موضوعات داغ

نحوه ورود به سامانه سیدا sida.medu.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه نحوه ورود به سامانه سیدا sida.medu.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سامانه سیدا sida.medu .ir 1

سامانه سیدا sida.medu.ir یکی از سایت های وزارت آموزش و پرورش می باشد که برای ارائه خدمات غیر حضوری طراحی شده و از مهترین خدمات ( سامانه یکپارچه دانش آموزی سیدا) میتوان به ثبت نمرات تحصیلی دانش آموزان توسط معلمان اشاره کرد. که در این مقاله مفضل در مورد آن صحبت خواهیم کرد. sdnh

 میتوان اشاره کرد به صدور کارنامه دانش آموزی  که توسط معلمان بصورت الکترونیکی توسط این سامانه انجام می شود اشاره  کرد.

از مهترین اهداف sida medu ir سامانه سیدا این می باشد که یک دانش آموز از ابتدای سنی که به مقطع پیش دبستانی به این سامانه معرفی و برای آنان پرونده تحصیلی، پرورش و بهداشتی تشکیل می دهند و سپس در طول سنوات متوالی تحصیل، مسائلی از نظر ارتقا پایه، ثبت‌نام، انتخاب واحد، درج نمرات، اخذ کارنامه های سالانه و … در این سامانه ثبت و کنترل شود در نتیجه سامانه سیدا را می توان از مهترین سایت های آموزش و پرورش دانست.

در ادامه با یک دیگر در مورد موضوعاتی چون ورود به سامانه سیدا sida.medu.ir – ثبت نام در سامانه سیدا ابتدایی – ثبت نمرات در سامانه سیدا با یک دیگر گفتگو خواهیم کرد. تا انتهایی این مقاله همراه با ما باشید.

معرفی سامانه سیدا sida.medu.ir

سامانه سیدا ابتدایی sida.medu.ir یک سایت مخصوص مدیران، معلمان و معاونان مدارس می باشد زمانی که شیوع کرونا باعث تعطیلی مدارس شده بود این سامانه توانست از فعالیت اداری همچون ثبت نمرات دانش آموزان را به صورت الکترونیکی تبدیل کنند سامانه یکپارچه دانش آموزی یا به اختصار سامانه سیدا sdnh برای جمع آوری و طبقه بندی نمرات و اطلاعات تحصیلی دانش آموزان راه اندازی شده است.

 این نکته را نیز اضافه کنم که دانش آموزان هیچ گونه دسترسی به این سامانه ندارند و عمده کاربران این سامانه مدیران مدارس میباشد. در ادامه مقاله میپردازیم به معرفی سامانه یک پارچه سازی سیدا sida.medu.ir پس با ما همراه باشید.

سامانه سیدا برای مقطع آموزشی متوسطه اول، متوسطه دوم و دبستان قابل استفاده میباشد، این سامانه هیچگونه پرتال کاربری برای ثبت نام دانش آموزان نداشته و تنها راه ورود به این سامانه داشتن نام کاربری و رمز عبور که از مدیر مدرسه دریافت خواهید کرد می باشد.

همچنین در پایه دوازدهم، امور فارغ التحصیلی دانش‌آموزان، تأییدیه تحصیلی و گواهینامه پایان تحصیلات صادر و در نهایت به مراکز آموزش عالی و مراکز نظام وظیفه معرفی می‌شود.

در کل استفاده سامانه سیدا ثبت نمرات دانش آموزان برای معلمان و مدیران کار بسیار پیچیده ای نیست، در ادامه سعی داریم که راهنمای جامعی از سایت سیدا دانش آموزی در اختیار شما قرار دهیم.

ورود به سامانه سیدا ابتدایی sida.medu.ir

اگر شما نیز قصد ورود به سایت سیدا دانش آموزی ثبت نمرات sida.medu را دارید کافیست مراحل زیر را با دقت مطالعه کنید.

 چگونه وارد سامانه سیدا شویم؟ تمام مراحل ورود به صورت تصویری در ادامه خدمت شما شرح خواهیم داد.

  • تمام کاربران سامانه سیدا برای ورود به سامانه ابتدا کافیست به سایت رسمی سیدا به نشانی sida.medu.ir مراجعه کنند. (طبق تصویر زیر)

الان شما وارد سامانه یکپارچه دانش آموزی (سیدا) شده اید در ادامه باید مراحل ورود به حساب کاربری شخصی خود را تکمیل کنید. در قدم بعد نام کاربری و رمز عبور سیدا خود را در فیلد های مورد نظر وارد کنید.

در فیلد بعدی کد امنیتی را وارد کرده و بر روی گزینه ورود کاربران کلیک کنید. تبریک شما با موفقیت وارد حساب کاربری خود در سامانه یکپارچه دانش آموزی (سیدا) sida.medu.ir شده اید.

1- اگر برای اولین بار وارد حساب کاربری خود در سامانه سیدا sida.medu شده اید باید رمز قبلی رو را تغییر داده و یک رمز عبور جدید برای خود ایجاد کنید.

نام کاربری و رمز عبور در سامانه سیدا چیست؟

2- ( یوزر و پسورد سامانه سیدا ) اسم حساب کاربری معلمان گرامی که برای نخستین بار وارد سامانه سیدا می شوند، کد ملی و رمز عبور آن ها، کد پرسنلی آن می باشد.

برای ورود به سایت سیدا نیاز به مراحل سختی نیست و میتوانید با چند تا کلیک ساده وارد این سامانه پرکاربر شوید.

کلیپ آموزشی نحوه ورود سامانه سیدا sida.medu

سایت سامانه پادا pada با توجه به رفع نیاز های اولیه دانش آموزان و والدین دانش آموزان در چند سال اخیر شروع به فعالیت کرده است. از امکانات این وبسایت میتوان به «ثبت نام غیر حضوری، مشاهده کارنامه، و…  اشاره کرد. این سامانه بدون هیچ محدودیتی در استان های مختلف کشور قابل دسترس می باشد.

ثبت نمرات دانش آموزان در سامانه سیدا

همان گونه که میدانید سامانه سیدا sida.medu.ir چند سالی میشود که فعالیت خود را اغاز نموده شاید بعضی از معلمان گرامی هنوز از چگونه بارگذاری نمرات در این سامانه بی خبر باشند. اما نگران نباشید در این قسمت از مقاله بصورت کامل به شما معلمان زحمت کش آموزش تصویری ثبت نمرات در سامانه سیدا خواهیم داد.

بعد از وارد شدن به سایت سیدا در سمت چپ دو گزینه مشاهده میکنید. نام یکی از گزینه ها عملیات ضمن سال است. معلمان گرامی برای وارد کردن نمرات دانش آموزان در سامانه سیدا روی این گزینه کلیک کنید.

اکنون روی گزینه لیست کلاس و ورود نتایج کلیک کنید تا وارد مرحله بعدی از ثبت نمرات دانش آموزان شوید. 

نحوه-وارد-کردن-نمرات-در-سایت-سیدا-آموزش-و-پرورش

  • در ادامه روی گزینه ورود نتایج از طریق کلاس کلیک کنید.

نمرات در سامانه sida.medu .ir

در قسمت بعد شما وارد کادر جستجوی کلاس خودتان می شوید. اکنون باید اطلاعات کلاس خود را وارد کنید. در کادر اول از طریق گزینه انتخاب پایه تحصیلی کلاس مورد نظر خود را وارد کنید.

در فیلد دوم هم از طریق  گزینه انتخاب، درس مورد نظر خودتان را انتخاب کنید. و در قدم اخر نیر نوبت تحصیلی را انتخاب کنید.

دقت کنید شما اگر بخواهید نمرات نوبت تحصیلی دوم را ثبت کنید باید گزینه نوبت تحصیلی دوم را انتخاب کنید.

سامانه-یکپارچه-دانش-آموزی-و-وارد-کردن نمرات

  • اکنون بعد از اتمام مراحل بالا که برای شما کاربران گرامی توضیح دادم در قسمت چپ سایت که روی آن آموزش تصویری ثبت نمرات در سامانه سیدا نوشته ایم، اطاعات مربوط به دانش آموزان خود را مشاهده میکنید.

آموزش-تصویری-وارد-کردن-نمرات-در-سایت-سیدا

در سمت چپ و جلوی هر اسم دانش آموز دو نمره مستمر اول و پایانی اول قابل نمایش است؛ اما هنوز امکان ثبت نمره و ویرایش نمره وجود ندارد.

برای ثبت نمره شما باید روی یکی از گزینه های مستمر اول یا پایانی اول کلیک کنید تا قسمت مربوط به وارد کردن نمره باز شود.

_وارد کردن نمره مستمر دوم -و-پایانی-اول-در-سایت-سیدا

اکنون برای ادیت و وارد کردن نمره های امتحان ترم اول دانش آموزان خود می توانید بر روی گزینه پایانی اول کلیک کنید. تا نمرات برای شما نمایش داده شود تا بتوانید آن را ویرایش کنید.

و در نهایت فلش موس کامپیوتر خود را به سمت کادر مستطیل شکل ببرید تا نمره صفر به رنگ آبی در بیاید. در قدم آخر با صفحه کیبورد کامپیوتر خود نمره دانش آموز خود را ثبت کنید.

 ثبت نمره در سیدا

در سمت راست لیست دانش آموزان، یک قسمتی  مبنی بر تکرار نمره را مشاهده می کنید. این قسمت می تواند برای آن دسته از معلمانی که می خواهند نمره یکسانی به دانش آموزان بدهد، مورد استفاده قرار گیرد.

برای این کار می توانید در قسمت تکرار نمره، نمره مورد نظر را تایپ کنید و سپس روی هر یک از اسامی دانش آموزان کلیک کنید و گزینه ثبت را بزنید. با این روش نیازی به تایپ کردن چند باره یک نمره نیست!

ثبت-نمره-تکراری-در-سایت-سیدا-

  • و مرحله آخر ثبت نمره در سامانه سیدا sida.medu.ir این است که شما به صورت دستی تمام نمرات مربوط به دانش آموزان را جمع بزنید و در قسمت مجموع وارد کنید.

نحوه ثبت نمره در سامانه دانش آموزی سیدا

توجه داشته باشید که این مجموع باید دقیقا مجموع نمرات دانش آموزان باشد و اگر اشتباه نوشته شود، سایت ارور خواهد داد. و در پایان روی گزینه ثبت نمرات کلیک کنید.

ثبت نام در سامانه سیدا sida.medu.ir

ثبت نام در سامانه سیدا sida.medu.ir

همان گونه که ابتدا مقاله به آن اشاره کرده ایم ثبت نام هر فرد در سامانه کارنامه سیدا توسط مدیر مدرسه انجام می‌شود. و پرتالی ثبت نام برای دانش آموزان گرامی موجود نداشته شما به عنوان معلم یا دانش‌آموز، با داشتن نام کاربری و رمز عبوری که از مدرسه دریافت می‌کنید می‌توانید وارد سایت شوید.

اگر مدیر مدرسه هستید مراحل زیر را برای ثبت نام افراد و ایجاد رمز عبور آن‌ها انجام دهید.

جهت ورود به سایت سیدا روی لینک کلیک کنید.

نحوه دریافت رمز عبور سامانه پادا از سیدا

برای دریافت رمز عبور سامانه پادا از سیدا کافیست چند مراحله ساده را پشت سر بگذارید.

مدیران مدارس می توانند با ورود به sida.medu.ir سامانه سیدا در بخش کارتابل مدیر مدرسه، رمز گروهی برای دانش آموزان صادر کنند و نام کاربری دانش آموزان را از طریق شاد و فقط در چت شخصی برای هر دانش آموز ارسال نمایند.

برای دریافت رمز پادا از سیدا توسط مدیر مدرسه به ترتیب مراحل زیر می باشد:

  1. مراجعه به بخش مدیریت کاربران
  2. انتخاب عبارت، انتصاب و دسترسی
  3. انتخاب کلمه عبور دانش آموزان
  4. انتخاب کلاس مربوطه
  5. مشاهده لیست اسامی دانش آموزان و دریافت رمزعبور آنها

توجه هشدار امنیتی: مدیران محترم مدارس توجه داشته که رمز عبور برای هر دانش آموز اختصاصی برای آن بوده  حتما رمز عبور هر کاربر را به خود او تحویل دهید.

سامانه سیدا ابتدایی sida.medu.ir

امکانات سامانه سیدا آموزش و پرورش

سامانه سیدا دانش آموزشی از خدمات بسیار متنوعی چون ثبت نمرات، دسترسی به اطلاعات هویتی دانش آموز، سوابق تحصیلی، صدور کارنامه برخودار می باشد. سایت سیدا بر چهار قسمت مهم دسته بندی شده است.

  1. ایجاد پرونده تحصیلی، پرورشی و بهداشتی (مربوط به مدارک پزشکی دانش آموزان می باشد.)
  2. ارتقاء پایه، ثبت نام، انتخاب واحد، درج نمرات، اخذ کارنامه های سالیانه (این بخش که اصلی ترین قسمت های سامانه سیدا است مربوط به معلمان و مدیران می باشد.)
  3. انجام امور فارغ التحصیلی، تاییدیه تحصیلی و صدور گواهینامه پایان تحصیلات برای دانش آموزان پایه دوازدهم (این بخش نیز مخصوص دانش آموزان پایه 12 می باشد.)
  4. معرفی فرد به مراکز آموزش عالی یا مراکز نظام وظیفه (این خدمات نیز مربوط به کارکنان وزارت آموزش و پرورش می باشد.)

سایت سیدا هم اکنون شامل این خدمات می باشد و میتوانید از آنان استفاده کنید همچنین از کاربردی ترین امکانات سیدا میتوان به  ثبت نمرات دانش آموزان در این سایت اشاره کرد گرچه سایت های مختلفی برای ثبت نمرات دانش آموزان موجود دارد اما این سامانه توانسته با رابطه کاربری آسان از سایر سامانه ها بیشتر مورد استفاد قرار گیرد.

بازیابی رمز عبور در سایت سیدا sida.medu.ir

یکی از مشکلات اساسی هر کاربری در هر سامانه ای، فراموش کردن نام کاربری یا رمز عبور خود است که این مشکل را میتوانید با چند کلیک ساده رفع نموده و رمز عبور خود را بازیابی کنید. اگر رمز عبور یا نام کاربری خود را در سامانه پکپارچه سیدا | sida.medu.ir فراموش کردید

برای مثال، رمز عبور معلم توسط مدیر، رمز مدیر توسط مسئول منطقه، و رمز مسئول منطقه توسط غیره ریست می شود. از این رو در هنگام ورود به سامانه گزینه ایی مبنی بر تغییر یا بازیابی رمز عبور قرار داده نشده است.

اما به طور کلی برای افرادی که قصد انجام این کار دارند، توجه به نکات زیر ضروری است:

  1. برای تعیین رمز جدید از حروف کوچک و بزرگ لاتین استفاده کنید.
  2. بهتر است در این رمز اعداد را نیز به کار ببرید.
  3. از وارد کردن کاراکتر بپرهیزید.

جهت وود به سایت سیدا sida.medu.ir کلیک کنید.

دریافت کارنامه از سامانه سیدا sida.medu.ir

یکی از امکاناتی که سامانه سیدا در اختیار دانش آموزان و خانواده ها قرار می دهد امکان دریافت کارنامه به صورت غیر حضوری از طریق سامانه سیدا می باشد. با استفاده از این سامانه دانش آموزان این امکان را خواهند داشت که به صورت غیر حضوری کارنامه خود را دریافت نموده و نمرات کسب شده در هر درس را مشاهده نمایند.

برای دریافت کارنامه دقت داشته باشید که باید نمرات کسب شده توسط معلمان در سامانه وارد شده باشد. پس از طی این مرحله می توانید به این سامانه مراجعه نموده و کارنامه خود را دریافت کنید.

برای این منظور بعد از ورود به حساب کاربری خود در sida medu ir سامانه سیدا، از قسمت مربوط به کارنامه گزینه چاپ کارنامه را انتخاب کنید و کارنامه خود را دریافت کنید.

سامانه سناد دانش آموزی به نشانی اینترنتی snd.medu.ir، سایتی ای است که از طرف آموزش و پرورش برای انجام بعضی از امور مدارس به صورت الکترونیکی و یکپارچه سازی خدمات خود و با هدف گردآوری و ذخیره اطلاعات دانش آموزان در کلیه مقاطع تحصیلی، راه اندازی شده است.

تطبیق مدارک دانش آموزان خارجی در سامانه سیدا

تطبیق مدارک دانش آموزان خارجی در سامانه سیدا یکی دیگر از راه های ثبت نام برای دانش آموزان اتباع خارجی میباشد که برای شما اشتراک گذاری مدارک که شامل موارد زیر در جدول به اشتراک گذاشته شده میشود که با تهیه کردن مدارک لازم نسبت به معادلسازی مدارک دانش آموزان خارجی در سامانه سیدا میتوانید اقدامات لازم را انجام دهید .

دانش‌آموزان اتباع خارجی دارای مدارک زیر:

١- گذرنامه دارای اقامت معتبر

۲- گذرنامه خانواری (دارای روادید تا ۱۴۰۰/۹/۳۰ )

٣- دفترچه پناهندگی معتبر

۴- دفترچه اقامت معتبر صادره از نیروی انتظامی

۵- کارت‌های آمایش ۱۶ یا ۱۷

۶- کارت‌های هویت ۱۵ یا ۱۶

۷- برگه تردد دارای اعتبار بدل از کارت آمایش

۸- دفترچه اقامت ویژه صادره از نیروی انتظامی

۹- برگ حمایت تحصیلی صادره در سال ۱۴۰۱ یا ۱۴۰۰

سؤالات متداول نحوه ورود به سامانه سیدا sida.medu.ir

ورود به سامانه سیدا آموزش و پرورش به نشانی sida.medu.ir امکان پذیر می باشد. راهنمای ورود به سامانه سیدا sida نیز در مقاله موجود می باشد.

معلمان با ورود به سامانه سیدا، می توانند به تفکیک هر کلاس، نمرات درسی دانش آموزان را وارد نمایند که توضیحات آن در مقاله ذکر شده است.

اگر مدیر مدرسه هستید و میخوایی دانش آموزی را در لیست مدرسه حذف کنید کافیست به پنل کاربری خود در سامانه  سیدا شوید و بر در قسمت منو لیست دانش آموزان کلیک کنید  و بر روی اسم آن کلیک کنید در قسمت ویرایش گزینه حذف را مشاهده میکنید.

اگر مدیر مدرسه هستید و میخوایی دانش آموزی را در لیست مدرسه حذف کنید کافیست به پنل کاربری خود در سامانه  سیدا شوید و بر در قسمت منو لیست دانش آموزان کلیک کنید  و بر روی اسم آن کلیک کنید در قسمت ویرایش گزینه حذف را مشاهده میکنید.

در حال حاضر امکان ورود دانش آموز به سامانه سیدا دانش آموزی امکان پذیر نیست.

تمام مراحل ورود به سامانه سیدا و مشاهده کارنامه دانش آموزی در مقاله ذکر شده است.

رمز سیدا را از کجا بگیریم یوزر و پسورد شما توسط مدیر مدرسه ایجاد میگردد.

این روند در سامانه سناد انجام میشود اگر شما عکس پروفاپل را در سایت سناد اپلود کنید در سامانه سیدا نیز نمایش خواهد داد.

لینک کوتاه مقاله : سامانه سیدا 

متن سربرگ خود را وارد کنید

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

5.9/6 - (229 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه نحوه ورود به سامانه سیدا sida.medu.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا