کد نظام وظیفه کنکور سراسری ۱۴۰۳

جهت مشاوره تلفنی در زمینه دریافت کد نظام وظیفه کنکور سراسری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

یکی از موارد مهم و ضروری به هنگام تکمیل فرم ثبت نام کنکور سراسری برای آقایان، درج کد نظام وظیفه کنکور سراسری می باشد. داوطلبان مرد می بایست با توجه به وضعیت نظام وظیفه خود، کد مربوطه را از دفترچه راهنمای کنکور سراسری استخراج و به هنگام ثبت نام در قسمت مربط به آن درج نمایند.
کد نظام وظیفه کنکور سراسری
موضوع مورد بحث مقاله زیر می باشد، نحوه دریافت کد نظام وظیفه، انواع کد برای کنکور و … در ادامه این مطلب مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

کد نظام وظیفه کنکور سراسری چیست؟
کد نظام وظیفه کنکور سراسری چیست؟

کد نظام وظیفه کنکور سراسری چیست؟

داوطلبان شرکت در کنکور سراسری می بایست پیش از اقدام به ثبت نام با دانلود دفترچه راهنمای کنکور سراسری از کلیه ضوابط و مندرجات این دفترچه اطلاع پیدا نموده و سپس با آگاهی از تمامی ضوابط و شرایط اقدام به ثبت نام نمایند. یکی از نکات مهم و ضروری هنگام ثبت نام در کنکور سراسری برای داوطلبان مرد، درج “کد نظام وظیفه” مربط به آنان می باشد.

از آن جایی که سازمان سنجش و آموزش کشور مجری برگزاری کنکور سراسری در کشور است، این سازمان به جهت مشخص بودن وضعیت نظام وظیفه آقایان از آنان می خواهد تا در فرم ثبت نام با استفاده از کدهای مختلف، وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص نمایند، به عبارتی کد نظام وظیفه کنکور سراسری کدی است که وضعیت مشمولیت داوطلب را از لحاظ خدمت سربازی مشخص می کند و اهمیت زیادی به هنگام ثبت نام فرد دارد.

داوطلبان مرد شرکت کننده در کنکور سراسری 1403 می بایست وضعیت نظام وظیفه خود را با استفاده از کدهای 1 تا 10 که در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری درج شده است مشخص نمایند و سپس کد نظام وظیفه کنکور سراسری را در کادر مخصوص و به هنگام اینترنتی ثبت نام وارد نمایند.

مقاله پیشنهادی » شرایط ثبت نام کنکور سراسری

نحوه دریافت کد نظام وظیفه برای ثبت نام کنکور سراسری

همان طور که اشاره شد سازمان سنجش آموزش کشور برای تسهیل در شناسایی وضعیت نظام وظیفه داوطلبان مرد کنکور سراسری، اقدام به تعریف ۱۰ کد مجزا نموده است. هر کد نشان دهنده شرایط خاصی از مشمولیت داوطلبان مرد می باشد. داوطلب بر اساس وضعیت خود، ملزم به درج کد صحیح در فرم ثبت نام کنکور سراسری است.
داوطلبان برای دریافت کد نظام وظیفه کنکور سراسری می بایست به دفترچه ثبت نام کنکور مراجعه و پس از مطالعه موارد مرتبط کد مخصوص به خود جهت مشخص نمودن وضعیت سربازی و معافیت تحصیلی را پیدا و در فرم ثبت نام خود درج نمایند. در ادامه مطلب می توانید لیست و شماره کدهای نظام وظیفه برای ثبت نام کنکور سراسری را مشاهده نمایید.

مقاله پیشنهادی : سایت سازمان سنجش

 

لیست کدهای نظام وظیفه کنکور سراسری

همان گونه که پیش از این به طور کامل توضیح دادیم هر کدام از کدهای شماره 1 تا 10 نشان دهنده شرایط مختلف مربوط به وضعیت نظام وظیفه داوطلبان می باشد. داوطلبان می بایست با مطالعه کدها و اطلاعات مربوط به آن، کد مربوط به خود را پیدا نموده و به عبارتی وضعیت نظام وظیفه و استفاده از انواع معافیت ها را با درج این کد در فرم ثبت نام کنکور سراسری مشخص نمایند.

لیست کدهای نظام وظیفه در ثبت نام کنکور سراسری

کد شماره یکدارا بودن کارت پایان خدمت هوشمند
این کد برای افرادی کاربرد دارد که دوره سربازی خود را به طور کامل طی کرده و کارت پایان خدمت هوشمند دریافت نموده اند.
کد شماره دودارا بودن کارت معافیت دائم هوشمند (کفالت، پزشکی، ایثارگران و موارد خاص)
برای داوطلبانی که دارای معافیت دائم از خدمت سربازی به دلایل مختلف همچون کفالت، پزشکی، ایثارگری و … هستند و کارت معافیت دائم هوشمند دریافت کرده اند، این کد مناسب می باشد.
کد شماره سهمشمولان دارای برگ معافیت موقت هولوگرام دار بدون غیبت (پزشکی، کفالت) در مدت اعتبار آن
اگر به صورت موقت و با داشتن شرایط خاص مانند مشکلات پزشکی یا کفالت از خدمت سربازی معافیت گرفته اید و برگ معافیت موقت هولوگرام دار و معتبر دارید، از این کد استفاده کنید.
کد شماره چهارمشمولان محصل سال آخر دوره متوسطه
آن دسته از مشمولان محصل سال آخر دوره متوسطه كه در سال تحصيلي 1402-1403 معافيت تحصيلي دانش آموزي خود را دريافت  نموده اند و تا پایان شهریور 1403 در بازه سنوات مجاز تحصيلي (حداكثر تا 20 سالگي تمام) از این مقطع فارغ التحصيل ميشوند.
کد شماره پنجدانش آموزاني كه قبل از سن مشموليت یعنی قبل از رسیدن به سن 18 سال تمام توانستند   ديپلم نظام آموزشي جديد 6-3-3 را دریافت کنند (به شرط نداشتن غیبت)
کد شماره ششکد مخصوص كاركنان وظيفه (سربازان در حال خدمت) بدون غيبت اوليه داراي مدرك پيش دانشگاهي و يا ديپلم نظام آموزشي جدید 6-3-3 به صورت حضوري و پيوسته (دانش آموزان عادي) به شرطي كه در مقطع كارشناسي و بالاتر پذيرفته شوند.
کد شماره هفت

كاركنان وظيفه اي كه خدمت دوره ضرورت آنان تا پایان شهریور ماه 1403 به اتمام مي رسد می توانند از این کد استفاده نمایند.

اين دسته از افراد بايد به هنگام تکمیل فرم ثبت نام در دانشگاه، گواهي يا كارت پايان خدمت ارائه نمایند.

کد شماره هشت کد مخصوص كاركنان پايور شاغل در نيروهاي مسلح با ارائه گواهي اشتغال به خدمت و موافقت از اداره نيروي انساني سازمان مربوط براي ادامه تحصيل.
کد شماره نهاین کد مخصوص دانشجویان انصرافی با شرایط خاص زیر می باشد.
دانشجويان انصرافي درصورتيكه در سنوات اوليه تحصيلي، موضوع تبصره 1 ماده 33 قانون، انصراف داده و همچنين از تاريخ انصراف آنان در دانشگاه و رشته قبلي تا زمان پذيرش در دانشگاه و رشته جديد بيش از يك سال نگذشته باشد. مضافاً مشروط به اينكه قبلاً (از تاريخ 1390/8/22 به بعد) از امتياز يك بار انصراف استفاده ننموده باشند.
کد شماره دهفارغ التحصيلان دوره كارداني فقط مي توانند در رشته هايي در مقطع كارشناسي پيوسته تحصيل کنند كه طبق اعلام وزارتخانه هاي علوم و بهداشت، آن رشته (رشته تحصيلي مقطع كارداني)،دارای مقطع كارشناسي ناپيوسته بالاتر نباشد.

در هنگام ثبت نام و درج کد خود می بایست به موارد زیر دقت کافی داشته باشید.

  • درج کد اشتباه نظام وظیفه در فرم ثبت نام، منجر به ابطال پذیرش شما در دانشگاه خواهد شد.
  • مسئولیت صحت اطلاعات مندرج در فرم ثبت نام، به عهده داوطلب می باشد.
  • در صورت داشتن هرگونه ابهام در خصوص وضعیت نظام وظیفه خود، حتما با سازمان وظیفه عمومی ارتباط برقرار نمایید.
  • به طور مرتب پیگیر وضعیت معافیت تحصیلی خود باشید و در صورت اتمام اعتبار آن، اقدام به تمدید نمایید.

جمع بندی : همان طور که اشاره شد داوطلبان مرد کنکور سراسری برای ثبت نام در کنکور می بایست وضعیت نظام وظیفه خود را با استفاده از کد 1 تا 10 ذکر شده در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری و بعد از مطالعه توضیحات مربوط به آن مشخص  نمایند.

مقاله پیشنهادی  : سامانه جامع آزمون سراسری

در این مقاله در رابطه با کد نظام وظیفه کنکور سراسری، نحوه دریافت کد نظام وظیفه، لیست کدهای نظام وظیفه کنکور سراسری و … توضیحات کامل و لازم ارائه گردید. در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتری دارید می توانید سوالات و ابهامات خود را از طریق قسمت کامنت با ما در میان بگذارید ، کارشناسان این مجموعه پس از دریافت سوالات به شما پاسخ خواهند داد.

همچنین می توانید نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را نیز از همین طریق با ما به اشتراک بگذارید، بدون شک دریافت نظرات سازنده شما در ادامه مسیر برای ما یاری رسان خواهد بود.

مقاله پیشنهادی : سامانه تاییدیه تحصیلی

سؤالات متداول کد نظام وظیفه کنکور سراسری ۱۴۰۳

سازمان سنجش کشور به جهت مشخص بودن  وضعیت نظام وظیفه آقایان از آنان می خواهد تا در فرم ثبت نام با استفاده از کدهای مختلف، وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص نمایند، به عبارتی کد نظام وظیفه کنکور سراسری کدی است که وضعیت مشمولیت داوطلب را از لحاظ خدمت سربازی مشخص می کند.

لیست کدهای نظام وظیفه کنکور سراسری (شماره 1 تا 10) در متن بالا آورده شده است. برای مطالعه کدهای مربوط و شناسایی کد مربوط به خود به متن بالا مراجعه نمایید.

امتیاز دهی به مقاله

جهت مشاوره تلفنی در زمینه دریافت کد نظام وظیفه کنکور سراسری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا