سایت هدایت تحصیلی مای مدیو my medu.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه هدایت تحصیلی دانش آموزان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سایت مای مدیو هدایت تحصیلی در سال 1402 در واقع همان سایت مای مدیو با نشانی اینترنتی my.medu.ir می باشد، دانش آموزان می توانند با ورود به این سامانه در آزمون های مختلف رغبت و توانایی شرکت نموده و از نتایج کسب شده در روند انتخاب رشته خود استفاده نمایند. آدرس سایت مدیو هدایت تحصیلی my medu.ir می باشد.

طی سال‌های گذشته سازمان آموزش و پرورش کشور با برگزاری آزمون هدایت تحصیلی که در واقع همان آزمون رغبت و توانایی دانش‌آموزان نهم نیز نامیده می شود اقدام به مشاوره و راهنمایی دانش آموزان پایه نهم برای انتخاب بهترین و مناسب ترین رشته برای ادامه مسیر تحصیلی خود پرداخته است. آدرس سایت مای مدیو هدایت تحصیلی در سال جاری my medu.ir می باشد.

در ادامه این مطلب می توانید توضیحات بیشتری در رابطه با  سایت هدایت تحصیلی و انتخاب رشته پایه نهم، ورود به این سامانه، شرکت در آزمون توانایی و رغبت تحصیلی دانش آموزان و تکمیل فرم های هدایت تحصیلی و …. مطالعه بفرمایید، در ادامه این مطلب باما همراه باشید.

ثبت نام گروه ب (هدایت تحصیلی) از روز یکشنبه ۲۹ مرداد ماه :  قابل توجه دانش آموزان نهم که در فرم هدایت تحصیلی در رشته مورد نظرشان اولویت ب آوردند، فرایند ثبت نام این عزیزان در پایه #دهم در سایت my.medu.ir از امروز یکشنبه ۲۹ مرداد شروع شد.

فرم ۶ امضاء برای مدیران در سامانه سیدا

اطلاعیه مهم هدایت تحصیلی گزینه فرم 6 امضاء برای مدیران در سامانه سیدا فعال شده مدیران محترم می‌توانند از طریق سامانه سیدا مدرسه ، انتخاب گزینه گزارشات و انتخاب پوشه فرم ۶ امضاء ، نسبت به درخواست فرم شیش امضاء اقدام کنند.

متوسطه اول و دانش آموزان عزیز پایه نهم شرکت کننده در تعیین رشته

قابل توجه مدیران محترم مدارس متوسطه اول و دانش آموزان عزیز پایه نهم شرکت کننده در تعیین رشته

صدور هدایت تحصیلی برای دانش آموزان شرکت کننده در تعیین رشته

جهت دریافت و چاپ نمون برگ :

  1.  ورود به سامانه سیدا با کاربری مدیر
  2. مدرسه
  3.  مدیریت
  4.  هدایت تحصیلی
  5.  نمون برگ هدایت تحصیلی
  6.  تکمیل گزینه ها و سپس مشاهده نمون برگ و چاپ

سایت مای مدیو هدایت تحصیلی my medu ir

سایت هدایت تحصیلی در سال جاری سایت  مای مدیو  می باشد که مراحل هدایت تحصیلی در آن  انجام میشود. تمام مراحل مربوطه به هدایت تحصیلی دانش آموزان عزیز در سال 1402 در سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش مای مدیو my medu.ir انجام میشود.

نکات مهم هدایت تحصیلی : دانش آموزانیکه در آزمون مدارس تیزهوشان،نمونه،فرهنگ شرکت کرده و در آزمون قبول شده باشند و هم چنین در مدارس شاهد (در صورت پیش ثبت نام ) و گزینه بله در جدول رشته های مورد علاقه درج شده باشد و ( اولویت الف یا ب) را آورده باشند اجازه ثبت نام دارند!دقت بفرمایید الف یا ب و اگر اولویت الف یا ب در نمون برگ هدایت تحصیلی در رشته مورد علاقه درج نشده باشد قبولی انها در آن رشته در مدارس استعدادهای درخشان ،نمونه،فرهنگ،شاهد لغو خواهد شد!!

در ادامه نحوه ورود به سایت مای مدیو هدایت تحصیلی ثبت نام هدایت تحصیلی و سایر موضوعات این سامانه با یک دیگر صبحت خواهیم کرد.

سایت مای مدیو هدایت تحصیلی

سایت هدایت تحصیلی my medu.ir 

هدایت تحصیلی my medu ir  فرآيندی است که طی آن مشاوره و راهنمایی هایی به دانش آموزان پایه نهم در راستای انتخاب رشته متناسب با علایق و توانمندی های آنان صورت می گیرد. روند انتخاب رشته تحصیلی در پایه نهم به دهم اتفاق می افتد و از آن به بعد دانش آموزان در ادامه مسیر تحصیل خود در رشته هایی که در این پایه انتخاب نموده اند به ادامه تحصیل خواهند پرداخت.

 بدون شک یکی از مهمترین بازه های زمانی دانش آموزان طی دوران تحصیل آنان، بازه زمانی مربوط به انتخاب رشته تحصیلی دانش آموز my medu ir می باشد. مرحله انتخاب رشته مرحله با اهمیت و حساسی بوده و انتخاب رشته مناسب و متناسب با علایق و توانمندی های دانش آموز می تواند در رشد و موفقیت و یا عدم موفقیت او در طول دوران تحصیل و حتی زندگی فرد تاثیر به سزا و مهمی داشته باشد.

سایت مای مدیو هدایت تحصیلی نهم

با توجه به اهمیت این بازه از دوران تحصیل و حساسیت آن، مبذول کردن نهایت توجه و دقت و بهره گیری از ابزار های و مشاوره های مختلف برای انتخاب رشته متناسب با شرایط دانش آموز اهمیت بسیار زیادی دارد.

وزارت آموزش و پرورش در جهت ارائه مشاوره و راهنمایی به دانش آموزان پایه نهم در این مسیر مهم و انتخاب رشته تحصیلی مناسب توسط آنان اقدام به راه اندازی سایت هدایت تحصیلی نهم نموده است. سامانه هدایت تحصیلی پایه نهم در واقع همان سامانه مای مدیو با آدرس اینترنتی my medu ir هدایت تحصیلی نهم می باشد.

پیش از این فرآیند انتخاب رشته دانش آموزان پایه نهم با استفاده از سامانه ht.medu.ir انجام می پذیرفت ولی در حال حاضر دانش آموزان برای شرکت در آزمون های رغبت تحصیلی و بهره گیری از مشاوره ها در این زمینه می بایست به سامانه مای مدیو با نشانی اینترنتی my medu.ir مراجعه نمایند. در ادامه در رابطه با نحوه ورود به این سامانه توضیح خواهیم داد.

زمان صدور برگه «هدایت تحصیلی» نهمی‌ها

پیش بینی ما این است که تا ۱۵ تیرماه مراحلی از صدور برگه هدایت تحصیلی که مربوط به مشاوره است تمام شود درواقع ثبت رغبت ـ توانایی دانش آموزان، ثبت نظر اولیاء و ثبت نظر معلمان تا ۱۵ تیرماه وقت دارد و از ۱۵ تیر تا پایان تیر نیز وقت ورود نمرات و رشته محل‌ها و آغاز مشاوره نفر به نفر مشاورین با اولیاء و دانش آموزان است.

از اول مردادماه، فرم‌های هدایت تحصیلی صادر و توسط مدیر مدرسه به دانش‌آموزان داده می‌شود و دانش‌آموزان می‌توانند مطابق با آن برای ثبت نام در پایه دهم اقدام کنند برگه هدایت تحصیلی همراه با برگه کارنامه به دانش‌آموزان داده می‌شود.

ورود به سایت مای مدیو هدایت تحصیلی my.medu.ir 

دانش آموزان پایه نهم برای ورود به پایه دهم متوسطه و انجام انتخاب رشته خود می توانند با سایت مای مدیو هدایت تحصیلی نهم ، فرم های هدایت تحصیلی خود را به طور صحیح و واقعی تکمیل کرده و سپس بر اساس برگه هدایت تحصیلی و اولویت های موجود درآن اقدام به انتخاب رشته نمایند.

با ورود به این سامانه می توانید از خدمات مشاوره و راهنمایی های ارائه شده به دانش آموزان نهایت استفاده را نموده و در جهت رشد و پرورش استعداد ها، توانایی ها، علایق ، توانمندی ها و ویژیگی های خود قدم بردارید تا در آینده با تکیه بر این موارد بتوانید در مسیر درستی قدم برداشته و به موفقیت دست پیدا نمایید.

برای ورود به سایت مای مدیو هدایت تحصیلی می بایست آدرس اینترنتی این سامانه یعنی my medu.ir را در صفحه مرورگر خود وارد و جستجو نمایید، پس از جستجوی آدرس اینترنتی مذکور به طور مستقیم به سایت مای مدیو یا سایت هدایت تحصیلی نهم وارد خواهید شد و می توانید از خدمات مد نظر خود استفاده نمایید.

سایت هدایت تحصیلی نهم

برای ورود به حساب کاربری خود در سایت آزمون رغبت سنجی تحصیلی نهم پس از ورود به سامانه، از قسمت انتخاب نقش، گزینه دانش آموز را انتخاب کنید.
 در قسمت نام کاربری کد ملی دانش آموز را وارد کنید.
•در گام بعد در کادر مشخص شده  6 رقم سریال شناسنامه دانش آموز را وارد کنید.
•کد امنیتی مندرج در صفحه را وارد نمایید و بر روی گزینه ورود کلیک کنید.

ورود به سایت هدایت تحصیلی نهم
سایت مای مدیو هدایت تحصیلی

 

با انجام این مراحل می توانید به حساب کاربری خود در سایت هدایت تحصیلی نهم وارد شده و برای تکمیل فرم های آزمون رغبت سنجی تحصیلی نهم اقدام نمایید. 

با استفاده از لینک زیر می توانید به طور مستقیم برای ورود به سایت هدایت پایه نهم اقدام کنید.

ورود مستقیم به سایت هدایت تحصیلی نهم my medu ir

نکات مهم هدایت تحصیلی در سال 1402

  • نکات مهمی که دانش آموزان در هدایت تحصیلی باید بدانند. آدرس سایت مای مدیو هدایت تحصیلی my medu irدر سال 1402 می باشد

بله : یعنی حد نصاب میانگین شرایط ورود به ان رشته را کسب کرده اید

 خیر : یعنی حد نصاب میانگین شرایط ورود به رشته را کسب نکرده اید

الف: یعنی الویت ثبت نام ظرف دو هفته از هنگام صدور و اعلام نمون برگ هدایت تحصیلی.

ب: یعنی انتظار و تکمیل ظرفیت در صورتیکه توسط دانش آموزان الف تکمیل نشود اجازه ثبت نام دارید .

امکان تغییر الویت از ب به الف به هیچ وجه وجود ندارد حتی با برگزاری آزمون . نکته مهم::اولویت بندی دانش اموزانی که شهریور ازمون میدهند در صورت احراز شرایط صرفا «ب»میباشد

نکات مهم هدایت تحصیلی بخش دوم دانش آموزانیکه در آزمون مدارس تیزهوشان،نمونه،فرهنگ شرکت کرده و در آزمون قبول شده باشند و هم چنین در مدارس شاهد (در صورت پیش ثبت نام ) و گزینه بله در جدول رشته های مورد علاقه درج شده باشد و ( اولویت الف یا ب) را آورده باشند اجازه ثبت نام دارند!دقت بفرمایید الف یا ب و اگر اولویت الف یا ب در نمون برگ هدایت تحصیلی در رشته مورد علاقه درج نشده باشد قبولی انها در آن رشته در مدارس استعدادهای درخشان ،نمونه،فرهنگ،شاهد لغو خواهد شد!!

نکته مهم هدایت تحصیلی بخش سوم  اولویت بندی رشته ها به چه صورت است :

  1. رشته ریاضی فیزیک : الف
  2. رشته علوم تجربی : الف ، ب
  3. رشته علوم انسانی : الف ، ب
  4. رشته علوم ومعارف اسلامی : الف
  5.  فنی حرفه ایی : الف ، ب

تکمیل فرم هدایت تحصیلی نهم

بعد از ورود به سایت هدایت تحصیلی نهم می توانید برای تکمیل فرم هدایت تحصیلی پایه نهم و شرکت در آزمون هدایت تحصیلی اقدام نمایید.

به این منظور می بایست ابتدا به روش گفته شده به سایت هدایت نهم وارد شوید.

پس از ورود به حساب کاربری خود در سامانه ، بر روی گزینه هدایت تحصیلی کلیک کنید.

تکمیل فرم هدایت تحصیلی در سایت هدایت تحصیلی نهم

با انتخاب این گزینه می توانید در آزمون های رغبت و توانایی در بازه زمانی مقرر شرکت نمایید و فرم های لازم را به دقت تکمیل کنید.

توجه داشته باشید که از آنجایی که سوالات توسط کارشناسان بررسی شده وبر اساس نتایج به شما راهنمایی و مشاوره ارائه خواهد شد پس بهتر است کلیه سوالات را با دقت و به درستی تکمیل نمایید.

همان گونه که در مقاله بالا نیز به طور مبسوط اشاره شد سایت مای مدیو هدایت تحصیلی که در واقع همان سایت my.medu.ir می باشد اقدام به برگزاری آزمون رغبت و توانایی دانش‌آموزان نهم و ارائه مشاوره و راهنمایی به دانش آموزان پایه نهم می نمایند. دانش آموزان می توانند با مراجعه به این سامانه و با توجه به راهنمایی ها برای شرکت در آزمون های رغبت تحصیلی و توانایی اقدام نمایند.

در این مقاله در رابطه با سایت هدایت تحصیلی نهم ، نحوه ورود به این سامانه و تکمیل فرم های هدایت تحصیلی و … توضیحات کامل و لازم ارائه گردید. در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتری در رابطه با سایت my medu ir هدایت تحصیلی نهم دارید می توانید سوالات و ابهامات خود را از طریق قسمت کامنت با ما در میان بگذارید ، کارشناسان این مجموعه پس از دریافت سوالات به شما پاسخ خواهند داد. همچنین می توانید نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را نیز از همین طریق با ما به اشتراک بگذارید، بدون شک دریافت نظرات سازنده شما در ادامه مسیر برای ما یاری رسان خواهد بود.

سایت مای مدیو هدایت تحصیلی
سایت مای مدیو هدایت تحصیلی

my medu ir هدایت تحصیلی نهم

دانش آموزانی که قصد my medu ir هدایت تحصیلی نهم را دارند می بایست با مراجعه به سایت مای مدیو مراحل آن را طی کنند. دانش‌آموزان پایه نهم، پس از طی مسیر سه ساله فرآیند هدایت تحصیلی و کسب شایستگی‌های لازم در راستای انتخاب مسیر زندگیِ تحصیلی – شغلی و انتخاب رشته تحصیلی، به مرور می‌توانند با مراجعه به صفحه شخصی خود در سایت مای مدیو هدایت تحصیلی و ماژول هدایت تحصیلی، نسبت به مشاهده نمون‌برگ هدایت تحصیلی و اطلاعات مورد نیاز برای انتخاب رشته تحصیلی آگاهانه اقدام کنند.

مدیران مدارس متوسطه اول با مراجعه به سامانه سیدا ، می‌توانند نسبت به مشاهده و دریافت نمون برگ هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم و هدایت آنان به مدارس متوسطه دوره دوم اقدام کنند.

از نکته مهم که در my medu ir هدایت تحصیلی نهم می توان امسال  به  آن اشاره کرد برگزاری جلسات راهنمایی گروهی برای دانش آموزان و والدین و همچنین ارائه خدمات مشاوره فردی توسط مشاوران مدارس به دانش آموزان متقاضی مورد تأکید و انتظار است.

آدرس سایت my medu ir هدایت تحصیلی نهم www.my medu.ir می باشد که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره شد همچنین برای ورود به سامانه my medu ir هدایت تحصیلی نهم نیز کافیست بر روی دکمه آبی رنگ زیر کلیک کنید. با آرزوی موفیقیت برای شما دانش اموزان گرامی.

سؤالات متداول سایت مای مدیو هدایت تحصیلی

دانش آموزان پایه نهم برای ورود به سایت مای مدیو هدایت تحصیلی و تکمیل فرم می توانید به نشانی سایت my.medu.ir مای مدیو وارد کنید.

طبق اعلام آموزش و پررورش my medu ir هدایت تحصیلی نهم در سایت مای مدیو دات ای ار به آدرس my medu.ir انجام میشود.

ایجاد پرونده‌ی مشاوره برای هدایت تحصیلی دانش‌آموزان مطابق با طرح جامع آموزش و پرورش باید از ابتدایی آغاز شود. اما در پایه‌ی نهم فرم‌های هدایت تحصیلی برای انتخاب رشته‌ی دانش‌آموزان پر می‌شوند.

طی سال‌های گذشته سازمان آموزش و پرورش با برگزاری آزمون هدایت تحصیلی که آزمون رغبت و توانایی دانش‌آموزان نیز خوانده می‌شود، به دانش‌آموزان برای انتخاب مناسب‌ترین رشته برای ادامه‌ی تحصیل خود کمک کرده است.

نتایج هدایت تحصیلی معمولاً بعد از اعلام نتایج امتحانات پایان ترم دوم در پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی هدایت تحصیلی دانش‌آموزان و سایت همگام اعلام می‌شود.

5.8/6 - (13 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه هدایت تحصیلی دانش آموزان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا