سامانه فارغ التحصیلی امین edu.medu.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه فارغ التحصیلی امین edu.medu.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سامانه امین فارغ التحصیلی l edu.medu.ir امین سامانه فارغ التحصیلان

سامانه فارغ التحصیلی امین، سامانه ای است که به درخواست وزارت و آموزش و پرورش برای ثبت اطلاعات دانش آموزان به صورت یکپارچه توسط مدارس روی کار آمده است. سامانه فارغ التحصیلی امین | edu.medu.IR امکان ثبت اطلاعات دانش آموزان را توسط کارکنان مدارس نیز امکان پذیز کرده است.

سامانه فارغ التحصیلی امین edu.medu.ir سایتی است که همه مشخصات و سوابق تحصیلی دانش آموزان فارغ التحصیل را در سامانه خود ذخیره کرده و در صورت لزوم دانش آموز به تاییدیه تحصیلی جهت ارائه به دانشگاه و یا مراکز آموزش به مراکز پیشخوان دولتی ارسال میکند.

در ضمن این نکته را نیز بدانید جهت ورود به سامانه فارغ التحصیلی و ویرایش اطلاعات، مشخصات و سوابق تحصیلی دانش آموزان، فقط توسط مدیران مدارس امکان پذیر می باشد.

برای ثبت درخواست صدور مدرک فارغ التحصیلی در سایت امین، فقط مدیر یا معاون اجرایی مدرسه می تواند اقدام کند و ورود به سایت نیز با استفاده از نام کاربری و رمز عبور میسر خواهد بود.

این نکته را نیز اضافه کنیم آشنایی با نحوه ورود به سامانه امین و جزئیات مربوط به این سامانه برای تمامی کارکنان مدارس، مخصوصا مربیان اجرایی و مدیران مدرسه بسیار اهمیت دارد. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با سامانه فارغ التحصیلی امین به نشانی اینترنتی edu.medu.IR آشنا کنیم.

معرفی سامانه فارغ التحصیلی امین edu.medu.ir

راهنما سامانه امین آموزش و پرورش edu.medu.ir

سامانه امین به آدرس edu.medu.ir امکان انجام همه مراحل فارغ التحصیلی را برای دانش آموزان متوسطه دوم فراهم کرده است ؛ به همین دلیل ، مدیران و معاونین اجرایی مدارس می توانند با ورود به حساب کاربری خود در این سامانه ، نسبت به صدور گواهی فارغ التحصیلی دانش آموزان خود اقدام نمایند.

 

 سامانه فارغ التحصیلی امین از شهریور ماه 94-95 توسط وزارت آموزش و پرورش کشور به منظور انجام مراحل فارغ التحصیلی دانش آموزان طراحی شده است. سامانه امین تمامی امور مرتبط با فرآیند فارغ التحصیلی را انجام می دهد. پس از بررسی و اعتبار بخشی اطلاعات فارغ التحصیلان و تایید توسط مسئولان، گواهینامه فارغ التحصیلی برای دانش آموزان صادر می شود.

افراد برای ورود به سامانه امین آموزش و پرورش ، سامانه فارغ التحصیلی امین به نشانی اینترنتی edu.medu.ir باید نام کاربری و رمز عبور داشته باشند. در ادامه این مقاله نحوه ورود به سامانه فارغ التحصیلی امین به صورت کامل بیان شده است. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کلیپ آموزشی سایت سامانه فارغ التحصیلی امین

ورود به سامانه فارغ التحصیلی امین edu.medu.ir

ورود به سامانه امین مدیران و معاونین مدارس متوسطه دوم می بایست نحوه ورود به سایت فارغ التحصیلی امین edu.medu.ir آشنا باشند تا بتوانند به راحتی مراحل فارغ التحصیلی دانش آموزان را طی کنند.

مراحل ورود و استفاده از  سامانه فارغ التحصیلی امین سایت جامع سنجش edu.medu.ir به صورت زیر است:

راهنمای ورود به سامانه فارغ التحصیلان امین edu.medu.ir

ورود با سایت (کاربر باید آدرس سایت امین edu.medu.ir را در نوار آدرس مرورگر خود درج کرده و وارد سامانه شود. البته راه دوم جستجوی این سامانه در موتور جستجوی گوگل است.)

نکته : 1 -از اتصال رایانه خود به اینترنت مطمئن شوید و سپس صفحه مرورگر اینترنت خود را باز کنید شما می توانید از مرورگرهای firfax ، GoogleChrome ، IE استفاده کنید. برای کارایی بهتر از مرورگر فایرفاکس استفاده نمایید.

نحوه ورود به سامانه امین

وارد کردن نام کاربری و رمز عبور مدرسه مطالعه اطلاعیه سامانه و عمل کردن بر طبق آن

نحوه ورود به سامانه فارغ التحصیلی امین edu.medu.ir

نکته : نام کاربری مدارس برای ورود به سامانه فارغ التحصیلی امین معمولا به صورت عبارت «کد مدرسه» می باشد.

در اولین ورود خود به سامانه با استفاده از گزینه کاربران / ویرایش اطالعات کاربر ، رمز ورود را تغییر دهید . رمز خود را فراموش نکنید و در دسترس دیگران قرار ندهید. اطلاعات سامانه را مطالعه نمایید و بر طبق آن عمل فرمایید.

دریافت کارنامه از سامانه امین edu.medu.ir

 برای دریافت کارنامه از سامانه امین edu.medu.ir سامانه امین مراجعه کنید جهت ورود به سامانه امین روی عبارت سامانه امین کلیک کنید  سامانه امین  نام کاربری که شامل حرف s کوچک انگلیسی و کد مدرسه می باشد و رمز هر مدرسه را خود مسئول آن می داند.

یک نکته اگر تا حالا رمز سیستم را تغییر نداده اید و از همان رمز پیش فرض اداره که برای کلیه مدارس داده است استفاده می نمایید سریعا رمز خود را تغییر دهید.

فراموشی رمز عبور سامانه امین

اگر رمز خود را فراموش کرده اید یا با زدن چندین بار رمز اشتباه سیستم پیام قفل شدن را می دهد با مسئول امتحانات تماس گرفته تا برایتان رمز جدید داده و در کد شما را در این سامانه فعال نماید.

وقتی وارد برنامه شدید برای اینکه به سامانه عملیات مدرسه متوسطه دوم  وارد شوید در منوی((سایر سیستم ها))گزینه((عملیات مدرسه متوسطه دوم)) را بزنید با این کار شما به این سامانه وارد شده اید در بالای سایت هم این عبارت مشاهده خواهید کرد.

6 1

و اگر قصد دارید برای عملیات متوسطه دوم به دوره خاصی مثلا یکی از دوره های قبلی وارد شوید از منوی((انتخاب دوره)) اقدام خواهید کرد

به سامانه امین آموزش و پرورش

وقتی وارد سامانه عملیات متوسطه شدید برای هر یک از دوره هایی که در سامانه عملیات متوسطه اطلاعات ارسال کرده اید باید یکبار عملیات کارنامه کلی را اجرا کنید تا این قسمت از حالت بررسی نشده به تمام شده تبدیل شده باشد برای این مورد از عملیات اصلی گزینه ((عملیات کارنامه )) را اجرا کنید.

ارسال اطلاعات پایه دهم به سامانه فارغ التحصیلی امین

بعد از اجرای این مورد مشاهده خواهید کرد که آخرین وضعیت کارنامه ((بررسی نشده)) است

1

 

عنوان

wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw==

روی شروع محاسبه کارنامه کلیک کنید و در صفحه باز شده روی (( شروع عملیات محاسبه کارنامه کلی)) کلیک کنید تا عملیات محاسبه صورت بگیرد عملیات محاسبه از چندین دقیقیه تا چند ساعت زمان بر خواهد برد هر وقت عملیات محاسبه تمام شد و آخرین وضعیت کارنامه تمام شده مشاهده شد دریافت کارنامه کلی مقدور خواهد بود

ورود به سامانه فارغ التحصیلی امین edu.medu .ir

بعد از اتمام محاسبه کارنامه شما قادر خواهید تا کارنامه کلی را چاپ کنید برای چاپ از منوی ((گزارشها)) گزینه((گزارش ریز نمرات-کارنامه کلی )) را اجرا کنید

3wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw==

در صفحه باز شده اگر چاپ کارنامه کلی برای فردی خاص مد نظر است کافیه در مقابل کد دانش آموزی در محل کد دانش آموزی را نوشته و چاپ را بزنید و اگر قصد چاپ برای کل دانش آموزان یا کلاس خاصی دارید از منوی پایه و رشته پارامترهای مورد نظر را انتخاب و چاپ را بزنید.اطلاعات سامانه امین جهت چاپ کارنامه

نکاتی که در دریافت کارنامه از سامانه امین edu.medu.ir:

-اگر تا حالا از شروع نظام جدید (سال تحصیلی 96-95 ) ارسالی به سامانه عملیات متوسطه دوم برای دوره ای نکرده ایم ارسال دوره مربوطه را انجام دهیم.

-اگر بعد از محاسبه کارنامه بنا به دلایلی ارسال دوباره به سامانه داشتیم عملیات محاسبه کارنامه کلی را دوباره انجام دهیم.

-عملیات محاسبه کارنامه را برای کلیه دوره هایی که در این سامانه سابقه داریم انجام دهیم.

-اگر دریافت کارنامه کلی با وجود تمام شدن محاسبه کارنامه کلی مقدور نبود از منوی گزارشهای کنترلی از منوی آمار نقص سوابق کارنامه کلی را اجرا کنیم تا لیست نواقصها مشخص شود و برای رفع آنها اقدامات لازم را انجام دهیم.

-کارنامه کلی دانش آموزان انتقالی و تغییر رشته را چک کنیم این منو هر روز بروزتر و تکمیل تر می شود.

نحوه ارسال اطلاعات از سیدا به سامانه امین و دریافت کارنامه کلی

مرحله اول:
ابتدا وارد سامانه سیدا شوید سال و دوره تحصیلی ،نیمسال اول 1402-1403 باشد. ازقسمت مدیریت و تسهیلات ، ارسال به امین را کلیک کنید. دراین صفحه اگر با گزارش خطا روبرو شدید ،روی جزئیات کلیک کنید ومشکل درس ودانش آموزی را که خطا گرفته ، رفع کنید.  بعداز رفع خطا ،گزینه ارسال به امین را بزنید.

 مرحله دوم:
 وارد سامانه امین شوید  از قسمت سایر سیستم ها ،عملیات مدرسه متوسطه دوم رو انتخاب نمایید.

دقت کنید سال و دوره تحصیلی، روی نیمسال اول 1402-1403 باشد و به ترتیب زیر عمل کنید:

  1. عملیات اصلی
  2.  عملیات سیدا
  3. دریافت اطلاعات از سیدا
  4. روی گزینه «دریافت اطلاعات» بزنید.
  5. درصورتی که درسامانه سیدا اطلاعاتی را تغییرداده اید ، ابتدا «بروزآوری اطلاعات» را انجام و سپس دریافت اطلاعات را بزنید.

بقیه مراحل طبق روال قبلی طی مراحل زیر انجام می شود:
عملیات اصلی
وضعیت مدرسه
شروع محاسبه کارنامه ترم، تا به حالت «تمام شده» در بیاد.
سپس شروع محاسبه کارنامه کلی از قسمت عملیات اصلی و محاسبه کارنامه کلی تا به حالت «تمام شده» در بیاد.
دریافت کارنامه کلی از قسمت « گزارشها ،با انتخاب آخرین گزینه.
در صورت داشتن دانش آموزان فارغ التحصیل، ارسال فارغ التحصیلان از قسمت عملیات اصلی و عملیات ارسال فارغ التحصیلان به پایگاه فارغ التحصیلان.
 انجام عملیات فارغ التحصیلی در پایگاه فارغ التحصیلان.

اگر شما نیز قصد ورود به سایت سیدا دانش آموزی ثبت نمرات sida.medu را دارید کافیست مراحل زیر را با دقت مطالعه کنید. چگونه وارد سامانه سیدا شویم؟ تمام مراحل ورود به صورت تصویری در ادامه خدمت شما شرح خواهیم داد.

راهنمایی صدور مدرک فارغ التحصیلی در سامانه امین

در حال حاضر، سامانه امین سامانه ای است که برای انجام تمامی مراحل فارغ التحصیلی دانش آموزان مورد استفاده قرار می گیرد. ابتدای روند مربوط به فارغ التحصیلی دانش آموزان از مدرسه آغاز می شود. مدرسه ای که قصد فارغ التحصیل کردن دانش آموزی را دارد، باید اطلاعات مربوط به دانش آموز را در بخش «ارسال فایل از مدرسه سایت edu.medu.ir» وارد نماید.

سپس، مدرسه باید اطلاعات دانش آموز را بررسی کند و در صورتی که اطلاعات دانش آموز به درستی در سامانه فارغ التحصیلی امین دانش آموزی ارسال شده باشد، لازم است که مدیر مدرسه و یا کارکنان اجرایی مدرسه تیک مربوط به تایید مدرسه را فعال کنند تا اطلاعات دانش آموز به منطقه در حال تحصیل دانش آموز ارسال شود.

پس از اینکه منطقه آموزش و پرورش در حال تحصیل دانش آموز، اطلاعات دانش آموز را تایید کرد. مدرسه مجددا باید به سامانه امین متوسطه دوم وارد شود و تیک مربوط به تایید نهایی مدرسه را فعال کند تا اطلاعات دانش آموز به طور قطعی در سامانه تایید شود. تمامی این مراحل در سامانه فارغ التحصیلی امین به نشانی edu.medu.ir می شود. برای دسترسی به هر یک از بخش های ذکر شده می توانید طبق مراحل زیر پیش بروید.

سامانه فارغ التحصیلی امین، سامانه ای است که به درخواست وزارت و آموزش و پرورش برای ثبت اطلاعات دانش آموزان به صورت یکپارچه توسط مدارس روی کار آمده است. سامانه فارغ التحصیلی امین | edu.medu.ir امکان ثبت اطلاعات دانش آموزان را توسط کارکنان مدارس نیز امکان پذیز کرده است.

مدیران و معاونان اجرایی مدارس باید پس از ورود به سامانه امین به آدرس edu.medu.r با وارد کردن نام کاربری و پسورد مدرسه خود ، عملیات مربوط به فارغ التحصیلی که شامل دو بخش « قبل از تایید اولیه منطقه » و « بعد از تایید اولیه منطقه » است ، را تکمیل کنند .

 مدیران مدارس باید از طریق سیستم دانای مدرسه عملیات مقدماتی را انجام داده و فایل فارغ التحصیلان را از آن سیستم دریافت کرده و در بخش عملیات اصلی با استفاده از گزینه ارسال فایل از مدرسه به سامانه آن را به سامانه فارغ التحصیلی ارسال کنند . برای آشنایی مدیران با نحوه انجام مراحل فارغ التحصیلی ، در ادامه مراحل و راهنمای تصویری فارغ التحصیلی دانش آموزان در سامانه امین نمایش داده شده است.

سامانه تشخیص سلامت دانش آموزان tashkhis.csdeo.ir برای شخیص سلامت دانش آموزان و نوآموزان پیش دبستان و کلاس اولی به صورت آنلاین طراحی و توسعه داده شده است و مدیران مدارس پیش‌دبستانی و اولیا دانش آموزان می‌توانند با وارد کردن کد ملی که به عنوان نام کاربری و رمز ورود می باشد می توانند وارد پرتال کاربری در سامانه تشخیص سلامت دانش آموزان شوند.

ابتدا به سایت فارغ التحصیلی امین به نشانی IRedu.medu. وارد شوید.

حال نام کاربری و رمز عبور امین خود را وارد کنید و بر روی گزینه ورود به سامانه کلیک کنید.

 
 سامانه امین edu.medu.ir
 

برای دسترسی به بخش های مختلف سامانه فارغ التحصیلی امین و انجام عملیات فارغ التحصیلی، می بایست بر روی گزینه «عملیات اصلی» و گزینه ارسال فایل از مدرسه به سامانه کلیک کرده و آن را به سامانه فارغ التحصیلی ارسال کنید.

عملیات فارغ التحصیلی در سامانه امین
فارغ التحصیلی در سایت امین
عملیات فارغ التحصیلی در سامانه امین 1401
عملیات فارغ التحصیلی در سامانه امین 1401

برای دسترسی به بخش های مختلف سامانه فارغ التحصیلی امین و انجام عملیات فارغ التحصیلی، می بایست بر روی گزینه «عملیات اصلی» و گزینه ارسال فایل از مدرسه به سامانه کلیک کرده و آن را به سامانه فارغ التحصیلی ارسال کنید.

در ادام با کلیک بر روی گزینه عملیات اصلی و گزینه مشاهده اطلاعات دانش آموزی ، اطلاعات دانش آموزان را با جزییات آن بررسی و از کامل بودن آن ها اطمینان حاصل کنید.

سپس از قسمت گزارش ها ، گزارش 290 را گرفته و در صورت اطمینان از صحت اطلاعات به گزینه وضعیت فارغ التحصیلی در همان بخش وارد شوید و تیک مربوط به تایید اولیه مدرسه را فعال و روی کلمه ذخیره کلیک نمایید تا صحت اطلاعات دانش آموزان تایید شود.

فارغ التحصیلی در سامانه امین

در ادامه با انتخاب گزینه مسئولین مدرسه ، نام و نام خانوادگی مدیر ، معاون اجرایی و مسئول ثبت اطلاعات را تایپ کرده و روی کلید ذخیره کلیک کنید.

سامانه فارغ التحصیلی امین edu.medu.ir

بعد از این که در منطقه عملیات فارغ التحصیلی تایید شد، تیک تایید منطقه فعال شده و وضعیت فارغ التحصیلی تمام شده می شود.

در ادامه باید با استفاده از گزینه فرم 1 / 290 در بخش گزارش ها، لیست فارغ التحصیلان را را روی کامپیوتر خود ذخیره نموده و کنترل های لازم را انجام دهید.

سامانه فارغ التحصیلی امین edu.medu.ir

سپس برای تایید لیست نهایی و ثبت درخواست صدور گواهینامه و مدارک تحصیلی را از منطقه، در بخش عملیات اصلی روی گزینه وضعیت فارغ التحصیلی کلیک کرده، پس از آن تیک مربوط به تایید نهایی مدرسه را فعال کنید و روی کلمه ذخیره کلیک نمایید.

سامانه امین edu.medu.ir

در صورتی که آموزش و پرورش منطقه مجوز لازم را صادر کند امکان چاپ دفتر فارغ التحصیلان در بخش گزارش ها فعال می شود و در صورتی که دانش آموز قبل از آماده شدن گواهی نیاز به مدرک تحصیلی پیدا کند، مدرسه پس از تایید منطقه می تواند گواهی موقت دانش آموز را صادر کند.

نکته: در صورتی که دانش آموز قبل از آماده شدن گواهی، نیاز به مدرک تحصیلی داشته باشد، مدرسه بعد از تایید منطقه می تواند یک گواهی موقت برای دانش آموز صادر کند. 〉

سامانه سنجش دانش آموزان بدو ورود sanjesh.healthehr.ir به دستور وزارت آموزش و پرورش را اندازی شده است. حضور دانش آموزان پیش دبستانی و اول ابتدایی در سامانه سنجش دانش آموزان بدو ورود بسیار واجب اهمیت می باشد.

رفع خطای نقص سوابق کارنامه کلی در سامانه امین

 

رفع خطای نقص سوابق کارنامه کلی در سامانه عملیات متوسطه دوم پس از دریافت اطلاعات از دانا و انجام عملیات کارنامه کلی در امین می توان نسبت به دریافت کارنامه کلی اقدام نمود اما ممکن است نتوان برای تعدادی از دانش آموزان کارنامه گرفت. علت این امر ممکن دلایل متفاوتی از جمله: کد ملی تکرای، مغایرت شناسنامه و یا نقص سوابق باشد. برای کسب اطلاع از این خطاها و شناسایی دانش آموزان مورد دار می توان از بخش گزارش های کنترلی بر روی هر عنوان کلیک و سپس کلمه جستجو را لمس نمایید تا خطاهای احتمالی را مشاهده نمایید.

%D8%B1%D9%81%D8%B9 %D9%86%D9%82%D8%B5 %D8%B3%D9%88%D8%A7%D8%A8%D9%82 2

در تصویر بالا گزارش آمار نقص سوابق کارنامه کلی را مشاهد می نمایید همان طور که از تصویر مشخص است می توان سال و دوره خطا، عنوان خطا و خود خطا را مشاهده کرد. از میان گزارشات موجود به شرح گزارش، آمار نقص سوابق کارنامه کلی می پردازیم. این خطا به دو دسته تقسیم می گردد:

دسته اول) شامل تغییراتی است که در شناسنامه توسط خود فرد و از مجاری قانونی صورت گرفته است. مثلا تغییر نام ( از آذر به رکسانا) و یا حذف پسوند نام خانوادگی ( از حیدری پور به حیدری).

روش اصلاح: برای اصلاح مورد فوق فقط کافی است که در آخرین دوره درخواست اصلاح ثبت و پس از تایید سنجش بر روی ابزار اجرای درخواست کلیک نمود.

دسته دوم) شامل عدم تطابق مشخصات ثبت شده با اصل شناسنامه می باشد. این نوع اشتباه از طرف شخصی که در مدرسه مشخصات را در سناد ثبت نموده است صورت گرفته است. مثلا بجای (روژان – روزان) ثبت شده است.

روش اصلاح: اما برای اصلاح مورد دوم می بایست برای کلیه دوره های که مشخصات اشتباه می باشد درخواست اصلاح ثبت و مورد تایید و اجرا قرار گیرد.

روش ثبت درخواست: برای ثبت درخواست

الف) از بخش انتخاب دوره مربوطه (مثلا خرداد 98-97) را انتخاب و تیک متوسطه دوم را زده و ذخیره نمایید.

 

%D8%B1%D9%81%D8%B9 %D9%86%D9%82%D8%B5 %D8%B3%D9%88%D8%A7%D8%A8%D9%82 1

ب) از قسمت درخواستها بر روی عنوان درخواستهای مدرسه کلیک نمایید.

ج) بر روی کلمه جدید کلیک نمایید.

د) در پنجره جدید ابتدا نوع درخواست را مشخص و سپس کد دانش آموز را وارد و کلمه جستجو را لمس نمایید.

ه) با مشاهده اطلاعات دانش آموز مورد نظر، بخشی که قرار است اصلاح شود را را ثبت نمایید.

و) در بخش توضیحات، ابتدا نوع توضیحات را مشخص نمایید.

ز) سپس در بخش متن توضحیات به طور خلاصه دلیل آن را بنویسید.

ح) از قسمت پیوست تصویر شناسنامه را ضمیمه نمایید.

ط) در نهایت بر روی عنوان ذخیره درخواست کلیک نمایید.

%D8%B1%D9%81%D8%B9 %D9%86%D9%82%D8%B5 %D8%B3%D9%88%D8%A7%D8%A8%D9%82 3

 

نکته مهم: اگر دانش آموز جز افراد فارغ التحصیل می باشد حتما باید تیک، دانش آموزان فارغ التحصیل است را انتخاب نمایید تا قادر به مشاهده اطلاعات وی باشید.

%D8%B1%D9%81%D8%B9 %D9%86%D9%82%D8%B5 %D8%B3%D9%88%D8%A7%D8%A8%D9%82 4

ی) پس از ثبت درخواست ابتدا با سنجش تماس گرفته تا درخواست را تایید نماید.

ک) سپس از قسمت درخواستها، درخواستهای مدرسه را کلیک نمایید تا کلیه درخواست ها را مشاهده نمایید.

ل) از قسمت اجرای درخواست، درخواست تایید شده از طرف سنجش را اجرا نمایید تا تغییرات مورد نظر اجرا و اعمال شود.

%D8%B1%D9%81%D8%B9 %D9%86%D9%82%D8%B5 %D8%B3%D9%88%D8%A7%D8%A8%D9%82 5

بعد از تکمیل این فرایند شما باید بتوانید برای کلیه دانش آموزان کارنامه دریافت نمایید و در ضمن در بخش آمار نقص سوابق کارنامه کلی دیگر نباید هیچ گزارشی را ببینید. برای اطمینان از صحت کار کارنامه دانش آموز را دریافت و مشخصات فردی را بررسی نمایید.

امکانات سامانه فارغ التحصیلی امین

همان گونه که در ابتدای مقاله خدمت شما توضیح دادیم سایت سامانه فارغ التحصیلی امین جهت ثبت و تایید اطلاعات تحصیلی دانش آموزان پایه 12 ایجاد شده تا در این سامانه بستری آماده سازی شود که از این طریق مراحل اداری انجام تاییدی مدارک تحصیلی دانش آموزان در زمان کمتری انجام شود.

سامانه فارغ التحصیلی امین سایت جامع سنجش امکانات و خدمات دیگری را نیز شامل می شود که در ادامه مطلب به آن ها اشاره می کنیم:

  • صدور تاییدیه تحصیلی برای ارسال به دانشگاه ها
  • گزارش خطاهای احتمالی
  • ویرایش مشخصات و اطلاعات تحصیلی دانش آموزان
  • حفظ و نگهداری سوابق عملیات انجام شده در سامانه
  • انجام کنترل های مختلف بر روی اطلاعات ثبت شده و مقایسه آن ها با نتایج امتحانات نهایی
  • انجام فرآیند فارغ التحصیلی در سطح مدرسه، منطقه و استان

جمع بندی مقاله

كليه افرادي كه در مدارس وزارت آموزش و پرورش( داخل يا خارج از كشور) تحصيل نموده اند و در هر كدام از دوره‌هاي تحصيلي، از هر نظام آموزشي از سال 1330موفق به دريافت مدرك تحصيلي شده‌اند، مي‌توانند بدون قيد زمان و مكان از بستر اينترنت، توسط رايانه يا تلفن همراه به آدرس https://emt.medu.ir مراجعه و با تكميل فرم‌هاي مرتبط، تاييديه تحصیلی را دوره های ابتدایی، کلاس ششم قدیم، متوسطه اول، سیکل( نظام قدیم)، راهنمایی، دیپلم و پیش دانشگاهی را دریافت نمایند….

عملیات فارغ التحصیلی دانش آموزان

این عملیات دارای دو مرحله می باشد: 1 -مرحله قبل از تایید اولیه منطقه 2 -مرحله بعد از تایید اولیه منطقه مرحله قبل از تایید اولیه منطقه

1 -از طریق سیستم دانای مدرسه عملیات مقدماتی را انجام دهید و فایل فارغ التحصیالن را از آن سیستم دریافت کنید. و در بخش عملیات اصلی با استفاده از گزینه ارسال فایل از مدرسه به سامانه آن را به سامانه فارغ التحصیلی ارسال فرمایید.

در صورتی که فایل ارسالی مشکلی داشته باشد یک فایل پی دی اف روی صفحه شما باز میشود، مطالب داخل فایل را مطالعه نمایید، دوباره فایل اطالعات دانش آموز را بعد از رفع ایراد ارسال نمایید.

2 -در بخش عملیات اصلی با استفاده از گزینه مشاهده اطالعات دانش آموزی اطالعات دانش آموزان را با جزییات
آن بررسی و از کامل بودن آن اطالعات اطمینان حاصل نمایید.

دریافت کارنامه از سامانه امین

سامانه امین edu.medu.ir – سایت فارغ التحصیلی متوسطه دوم

راهنمای دکمه ها:
– جستجو: اطالعات داخل صفحه به روز رسانی می شود.
– اکسل: تمام اطلاعات داخل صفحه بر روی یک فایل اکسل نمایش داده می شود.
– کارنامه: کد ملی و نام ونام خانوادگی دانش آموز را در قسمت جستجو وارد نمایید سپس فایل
پی دی اف کارنامه دانش آموز برای شما ارسال میشود.چنانچه در قسمت جستجو اطلاعاتی مدرسه را وارد نمایید ،کل کارنامه های دانش آموزان دانلود میشود.
– راهنما:راهنمایی های الزم برای استفاده از این برنامه قرار داده شده است.
چنانچه میخواهید دانش اموز را از فارغ التحصیلی خارج نمایید در صورتی که دارای شرایط زیر بود، می توانید روی گزینه خروج از فارغ التحصیلی بزنید.

راهنمای سامانه امین آموزش و پرورش edu.medu.ir

دانش آموزان دوره دوم متوسطه در صورتی که قصد دریافت کارنامه از سامانه امین  فارغ التحصیلی خود را داشته باشند، می توانند به سامانه امین به آدرس edu.medu.ir مراجعه نموده و با وارد کردن اطلاعات خواسته شده نسبت به دریافت گواهی فارغ التحصیلی خود اقدام نمایند.

شرایط خروج از فارغ التحصیلی

.قبل از صدور شماره گواهی نامه
1 .کاربر مدرسه و کاربر مسئول امور فارغ التحصیلی در منطقه مجوز خروج از عملیات فارغ التحصیلی دارند
2 .وضعیت دانش آموز برابر با فارغ التحصیل باشد
3 .وضعیت دانش آموز مخالف با در حال بررسی باشد
4 .تایید نهایی مدرسه فعال نشده باشد
5 .اطالعات دانش آموز به پایگاه اطالعاتی ارسال نشده باشد
2 .بعد از صدور شماره گواهی نامه
1 .کاربر مسئول امور فارغ التحصیلیتنها در منطقه مجوز خروج از عملیات فارغ التحصیلی دارند
2 .وضعیت دانش آموز برابر با فارغ التحصیل باشد
3 .وضعیت دانش آموز مخالف با در حال بررسی باشد
4 .تایید نهایی مدرسه فعال نشده باشد
5 .اطالعات دانش آموز به پایگاه اطالعاتی ارسال نشده باشد
6 .در صورت وجود شماره گواهی نامه برای دانش آموز وقتی خروج از فارغ التحصیلی را زده شماره
گواهینامه حذف میشود
3 .بعد از ارسال اطالعات دانش آموز به پایگاه
1 .مجوز خروج از فارغ التحصیلی ندارید

سامانه امین آموزش و پرورش edu.medu.ir, آموزش دریافت فارغ التحصیلی

برای مشاهده کارنامه هر دانش آموز با توجه به تصویر زیر روی گزینه کارنامه بزنید. در صورتی که عملیات
فارغ التحصیلی برای مدرسه انجام شده باشد این گزینه قابل نمایش است . ) یعنی در صورتی که وضعیت
دانش آموز مخالف با بررسی نشده باشد(

چنانچه تصمیم به حذف دانش آموز دارید در صورت داشتن شرایط زیر گزینه ی حذف را انتخاب نمایید.

شرایط حذف دانش آموز:

1 .قبل از صدور شماره گواهی نامه
1 .کاربر مدرسه و کاربر مسئول امور فارغ التحصیلی در منطقه مجوز حذف دانش آموز را دارد
2 .وضعیت دانش آموز مخالف با در حال بررسی باشد
3 .تایید نهایی مدرسه فعال نشده باشد
4 .اطلاعات دانش آموز به پایگاه اطالعاتی ارسال نشده باشد
2 .بعد از صدور شماره گواهی نامه
1 .تنها کاربر مسئول امور فارغ التحصیلی در منطقه مجوز حذف دانش آموز را دارد
2 .وضعیت دانش آموز مخالف با در حال بررسی باشد
3 .تایید نهایی مدرسه فعال نشده باشد
4 .اطلاعات دانش آموز به پایگاه اطالعاتی ارسال نشده باشد
3 .بعد از ارسال اطلاعات دانش آموز به پایگاه
1 .مجوز حذف ندارید

راهنمایی ارسال اطلاعات پایه 10 به سایت سامانه فارغ التحصیلی امین جهت دانلود فایل PDF بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

سؤالات متداول سامانه فارغ التحصیلی امین edu.medu.ir

جهت ورود به سایت رسمی”سامانه امین ” می بایست به آدرس اینترنتی edu.medu.ir مراجعه کنید. 

سامانه فارغ التحصیلی امین edu.medu.ir سایتی است که همه مشخصات و سوابق تحصیلی دانش آموزان فارغ التحصیل را در سامانه خود ذخیره کرده و در صورت لزوم دانش آموز به تاییدیه تحصیلی جهت ارائه به دانشگاه و یا مراکز آموزش به مراکز پیشخوان دولتی ارسال میکند.

سامانه امین امکانات زیادی در اختیار کاربران قرار داده می دهد که مهم ترین آن ها، صدور مدارک فارغ التحصیلی دوره متوسطه دوم و پیش دانشگاهی است. مدیران و معاونین مدارس موظفند با ورود به سامانه امین به آدرس edu.medu.ir پس از بررسی و تاییدیه های لازم، درخواست صدور مدرک فارغ التحصیلی دانش آموزان را ثبت نمایند.

لینک کوتاه مقاله :

متن سربرگ خود را وارد کنید

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

5.8/6 - (157 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه فارغ التحصیلی امین edu.medu.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا