نحوه درخواست سنوات در سامانه سجاد saorg.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه درخواست سنوات در سامانه سجاد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله نحوه درخواست سنوات در سامانه سجاد مورد بررسی قرار گرفته است. درخواست سنوات تحصیلی و نحوه انجام مراحل آن یکی از موضوعات مورد نظر بسیاری از دانشجویان در حال تحصیل در مراکز دانشگاهی مختلف می باشد. دانشجویان مقاطع مختلف دانشگاهی که در سنوات اولیه تحصیلی خود موفق به اتمام تحصیلات و فراغت از تحصیل نشده اند، می تواند پس از ثبت درخواست و در صورت موافقت با درخواست از سنوات ارفاقی استفاده نمایند.

در این مطلب در مورد، نحوه درخواست سنوات در سامانه سجاد و انجام مراحل آن به طور کامل بیشتر توضیح خواهیم داد. برای آشنایی بیشتر با این موارد تا انتهای این مطلب ما را همراهی بفرمایید.

درخواست سنوات در سامانه سجاد

همان طور که اشاره شد یکی از دغدغه های ذهنی بسیاری از دانشجویان مقاطع مختلف دانشگاهی و مشمولان نظام وظیفه، درخواست سنوات تحصیلی و استفاده از سنوات ارفاقی دانشگاه می باشد.

همان طور که اشاره شد دانشجویان که در زمان معین موفق به اتمام واحدهای تحصیلی و فراغت از تحصیل نشده اند می توانند نسبت به درخواست سنوات تحصیلی در سامانه سجاد اقدام نمایند. پس از این درخواست آنان از سوی کمیسیون موارد خاص دانشگاه مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت موافقت دانشگاه می توانند از سنوات استفاده نمایند.

درخواست سنوات در سامانه سجاد و برخورداری از سنوات تحصیلی دارای شرایط خاصی می باشد از جمله اینکه مشمولان برای برخورداری از این مورد می بایست تعداد واحدهای مشخصی را با موفقیت طی نموده باشند. در صورت گذراندن واحدهای مشخص شده ، دانشجویان می توانند در صورت موافقت کمیسیون موارد خاص دانشگاه سه ماه قبل از اتمام سنوات اولیه تحصیلی، درخواست خود را از طریق دانشگاه محل تحصیل خود پیگیری نمایند.

دانشگاه ها موظف هستند حداکثر تا سه ماه پیش از پایان مدت سنوات مجاز تحصیلی دانشجویان، موافقت خود مبنی بر بهره مندی دانشجو از این سنوات را اعلام نموده تا دانشجویان بتوانند از سنوات ارفاقی بهره مند شوند.

دانشجویانی که علاقمند به استفاده از سنوات ارفاقی هستند می توانند برای درخواست سنوات در سامانه سجاد اقدام نموده و مراحل مربوطه را از طریق این سامانه پیگیری نمایند.

مقاله پیشنهادی »  ثبت نام در سامانه سجاد

ورود به سایت درخواست سنوات portal.saorg.ir

همان طور که اشاره شد دانشجویان برای استفاده و برخورداری از سنوات ارفاقی می توانند از طریق سامانه سجاد اقدام نمایند، برخورداری از این خدمات مستلزم داشتن شرایط بوده و در صورت برخورداری از این شرایط و موافقت دانشگاه محل تحصیل می توانید از این خدمت بهره مند شوید.

دانشجویان برای تمدید سنوات تحصیلی خود می بایست ابتدا به سامانه سجاد به نشانی اینترنتی portal.saorg.ir وارد شده و مراحل ثبت نام خود را انجام نمایند، پس از این با تکمیل اطلاعات کاربری خود از جمله نام کاربری و رمز عبور و ورود به پورتال کاربری می توانید اطلاعات لازم را تکمیل نموده و درخواست خود را در این سایت ثبت نمایید.

برای ورود به سایت درخواست سنوات یا همان سامانه سجاد می بایست آدرس اینترنتی این سامانه یعنی portal.saorg.ir  را در صفحه مرورگر خود وارد و جستجو نمایید، پس از جستجوی آدرس اینترنتی مذکور به طور مستقیم به سامانه سجاد درخواست سنوات وارد خواهید شد و می توانید اقدام به ثبت درخواست نمایید.

درخواست سنوات در سامانه سجاد

پس از ورود به صفحه اصلی سامانه، چنانچه پیش از این ثبت نام نموده باشید می توانید با استفاده از گزینه ورود کاربر متقاضی و تکمیل اطلاعات کاربری به این سامانه وارد شده و اقدام به درخواست سنوات در سامانه سجاد نمایید.

ورود به سامانه سجاد درخواست سنوات تحصیلی

در غیر این صورت می بایست ابتدا در سامانه سجاد ثبت نام نمایید.

مقاله پیشنهادی » سایت سجاد وزارت علوم

ثبت نام در سامانه سجاد

همان طور که پیش از این هم مطالعه کردید دانشجویانی که تحصیل خود را به اتمام نرسانده و نیاز به تمدید سنوات و بازگشت به تحصیل دارند می توانند برای ثبت و پیگیری درخواست تمدید سنوات در سامانه سجاد درخواست دهند.

ثبت درخواست تمدید سنوات تحصیلی در سامانه سجاد مستلزم ورود به حساب کاربری در این سامانه و ثبت درخواست است. برای ثبت نام در سامانه سجاد باید به این ترتیب عمل نمایید.

بعد از ورود به سامانه بر روی گزینه ثبت نام کلیک نمایید.

ثبت نام در سامانه سجاد درخواست سنوات

بعد از ورود به صفحه جدید این سامانه، مطالب راهنمای ثبت نام را مطالعه کرده و در انتها گزینه “با قوانین گفته شده موافق هستم ” را انتخاب کرده و بعد از آن گزینه بعدی را بفشارید.

نحوه ثبت نام در سامانه سجاد درخواست سنوات

بعد از ورود به صفحه جدید، باید اطلاعات مورد نظر مانند کد ملی، شماره موبایل، تاریخ تولد و سریال کارت ملی هوشمند خود را تکمیل نمایید. این صفحه، در حقیقت صفحه ثبت اطلاعات است و باید اطلاعات خود را به طور دقیق ثبت نمایید و در ادامه بعدی را کلیک کنید.

نحوه ثبت نام در سامانه سجاد برای درخواست سنوات

آدرس ایمیل یا پست الکترونیک ( اطلاعات صحیح وارد نمایید زیرا اطلاع رسانی در مراحل بعد با استفاده از این گزینه ها انجام می گیرد) و رمز عبور مد نظر را کامل کرده و پس از تکمیل تمامی موارد خواسته شده گزینه ثبت نام را بفشارید.

در ادامه مراحل ثبت نام می بایست اطلاعات هویتی خواسته شده و همچنین اطلاعات تحصیلی را به درستی تکمیل کرده و گزینه بعدی را کلیک کنید.

در انتهای مراحل پیامی مبنی بر صحت اطلاعات درج شده در سایت مشاهده می کنید، صحت اطلاعات وارد شده در سامانه را تایید کنید و گزینه “ارسال” را بفشارید.

پس از این پیامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن ثبت نام در سامانه سجاد را مشاهده می کنید و بعد از اتمام ثبت نام در سامانه با ورود به پورتال کاربری خود می توانید اقدام به درخواست سنوات در سامانه سجاد نمایید.

مقاله پیشنهادی » سامانه دریافت ارز دانشجویی 

ثبت درخواست سنوات در سامانه سجاد

پس از انجام ثبت نام در سامانه سجاد و ایجاد پورتال کاربری در این سایت می توانید اقدام به ثبت درخواست سنوات در سامانه سجاد نمایید.

نکته قابل توجه این است که افراد می بایست در بازه زمانی مقرر شده برای ثبت درخواست، نسبت به ثبت درخواست سنوات در سامانه سجاد و تمدید سنوات خود اقدام نمایند، معمولا  زمان ثبت درخواست سنوات تحصیلی پیش از اتمام ترم جاری و در پایان ترم می باشد.

برای ثبت درخواست سنوات در سامانه سجاد ابتدا به صفحه اصلی سامانه با نشانی اینترنتی portal.saorg.ir واردشوید. بر روی گزینه ورود کاربر متقاضی کلیک نمایید.

ثبت درخواست سنوات در سامانه سجاد

در ادامه می بایست اطلاعات کاربری خود را تکمیل و به حساب خود در این سامانه وارد شوید.

ورود به سامانه سجاد برای درخواست سنوات

پس از ورود به پورتال خود از منوی موجود در بالای صفحه گزینه “خدمات” و در ادامه زیر گزینه “اداره کل امور دانشجویان داخل”و در گام بعد “کمیسیون بررسی موارد خاص دانشجویان داخل” را انتخاب کنید.

کلیه قوانین درج شده را مطالعه نموده و تیک گزینه “با قوانین گفته شده موافق هستم” را فعال  کنید و در ادامه گزینه بعدی را بفشارید.

در صفحه جدید که به آن هدایت می شوید عبارت “افزایش سنوات” را انتخاب کرده و اطلاعات شماره تماس، آدرس و در صورت نیاز فیش واریزی دانشگاه را وارد نمایید ( در صورتی که دانشگاه هزیه ای بابت افزایش سنوات خواسته است می بایست فیش واریزی را در این قسمت بارگذاری نمایید)

در ادامه اطلاعات مربط به مقطع تحصیلی ، رشته و گرایش تحصیلی، تاریخ شروع به تحصیل و … برای شما نشان داده خواهد شد.
دیگر اطلاعات خواسته شده نظیر شرایط خاص، توضیحات و مستندات را نیز کامل نموده و پس از تایپ عبارت امنیتی مندرج در صفحه گزینه ارسال را کلیک کنید.
 

در پایان مراحل ثبت درخواست سنوات در سامانه سجاد به شما کد پیگیری ارائه خواهد شد و این کد پیگیری را می بایست برای استفاده در مراحل بعد نگهداری نمایید.

برای ورود مستقیم به سامانه درخواست سنوات کلیک کنید.

در این مقاله در رابطه با درخواست سنوات در سامانه سجاد، نحوه ورود به این سامانه portal.saorg.ir ، انجام ثبت نام و ایجاد حساب کاربری و … توضیح داده شد. در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتری دارید می توانید سوالات و ابهامات خود را از طریق قسمت کامنت با ما در میان بگذارید ، کارشناسان این مجموعه پس از دریافت سوالات

 به شما پاسخ خواهند داد. همچنین می توانید نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را نیز از همین طریق با ما به اشتراک بگذارید، بدون شک دریافت نظرات سازنده شما در ادامه مسیر برای ما یاری رسان خواهد بود.

سؤالات متداول نحوه درخواست سنوات در سامانه سجاد

برای درخواست سنوات می بایست به سامانه سجاد به نشانی اینترنتی portal.saorg.ir وارد شوید.

در این رابطه در متن مقاله بالا به طور کامل توضیح داده شده است، برای اطلاعات بیشتر به متن بالا مراجعه نمایید.

در پایان ترم آخر سنوات مجاز خود می توانید اقدام به ثبت درخواست سنوات و تمدید سنوات تحصیلی نمایید.

6/6 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه درخواست سنوات در سامانه سجاد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا