آزادسازی مدرک تحصیلی

جهت مشاوره تلفنی در زمینه آزادسازی مدرک تحصیلی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

 آزادسازی مدرک تحصیلی – دانشجویان دانشگاه‌های دولتی یا روزانه که در ازای استفاده از خدمات این دانشگاه‌ها و تحصیل در آنها هزینه‌ای پرداخت نمی‌ کنند دارای تعهد کاری به کشور خواهند بود و می بایست در ازای دریافت این خدمات تحصیلی رایگان، به قانون تعهد کار در کشور پایبند باشند. این دانشجویان بعد از مدت مشخصی می‌توانند مدرک تحصیلی خود را از تعهد خارج کرده و در واقع آزاد نمایند. 

روند آزاد سازی مدرک دانشجویان دانشگاه های دولتی دارای پیچیدگی ها و مراحل خاصی می باشد. رفع تعهد مدرک تحصیلی دانشگاه دولتی از طریق سایت آزادسازی مدرک تحصیلی که در واقع همان سامانه سجاد می باشد انجام می پذیرد . در این مطلب در رابطه با این سامانه و مراحل انجام کار تضویح خواهیم داد.

مقاله پیشنهادی » سایت سجاد portal.saorg.ir

نحوه آزادسازی مدرک تحصیلی

بسیاری از افراد پس از پایان تحصیلات خود در کشور علاقمند به تحصیل در خارج از کشور می باشند، برای تحصیل در خارج از کشور و دریافت پذیرش تحصیلی به مدارک مختلفی نیاز دارید، یکی از مهم ترین این مدارک، مدرک دانشگاه محل تحصیل ،  ریز نمرات و گواهینامه فارغ التحصیلی دانشجو می باشد.

همان طور که در جریان هستید کلیه دانشجویانی که در دوران تحصیل خود در دانشگاه های دولتی و روزانه مشغول به تحصیل بودند به دلیل استفاده از امکانات و خدمات آموزشی و تحصیل به صورت رایگان به دولت تعهد خدمت داشته و به عبارتی مدارک تحصیلی آنان تا اتمام دوران تعهد نزد دانشگاه باقی می ماند. این دانشجویان در مواقع لزوم از جمله مهاجرت  نیاز به آزاد سازی مدرک تحصیلی و ریزنمرات تحصیلی خود خواهند داشت. باید توجه داشته باشید که طول دوران تعهد دانشجویان در دانشگاه های دولتی با توجه به عوامل مختلف از جمله منطقه ای که در هنگام کنکور کارشناسی داشته اند فرق می کند.

به طور کلی برای آزاد سازی مدرک تحصیلی دانشگاه دولتی چهار روش وجود دارد که هر کدام از این روش ها شرایط مخصوص به خود را دارد.

  • پرداخت کردن هزینه آزاد سازی توسط دانشجو
  • آزاد سازی مدرک با روش عدم کاریابی و به صورت رایگان
  • ارائه سوابق بیمه
  • ترکیبی از روش پرداخت کردن هزینه آزاد سازی و ارائه سابقه بیمه

مقاله پیشنهادی » راهنمای ثبت نام در سامانه سجاد

سایت آزادسازی مدرک تحصیلی portal.saorg.ir

همان طور که اشاره شد دانشجویانی که به فکر مهاجرت و ادامه تحصیل در خارج از کشور هستند می بایست ابتدا برای آزاد سازی مدرک تحصیلی خود از تعهد اقدام نمایند.

بخش بزرگی از امور مربوط به آزادسازی مدرک تحصیلی به صورت اینترنتی و از طریق سامانه مربوطه انجام می پذیرد،در واقع دانشجویانی که در دانشگاه های دولتی کشور تحصیل نموده اند باید با مراجعه به سایت آزادسازی مدرک تحصیلی و انجام ثبت نام و طی مراحل مربوطه مراحل آزاد سازی مدرک تحصیلی را انجام نمایند.

سایت آزادسازی مدرک تحصیلی همان سامانه سجاد با نشانی اینترنتی portal.saorg.ir می باشد این سامانه توسط وزارت علوم و برای خدمات غیرحضوری به دانش آموختگان دانشگاه ها ایجاد شده است. دقت داشته باشید که این سامانه تنها برای دانشجویان وزارت علوم بوده و دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی و آزاد باید به طرق دیگر اقدام نمایند.

سایت سجاد portal.saorg.ir زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به ارائه خدمات مختلفی به دانش آموختگان دانشگاه ها و دانشجویان در مقاطع تحصیلی مختلف می پردازد و این افراد باید برای بهره مندی از خدمات این سامانه به سایت سجاد مراجعه کرده و در آن ثبت نام نمایند. اکثر خدمات ارائه شده و ثبت درخواست ها در سایت سجاد نیاز به ثبت نام در این سایت دارند و دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه ها ابتدا لازم است بعد از ورود به این سایت portal.saorg.ir، نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند و سپس از خدمات ارائه شده بسته به نیاز خود استفاده نمایند. با استفاده از سایت سجاد امکان استفاده از خدمات متنوعی از جمله موارد زیر برای دانش اموختگان وجود دارد.

  •  صدور معافیت تحصیلی
  •  بورسیه تحصیلی
  •  تایید مدارک دانشجویان داخل و دانشجویان غیر ایرانی
  •  لغو تعهد آموزش
  •  صدور گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان
  •  درخواست صدور گواهی اشتغال به تحصیل دانشجویان خارج
  •  درخواست تغییرات امور نظام وظیفه دانشجویان
  • و …

مقاله پیشنهادی » سامانه دریافت ارز دانشجویی 

مراحل آزادسازی مدرک تحصیلی

همان طور که اشاره شد دانشجویان دوره های روزانه دانشگاه های دولتی به دلیل تحصیل رایگان در این گونه دانشگاه ها، متعهد به سپری کردن دوره خدمت می شوند، این تعهد در همان بدو ورود به امضا و تایید پذیرفته شدگان می رسد. طبق آن دانشجویان متعهد می‌شوند بعد از فارغ‌ التحصیلی برای سپری کردن دوره خدمت اقدام کنند و تا زمان پایان این دوره مدرک تحصیلی آنان نزد دانشگاه خواهد ماند. بسیاری از دانشجویان پس از طی دوران تحصیل بنا به دلایل مختلف از جمله مهاجرت نیاز به آزاد سازی مدرک تحصیل خود دارند. این امر مستلزم طی مراحل مختلف می باشد. در ادامه می توانید مراحل کلی آزادسازی مدرک تحصیلی را مشاهده نمایید.

  • ابتدا می بایست برای پرداخت هزینه ها اقدام کنید. برای این منظور ابتدا به دانشگاه محل تحصیل و اداره دانش‌آموختگان دانشگاه مراجعه کرده و کلیه هزینه ها و بدهی ها را پرداخت کنید. پس از این به شما یک کارنامه غیر رسمی  ارائه می شود تا بتوانید ادامه روند آزاد سازی مدرک تحصیلی را انجام دهید و این مستلزم این است که با دانشگاه و صندوق رفاه دانشجویان تسویه کامل انجام داده باشید.
  • پس از انجام تسویه حساب و پرداخت هزینه ها، می بایست در سایت آزاد سازی مدرک تحصیلی که همان سامانه سجاد با نشانی اینترنتی portal.saorg.ir است ثبت نام اولیه انجام دهید. با ورود به این سایت و کلیک بر روی گزینه ثبت نام، برای انجام ثبت نام و ایجاد حساب کاربری اقدام کرده و کلیه اطلاعات درخواست شده از جمله نام و نام خانوادگی، کد ملی، تاریخ تولد و … را تکمیل نمایید. در ادامه مراحل ثبت نام آدرس ایمیل و رمز عبورتان و کد امنیتی را نیز مشخص کنید. پس از این کد امنیتی برای شما ارسال خواهد شد، کد دریافتی را در سامانه وارد و گزینه ثبت نام را بفشارید.
  • پس از انجام ثبت نام اولیه در سامانه آزاد سازی مدرک باید اقدام به آپلود مدارک خواسته شده کنید. مدارک مورد نیاز از جمله اسکن پشت‌ و روی کارت ملی، اسکن صفحات شناسنامه، مدرک تحصیلی موقت و برگه معافیت از خدمت یا کارت پایان‌خدمت را طبق فرمت خواسته شده در سایت بارگذاری نمایید. باید توجه داشته باشید که  برای دریافت برگه معافیت از خدمت باید به سازمان نظام‌ وظیفه عمومی مراجعه نمایید.
  • در ادامه مراحل باید فرم های مربوطه را تکمیل کنید. برای دسترسی به فرم ها و تکمیل آن ها می بایست به قسمت مربوط به لغو تعهد آموزش رایگان وارد شوید. پس از ورود به این قسمت کلیه فرم های لازم را تکمیل کنید. همچنین در این قسمت از شما تقاضای آپلود مدرک تحصیلی می شود که می توانید کارنامه غیر رسمی که ار دانشگاه دریافت کردید را بارگذاری نمایید. در انتهای مراحل و پس از تکمیل تمامی فرم ها اطلاعات را تایید نهایی کنید.
  • پس از انجام مراحل و تکمیل فرم های مربوط به آزاد سازی مدرک تحصیلی دانشگاه دولتی، در انتها به شما کد رهگیری ارائه خواهد شد. توجه داشته باشید که  ادامه مراحل و پیگیری آزادسازی مدرک تحصیلی با استفاده از این کد رهگیری انجام خواهد شد و باید نسبت به نگهداری از آن کوشا باشید.

پس از انجام مراحل، درخواست شما به دانشگاه ارسال شده و مورد بررسی قرار می گیرد و اگر نیاز به پرداخت هزینه  باشد به شما اعلام خواهد شد.

برای ورود به سایت آزاد سازی مدرک دانشگاه دولتی (سامانه سجاد)کلیک کنید.

در این مقاله در رابطه با آزاد سازی مدرک تحصیلی، سایت مربوط به آن و انجام مراحل مختلف و … توضیح داده شد. در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتری دارید می توانید سوالات و ابهامات خود را از طریق قسمت کامنت با ما در میان بگذارید ، کارشناسان این مجموعه پس از دریافت سوالات به شما پاسخ خواهند داد. همچنین می توانید نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را نیز از همین طریق با ما به اشتراک بگذارید، بدون شک دریافت نظرات سازنده شما در ادامه مسیر برای ما یاری رسان خواهد بود.

سؤالات متداول آزادسازی مدرک تحصیلی

کلیه دانشجویانی که در دوران تحصیل خود در دانشگاه های دولتی و روزانه مشغول به تحصیل بودند به دلیل استفاده از امکانات و خدمات آموزشی و تحصیل به صورت رایگان به دولت تعهد خدمت داشته و به عبارتی مدارک تحصیلی آنان تا اتمام دوران تعهد نزد دانشگاه باقی می ماند. این دانشجویان در مواقع لزوم از جمله مهاجرت، نیاز به آزاد سازی مدرک تحصیلی و ریز نمرات تحصیلی خود خواهند داشت.

بخش بزرگی از امور مربوط به آزادسازی مدرک تحصیلی به صورت اینترنتی و اطز طریق سامانه مربوطه انجام می پذیرد، سایت آزادسازی مدرک تحصیلی همان سامانه سجاد با نشانی اینترنتی portal.saorg.ir می باشد این سامانه توسط وزارت علوم و برای خدمات غیرحضوری به دانش آموختگان دانشگاه ها ایجاد شده است.

در این رابطه در متن مقاله بالا به طور کامل توضیح داده شده است، برای اطلاعات بیشتر به متن بالا مراجعه نمایید.

امتیاز دهی به مقاله

جهت مشاوره تلفنی در زمینه آزادسازی مدرک تحصیلی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا