سامانه هدا ثبت احوال auth.ncr.ir/hooda-ap

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه هدا ثبت احوال auth.ncr.ir/hooda-ap

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سامانه هدا ثبت احوال

سامانه هدا یا سامانه هویت دیجیتالی ایرانیان یکی از سامانه هایی است که توسط سازمان ثبت احوال کشور و برای انجام احراز هویتی اینترنتی راه اندازی شده است.

افراد مختلف در صورت نیاز می توانند برای احراز هویت جهت دریافت نشان ویژه کسب و کارهای آنلاین با مراجعه به این سامانه اقدام نمایند.

سامانه هدا یا همان سامانه هویت دیجیتالی ایرانیان با آدرس اینترنتی auth.ncr.ir/hooda-ap در دسترس می باشد ، در ادامه این مطلب به توضیح بیشتر در مورد این سامانه، نحوه ورود و ثبت نام در سایت هدا ثبت احوال و … خواهیم پرداخت.

معرفی سامانه هدا

در سال های اخیر بسیاری از سازمان ها و ارگان ها برای ارائه خدمات شروع به فعالیت در بستر اینترنتی کشور کرده اند و برای جلوگیری از اتلاف و هدر رفت زمان اقدام به راه اندازی سایت ها و سامانه هایی نموده اند. تمامی افراد که در صدد دریافت خدمتی از ارگان های مربوطه هستند می توانند با مراجعه به این سایت ها از بخش زیادی از امکانات و خدمات آن ها بهره ببرند و بدون اتلاف وقت به هدف خود برسند.

سازمان ثبت احوال کشور جهت اجرای سند نظام هویت معتبر در فضای مجازی در راستای ایجاد سازوکاری کارآمد برای سنجش اعتبار اقلام هویتی شهروندان در فضای مجازی اقدام به راه اندازی سامانه هویت دیجیتالی ایرانیان یا همان سامانه هدا ثبت احوال نموده است.

کلیه کسب‌وکارهای اینترنتی و یا سازمان دولتی و … که نیاز به انجام اعتبار سنجی اقلام هویتی ایرانیان دارند می توانند برای انجام این امر از طریق سامانه هدا سازمان ثبت احوال auth.ncr.ir/hooda-ap کشور اقدام نمایند.

در واقع هدف از راه اندازی این سامانه ایجاد یک نظام هویتی معتبر در فضای مجازی بوده که در آن فرآیند اعتبار سنجی هویت شهروندان در فضای مجازی برای پذیرندگان کسب و کار به طور ساده و آسان انجام می پذیرد.

با اجام این روند کاربران دیگر ملزم به ثبت نام در سایت ها و سامانه های مختلف نیستند و صرفا با یک بار ورود به سایت هدا و ثبت نام در آن اطلاعات خود را ثبت می نمایند. بعد از ثبت نام در این سامانه توسط کاربر ، هر زمان که کسب‌وکارِ بهره‌بردار از سامانه هُدا نیاز به شناسایی شهروندی داشته باشد می تواند بدون دریافت اقلام هویتی از شهروند و یا انجام هیچ گونه ثبت نامی، او را را به سامانه هویت دیجیتالی ایرانیان یا همان سامانه هُدا ثبت احوال کشور انتقال دهد. پس از شناسایی شهروند توسط سازمان ثبت احوال کشور در صورتی که شهروند با ارائه اطلاعات موافق باشد، اطلاعات مربوط به او توسط سازمان ثبت احوال در اختیار پذیرندگان کسب و کار مورد نظر قرار خواهد گرفت.

سامانه هدا ثبت احوال با آدرس اینترنتی auth.ncr.ir/hooda-ap در دسترس می باشد.

 

ورود به سامانه هدا auth.ncr.ir/hooda-ap

همان طور که پیش از این هم اشاره شد شهروندان می توانند با مراجعه به سامانه هدا و فقط یکبار برای انجام ثبت نام خود اقدام نمایند. بعد از این در صورتی که دستگاه پذیرنده کسب و کاری نیاز به شناسایی وی داشته باشد ، پس از ارجاع به سامانه هدا ، در صورت موافقت و رضایت کاربر، اطلاعات مربوط به او در اختیار کسب و کار پذیرنده قرار خواهد گرفت.

همان طور که گفته شد برای استفاده از این ویژگی ها لازم است به سامانه هدا ثبت احوال وارد شده و ثبت نام نمایید.

برای ورود به سامانه هدا باید به این ترتیب عمل نمایید. ابتدا در صفحه مرورگر خود آدرس اینتنرتی سامانه هدا ثبت احوال یعنی auth.ncr.ir/hooda-ap را وارد نموده و جستجو نمایید.

پس از سرچ آدرس اینترنتی مذکور به طور مستقیم به سایت هدا سازمان ثبت احوال کشور وارد خواهید شد. بعد از ورود به سامانه هدا می توانید نسبت به انجام ثبت نام خود اقدام نمایید.

ورود به سامانه هدا

ثبت نام در سامانه هدا auth.ncr.ir/hooda-ap

کاربران می توانند با مراجعه به سامانه هدا ، برنامه تلفن همراه هُدا را بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب نمایند در صورت عدم تمایل یا دسترسی به این مورد، کاربران می توانند به صورت آنلاین یک بار در این سامانه ثبت نام نمایند و پس از این در صورتی که کسب و کاری نیاز به شناسایی شهروند داشته باشد در صورت موافقت و رضایت اطلاعات به کسب و کار پذیرنده نمایش داده خواهد شد.

توجه داشته باشید که در هنگام ورود به سایت ثبت احوال هدا، این سامانه برای ایمکه فرآیند شناسایی راحت تر انجام پذیرد اقدام به ارسال یک رمز یکبار مصرف کوتاه مدت می کند همچنین، برای کاربرانی که از طریق وب وارد می شوند این رمز کوتاه مدت از طریق پیامک ارسال خواهد شد.

برای ثبت نام در سامانه هدا ثبت احوال باید به این ترتیب عمل نمایید.

پس از ورود به سامانه هدا بر روی گزینه ثبت نام شهروندان کلیک نمایید.

ثبت نام در سامانه هدا

در صفحه جدید مربوط به ثبت نام کاربر جدید سامانه هدا، اطلاعات خواسته شده از جمله شماره ملی، نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره تلفن همراه، نام کاربری، کلمه عبور و … را در کادرهای مخصوص آن وارد نموده و در ادامه بر روی گزینه “ادامه” کلیک نمایید.

نحوه ثبت نام در سامانه هدا

پس از انجام این مرحله، رمز یک بار مصرفی برای شما ارسال خواهد شد، این رمز را در کادر مخصوص به آن وارد نمایید. توجه داشته باشید که رمز پس از طی زمان کوتاهی منقضی خواهد شد.

پس از انجام مراحل ثبت نام کلیه اطلاعاتی که وارد نمودید به شما نمایش داده خواهد شد. بعد از کنترل مجدد این اطلاعات در صورتی که اطلاعات صحیح بود و نیاز به ویرایش نداشت گزینه “بله تایید می کنم” را بفشارید. در صورتی که اطلاعاتی را به صورت نادرست وارد کرده بودید می توانید برای ویرایش آن اقدام نمایید.

احراز هویت سامانه هدا

همان طور که پیش از این هم اشاره شد با استفاده از سامانه هدا ثبت احوال auth.ncr.ir/hooda-ap امکان احراز هویت الکترونیکی در سطوح مختلف و برای بخش‌های مختلف دولتی و غیردولتی فراهم است.

دستگاه های دولتی و غیر دولتی در صورتی که نیاز به احراز هویت شهروندان داشته باشند می‌توانند بدون درگیر شدن در پیچیدگی‌های معمول این فرآیند را از طریق سامانه هُدا سازمان ثبت احوال کشور، انجام نمایند.

پس از ورود اطلاعات در این سامانه، باید احراز هویت برای او انجام پذیرد. کاربران باید بدانند که برای انجام احراز هویت خود نیاز به انجام کار خاصی ندارند و پس از اینکه اطلاعات خود را در سامانه هدا تکمیل نمودند، فرآیند احراز هویت آنان به صورت خودکار انجام خواهد شد. این روند به این صورت است که پس از اینکه اطلاعات توسط کاربر در سامانه هدا تکمیل شد، این اطلاعات به درگاه سازمان ثبت احوال کشور منتقل می شود و پس از شناسایی او و در صورت تکمیل صحیح اطلاعات، هویت و مشخصات کاربر تایید می شود.

برای ورود مستقیم به سایت auth.ncr.ir/hooda-ap کلیک کنید.

در این مقاله به معرفی و توضیح در رابطه با سامانه هدا سامانه هویت دیجیتالی ایرانیان ، نحوه ورود و ثبت نام در این سامانه auth.ncr.ir/hooda-ap و … پرداختیم. در صورتی که پس از خواندن این مطلب سوالی داشته و یا نیاز به راهنمای بیشتری دارید می توانید سوالات و ابهامات خود را از قسمت کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید. پس از دریافت ، کارشناسان این مجموعه به پرسش های شما پاسخ خواهند داد. همچنین می توانید از همین طریق با ما در ارتباط بوده و نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

سؤالات متداول سامانه هدا ثبت احوال auth.ncr.ir/hooda-ap

سایت هدا ثبت احوال یکی از سامانه های احراز هویتی اینترنتی است که توسط سازمان ثبت احوال کشور و در راستای تحقق نظام هویتی معتبر افراد در فضای مجازی و کاهش تخلفات راه اندازی شده است.

با استفاده از آدرس اینترنتی auth.ncr.ir/hooda-ap و توضیحات ارائه شده می توانید به سایت هدا وارد شوید و فرآیند ثبت نام خود را انجام نمایید.

در خصوص نحوه ثبت نام در این سامانه و مراحل مختلف آن در متن بالا به طور کامل توضیح داده شده ست برای اطلاع بیشتر در این خصوص به متن مقاله مراجعه نمایید.

لینک کوتاه مقاله :

متن سربرگ خود را وارد کنید

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

6/6 - (13 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه هدا ثبت احوال auth.ncr.ir/hooda-ap

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا