سامانه شکایات آموزش و پرورش shekayat.medu.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه شکایات آموزش و پرورش shekayat.medu.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سامانه شکایات آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش در جهت خدمات رسانی به اقشار مختلف مرتبط با زیر مجموعه های این وزارت اقدام به راه اندازی و ایجاد سامانه هایی مختلفی نموده است.

یکی از سامانه هایی که برای تسریع در روند امور و ارائه خدمات راه اندازی شده است سامانه شکایات آموزش و پرورش است. این سامانه برای ارائه خدمات به معلمان، دانش آموزان، اولیا دانش آموزان ایجاد شده است و این افراد می توانند در صورتی که به هنگام مراجعه با زیر مجموعه های مرتبط با آموزش و پرورش دچار مشکل شدند و تمایل به ثبت و پیگیری شکایت داشتند به سامانه شکایات آموزش و پرورش مراجعه نموده و نسبت به ثبت شکایات خود اقدام نمایند. شکایات ثبت شده در سامانه می تواند در موضوعات مختلف مالی، آموزشی و …باشد.

بعد از انجام فرآیند ثبت شکایت، این شکایات بررسی شده و در زمان مقرر به افراد در رابطه با نتیجه شکایت، اطلاع رسانی خواهد شد.

در ادامه مطلب به شرح و توضیح در رابطه با سامانه شکایات آموزش و پرورش، نحوه ورود و ثبت شکایت در سامانه shekayat.medu.ir ، پیگیری و شرایط ثبت شکایت و… خواهیم پرداخت.

سامانه شکایات آموزش و پرورش

سامانه شکایات آموزش و پرورش با آدرس اینترنتی shekayat.medu.ir در دسترس می باشد و کلیه کسانی که تمایل به ثبت و یا پیگیری شکایت دارند می توانند به این سامانه مراجعه نموده و متناسب با نیاز خود از خدمات این سامانه استفاده نمایند.

هر کدام از سازمان ها و ارگان ها برای ارائه خدمات بیشتر، افزایش رضایت ارباب رجوع ، اطلاع از مشکلات موجود در سیستم و  تسریع در روند ثبت شکایات اقدام به راه اندازی سامانه ای تحت عنوان سامانه رسیدگی به  شکایات نموده اند.

آموزش و پرورش نیز در جهت دستیابی به این اهداف سامانه شکایات آموزش و پرورش shekayat.medu.ir را ایجاد نموده است.

پیش از این روند ثبت و پیگیری اعتراض در بسیاری از ادارات به صورت حضوری انجام می پذیرفت ولی با ایجاد بسترهای مناسب الکترونیکی، امکان ایجاد سامانه هایی برای ثبت شکایت به صورت اینترنتی و غیر حضوری نیز فراهم شد و هم اکنون افراد مختلف می توانند بدون مراجعه حضوری و صرفا از طریق مراجعه به سامانه شکایت سازمان مربوطه، شکایت خود را ثبت و مراحل بعد از آن را نیز پیگیری نمایند.

ورود به سامانه شکایات آموزش و پرورش shekayat.medu.ir

همان طور که اشاره شد، برای رسیدگی  به مشکلات و شکایات دانش آموزان، اولیا و معلمان و در جهت رفاه حال این افراد ، سامانه ای با نام سامانه شکایات آموزش و پرورش shekayat.medu.ir راه اندازی شده است.

تنها مسیر و سامانه برای ثبت شکایت افراد مختلف از جمله دانش آموزان، اولیا، پرسنل و معلمان مراجعه و ثبت شکایت از طریق سامانه شکایات آموزش و پرورش است و این افراد باید با مراجعه به سامانه shekayat.medu.ir برای ثبت شکایت خود اقدام کنند

نکته مهمی که پیش از فرآیند ثبت شکایت باید در نظر داشته باشید این است که دانش آموزان برای ثبت شکایت در سامانه shekayat.medu.ir باید در سامانه سناد عضو باشند و در صورت عضویت نداشتن در سامانه سناد، باید در هنگام طرح اعتراض خود از طریق گزینه شخص حقیقی اقدام نمایند یعنی گزینه اشخاص حقیقی را انتخاب کرده و اعتراض خود را ثبت کنند.

برای ورود به سامانه رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش باید ابتدا در قسمت جستجو در صفحه مرورگر خود آدرس اینترنتی سامانه یعنی shekayat.medu.ir را وارد نموده و سرچ نمایید.

با سرچ عبارت مذکور به طور مستقیم به سامانه رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش وارد خواهید شد.

سامانه شکایات آموزش و پرورش

 

مشاهده می کنید که گزینه های مختلفی برای ثبت شکایت، پیگیری و… وجود دارد.

در ادامه می توانید با نحوه ثبت شکایت و پیگیری شکایت در سایت shekayat.medu.ir بیشتر آشنا شوید.

مقاله پیشنهادی : سامانه نظارت آموزش و پرورش

ثبت شکایت در سامانه شکایات آموزش و پرورش

افراد مرتبطی که به هنگام مراجعه و برخورد با موارد گوناگون در زیر مجموعه های آموزش و پرورش با مشکلی مواجه شده باشند می توانند با مراجعه به سامانه ثبت شکایت آموزش و پرورش اعتراض خود را به ثبت برسانند

بعد از این برای رفع تظلمات و برای ایجاد روشنگری در موضوع مورد شکایت بررسی های لازم صورت خواهد پذیرفت و نتایج اعلام خواهد گشت.

در ادامه می توانید روش ثبت شکایت در سامانه شکایات آموزش و پرورش را مطالعه نمایید.

ابتدا به سامانه shekayat.medu.ir وارد شوید.

بعد از ورود به صفحه اصلی، راهنمای کلی در مورد شکایت و فرآیند رسیدگی به شکایات را مشاهده می نمایید. بعد از مطالعه راهنمای درج شده در پایین صفحه بر روی گزینه ” راهنمای فوق را دقیق مطالعه نموده و با قبول ضوابط مذکور، درخواست ثبت شکایت دارم” را کلیک نمایید. بعد از این به صفحه جدید هدایت خواهید شد.

نحوه ورود به سامانه شکایات آموزش و پرورش

 

  • در صفحه جدید ، نوع شاکی را نتخاب نمایید. در صورتی که دانش آموز هستید برروی گزینه دانش آموز و سپس مرحله بعد کلیک نمایید.

ثبت شکایت در سامانه شکایات آموزش و پرورش

  • در صفحه جدید، اطلاعاتی از قبیل کد دانش آموزی، کد ملی، شماره تلفن همراه را وارد نموده و در ادامه بر روی گزینه بعد کلیک کنید.

اعتراض در سامانه شکایات آموزش و پرورش

بعد از این می توانید زمینه اعتراض خود را مشخص نموده و توضیحات لازم در خصوص آن را نیز بیان نموده و برای ثبت اعتراض خود اقدام کنید.

دقت داشته باشید که افراد مختلف از جمله والدین، پرسنل آموزش و پرورش، اشخاص حقیقی، نهادها یا شرکت ها باید از گزینه مربوط به خود اقدام نموده و بعد از وارد کردن اطلاعات لازم نسبت به شرح و توضیح و ثبت شکایت اقدام نمایند.

مقاله پیشنهادی : سامانه مشارکت ها مدارس غیر دولتی mosharekatha.ir

پیگیری شکایت در سامانه شکایات آموزش و پرورش shekayat.medu.ir

سامانه shekayat.medu.ir در جهت رفع مشکلات و پیگیری تظلمات به وجود آمده راه اندازی شده است. در صورتی که پیش از این به سامانه shekayat.medu.ir

 مراجعه نموده و شکایت خود را ثبت کرده اید لازم است برای پیگیری روند اعتراض و اطلاع از نتیجه مجددا به این سامانه مراجعه نمایید.

برای پیگیری شکایت در سامانه شکایات آموزش و پرورش باید به این ترتیب عمل کنید.

بعد از ورود به سامانه شکایات آموزش و پرورش ، از نوار بالای صفحه برروی گزینه پیگیری کلیک نمایید.

پیگیری شکایت در سامانه شکایات آموزش و پرورش

کد شکایت و کد پیگیری مربوط به شکایت خود را در فیلدهای مربوطه وارد نمایید. پس از این عبارت امنیتی مندرج در صفحه را در کادر آن وارد نموده و برروی گزینه پیگیری کلیک کنید.

نحوه پیگیری شکایت در سامانه شکایات آموزش و پرورش

با انجام این مراحل می توانید از وضعیت اعتراض و شکایت خود مطلع شوید.

قوانین و شرایط ثبت شکایت در سامانه shekayat.medu.ir

برای ثبت شکایت در سامانه shekayat.medu.ir باید قوانین و شرایط مربوط به ثبت شکایات رعایت شده باشد. رسیدگی به هر نوع شکایتی امکان پذیر نبوده و شکایات باید منطبق بر شرایط و ویژگی های مختلفی باشند از جمله:

  • فرد شاکی باید در موضوع مورد شکایت، ذی نفع باشد.
  • موضوع شکایت باید  دقیقا متوجه طرف شکایت باشد

– مدارک و مستندات لازم باید ضمیمه شود

– مفاد شکایت منطبق و قابل استناد به قوانین و مقررات باشد

–        باید خواسته ها به صورت شفاف مشخص شده باشد و از کلی گویی خودداری شود

مقاله پیشنهادی : سامانه جامع منابع انسانی آموزش و پرورش

شکایات غیر قابل رسیدگی در سامانه شکایات آموزش و پرورش

  • شکایت افرادی که پرونده آن ها در مراجع مربوطه در حال بررسی است قابل رسیدگی نیست.
  • اعتراض به تصمیمات و آرای صادر شده از طرف شعب بدوی و تجدید نظر هیات های رسیدگی به تخلفات اداری و… از طریق واحد ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات، قابل رسیدگی نخواهد بود
  • در صورتی که طبق بررسی ها مشخص شود که شکایت مغرضانه بوده و تعمدا اقدام به طرح شکایت شده است، موضوع قابل بررسی و پیگیری نمی باشد و می توان طبق قوانین و مقررات با شاکی رفتار نمود.
  • رسیدگی به موضوعات سیاسی، امنیتی، اخلاقی و موارد مشابه دیگر از سوی مراجع ذیربط قابل رسیدگی می باشد.

روند ثبت و پیگیری شکایت در سامانه shekayat.medu.ir

در مورد زمان بندی لازم برای رسیدگی و پیگیری اعتراضات و شکایات باید به این زمان بندی توجه داشته باشید. بعد ازگذشت 48 ساعت از ثبت شکایت در سامانه رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش، وضعیت رد یا پذیرش شکایت معلوم می شود.

اگر شکایت شما تایید شود بعد از طی 7 روز، نتیجه شکایت به اطلاع فرد شکایت کننده خواهد رسید

بعد از این که نتیجه شکایت اعلام شد تا 20 روز فرصت دارید برای اعتراض به نتیجه اقدام نمایید

لازم به ذکر است شاکی در هر مرحله از شکایت، امکان انصراف از شکایت را خواهد داشت..

در صورت نیاز به فرصت بیشتر برای بررسی و رسیدگی به شکایات، موضوع به شاکی اطلاع رسانی خواهد شد.

در صورت تکمیل نبودن مستندات قرار داده شده در سامانه شکایات آموزش و پرورش و  برگشت شکایت به شاکی، شاکی فرصت دارد تا 10 روز برای ارسال مجدد مدارک به صورت کامل اقدام نماید و بعد از مهلت در نظر گرفته شده به مدارک ترتیب اثر داده نخواهد شد.

 

سامانه شکایات آموزش و پرورش، برای رسیدگی به مشکلات و انجام مراحل مربوط به ثبت و پیگیری شکایت ایجاد شده است. افراد مختلف از جمله دانش آموزان، اولیا ، پرسنل و معلمان در صورت داشتن شکایت و تمایل به ثبت شکایت می توانند به سامانه رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش shekayat.medu.ir مراجعه نمایند.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و یا برای دریافت راهنمایی و مشاوره بیشتر در این زمینه می توانید با شماره های درج شده در صفحه تماس گرفته و مطلب خود را با کارشناسان این مجموعه در میان بگذارید.

سؤالات متداول سامانه شکایات آموزش و پرورش shekayat.medu.ir

طبق قوانین ثبت شکایات در سامانه  آموزش و پرورش shekayat.medu.ir نیاز به شرایطی دارد. به طور کلی ثبت شکایات در رابطه با تصمیماتی که مرجع قانونی مشخصی برای آنها وجود دارد، امکان پذیر نمی باشد.

  1. اعتراض نسبت به تجدید نظر هیات های رسیدگی به تخلفات اداری
  2. اعتراض به تصمیمات و آراء صادره از شعب بدوی
  3. اعتراض به آراء صادره از شعب دیوان عدالت اداری و دادگاه ها
  4. اعتراض به نظریه گزینش و شورای نظارت بر مدارس و مراکز دولتی

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش شهر تهران با تأکید بر اینکه شرط معدل و انضباط برای ثبت‌نام در مدارس دولتی عادی ممنوع است، گفت: مسئولیت توزیع لباس فرم مدارس به اتحادیه پوشاک واگذار شد اگر خانواده‌ها در هنگام ثبت‌نام با مشکلی مواجه شدند، می‌توانند در سامانه شکایات به آدرس  shekayat.medu.ir  آن را ثبت کنند یا با شماره‌های ستاد نظارت بر ثبت‌نام منطقه آموزش و پرورش خود یا اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران به شماره 88954506 اطلاع دهند.

ورود به سامانه ثبت شکایات آموزش و پرورش لازم است به سایت ثبت شکایات به نشانی shekayat.medu.ir مراجعه نموده و درخواست خود را به صورت اینترنتی و غیرحضوری ثبت نمایید.

مراحل پیگیری شکایت در سامانه آموزش و پرورش در مقاله آموزش داده شده است.

لینک کوتاه مقاله :

متن سربرگ خود را وارد کنید

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

5.9/6 - (27 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه شکایات آموزش و پرورش shekayat.medu.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا