ثبت نام وام دانشجویی 1402

جهت مشاوره تلفنی در زمینه ثبت نام وام دانشجویی 1402

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

مهلت ثبت نام وام دانشجویی

سازمان رفاه دانشجویان با اهداف کمک مالی و تامین هزینه های جاری دانشجویان راه اندازی شده ثبت نام وام دانشجویی یکی از خدمات مهم این سازمان است. این سامانه برای تمامی دانشجویان در مقاطع تحصیلی مختلف بعنوان مثال کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری قابل دسترس می باشد و میتوانند از خدمات و تسهیلات این سامانه استفاده کنند.

سازمان رفاه دانشجویان درحال حاضر وام های مختلفی را برای دانشجویان خود تدارک دیده است این وام ها عبارت دارند از تحصیلی، مسکن، شهریه و وام های ضروری می باشد که دانشجویان می تواند با مراجعه به نشانی اینترنتی www.swf.ir درخواست وام دانشجویی خود را ثبت کنند. در این مقاله قصد داریم ثبت نام وام دانشجویی و خدمات این سامانه را به شما آموزش دهیم تا انتهایی مقاله با ما همراه باشید.

ثبت نام وام دانشجویی برای نیمسال اول ۱۴۰۲-۱۴۰۱

برای ثبت نام وام دانشجویی برای نیمسال اول ۱۴۰۲-۱۴۰۱ مطابق بخشنامه صندوق رفاه، دانشجویانی که متقاضی وام شهریه تحصیلی برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ می باشند بایستی درخواست و اطلاعات فردی خود را حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۹/۱۶ در سامانه صندوق رفاه قسمت پرتال دانشجویی به نشانی http://bp.swf.ir ثبت نمایند. توجه: ثبت نام به منزله دریافت وام نمی باشد. بعد از ثبت نام مدارک و شرایط شما بررسی و در صورت تایید توسط سردبیر در پنل شما نمایش خواهد داد.

زمان ثبت‌نام وام‌های دانشجویی در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱ ـ ۱۴۰۰ حداکثر تا تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ می‌باشد.

مراحل ثبت نام برای وام دانشجویی

در قدم اول می بایست به پرتال دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان به نشانی bp.swf.ir مراجعه کنید. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که برای اولین بار درخواست دریافت وام دانشجویی دارید ابتدا وارد سایت شوید و بعد بر روی گزینه ورود کلیک کنید سپس ثبت نام دانشجوی جدید را انتخاب کنید و در نهایت می بایست تمام اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنید. (طبق تصویر زیر)

مراحل ثبت نام برای وام دانشجوییتوجه : دانشجوی گرامی با توجه به محدودیت های فنی لطفا از ساعت 8 صبح الی 16 بعد ظهر ثبت نام نمایید.

توضیح : بعد از تحویل مدارک و ثبت و تایید مدارک مربوطه توسط مسئول صندوق رفاه دانشگاه ، دانشجو می تواند وام مورد تقاضای خود را با مراجعه به پرتال دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان ثبت نماید.

۳- بعد از ثبت اولیه وام توسط دانشجو ، وام مورد نظر توسط کارشناس صندوق رفاه دانشگاه تایید و ثبت نهایی می گردد . توضیح اینکه در صورت عدم ارسال مدارک توسط دانشجو، درخواست وام مورد نظر قابل ثبت نهایی نمی باشد.

قبل از درخواست وام حتما نسبت به مطالعه قوانین صندوق رفاه (آیین‌نامه پرداخت و بازپرداخت وام‌های دانشجویی) اقدام نمایید.

آیین‌نامه پرداخت و بازپرداخت وام‌های دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان

نحوه ثبت نام وام دانشجویی

نحوه ثبت نام وام دانشجویی

زمان ثبت‌نام وام‌های دانشجویی رفاه دانشجویان در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱ ـ ۱۴۰۰ حداکثر تا تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ می‌باشد.

لازم است متقاضیان محترم تا تاریخ فوق نسبت به تشکیل پرونده و یا در صورت داشتن پرونده نسبت ثبت درخواست وام و ارسال مدارک لازم اقدام نمایند. تا الان تاریخ اعلام شده تمدید نشده اگر مجدد از طرف صندوق رفاه دانشجویان اطلاع‌ رسانی شود سریعا در سایت ما نیز اعلام میگردد.

مهلت ثبت نام وام دانشجویی  ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد زمان واریز وام دانشجویی نیمسال دوم ثبت نام وام اربعین دانشجویی  ثبت نام وام 5 میلیونی دانشجویی  مبلغ وام دانشجویی ۱۴۰۰ نحوه ثبت نام وام دانشجویی  سامانه وام دانشجویی دانشگاه آزاد

جهت دانلود عکس بالا کلیک کنید.

در ابتدا برای شما چند نکته مهم در مورد وام‌های دانشجویی رفاه دانشجویان بازگو کنم.

  • به گفته صندوق رفاه دانشجویان، شرایط، ضوابط، مبالغ جدید و نحوه ثبت‌نام برای وام ویژه دکتری و وام ضروری حداکثر تا تاریخ ۲۷/۰۱/۱۴۰۱ اعلام خواهد شد.
  • با توجه به اینکه سقف وام دریافتی برای هر یک نفر ضامن معرفی شده حداکثر ۳۰ میلیون تومان می‌باشد، حتماً قبل از اقدام به ثبت‌نام وام، نسبت به بررسی مجموع مبالغ دریافتی از طریق پورتال دانشجویی صندوق رفاه اقدام نموده و در صورت تکمیل بودن سقف وام دریافتی (۳۰ میلیون تومان) نسبت به معرفی ضامن جدید طبق اطلاعیه اقدام نمایید.
  • بدیهی در صورت تکمیل بودن سقف وام دریافتی، امکان تأیید وام درخواستی مقدور نمی‌باشد.
  •  با توجه به موافقت ضمنی صندوق رفاه، در صورت ثبت وام‌های دانشجویی تا تاریخ ۷ اسفند ماه ۱۴۰۰، امکان پرداخت وام تا قبل از پایان سال مقدور می‌باشد. لطفاً نسبت به ثبت وام در اسرع وقت اقدام نمایید.
  • بدیهی شرایط فوق تعهدی برای صندوق نسبت به پرداخت، حتماً تا پایان سال ۱۴۰۰ ایجاد نمی‌کند و در صورت مساعد بودن سایر شرایط، همچین شرایطی (پرداخت تا پایان سال ۱۴۰۰) مقدور خواهد بود.

۲. نحوه ثبت‌نام و ثبت درخواست در پورتال دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان

جهت ورود به پورتال دانشجویی صندوق رفاه کلیک کنید.


 انواع وام‌های دانشجویی و توضیحات شرایط کلی وام‌ها (فایل پیوست)وام های دانشجوییدر تصویر بالا شما انواع وام های صندوق رفاه دانشجویان را مشاهده می کنید. 

جهت دانلود عکس بالا کلیک کنید.

در ادامه برای هر کدام از وام های صندوق رفاه دانشجویان یه بیوگرافی تصویری را برای شما آماده کرده ایم انشالله که به کار شما بیاید.

وام ضروری دانشجویی

طبق اعلام صندوق رفاه دانشجویان، شرایط، ضوابط، مبالغ جدید و نحوه ثبت‌نام برای وام ضروری حداکثر تا تاریخ ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ اعلام خواهد شد. در صورت اعلام اخبار وام ضروری دانشجویی سریعا در سایت ما نیز اطلاع رسانی میشود.

وام های ویژه دکتری

طبق اعلام صندوق رفاه دانشجویان، شرایط، ضوابط، مبالغ جدید و نحوه ثبت‌نام برای وام ویژه دکتری حداکثر تا تاریخ ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ اعلام خواهد شد.

شرایط وام ودیعه مسکن دانشجویی

مراحل دریافت وام ودیعه مسکن دانشجویی در عکس زیر توضیح داده شده است.

وام شهریه صندوق رفاه دانشجویان

جهت دریافت وام شهریه دانشجویی طبق عکس زیر اقدام  کنید.

شرایط ضمانت وام‌های دانشجویی

اکنون شرایط ضمانت وام‌های دانشجویی، ضامنین، سند تعهد و مدارک مورد نیاز دانشجو را در عکس زیر توضیح داده ایم.

قابل توجه دانشجویان گرامی لطفا به این نکات زیر حتما دقت کنید.

اگر صورت امکان برای استفاده از سامانه از سیستم(لپ تاپ یا کامپیوتر) استفاده بنماید و برای باز کردن سایت www.swf.ir از مروگر فایر فاکس استفاده کنید.

دانشجوی عزیز، پورتال دانشجویی صندوق رفاه ویژه ثبت تقاضای وام های دانشجویی و بازپرداخت وام است.

لطفا پس از مطالعه شرایط ارائه تسهیلات و بازپرداخت و دستورالعمل نحوه ورود به پورتال و سایر راهنما ها نسبت به ثبت نام و ثبت درخواست وام خود اقدام نمایید و در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی بیشتر و دریافت پاسخ در خصوص سئوالات مربوط به وام های دانشجویی اعم از شرایط و ضوابط ، مدارک لازم ، پیام های سیستمی و … از طریق اداره رفاه دانشجویی دانشگاه محل تحصیل خود اقدام نمایید. با تشکر از همراهی شما

بسیاری از دانشجویان در طول دوران تحصیل خود برای گذران زندگی و پوشش هزینه های مربوط به تحصیل نیاز به دریافت وام های دانشجویی دارند. دانشجویان در حال تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه های کشور می تاونند برای دریافت وام بعد از طی مراحل آن اقدام نمایند. سایت ثبت نام وام دانشجویی آموزشیار ، نحوه ورود به این سامانه ، ثبت درخواست وام در سامانه آموزشیار و ….

سؤالات متداول ثبت نام وام دانشجویی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

ثبت نام وام های دانشجویی 1401 – 1402 از 21 مهر آغاز شده و تا تاریخ 16 آذرماه ادامه خواهد داشت.

لطفا به سایت صندوق رفاه دانشجویان مراجعه کرده http://bp.swf.ir و اخرین اخبار را از این سامانه دریافت کنید.

 در پورتال دانشجویی صندوق بخش ( کلمه عبور خود را فراموش کرده ام) توسط دانشجو انتخاب و با ثبت کد ملی و شماره همراه و انتخاب کد عبور جدید، برای دانشجو پیامک می شود.

 در صورت عدم ارسال کلمه عبور از طریق سیستم به موبایل دانشجو، به روز رسانی باید توسط کارشناس اداره رفاه دانشگاه محل تحصیل از طریق پورتال دانشجویی صورت پذیرد.

این مشکل توسط آموزش دانشگاه محل تحصیل از طریق ارسال کد ملی و اطلاعات تحصیلی دانشجو به سامانه استعلام مدراک تحصیلی (دانشجو) وزارت علوم تحقیقات و فناوری و  بروزرسانی اطلاعات برطرف می گردد و مربوط به صندوق رفاه دانشجویان نمی باشد.

لینک کوتاه مقاله :

متن سربرگ خود را وارد کنید

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

6/6 - (36 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه ثبت نام وام دانشجویی 1402

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا