سامانه سناد snd.medu.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه سناد snd.medu.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

معرفی سامانه سناد دانش آموزی snd.medu.ir راهنمای ورود به سامانه سناد دانش آموزی snd.medu.ir سامانه سناد ابتدایی سامانه سناد متوسطه سامانه سناد جدید نحوه ثبت نمرات در سامانه سناد

سامانه سناد دانش آموزی به نشانی اینترنتی snd.medu.ir  سامانه ای است که از سوی آموزش و پرورش در جهت انجام بعضی از امور مدارس به صورت الکترونیکی و یکپارچه سازی خدمات و با هدف گردآوری و ذخیره اطلاعات دانش آموزان در کلیه مقاطع تحصیلی، راه اندازی شده است.

سامانه سناد snd خدمات گوناگونی را برای همه مقاطع تحصیلی همچون پیش دبستان، دبستانی، دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه در مدارس عادی ارائه کرده است و کاربران از جمله دانش آموزان و معلمان مدارس می توانند  باشند.

بخاطر اهمیت بالا سامانه سناد snd.medu.ir برای دانش آموزان و فرهنگیان در ادامه مقاله به توضیح در رابطه با نحوه ورود به سامانه سناد – ثبت نام در سامانه سناد – استعلام از سامانه سناد و سایر خدمات آن و … خواهیم پرداخت. در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید.

معرفی سامانه سناد snd.medu.ir

 سامانه سناد snd.medu.ir از سال 1390 با هدف ارائه خدمات غیرحضوری و گردآوری بانک اطلاعاتی دانش آموزان و همچنین پرسنل وزارت آموزش و پرورش شروع به فعالیت نموده است.  سامانه | snd به  “سیستم نام نویسی الکترونیکی دانش آموزان” نیز معروف می باشد.

سایت سناد یک سامانه مرجع و قدیمی می باشند که به همین دلیل توانسته زیر سامانه های را در خود جای دهد به عنوان مثال ثبت نام جشنواره جوان خوارزمی و المپیادهای علمی کشور زیر سامانه های سایت سناد می باشد.

همان طور که پیش از این هم اشاره شد سامانه سناد بخاطر قدیمی بودن تبدیل شده به یه مرجع عالی برای وزارت آموزش و پرورش، هم چنین سایت snd.medu.ir نقش یک منبع اطلاعاتی را برای برخی سامانه ها از جمله سامانه همگام، سامانه فروش و توزیع کتاب های درسی، سامانه جامع امور شاهد و…. تبدیل شده است.

یکی دیگر از ویژگی های مهم سامانه سناد دانش آموزی ، زیر پوشش قرار دادن تمام مقاطع تحصیلی همچون پیش دبستانی، راهنمایی تا پیش دانشگاهی، کار دانش و…. بخاطر همین توانسته به یک بانک اطلاعاتی مهمی برای سازماندهی آموزش و پرورش تبدیل شود.

 یکی از مهم ترین خدمات و امکانات سایت سناد می توان به ثبت اطلاعات دانش آموزان در این سایت اشاره کرد. در واقع، تمامی اطلاعات دانش آموزان پس از ثبت نام در مدارس، از سوی مدیر مدرسه به صورت غیر حضوری و آنلاین در سامانه سناد دانش آموزی ثبت وذخیره می گردد.

از جمله خدمات سامانه snd.medu.ir می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ثبت نمرات دانش آموزان
  • دریافت کارنامه تحصیلی
  • ثبت نام در بعضی از آزمون های مختلف
  • کلاس بندی دانش آموزان
  • ثبت رشته تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه دوم

جهت برای ورود مستقیم به سامانه سناد کلیک نمایید.

فیلم آموزشی نحوه ورود به سامانه  سناد دانش آموزی snd.medu.ir

سامانه پادا pada.medu.ir به منظور ارائه خدمات غیر حضوری و آنلاین برای دانش آموزان به درخواست وزارت آموزش و پروش توسعه یافته شده است. ثبت نام دانش آموزان در سایت پادا به نشانی pada.medu.ir انجام میگیرد.

راهنمایی ورود به سامانه سناد snd.medu.ir

سامانه سناد، سامانه ارائه دهنده خدمات مختلف به مدارس و دانش آموزان است. این سامانه، در سه بخش مختلف ستادی، مدارس و دانش آموزان طبقه بندی شده است.

بنابراین، هر یک از گروه های ذکر شده می توانند به بخش مربوط به خودشان وارد شوند و از خدماتی که در این بخش ها ارائه می شود، استفاده نمایند؛ اما همان طور که گفته شد، در حال حاضر، فقط بخش ستادی سایت فعال است. در صورتی که قصد ورود به سامانه سناد آموزش و پرورش را دارید، می توانید طبق مراحلی که در ادامه توضیح داده می شود، پیش بروید.

  • 1 در قدم اول با مروگر گوشی یا کامپیوتر خود نشانی snd.medu.ir را سرچ کنید. (طبق فیلم آموزشی فوق)

توجه : طبق اطلاعیه منتشر شده در سایت، همان گونه که میدانید سامانه سناد هم اکنون تنها برای کاربران مناطق،دارات کل و وزارتخانه در دسترس می باشد و این سایت برای مدیران و کاربران دیگر، غیر فعال شده است. (طبق پیام زیر)


لیست 1401قابل توجه مدیران محترم مدارس 1400/09/03

با توجه به غیرفعال شدن سامانه سناد و براساس تصمیم مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی، دسترسی مدیران و کاربران به سامانه غیرفعال گردیده است. مدیران محترم جهت هرگونه تغییرات به ادارات سنجش مناطق مراجعه نمایند.

منبع : دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات


معرفی سامانه سناد دانش آموزی snd.medu.ir راهنمای ورود به سامانه سناد دانش آموزی snd.medu.ir سامانه سناد ابتدایی سامانه سناد متوسطه سامانه سناد جدید نحوه ثبت نمرات در سامانه سناد

  • 2 پس برای ورود به بخش ستادی، در صفحه اصلی سایت، روی گزینه ورود به بخش ستادی کلیک کنید.

سامانه سناد snd.medu.ir

  • لیست 1401اکنون در صفحه باز شده، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد و روی “ورود” کلیک کنید.

نکته :  این فرم برای ورود به بخش ستادی است و تنها کاربران مناطق، ادارات کل و وزارتخانه امکان ورود دارند. برای ورود به بخش مدارس روی دکمه ” ورود به بخش مدارس ” کلیک کنید.

نحوه ثبت نمرات در سامانه سناد snd.medu.ir

دیگر خدمات سامانه سناد snd.medu.ir که برای رفاه فرهنگیان ایجاد شد است سرویس ثبت نمرات در سامانه سناد دانش آموزان می باشد اگر شما هم میخواهید نمرات خود را در سایت سنا دانش آموزی ثبت کنید کافیست آموزش زیر را انجام دهید. به این نکته توجه کنید حتما می بایست نقش معلم در سیستم سناد توسط مدیر مدرسه ثبت شده باشد. 

طبق پیام که از سامانه سناد در سایت سناد snd.medu.ir اعلام کرده است اکنون این سامانه فقط برای کابران مناطق، ادارات کل و وزارتخانه در دسترس است.

در قدم اول به سامانه سنا به نشانی snd.medu.ir و قسمت کادر بخش مدارس کلیک کنید تا وارد بخش مربوط شوید.

سناد snd.medu .ir 3

  • حال، کد مدرسه خود را در فیلد اول و کد ملی خود را در فیلد دوم و رمز عبور خود را در فیلد سوم وارد کنید.

دانش آموزی سناد

در قدم بعدی، معلمان می باید پس از ورود به پنل کارری خود بر روی گزینه «ثبت ارزشیابی» کلیک کنند.

برای ورود به بخش ارزشیابی لازم است که کد ملی و رمز عبور معلمان مجددا وارد شود.

در این مرحله لازم است که معلمان فرم مربوط به جستجوی ارزشیابی دانش آموزان را تکمیل کنند و در نهایت بر روی گزینه جستجو کلیک کنند.

حال نام دانش آموزان یک کلاس به صورت دقیق به معلم نشان داده می شود. در صورتی که قصد ثبت نمره ارزشیابی دانش آموزان خود را دارید، می توانید بر روی گزینه «ثبت ارزشیابی» کلیک کنید و نمره دانش آموز را ثبت کنید.

سامانه ساهت آموزش و پرورش sahat.medu.ir، که توسط وزارت آموزش و پرورش با هدف دسترسی آسان دانش آموزان به سوابق تحصیلی خود و همچنین جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها راه اندازی شده است.

کلیپ آموزشی از ورود به سامانه سناد دانش آموزشی 

لیست آدرس های جدید سامانه سناد

لیست مدرسه 

آدرس های جدید سامانه سناد snd.medu.ir

سایت سناد مدارس پیش دبستانی           

آدرس اینترنتی 💎 p-snd.medu.ir 

سایت سناد مدارس ابتدایی

آدرس اینترنتی 💎 schsnd.medu.ir

سایت سناد مدارس متوسطه اول

آدرس اینترنتی 💎 M1-snd.medu.ir

سایت سناد مدارس متوسطه دوم

آدرس اینترنتی 💎 M2-snd.medu.ir

سایت سناد مدارس بزرگسال

آدرس اینترنتی 💎 T-snd.medu.ir

سایت سناد مدارس متوسطه اول پیش حرفه ای -استثنایی

آدرس اینترنتی 💎 esm1p-snd.medu.ir

سایت سناد مدارس دوم متوسطه حرفه ای – استثنایی

آدرس اینترنتی 💎 esm2p-snd.medu.ir

سایت سناد مدارس متوسطه اول استثنایی

آدرس اینترنتی 💎 esm1-snd.medu.ir

سایت سناد مدارس متوسطه دوم استثنایی

آدرس اینترنتی 💎 esm2-snd.medu.ir

سایت سناد مدارس پیش دبستان استثنایی

آدرس اینترنتی 💎 ps-snd.medu.ir

سایت سناد مدارس ابتدایی استثنایی

آدرس اینترنتی 💎 es-snd.medu.ir

سامانه پشتیبانی سامانه سناد

آدرس اینترنتی 💎 support-snd.medu.ir

سؤالات متداول سامانه سناد snd.medu.ir

سامانه سناد snd، خدمات مختلفی را برای همه مقاطع  پیش دبستان، دبستانی، دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه در مدارس عادی ارائه کرده است کاربران این سامانه شامل دانش آموزان و معلمان مدارس می باشند.

در همین مقاله برای شما آموزش تصویری قرار داده ایم.

  • ثبت نمرات دانش آموزان
  • دریافت کارنامه تحصیلی
  • ثبت نام در بعضی از آزمون های مختلف
  • کلاس بندی دانش آموزان
  • ثبت رشته تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه دوم

لینک کوتاه مقاله :

متن سربرگ خود را وارد کنید

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

6/6 - (136 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه سناد snd.medu.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا