سامانه نقل و انتقال دانش آموزان مای مدیو my medu.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه نقل و انتقال دانش آموزان مای مدیو

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

اگر شما هم در خصوص سامانه جدید نقل و انتقال دانش آموزان اطلاعات کافی ندارید این مطلب می تواند اطلاعات خوبی در این زمینه را در اختیار شما قرار دهید.

در ادامه به توضیح در رابطه با سامانه جدید نقل و انتقال دانش آموزان My medu.ir ، نحوه ثبت درخواست نقل و انتقال دانش آموزان و… می پردازیم. برای آشنایی با مراحل این فرآیند و ثبت درخواست نقل و انتقال دانش آموز از مدرسه ای به مدرسه ی دیگر تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

سامانه نقل و انتقال دانش آموزان مای مدیو

پیش از این فرآیند ثبت درخواست نقل و انتقال دانش آموزان از مدرسه ای به مدرسه دیگر با مراجعه به سامانه سیدا صورت می پذیرفت و دانش آموزان برای انتقال به دیگر مدارس باید با مراجعه به این سامانه درخواست خود را ثبت کرده و مراحل مختلف را پیگیری می نمودند.

ولی در حال حاضر فرآیند نقل و انتقال مدارس با مراجعه به سامانه جدید نقل و انتقال دانش آموزان انجام می پذیرد. سامانه جدید نقل و انتقال دانش آموزان در واقع همان سامانه جامع وزارت آموزش و پرورش یا سایت مای مدیو می باشد.

دانش آموزان با مراجعه به سامانه جدید مای مدیو و انجام مراحل می توانند نسبت به ثبت درخواست نقل و انتقال در این سامانه اقدام نمایند.

سامانه مای مدیو یکی از سامانه های جدید راه اندازی شده توسط وزارت آموزش و پرورش است که جهت ارائه خدمات الکترونیکی متعدد به صورت غیر حضوری به دانش آموزان، فرهنگیان و عموم مردم راه اندازی شده است. این سامانه با آدرس اینترنتی my medu.ir در دسترس بوده و گروه های نام برده شده با مراجعه به این سامانه می توانند با توجه به نقش و نیاز خود از خدمات ارائه شده در قسمت های مختلف سامانه مای مدیو استفاده نمایند.

یکی از امکانات موجود در این سامانه برای دانش آموزان امکان ثبت درخواست نقل و انتقال آنان می باشد. در ادامه این مطلب به توضیح بیشتر در خصوص ورود به سامانه جدید نقل و انتقال دانش آموزان و نحوه ثبت درخواست در این سامانه می پردازیم.

مقاله پیشنهادی » پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش

ورود به سامانه نقل و انتقال دانش آموزان my medu.ir

برای ثبت درخواست انتقال خود در سامانه جدید نقل و انتقال دانش آموزان ابتدا باید به این سامانه وارد شوید. دانش آموزان عزیز برای ورود به این سامانه باید به این ترتیب عمل نمایند.

ابتدا در صفحه مرورگر خود آدرس اینترنتی سامانه جدید نقل و انتقال دانش آموزان یعنی my medu.ir را وارد نموده و سرچ نمایید.

بعد از سرچ آدرس اینترنتی اشاره شده به طور مستقیم به سامانه جدید نقل و انتقال دانش آموزان یا همان پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش وارد خواهید شد.

ورود به سامانه نقل و انتقال دانش آموزان

بعد از ورود به این سامانه برای ثبت درخواست خود ابتدا باید به حساب کاربری خود در پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش وارد شوید. به این منظور اطلاعات موجود در صفحه را تکمیل نمایید.

نقش خود را به عنوان دانش آموز انتخاب کرده و اطلاعات خواسته شده از جمله گزینه مربوط به ملیت و کد ملی خود را نیز وارد نمایید.

نحوه ورود به سامانه نقل و انتقال دانش آموزان

در ادامه سریال شناسنامه خود و کد امنیتی مندرج را صفحه را نیز در کادر مخصوص وارد کرده و گزینه ورود را بفشارید.

با ورود صحیح اطلاعات خواسته شده می توانید به حساب کاربری خود در سامانه جدید نقل و انتقال دانش آموزان My medu.ir وارد شوید.

مقاله پیشنهادی » راهنمای نقل و انتقال دانش آموزان در سیدا و پادا

ثبت درخواست نقل و انتقال دانش آموزان در سامانه مای مدیو My medu.ir

همان طور که پیش از این اشاره شد دانش آموزان برای ثبت درخواست انتقال از مدرسه ای به مدرسه دیگر باید به سامانه جدید نقل و انتقال دانش آموزان یا My medu.ir وارد شوند.

برای ثبت درخواست نقل و انتقال خود در این سامانه باید به طریق گفته شده عمل نمایید.

بعد از وارد کردن اطلاعات کاربری خود و ورود به سامانه جدید نقل و انتقال دانش آموزان بر روی گزینه نقل و انتقال دانش آموزان کلیک کنید و گزینه عادی را انتخاب نمایید.

سامانه نقل و انتقال دانش آموزان

بعد از این کلیه اطلاعات محل تحصیل فعلی شما و همچنین مدارس داخل منطقه برای شما نمایش داده می شود.

بعد از مشاهده مدارس ، مدرسه مورد نظر که قصد انتقال به آن را دارید را انتخاب نمایید و درخواست انتقال را ارسال کنید.

در مرحله بعد از فرآیند ثبت درخواست می بایست پایه و رشته انتخابی مدرسه مقصد خود را در کادر مخصوص به آن وارد نمایید و گزینه تایید را کلیک نمایید.

پس از انجام این مراحل درخواست شما در سامانه جدید نقل و انتقال دانش آموزان  ثبت شده و به مدرسه مقصد نیز ارسال می گردد.

مدیران مدارس بعد از ورود به سامانه مربوط می توانند درخواست های نقل و انتقال ارسال شده از طرف دانش آموزان را مشاهده نمایند.

دانش آموزان باید به این نکته دقت داشته باشند که در صورتی که دانش آموزی در همان منطقه محل تحصیلی خود قصد انتقال داشته باشد تایید ورود و خروج او از مدرسه ای به مدرسه دیگر توسط مدرسه مقصد و مدیر مدرسه مبدا انجام صورت خواهد گرفت

ولی اگر محل انتقال دانش آموز خارج از منطقه باشد، باید فرآیند ورود و خروج دانش آموز توسط سنجش مبدا و مقصد نیز تایید شود

اگر شما قصد انتقال به خارج از منطقه خود را دارید باید بدانید که این فرآیند نیز دقیقا مشابه روال گفته شده می باشد فقط لازم است در سامانه جدید نقل و انتقال دانش آموزان My medu.ir ، مدرسه مورد نظر خود را انتخاب نموده و پایه و رشته انتخابی مدرسه مقصد خارج از منطقه را نیز مشخص نمایید.

بعد از این درخواست انتقال شما به مدرسه ای خارج از منطقه محل تحصیل فعلی به کارشناس سنجش ارسال می گردد و کارشناس باید روند انتقال شما به مدرسه خارج از منطقه را بررسی و تایید نماید.

همان طور که متوجه شدید فرآیند نقل و انتقال دانش آموزان از مدرسه ای به مدرسه دیگر با استفاده از سامانه جدید نقل و انتقال دانش آموزان My medu.ir  و به روش گفته شده در مقاله بالا انجام می پذیرد در این مقاله به توضیح در مورد سامانه جدید نقل و انتقال دانش آموزان My medu.ir، نحوه ثبت درخواست و … پرداختیم.

اگر بعد از خواندن این مطلب در این زمینه سوالی داشتید می توانید آن را از قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید کارشناسان این مجموعه پس از دریافت سوالات به آنها پاسخ خواهند داد. همچنین می توانید نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را نیز از همین طریق با ما به اشتراک بگذارید.

برای ورود مستقیم به سامانه جدید نقل و انتقال دانش آموزان کلیک کنید.

مقاله پیشهادی «  سامانه نقل و انتقالات فرهنگیان

با توجه به فعال شدن سامانه نقل و انتقال (بین شهری) دانش آموزان پایه های هفتم و دهم مدارس استعدادهای درخشان در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲, از تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۲۳ به نشانی my.medu.ir خواهشمند است.

متقاضیان در اولین فرصت (حتی الامکان تا پایان روز شنبه ۲۵ شهریور) درخواست ها را در سامانه مزبور ثبت کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود. لازم به ذکر است، براساس دستورالعمل آزمون ورودی و ثبت نام،هرگونه درخواست جابجایی درون شهری، ممنوع می باشد و در سامانه قابل ثبت نخواهد بود.

سامانه نقل و انتقال دانش آموزان مای مدیو

سامانه نقل و انتقال دانش آموزان مای مدیو یک سامانه جامع و یکپارچه است که توسط وزارت آموزش و پرورش برای تسهیل فرایند نقل و انتقال دانش آموزان در سراسر کشور طراحی و پیاده سازی شده است. این سامانه امکان ثبت درخواست نقل و انتقال دانش آموزان را برای والدین و دانش آموزان فراهم می کند و روند نقل و انتقال را ساده و سریع می کند.

ویژگی های سامانه نقل و انتقال دانش آموزان مای مدیو

  • امکان ثبت درخواست نقل و انتقال دانش آموزان به صورت آنلاین
  • امکان مشاهده وضعیت درخواست نقل و انتقال دانش آموزان
  • امکان پیگیری درخواست نقل و انتقال دانش آموزان
  • امکان دریافت کد رهگیری برای پیگیری درخواست نقل و انتقال دانش آموزان
  • امکان دریافت اطلاعات مربوط به ضوابط و مقررات نقل و انتقال دانش آموزان

مراحل ثبت درخواست نقل و انتقال دانش آموزان در سامانه مای مدیو

برای ثبت درخواست نقل و انتقال دانش آموزان در سامانه مای مدیو، باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. به سایت my.medu.ir مراجعه کنید.
  2. در قسمت ورود به سیستم، با وارد کردن کد ملی و رمز عبور خود، وارد سامانه شوید.
  3. از منوی سمت راست، گزینه نقل و انتقال دانش آموزان را انتخاب کنید.
  4. در صفحه باز شده، نوع درخواست نقل و انتقال را انتخاب کنید.
  5. اطلاعات مربوط به دانش آموز و مدرسه مبدأ و مقصد را وارد کنید.
  6. مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنید.
  7. درخواست خود را ثبت کنید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت درخواست نقل و انتقال دانش آموزان

مدارک مورد نیاز برای ثبت درخواست نقل و انتقال دانش آموزان عبارتند از:

  • شناسنامه دانش آموز
  • کارت ملی دانش آموز
  • گواهی اشتغال به تحصیل دانش آموز
  • گواهینامه تحصیلی دانش آموز (در صورت انتقال به پایه بالاتر)
  • گواهی عدم اعتیاد دانش آموز
  • گواهی سلامت دانش آموز

زمان ثبت درخواست نقل و انتقال دانش آموزان

درخواست نقل و انتقال دانش آموزان می تواند در طول سال تحصیلی انجام شود. با این حال، زمان مجاز برای ثبت درخواست نقل و انتقال دانش آموزان در هر استان متفاوت است. برای اطلاع از زمان مجاز برای ثبت درخواست نقل و انتقال دانش آموزان در استان خود، می توانید به سایت اداره کل آموزش و پرورش استان خود مراجعه کنید.

هزینه نقل و انتقال دانش آموزان

هزینه نقل و انتقال دانش آموزان بر اساس ضوابط و مقررات مصوب شورای عالی آموزش و پرورش تعیین می شود. این هزینه برای هر نوع درخواست نقل و انتقال متفاوت است. برای اطلاع از هزینه نقل و انتقال دانش آموزان، می توانید به سایت اداره کل آموزش و پرورش استان خود مراجعه کنید.

پیگیری درخواست نقل و انتقال دانش آموزان

پس از ثبت درخواست نقل و انتقال دانش آموزان، می توانید با مراجعه به سامانه مای مدیو، وضعیت درخواست خود را پیگیری کنید. برای این کار، باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. به سایت my.medu.ir مراجعه کنید.
  2. در قسمت ورود به سیستم، با وارد کردن کد ملی و رمز عبور خود، وارد سامانه شوید.
  3. از منوی سمت راست، گزینه نقل و انتقال دانش آموزان را انتخاب کنید.
  4. در صفحه باز شده، درخواست خود را انتخاب کنید.
  5. وضعیت درخواست خود را مشاهده کنید.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا مشکل در مورد سامانه نقل و انتقال دانش آموزان مای مدیو، می توانید با کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش استان خود ارتباط برقرار کنید.

مراحل نقل و انتقال دانش آموزان

مراحل نقل و انتقال دانش آموزان در سراسر کشور به شرح زیر است:

  1. ثبت درخواست نقل و انتقال

اولین مرحله نقل و انتقال دانش آموزان، ثبت درخواست نقل و انتقال است. والدین یا دانش آموزان می توانند با مراجعه به سامانه نقل و انتقال دانش آموزان مای مدیو، درخواست نقل و انتقال خود را ثبت کنند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت درخواست نقل و انتقال عبارتند از:

  • شناسنامه دانش آموز
  • کارت ملی دانش آموز
  • گواهی اشتغال به تحصیل دانش آموز
  • گواهینامه تحصیلی دانش آموز (در صورت انتقال به پایه بالاتر)
  • گواهی عدم اعتیاد دانش آموز
  • گواهی سلامت دانش آموز
  1. تأیید درخواست نقل و انتقال

پس از ثبت درخواست نقل و انتقال، درخواست توسط مدرسه مبدأ بررسی می شود. در صورت تأیید درخواست، مدرسه مبدأ نامه تأییدیه نقل و انتقال را به مدرسه مقصد ارسال می کند.

  1. انتخاب مدرسه مقصد

دانش آموز می تواند با مراجعه به سامانه نقل و انتقال دانش آموزان مای مدیو، مدرسه مقصد خود را انتخاب کند.

  1. اعلام نتایج

نتیجه درخواست نقل و انتقال توسط مدرسه مقصد اعلام می شود. در صورت پذیرش درخواست، دانش آموز می تواند در مدرسه مقصد مشغول به تحصیل شود.

انواع نقل و انتقال دانش آموزان

نقل و انتقال دانش آموزان بر اساس نوع درخواست به انواع زیر تقسیم می شود:

  • نقل و انتقال درون شهری

در این نوع نقل و انتقال، دانش آموز از یک مدرسه داخل یک شهر به مدرسه دیگر در همان شهر منتقل می شود.

  • نقل و انتقال بین شهری

در این نوع نقل و انتقال، دانش آموز از یک مدرسه در یک شهر به مدرسه دیگر در شهر دیگر منتقل می شود.

  • نقل و انتقال به مدارس خاص

در این نوع نقل و انتقال، دانش آموز از یک مدرسه عادی به مدرسه ای خاص مانند مدرسه تیزهوشان یا نمونه دولتی منتقل می شود.

  • نقل و انتقال به مدارس شبانه روزی

در این نوع نقل و انتقال، دانش آموز از یک مدرسه روزانه به مدرسه شبانه روزی منتقل می شود.

ضوابط و مقررات نقل و انتقال دانش آموزان

ضوابط و مقررات نقل و انتقال دانش آموزان توسط شورای عالی آموزش و پرورش تعیین می شود. این ضوابط و مقررات شامل موارد زیر است:

  • شرایط عمومی نقل و انتقال دانش آموزان

  • مدارک مورد نیاز برای ثبت درخواست نقل و انتقال

  • زمان مجاز برای ثبت درخواست نقل و انتقال

  • هزینه نقل و انتقال

  • نحوه ثبت درخواست نقل و انتقال

  • نحوه بررسی درخواست نقل و انتقال

  • نحوه انتخاب مدرسه مقصد

  • نحوه اعلام نتایج

برای اطلاع از ضوابط و مقررات نقل و انتقال دانش آموزان می توانید به سایت اداره کل آموزش و پرورش استان خود مراجعه کنید.

کلیه مقاطع تحصیلی نقل و انتقال دانش آموزان در پایان سال توجه داشته باشند.

نقل و انتقال از مای مدیو my medu.ir فقط برای طول سال تحصیلی هست از اواخر مهرماه تا اردیبهشت ماه بعد از پایان سال تحصیلی که دانش آموز قبول یا مردود کارنامه میگیره،

دو حالت داره : یا سال بعد رو در مدرسه خودتون به پایه بالاتر میره که بطور اتوماتیک در سیدا ارتقای پایه میخوره و باید در سال جدید تایید و ثبت نام بشه و اگر در ابتدایی یا متوسطه اول مردود شده که ویرایش پایه بشه و در پایه قبلی ثبت نام بشه

یا پرونده میگیره که پایه بعد رو بره یه مدرسه دیگه حالا چه قبولی چه مردودی، که باید پرونده رو تحویلش بدید در سیدا فعلا اقدامی نکنید

نتیجه اینکه: این موقع سال برای نقل و انتقال از مای مدیو استفاده نمیشه چنانچه این اشتباه صورت بگیره در دریافت دفتر نتایج دانش آموزان قبولی یا مردودی تون با وجود داشتن کارنامه کامل، انتقال رفته می خورن و تناقض دفتر آمار و دفتر نتایج خواهید داشت .

سامانه سیدا sida.medu.ir یکی از سایت های وزارت آموزش و پرورش می باشد که برای ارائه خدمات غیر حضوری طراحی شده و از مهترین خدمات ( سامانه یکپارچه دانش آموزی سیدا) میتوان به ثبت نمرات تحصیلی دانش آموزان توسط معلمان اشاره کرد. که در این مقاله مفضل در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

سؤالات متداول نقل و انتقال دانش آموزان my medu.ir

سامانه نقل و انتقال دانش آموزان آموزش و پرورش با آدرس اینترنتی My medu.ir در دسترس می باشد و دانش آموزان برای ثبت درخواست باید به این سامانه مراجعه نمایند.

با داشتن کد ملی و شماره سریال شش رقمی شناسنامه خود می توانید به سامانه نقل و انتقال وارد شوید. نحوه ورود به این سامانه در مقاله بالا به طور کامل شرح داده شده است.

در خصوص نحوه انتقال دانش آموزان از مدرسه ای به مدرسه دیگر در مقاله بالا توضیحات کاملی ارائه شده است.

6/6 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه نقل و انتقال دانش آموزان مای مدیو

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا