منابع کنکور دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

جهت مشاوره تلفنی در زمینه منابع کنکور دانشگاه فرهنگیان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

موضوع مقاله پیش روی شما در رابطه با منابع کنکور دانشگاه فرهنگیان می باشد. همواره تحصیل در دانشگاه فرهنگیان و رشته های معلمی مورد علاقه بسیاری از داوطلبان شرکت در کنکور سراسری می باشد، تا سال گذشته علاقمندان به پدیرش در دانشگاه فرهنگیان نیاز به طی فرآیند جداگانه نداشتند و می توانستند صرفا با ثبت نام در کنکور سراسری و پس

از قبولی برای انتخاب کد رشته های مد نظر در دانشگاه فرهنگیان اقدام نمایند ولی طی تغییرات ایجاد شده در سال جاری داوطلبان برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید در کنکور جداگانه شرکت و حد نصاب لازم را به دست آورند. بنابراین لازم است تا دانش آموزان آشنایی کامل با منابع کنکور دانشگاه فرهنگیان 1403 داشته باشند و با مطالعه منابع این آزمون، خود را برای شرکت در این آزمون آماده تر نمایند.

image

با توجه به اهمیت منابع کنکور دانشگاه فرهنگیان برای علاقمندان به پذیرش در این دانشگاه  و مطالعه این موارد، در ادامه این مطلب به توضیح بیشتر در رابطه با منابع کنکور اختصاصی تربیت معلم در سال 1403 خواهیم پرداخت، برای آشنایی بیشتر می  توانید ادامه مطلب را مطالعه بفرمایید.

مقاله پیشنهادی « سامانه نقل و انتقال دانشگاه فرهنگیان

منابع کنکور دانشگاه فرهنگیان

هر ساله بسیاری از داوطلبان کنکور علاقمند به قبولی در دانشگاه فرهنگیان و اشتغال به شغل معلمی هستند، همان طور که اشاره شد پیش از این و تا سال گذشته دانش آموزان علاقمند به رشته های دبیری و معلمی که در صدد قبولی در دانشگاه فرهنگیان بودند می توانستند با ثبت نام در کنکور سراسری و قبولی در این آزمون و طی مراحل مربوط به آن در داتشگاه فرهنگیان قبول و ادامه تحصیل دهند. اما در سال جاری روند پذیرش در دانشگاه فرهنگیان با تغییر و دگرگونی همراه شد.

به این ترتیب که قرار است در سال 1403، کنکور اختصاصی فرهنگیان برگزار شود به این ترتیب تغییرات زیادی در نحوه پذیرش دانشگاه فرهنگیان و همچنین منابع آزمون فرهنگیان از جمله اضافه شدن دفترچه ویژه آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در سال 1403 ایجاد شده است. از این رو اطلاع از منابع کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳ برای تمامی داوطلبان شرکت در این آزمون بسیار مهم و ضروری بوده و علاقه مندان به تحصیل در رشته های مختلف دانشگاه فرهنگیان می بایست برای مطالعه دروس و منابع این آرمون اقدام نمایند.

منابع کنکور دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۳به دو قسمت تقسیم می گردد. بخش اول شامل منابع کنکور سراسری رشته داوطلب مانند انسانی، ریاضی، تجربی و … می باشد. بخش دوم منابع که در واقع منابع اختصاصی کنکور فرهنگیان است شامل موارد امتحانی هوش و استعداد معلمی و تعلیم تربیت اسلامی است.
با اینکه منابع کنکور دانشگاه فرهنگیان حجم زیادی ندارند ولی مطالعه دروس و اشراف به مطالب می تواند در موفقیت و قبولی شما نقش بسزایی داشته باشد.
توجه داشته باشید که برای ماده امتحانی هوش و استعداد معلمی منبع خاصی از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام نشده است و سوالات این بخش به سنجش و ارزیابی مهارت و  توانایی های فرد در حوزه آموزگاری می پردازند.
 
جنبه‌ های شناختی و تحليلی اين استعداد، جهت سنجش توانايی های ذهنی داوطلبان مانند قدرت درک، تحليل، استدلال و استنتاج آن‌ ها، مبنای طرح سوالات در این قسمت است. از جمله سوالات این عنوان می توان به طرح سوالات مربوط به درک مفهوم متن، انجام مقايسه‌ های کمی، استدلال بر پايه گزاره‌ های منطقی، طبقه‌ بندی و تحليل متغير ها، حل مسائل عددی و … اشاره نمود.
همان طور که اشاره شد از آن جایی که هدف این ماده ی امتحانی سنجش توانايی ذهنی و طبيعی داوطلبان است، اين عنوان فاقد منبع می باشد.
یکی دیگر از منابع کنکور دانشگاه فرهنگیان، ماده امتحانی تعلیم و تربیت اسلامی است. منابع امتحانی مربوط به این عنوان شامل سه فصل اول کتاب «مهارت معلمی» استاد محسن قرائتی و کتاب‌ های دين و زندگی متوسطه دوم می باشد.
Changes in entrance exam 1403
 

کتاب‌هاي دين و زندگي متوسطه دوم  براي رشته‌هاي رياضي و فيزيک، علوم تجربي و فني و حرفه‌اي/کاردانش

دين و زندگي پايه دهم کد 110204بخش دوم ( از درس هشتم تا درس دوازدهم)صفحه 98  تا صفحه 152
دين و زندگي پايه يازدهم کد 111204بخش دوم ( از درس يازدهم تا درس دوازدهم)صفحه 134 تا صفحه 158

کتاب‌هاي دين و زندگي متوسطه دوم براي رشته‌ علوم انساني

دين و زندگي پايه دهم کد 110205بخش دوم ( از درس نهم تا درس چهاردهم)صفحه 96  تا صفحه 158
دين و زندگي پايه يازدهم کد 111205بخش دوم ( از درس شانزدهم تا درس هجدهم)صفحه 196 تا صفحه 230

مقاله پیشنهادی » سامانه مروارید دانشگاه فرهنگیان

منابع و ضرایب کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان 1403

 

پیش از این به معرفی منابع کنکور دانشگاه فرهنگیان پرداختیم، داوطلبان پذیرش در دانشگاه فرهنگیان می توانند می توانند برای قبولی در آزمون اختصاصی فرهنگیان، با مطالعه منابع آزمون و برنامه ریزی دقیق شانس قبولی خود در رشته دلخواه را تا حد زیادی افزایش دهند.

باید توجه داشته باشید که ماده امتحخانی هوش و استعداد معلمی در کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان دارای ضریب 3 و ماده امتحانی تعلیم و تربیت اسلامی دارای ضریب 2 می باشد.

در این مقاله به توضیح در رابطه با منابع کنکور دانشگاه فرهنگیان و ضرایب آن و … توضیح داده شد، در صورتی که پس از خواندن این مطلب سوالی داشته و یا نیاز به راهنمای بیشتری دارید می توانید سوالات و ابهامات خود را از قسمت کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید. پس از دریافت ، کارشناسان این مجموعه به پرسش های شما پاسخ خواهند داد. همچنین می توانید از همین طریق با ما در ارتباط بوده و نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

مقاله پیشنهادی » سایت دانشگاه فرهنگیان

سؤالات متداول منابع کنکور دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

در مورد منابع کنکور فرهنگیان در متن بالا توضیح داده شده است، برای اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه نمایید.

در سال جاری پذیرش و ادامه تحصیل علاقمندان به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان با شرکت در کنکور اختصاثی فرهنگیان انجام می گیرد. بنابراین متقاضیان دانشگاه فرهنگیان می بایست در آزمون اختصاصی این دانشگاه که به صورت مستقل از کنکور سراسری برگزار می شود شرکت کنند.

برای ماده امتحانی هوش و استعداد معلمی منبع خاصی از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام نشده است و سوالات این بخش به سنجش و ارزیابی مهارت و  توانایی های فرد در حوزه آموزگاری می پردازند.

امتیاز دهی به مقاله

جهت مشاوره تلفنی در زمینه منابع کنکور دانشگاه فرهنگیان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا