ورود به مدارس تیزهوشان ششم به هفتم باید دارای شرایط لازم برای ادامه تحصیل در این مدارس باشند. در صورت داشتن شرایط ثبت نام مدارس تیزهوشان ، دانش آموزان می توانند در آزمون مدارس تیزهوشان ثبت نام نموده و در این آزمون شرکت کنند. دانش آموزان پایه ششم به هفتم باید پیش از انجام ثبت نام با مراجعه به سایت ثبت نام برای دانلود دفترچه راهنما اقدام نموده و بعد از مطالعه دقیق این دفترچه در صورتی که دارای شرایط لازم بودند ثبت نام نمایند.

شرایط ثبت نام مدارس تیزهوشان ششم به هفتم شامل موارد زیر می باشد

  • داشتن تابعیت ایرانی ( دانش آموزان اتباع با دارا بودن شرایط خاص مجاز به ثبت نام در آزمون مدارس تیزهوشان می باشند)

  • سکونت دانش آموزان در منطقه مورد تقاضا برای تحصیل

  • به دست آوردن نمره خیلی خوب در همه دروس نیمسال دوم پنجم ابتدایی

  • به دست آوردن نمره خیلی خوب در همه دروس نیمسال اول ششم ابتدایی

  • اگر داوطلب در دو سال تحصیلی پنجم و ششم تنها در یک درس مقیاس خوب را کسب کرده باشد ، مجاز به ثبت نام در آزمون خواهد بود.

  • دانش آموزان مجاز به انتخاب حداکثر ۳ مدرسه تیزهوشان برای تحصیل می باشند

  • دانش آموزان و والدین  باید دقت داشته باشند که مدارس تیزهوشان دارای امکانات خوابگاهی و شبانه روزی نمی باشند , دارا بودن شرایط گفته شده به معنی پذیرش در مدارس تیزهوشان نمی باشد، و دانش آموز برای ورود به مدارس تیزهوشان باید در آزمون ورودی این مدارس پذیرفته شود.

شرایط ثبت نام مدارس تیزهوشان نهم به دهم

همان طور که پیش از این هم اشاره شده پذیرش در مدارس تیزهوشان بر اساس شرکت و قبولی در آزمون ورودی این مدارس صورت می پذیرد و دانش آموزان داوطلب ورود به مدارس تیزهوشان در پایه نهم به دهم نیز می توانند در زمان اعلام شده برای ثبت نام ، با مراجعه به سایت ثبت نام مدارس تیزهوشان، ابتدا دفترچه راهنمای آزمون را مشاهده نموده و در صورت داشتن تمامی شرایط ثبت نام مدارس تیزهوشان ، نام نویسی خود را انجام نمایند.

شرایط ثبت نام مدارس تیزهوشان نهم به دهم شامل موارد زیر می باشد.

  • داشتن تابعیت ایرانی ( دانش آموزان اتباع با دارا بودن شرایط خاص مجاز به ثبت نام در آزمون مدارس تیزهوشان می باشند)
  • سکونت دانش آموز در منطقه مورد تقاضا برای تحصیل الزامی است.
  • تنها دانش آموزان در حال تحصیل در پایه نهم می توانند در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان شرکت نمایند.
  • دانش آموزان تنها مجاز به انتخاب حداکثر ۳ مدرسه تیزهوشان برای ادامه تحصیل می باشند
  • حداقل معدل کل سالیانه دانش آموز برای شرکت در آزمون مدارس تیزهوشان باید 19 باشد.
  • دانش آموزان در حال  تحصیل در مدارس تیزهوشان  برای ورود به پایه دهم نیازی نیست در آزمون این مدارس شرکت کنند و در صورتی که دارای شرایط لازم باشند می توانند در این مدارس ادامه تحصیل دهند.

•        دانش آموزان پایه نهم تنها مجاز هستند یک رشته تحصیلی را از بین رشته های ریاضی فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی برای ادامه تحصیل انتخاب کنند.

 

شرایط ثبت نام دوقلوها در آزمون مدارس تیزهوشان

شرایط ثبت نام دانش آموزان دوقلو در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان نیز در دفترچه راهنمای ثبت نام آورده شده است.

به علت وابستگی عاطفی که  این دانش آموزان دو قلو یا چند قلو با یکدیگر دارند باید شرایطی ایجاد شود تا این دانش آموزان قادر باشند در یک مدرسه به تحصیل بپردازند.

شرایط ثبت نام دوقلوها در آزمون مدارس تیز هوشان  شامل این موارد می باشد.

  • بعد از ثبت نام و اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان، در صورتی که تنها یک نفر از این دانش آموزان بتواند نمره قبولی را به دست آورد، دانش آموز دیگر می‌تواند در صورت به دست آوردن  80 درصد امتیاز آزمون، به عنوان مازاد ظرفیت برای تحصیل در مدارس تیزهوشان پذیرفته شود.
  • پذیرش دانش آموزان دو قلو یا چند قلو در آزمون ورودی مدارس تیز هوشان به معنی این نیست که در مدارس یکسان و در یک رشته ادامه تحصیل می دهند بلکه ممکن است این دانش آموزان در مدارس جداگانه ثبت نام کرده و به ادامه تحصیل بپردازند.

  • دانش آموزان دو قلو و یا چند قلو می توانند با به دست آوردن حداقل هشتاد درصد از نمره قبولی آخرین فرد پذیرفته شده در آزمون در رشته مورد تقاضای خود پذیرش شده و ثبت نام نمایند.
  •  

همان طور که  مطالعه فرمودید دانش آموزان برای شرکت در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان باید دارای شرایط ثبت نام مدارس تیزهوشان باشند. دانش آموزان پایه ششم به هفتم و نهم به دهم در صورت داشتن شرایط لازم می توانند در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان شرکت نمایند.

بعد از خواندن این مطلب در صورت داشتن سوال در رابطه با شرایط ثبت نام مدارس تیزهوشان می توانید آن را از قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید کارشناسان این مجموعه پس از دریافت سوالات شما به آنها پاسخ خواهند داد.

در صورتی که تمایل دارید می توانید نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را نیز به صورت کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

سامانه ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲

طبق اخبار اعلام شد آزمون تیزهوشان در سایت مای مدیو دات آی آر برگزار میشود. برای خوانندن مطالبی چون : 

  • ثبت نام در سامانه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان – my medu.ir
  • زمان ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳
  • کارت ورود به جلسه آزمون مدارس تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳
  • ضوابط و شرایط ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان در my medu.ir
  • تمدید مهلت ثبت نام تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳
هر آن چه باید برای ورود به سامانه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان my.medu.ir و شرکت در آزمون تیزهوشان بدانید، کافیست بر روی دکمه زیر کلیک کنید.
 
سؤالات متداول شرایط ثبت نام مدارس تیزهوشان 1402 - 1403

دانش آموزان مقطع نهم به دهم در صورت کسب حداقل نمره 19 و دارا بودن سایر شرایط می توانند در این آزمون شرکت کنند. برای مشاهده سایر شرایط به متن مقاله مراجعه نمایید.

دانش آموزان در صورت کسب نمره لازم در پایه تحصیلی پنج و ششم ابتدایی می توانند در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان شرکت کنند. سایر شرایط در متن مقاله ارائه شده است.


دانش آموزانی که دارای حداقل معدل 19 باشند می توانند در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان شرکت نمایند.

لینک کوتاه مقاله :

متن سربرگ خود را وارد کنید

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

امتیاز دهی به مقاله

جهت مشاوره تلفنی در زمینه شرایط ثبت نام مدارس تیزهوشان 1402 – 1403

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا