سایت ثبت درخواست تغییر نام خانوادگی

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سایت ثبت درخواست تغییر نام خانوادگی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

نام خانوادگی یکی از مواردی است که در بدو تولد و بر اساس پیشینه و نام خانوادگی به نوزاد متولد شده تعلق می گیرد و در واقع مانند ارثیه ای است که از پدر و اجداد به فرد منتقل شده و نسل به نسل ادامه پیدا می کند. در صورتی که فرد بعد از طی دوران و رسیدن به سن 18 سالگی، از نام خانوادگی خود رضایت نداشته باشد و یا نیاز به تغییر یا اصلاح نام خانوادگی باشد با وجود دلایل کافی و لازم فرد می تواند برای تغییر نام خانوادگی خود اقدام نماید.

افراد در صورت عدم رضایت از نام خانوادگی خود می توانند با مراجعه به سایت ثبت درخواست تغییر نام خانوادگی برای ثبت درخواست خود اقدام نمایند.

در صورتی که شما هم خواهان تغییر نام خانوادگی هستید و در صددید تا در مورد مراحل ثبت درخواست تغییر نام خانوادگی، اطلاعات بیشتری به دست آوردید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در ادامه در رابطه با سایت ثبت درخواست تغییر نام خانوادگی، نحوه ورود به این سامانه، ثبت درخواست تغییر نام خانوادگی sabteahval.ir و … به طور کامل توضیح خواهیم داد.

معرفی سایت ثبت درخواست تغییر نام خانوادگی

نام خانوادگی یا فامیل در واقع قسمتی از نام شخص است که نشان دهنده رابطه و تعلق فرد به خانواده ای خاص می باشد. انتخاب نام خانوادگی مانند بسیاری از کشورهای جهان در ایران هم اجباری بوده و به صورت پیش فرض از پدر به فرزندان منتقل می شود. تعلق نام خانوادگی به هر فرد ایرانی، از سال ۱۳۱۳ به صورت قانون به اجرا در آمده و الزامی شده پس از آن و با الزام وجود نام خانوادگی، این عنوان برای تمام افراد ایرانی بر اساس فاکتورهای مختلف از جمله محل اسکان قوم، نام یا شهرت بزرگ خاندان، پدر، پدربزرگ و جد، شغل یا حرفه، ویژگی های خاص افراد و … انتخاب شد.

از آن جایی که نام خانوادگی فرد بسیار پر کاربرد و پر استفاده بوده و در تمامی مدارک هویتی او ثبت و استفاده می شود، از این رو وجود نام مناسب بسیار حائز اهمیت می باشد.

در صورتی که فرد به دلایلی از نام خانوادگی خود ناراضی باشند می تواند بعد از سن 18 سالگی برای تغییر نام خانوادگی خود اقدام نماید. این افراد می توانند به صورت غیر حضوری و با مراجعه به سایت ثبت درخواست تغییر نام خانوادگی یا همان سایت سازمان ثبت احوال کشور برای ثبت درخواست تغییر نام خانوادگی خود اقدام نمایند.

مقاله پیشنهادی » سامانه اعلام تغییر نشانی ثبت احوال

ورود به سایت ثبت درخواست تغییر نام خانوادگی sabteahval.ir

همان طور که اشاره شد فرد پس از رسیدن به سن قانونی، چنانچه از نام خانوادگی خود به دلایل مختلف از جمله نامناسب بودن آن، وجود معنای نامناسب و یا طولانی بودن و … رضایت نداشته باشد می تواند برای تغییر نام خانوادگی خود با رعایت شرایط و قوانین موجود اقدام نماید. با ورود به سایت درخواست اینترنتی تغییر نام خانوادگی در سازمان ثبت احوال کشور می توانید برای ثبت درخواست خود اقدام کنید.

سایت ثبت درخواست تغییر نام خانوادگی در واقع همان سایت سازمان ثبت احوال کشور بوده که بعد از ورود به آن می توانید با طی مراحل درخواست خود را به صورت آنلاین ارسال کنید.

 برای ورود به سایت ثبت درخواست تغییر نام خانوادگی می بایست آدرس اینترنتی این سامانه یعنی sabteahval.ir را در صفحه مرورگر خود وارد و جستجو نمایید، پس از جستجوی آدرس اینترنتی مذکور به طور مستقیم به ورود به سایت ثبت درخواست تغییر نام خانوادگی وارد خواهید شد و می توانید برای ثبت درخواست خود اقدام نمایید.

ورود به سایت ثبت درخواست تغییر نام خانوادگی

مدارک پیدا شده سازمان ثبت احوال 1

سایت مدارک پیدا شده سازمان ثبت احوال : افرادی که مدارک شناسایی و کارت های هویتی آنان مفقود شده است، بهتر است پیش از ثبت تقاضا برای صدور المثنی مدرک هویتی خود از جمله کارت ملی و شناسنامه، با ورود به سایت مدارک پیدا شده سازمان ثبت احوال در میان مدارک گم شده جستجو نموده و برای پیگیری مدارک گمشده خود اقدام نمایند. ادامه مطلب

ثبت درخواست تغییر نام خانوادگی در سایت sabteahval.ir

امکان ثبت درخواست تغییر نام خانوادگی به صورت حضوری و غیر حضوری فراهم می باشد، افراد متقاضی می توانند با مراجعه حضوری به مراکز سازمان ثبت احوال کشور در سطح کشور، درخواست خود مبنی بر تغییر نام خانوادگی را ارائه و مراحل را طی نمایند.

علاوه بر روش حضوری، می توانید درخواست خود را به صورت غیر حضوری و از طریق سایت ثبت درخواست تغییر نام خانوادگی ارائه نمایید. پس از ثبت درخواست به صورت اینترنتی بررسی های لازم انجام خواهد پذیرفت و در صورتی که نتیجچه بررسی ها برای تغییر نام خانوادگی مثبت باشد افراد می بایست برای ادامه مراحل و انجام احراز هویت و … به صورت حضوری به مراکز ثبت احوال مراجعه و ادامه مراحل را انجام نمایند.

در ادامه، مراحل ثبت درخواست از طریق سایت ثبت درخواست تغییر نام خانوادگی به صورت اینترنتی و غیر حضوری را تشریح خواهیم کرد.

پس از ورود به صفحه اصلی سایت ثبت احوال کشور گزینه های متعددی را مشاهده می کنید برای تغییر نام خانوادگی از گزینه خدمات الکترونیک، گزینه سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان را انتخاب کنید.

سایت ثبت درخواست تغییر نام خانوادگی

  • پس از ورود به صفحه جدید از میان گزینه ها تغییر نام خانوادگی را بفشارید و گزینه ورود را کلیک کنید.

ثبت درخواست در سایت ثبت درخواست تغییر نام خانوادگی

توجه داشته باشید که برای انجام فرآیند ثبت درخواست می بایست در سامانه هدا ثبت احوال ثبت نام نموده و دارای اطلاعات کاربری باشید.

در صورتي که تاکنون در سامانه هُدا سازمان ثبت احوال کشور ثبت نام ننموده اید می بایست ابتدا از گزینه ثبت نام کاربر جدید اقدام به انجام ثبت نام نمایید.

مراحل ثبت درخواست در سایت ثبت درخواست تغییر نام خانوادگی

پس از انجام ثبت نام در سامانه هدا و تکمیل فرم مربوط به ثبت نام با داشتن اطلاعات کاربری می توانید به سایت وارد شده و برای تکمیل درخواست تغییر نام خانوادگی اقدام کنید.

پس از انجام ثبت نام و ایجاد حساب کاربری به پنل کاربری خود وارد شوید و مجددا از میان گزینه ها گزینه تغییر نام خانوادگی را انتخاب کنید.

در صفحه جدید، سمت درخواست دهنده را انتخاب کنید.

علت تغییر نام خانوادگی و واژه انتخابی مد نظر خود را تکمیل نمایید و گزینه ادامه را کلیک کنید.

نحوه ثبت درخواست تغییر نام خانوادگی

پس از این درخواست شما در سامانه ثبت شده و به شما کد رهگیری ارائه خواهد شد.

کد رهگیری ارائه شده را می بایست برای پیگیری و ادامه مراحل بعد یادداشت و نگهداری نمایید.

مقاله پیشنهادی » سامانه هدا ثبت احوال

پیگیری درخواست تغییر نام خانوادگی در سایت سازمان ثبت احوال

پیش از این نحوه ثبت درخواست تغییر نام خانوادگی در سامانه ثبت احوال یا همان سامانه ثبت درخواست تغییر نام خانوادگی را برای شما به طور کامل توضیح دادیم. همان طور که مشاهده کردید در پایان مراحل به شما کد رهگیری ارائه شده و می بایست ابن کد رهگیری را برای پیگیری درخواست خود یادداشت و نگهداری نمایید.

پس از ثبت درخواست با ورود مجدد به سامانه می توانید برای پیگیری درخواست خود اقدام نمایید.

به این منطور پس از ورود به صفحه اصلی ، از میان گزینه های موجود در قسمت خدمات الکترونیک، گزینه سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان را انتخاب کنید.

به روال قبل گزینه تغییر نام خانوادگی را بفشارید. پس از این می توانید با ورود اطلاعات کاربری به پنل کاربری خود در سایت سازمان ثبت احوال وارد شوید.

پس از ورود به حساب کاربری خود و با استفاده از گزینه پیگیری و ورود شماره کد رهگیری می توانید نتیجه درخواست خود را مشاهده نمایید.

نحوه پیگیری درخواست تغییر نام خانوادگی در سایت سازمان ثبت احوال

 

برای ورود مستقیم به سایت ثبت درخواست تغییر نام خانوادگی کلیک کنید.

همان طور که در این مطلب خواندید کسانی که خواهان تغییر نام خانوادگی هستند می توانند با رعایت قوانین و مقررات درخواست تغییر نام خانوادگی را ثبت نمایند. با مراجعه به سایت ثبت درخواست تغییر نام خانوادگی با نشانی اینترنتی sabteahval.ir می توانید برای ثبت درخواست خود اقدام کنید.

در این مطلب در رابطه با سایت ثبت درخواست تغییر نام خانوادگی ، نحوه ورود به این سامانه و ثبت و پیگیری درخواست و … توضیحات کامل و لازم ارائه گردید. در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتری دارید می توانید سوالات و ابهامات خود را از طریق قسمت کامنت با ما در میان بگذارید ، کارشناسان این مجموعه پس از دریافت سوالات به شما پاسخ خواهند داد. همچنین می توانید نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را نیز از همین طریق با ما به اشتراک بگذارید، بدون شک دریافت نظرات سازنده شما در ادامه مسیر برای ما یاری رسان خواهد بود.

مقاله پیشنهادی :  سایت سازمان ثبت احوال

سؤالات متداول سایت ثبت درخواست تغییر نام خانوادگی

این سامانه در واقع سایت سازمان ثبت احوال کشور بوده که با ورود به آن می توانید برای ثبت درخواست خود اقدام نمایید.

در این مورد در متن بالا به طور کامل توضیح داده شده است، به متن مقاله مراجعه نمایید.

بله می توانید با ورود به پنل کاربری خود و با استفاده از شمراه رهگیری، نتیجه درخواست خود را مشاهده کنید.

6/6 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سایت ثبت درخواست تغییر نام خانوادگی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا