سازمان سنجش آموزش کشور sanjesh.org

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سازمان سنجش آموزش کشور sanjesh.org

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

مدارک ثبت نام کنکور سراسری 1401

بدون شک اگر شما جز افراد دانش آموزان کنکوری یا دانشجو باشید حتما تا به الان با سایت سازمان سنجش آموزش کشور | sanjesh.org سرکار داشته اید؛ سامانه سنجش جزء پرکاربردترین سایت های تحصیلی در کشور ایران می باشد. از مهترین وظایف سامانه سنجشsanjesh برنامه ریزی و برگزاری کنکور سراسری برگزاری آزمون های کاردانی به کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری، و… در کشورمان را بر عهده خود دارد.

بنابراین به دلیل گسترده بودن سامانه سنجش | sanjesh.org و اهمیت این سایت برای افراد که با این سامانه سروکار دارند قصد داریم در ادامه مقاله از صفر تا صد سایت سنجش را به شما کاربران گرامی آموزش دهیم. همچنین با مطالعه این مقاله سعی داریم شما در حین کار کردن در وب سایت سازمان سنجش با مشکلی رو به رو نشوید.

سازمان سنجش یکی از سازمان های مهم در زمینه برگزاری آزمون های سراسری ورودی دانشگاه ها در کشورمان می باشد همچنین خدمات سایت سنجش sanjesh مربوط به آزمون های سراسری مانند ثبت نام، دریافت کارت ورود به جلسه، اعلام نتایج و … در سایت سازمان سنجش و آموزش کشور انجام می شود. 

معرفی سایت سازمان سنجش

سازمان سنجش آموزش کشور

 اکثر اطلاعیه ها و اخبار مربوط به آزمون های تحصیلی در مقاطع دانشگاهی همچون ثبت نام، دریافت کارت ورود به جلسه، دفترچه راهنما، اعلام نتایج و…، همچنین فرآیند لازم برای آزمون های استخدامی برخی ارگان ها و سازمان های کشور از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود.

در واقع شما در همه مراحل آزمون با سایت سنجش آموزش کشور سر و کار دارید. همچنین هر ساله آزمون های مختلفی از جمله کنکور سراسری، آزمون کارشناسی ارشد، دکتری، کاردانی به کارشناسی و… در سایت www.sanjesh.org سازمان سنجش کشور برگزار می شود.

ورود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور sanjesh.org

سازمان سنجش آموزش کشور sanjesh.org  یکی از سازمان های دولتی و وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد که به صورت سالیانه آزمون های مختلفی چون آزمون های کنکور سراسری کشور را برگزار می کند.

سایت سنجش یکی از مهترین سامانه های آموزشی در کشور می باشد که باعث شده است وظایف زیادی در قبال آموزشی داشته باشد این گونه برای شما بگویم اگر شما قصد ثبت نام در دانشگاه های کشور را دارید می بایست در آزمون های سراسری سایت سازمان سنجش شرکت کنید در صورت قبولی در آزمون به دانشگاه مورد نظر ورود کنید.

اکنون اگر شما نیز قصد انجام امورات چون  ثبت نام، دریافت کارت ورود به جلسه، دفترچه راهنما، اعلام نتایج و. دارید می بایست به سایت سنجش www.sanjesh.org مراجعه کنید. پس لازم است که نحوه ورود به سازمان سنجش آموزش کشور sanjesh.org را بلد باشید دقت کنید مراحل ورود به سایت سنجش بسیار آسان می باشد در ادامه مراحل را برای شما کاربر گرامی توضیح خواهیم داد.

در قدم اول می بایست آدرس اینترنتی سایت سازمان سنجش آموزش کشور | به نشانی www.sanjesh.org در مرروگر خود با سیستم یا گوشی همراه سرچ کنید.

  • اکنون بر روی لینک سایت سنجش کلیک کنید تا مستقیم وارد سایت سنجش شوید. در ادامه می پردازیم به قسمت های مختلف سازمان سنجش و امکانات آن را  برای شما توضیح خواهیم داد با ما همراه باشید.

کنکور سراسری به عنوان بزرگ ترین رویداد علمی کشورمون، از طریق سازمان سنجش و زیر نظر وزارت علوم برگزار میشه ثبت نام کنکور سراسری تیرماه 1402 به صورت اینترنتی و از طریق سایت ثبت نام این آزمون به نشانی sanjesh.org انجام میشه.

چه مدارکی لازم داریم برای ثبت نام کنکور سراسری؟

اگر قصد ثبت نام کنکور سراسری در کافی نت را دارید، حتما لیست زیر را چک کنید و کلیه مدارک و اطلاعات لازم را تهیه نموده و به همراه خود داشته باشید:

  1. شناسنامه و کارت ملی
  2. شماره سریال کارت اعتباری (اگر میخواهید در چند گروه آزمایشی شرکت کنید، باید کارت اعتباری مجزا خریداری کنید.)
  3. معدل کتبی دیپلم یا معدل کل دیپلم
  4. فایل عکس اسکن شده

ثبت نام در سایت سازمان سنجش آموزش کشور

در قدم اول به سایت سازمان سنجش آموزش کشور | sanjesh.org مراجعه نجوه ورود به این سایت را در همین مقاله برای شما توضیح داده ایم.

  • پس از ورود از سمت راست بر روی گزینه “سراسری” کلیک کنید.

بعد از کلیک بر روی گزینه صفحه ای دیگر برای متقاضی باز می شود که در آن لینک های را مشاهد می کنید شما می بایست بر روی “ثبت نام آزمون سراسری سال” را انتخاب کنید.

قدم بعدی هزینه ثبت نام را می بایست پرداخت کنید باید کد دوازده رقمی کارت ثبت نام را خریداری کنید اکنون بر روی گزینه “خرید سریال ثبت نام” کلیک کنید.

در قدم بعدی که سریال ثبت نام را خریداری کرده اید، باید روی گزینه تایید و ادامه بزنید. برای دانشگاه های غیرانتفاعی و پیام نور نیز سریال های جداگانه ای وجود دارد که باید آن ها را خریداری کنید.

اکنون می بایست اطلاعات خواسته شده  را در فرم مورد نظر پر کنید و در اخر هم روی گزینه “تایید و ادامه” را انتخاب کنید.

در نهایت صفحه ای که اطلاعات خود را در آن وارد کرده اید، نشان داده می شود که در صورت مورد تایید بودن تمامی اطلاعات می توانید گزینه “ادامه روند پرداخت” را بزنید.

سپس بعد از ورود به درگاه پرداخت اینترنتی سایت سازمان سنجش می بایست با وارد کردن اطلاعات بانکی خود هزینه لازم را پرداخت کنید بعد از پرداخت شماره پیگیری را پیش خود نوشته و نگهدارید.

برای ادامه فرایند ثبت نام به سایت سنجش برگردید و به صفحه اول سایت رفته و نکات و اطلاعات مروبطه را بخوانید در این مرحله سریال ثبت نام خریداری شده، شماره تلفن همراه و کد امنیتی را در قسمت مربوطه وارد و گزینه تایید را کلیک کنید.

در مراحل بعدی لازم است تصویر خود را با فرمت های خواسته شده در قسمت های تعیین شده بارگذاری نموده و نسبت به ثبت اطلاعات خواسته شده با دقت در فرم ثبت نام اقدام کنید. نهایتا از فرم ثبت نام خود که حاوی شماره پرونده و کد پیگیری است پرینت گرفته و تا زمان اعلام نتایچ پیش خودتان نگاه دارید.

اطلاعات لازم برای ثبت نام کنکور، به صورت زیر است:

اطلاعات مورد نیاز ثبت نام کنکور سراسری
نام و نام خانوادگی / نام پدرسال، ماه و روز اخذ مدرک دیپلمآدرس دقیق پستیتاریخ تولد
شماره شناسنامه / شماره سری و سریال شناسنامهشماره تلفن همراهشماره تلفن ثابتکد ملی 10 رقمی

لینک ورود سازمان سنجش : www.sanjesh.org 

امکانات سایت سازمان سنجش آموزش کشور sanjesh.org

همان گونه که در تصویر بالا می بینید سامانه الکترونیکی سازمان سنجش دارایی قسمت های مختلفی می باشد این بخش ها عبارت دارند از اخبار، سیستم پاسخگویی، دسترسی سریع، منو آزمون ها و پیوند های مرتبط می شود.

لیستی از مهمترین و کاربرد ترین امکانات سایت سنجش زیر ذکر شده است.

  1. برگزاری و نظارت آزمون های گوناگون علمی و استخدامی در تمامی نقاط کشورمان به عنوان مثال کنکور سراسری، المپیاد علمی دانشجویی، آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی و… 
  2. ارائه اخبار و اطلاعات در رابطه با نحوه و شرایط برگزاری آزمون های تحصیلی و استخدامی در سایت سنجش
  3. صدور کارنامه و اعلام نتایج آزمون ها چون کنکوری سراسری 
  4. فرآیند انتخاب رشته متقاضیان برای ورود به مقاطع تحصیلی دانشگاهی
  5. فراهم کردن شرایط لازم برای ثبت نام در آزمون های مختلف کاردانی – کارشناسی – دکترا
  6. پاسخگویی به سوالات متداول مراجعین و رسیدگی به اعتراضات افراد درباره آزمون ها بصورت غیرحضوری در سامانه sanjesh.org

جدولی از بخش های مختلف سازمان سنجش آموزش کشور برای دسترسی آسان به لینک مربوط به صورت زیر می باشد.

کنکور سراسریآزمون کاردانی به کارشناسیدکتری تخصصی
کارشناسی ارشدجامع علمی کاربردیکاردانی فنی و حرفه ای
آزمون های بین المللدانشگاه پیام نورعمومی
استعدادهای درخشانآزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجراییسایر آزمون های استخدامی
Tolimo  

 

خرید کارت اعتباری از سایت سازمان سنجش

متقاضیان قبل از ثبت نام در سامانه سنجش برای هر آزمونی، می بایست کارت اعتباری سازمان سنجش (سریال ثبت نام) را باید تهیه کنند در ادامه نحوه خرید کارت اعتباری را به شما آموزش خواهیم داد.

مراحل نحوه خرید کارت اعتباری بصورت زیر می باشد.

در قدم اول با مراجعه به نشانی اینترنتی sanjesh.org سازمان سنجش وارد سامانه شوید.

اکنون بر روی گزینه دسترسی سریع از منوی سمت راست را انتخاب کنید. با کلیک بر روی گزینه “خرید کارت اعتباری”می توانید مراحل خرید کارت اعتباری و ثبت نام در آزمون های سازمان سنجش شرکت کنید.

همچنین در قسمت “دریافت فایل” نیز میتوانید دفترچه های راهنما و فهرست حذفیات آزمون های مختلف را مشاهده کنید و باتوجه به لینک مورد نظر نوع و سال برگزاری آزمون، فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.

لیست “دریافت فایل” دفترچه های راهنمایی سازمان سنجش 

⇐جهت دانلود مستقیم بر روی دکمه دانلود کلیک کنید.

راهنمای ثبت نام آزمون صدور پروانه تاسیس دفتر خدمات الکترونیک قضایی سال 1401

راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی مقطع دکتری PH.D (نیمه متمرکز) سال 1402

اطلاعيه درباره تمدید مهلت ثبت نام و اصلاحات دفترچه راهنماي ثبت‌نام در آزمون استخدامي بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران سال 1401

راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال 1402 (نوبت اول)

اطلاعيه درخصوص اعلام اسامي پذيرفته‌شدگان نهايي رشـته‌هاي تحصيلي متمركز و ‌معرفي‌شدگان چند برابر ظرفيت ‌پذيرش رشته تحصيلي نيمه‌متمركز فوريت‌هاي پزشكي پیش بیمارستانی در آزمون كارداني به كارشناسي ناپيوسته سال 1401

اطلاعيه‌ اعلام اسامي‌ پذيرفته‌شدگان‌ نهايــي ‌آزمون كارداني ویژه دانشگاه فني و حرفه‌اي و مؤسسات آموزش عالي غيردولتي- غيرانتفاعي سال 1401

هدف سازمان سنجش www.sanjesh.org

تیک سامانه هافراهم آوردن امکانات شناسایی و شناساندن استعدادهای درخشان کشور در زمینه‌های مختلف و مشارکت در تشویق و حمایت آنها

تیک سامانه هاسنجش و اندازه‌گیری و ارزیابی دانش داوطلبان ورود به آموزش عالی کشور و سطوح مختلف آموزشی

تیک سامانه هاانتخاب و معرفی شایسته‌ترین افراد برای ادامه تحصیل در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور

تیک سامانه ها برگزاری کلیه آزمونهای ورود به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی به صورت مستقیم و یا با نظارت سازمان

تیک سامانه ها انجام امور مربوط به تعیین شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو با توجه به طرحها و برنامه‌ها و سیاستهای آموزشی کشور

تیک سامانه ها بررسی و ارائه روشهای مناسب اندازه‌گیری برای سنجش آمادگی داوطلبان و پیشرفت تحصیلی و علمی دانش‌آموزان و دانشجویان 

تیک سامانه ها تهیه و تدوین، چاپ و انتشار کتب و مجلات مورد نیاز داوطلبان ورود به آموزش عالی بر اساس نتایج تحقیقات انجام شده 

تیک سامانه ها برگزاری مسابقات علمی دانشجویان در رشته‌ها و مقاطع مختلف تحصیلی (المپیاد علمی) در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی

تیک سامانه ها  ارائه خدمات مشورتی برای کاربرد موثر روشها و وسایل اندازه‌گیری آموزش _ کمک به واحدهای آموزشی برای ایجاد سیستمهای اطلاعاتی متمرکز و بهره‌گیری از آن در طرحها و برنامه‌های تحقیقاتی 

تیک سامانه هاتحقیق در زمینه اندازه‌گیری، سنجش دانش عمومی، معلومات و سایر توانائیهای فردی به منظور پیش‌بینی موفقیت تحصیلی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان و کارآیی اجتماعی آنان

تیک سامانه ها برقراری ارتباط و تبادل نظر با مراکز علمی، تحقیقاتی خارج از کشور

تیک سامانه هامشارکت در تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز در زمینه اندازه‌گیری و ارزیابی آموزشی

سؤالات متداول سایت سازمان سنجش www.sanjesh.org

توجه داشته باشید هنگامی که نتایج کنکور اعلام میشه بدلیل ترافیک بالای بازدید از این سایت ، ممکنه کمی سایت دیرتر بارگذاری بشه . کمی صبور باشید و بعدا امتحان کنید.

توجه داشته باشید هنگامی که نتایج کنکور اعلام میشه بدلیل ترافیک بالای بازدید از این سایت ، ممکنه کمی سایت دیرتر بارگذاری بشه . کمی صبور باشید و بعدا امتحان کنید.

توجه داشته باشید هنگامی که نتایج کنکور اعلام میشه بدلیل ترافیک بالای بازدید از این سایت ، ممکنه کمی سایت دیرتر بارگذاری بشه . کمی صبور باشید و بعدا امتحان کنید.

کنکور سراسری، کارشناسی ارشد، کاردانی به کارشناسی، کاردانی فنی و حرفه ای،جامع علمی کاربردی، دکتری تخصصی، پیام نور، آزمون های بین الملل، استعداد های درخشان، TOLIMO، سایر آزمون های استخدامی، آزمون های استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی، عمومی، آزمون سامفا

 

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

6/6 - (50 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سازمان سنجش آموزش کشور sanjesh.org

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام آیا کنکور ارشد ۱۴۰۲ که اسفند ماه است فراگیر دانشگاه آزاد هم برگزار می‌شود ممنون

    1. سلام وقت به خیر. زمان دقیق آزمون فراگیر دانشگاه آزاد اسلامی فعلا اعلام نشده است. به محض اعلام زمان آزمون در بخش اخبار درج می شود.

    1. سلام وقت به خیر. به طور معمول تا یک ماه بعد از آزمون اعلام میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا