سایت ثبت نام آزمون collegeboard.org – SAT

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سایت ثبت نام آزمون collegeboard.org – SAT

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سایت ثبت نام آزمون collegeboard.org – SAT

متقاضیان ادامه تحصیل در خارج از کشور می توانند جهت انجام ثبت نام برای شرکت در آزمونSAT به سایت ثبت نام آزمون collegeboard.org – SAT مراجعه نموده و مراحل ثبت نام خود را انجام نمایند. این سامانه با نشانی اینترنتی collegeboard.org در دسترس بوده و متعلق به موسسه کالج بورد می باشد.

در ادامه این مقاله درباره ی سایت ثبت نام آزمون SAT، نحوه ورود به این سامانه و انجام ثبت نام و … توضیح خواهیم داد. برای آشنایی بیشتر با این سامانه و نحوه ثبت نام ، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

آزمون SAT چیست؟

آزمون SAT ، که مخفف عبارت  Scholastic Aptitude Test می باشد، در واقع یکی از آزمون های استاندارد پذیرش دانشگاهی در ایالات متحده است که به تعیین سطح و تشخیص استعدادهای تحصیلی داوطلبان می پردازد ، و با استفاده از آن می‌توان به سطح دانش و اطلاعات آکادمیک عمومی داوطلبان شرکت در مقطع کارشناسی دانشگاه‌ ها و مؤسسات آموزش عالی پی برد

این آزمون مخصوص داوطلبان در حال تحصیل در پایه های یازدهم و دوازدهم دبیرستان بوده و به عنوان پیش ‌نیازی برای تحصیل داوطلبان برای ورود به مقطع کارشناسی بعضی از دانشگاه ‌های دنیا می باشد. داوطلبان باید توجه داشته باشند که آزمون سات، فقط مختص ورود به دانشگاه ‌های ایالات ‌متحده آمریکا نبوده و داوطلبان ورود به دانشگاه هایی مانند دانشگاه ‌های اسکاندیناوی، ترکیه، استرالیا و کشورهای اروپایی برای تحصیل در مقطع کارشناسی این دانشگاه ها باید این مدرک را ارائه نمایند.

این آزمون توسط سازمان ETS و معمولا حدود 7 بار در سال برگزار می شود. از آن جایی که آزمون سات به زبان انگلیسی برگزار می شود بنابراین داوطلبان می بایست درک درست و تسلط خوبی به این زبان داشته باشند .

 

سایت ثبت نام آزمون SAT

آزمون سات دارای متقاضیان زیادی در سراسر دنیا بوده و مدرک آن برای ورود به بسیاری از دانشگاه های خارج از کشور در مقطع کارشناسی الزامی می باشد. علاوه بر دانشگاه های کشورهایی مانند اسکاندیناوی،آمریکا، کانادا، استرالیا کشورهای اروپایی و … تعدادی از دانشگاه های کشور ترکیه نیز با استفاده از نمرات کسب شده در این آزمون اقدام به پذیرش دانشجو می نمایند.

داوطلبان شرکت در آزمون سات، می بایست برای ثبت نام و شرکت در این آزمون با مراجعه به سایت ثبت نام آزمون SAT اقدام به انجام ثبت نام خود نمایند.

سایت ثبت نام آزمون SAT

این سامانه که برای ثبت نام از داوطلبان شرکت در این آزمون ایجاد شده است متعلق به موسسه کالج بورد بوده و با نشانی اینترنتی collegeboard.org در دسترس می باشد.

داوطلبان می بایست با مراجعه به سایت ثبت نام آزمون SAT در بازه زمانی مقرر اقدام به ثبت نام و تکمیل فرم های مربوطه نمایند. از آن جایی که این آزمون در ایران برگزار نمی گردد، باید نسبت به انتخاب کشوری دیگر برای شرکت در این آزمون اقدام نمایید.

 

ورود به سایت ثبت نام آزمون SAT

آزمون سات به دو نوع آزمون سات جنرال ( sat general ) و آزمون سات سابجکت ( Sat Subject) تقسیم می شود. داوطلبان می توانند در یکی یا هر دو این آزمون شرکت نمایند.
داوطلبان باید توجه داشته باشند که آزمون ست جنرال بیشتر مخصوص داوطلبانی است که قصد ورود به مراکز آموزشی را دارند؛ ولی آزمون Subject تخصصی تر بوده و مورد استفاده داوطلبان ورود به دانشگاه‌های معتبر انگلیسی زبان است.

با مراجعه به سایت ثبت نام آزمون SAT که در واقع همان سامانه موسسه کالج بورد است می توانید برای انجام ثبت نام اقدام نمایید.

 برای ورود به سایت ثبت نام آزمون SAT کافی است آدرس اینترنتی این سامانه یعنی collegeboard.org را در صفحه مرورگر خود سرچ نمایید. پس از ورود به صفحه اصلی می توانید برای انجام ثبت نام خود اقدام کنید.

 

نحوه ثبت نام در آزمون SAT

همان طور که پیش از این هم گفته شد برای ثبت نام در آزمون SAT می بایست به سایت ثبت نام آزمون SAT وارد شوید.

  • پس از ورود به صفحه اصلی بر روی گزنیه REGISTER FOR SAT کلیک کنید.
  • با کلیک بر روی گزینه گفته شده به صفحه ثبت نام وارد خواهید شد.
  • اگر تاکنون در این صفحه ثبت نام نکرده اید بر روی گزینه  SIGN UP  کلیک کنید.

ورود به سایت ثبت نام آزمون SAT

  • پس از این که به صفحه جدید هدایت شدید، اطلاعات خواسته شده نام و نام خانوادگی ، شماره تلفن ، شماره تماس، پست الکترونیک، نشانی، کد پستی و … را با دقت وارد نمایید.

نام نویسی در سایت ثبت نام آزمون SAT

  • توجه داشته باشید که اطلاعات مربوط به نام و نام خانوادگی خود را می بایست بر اساس اطلاعات گذرنامه خود تکمیل کنید.
  • پس از این باید کد کاربری و رمز عبور مد نظر خود را وارد نموده و سوال امنیتی موجود در صفحه را نیز که برای بازیابی رمز عبور در نظر گرفته شده انتخاب و پاسخ دهید.
  • کلیه اطلاعات خواسته شده را تکمیل نموده و ثبت نام خود را نهایی نمایید.

 

همان گونه که در مقاله بالا نیز به طور مبسوط اشاره شد ثبت نام آزمون اس ای تی از طریق سایت ثبت نام آزمون SAT با نشانی اینترنتی collegeboard.org انجام می پذیرد، داوطلبان می توانند با مراجعه به این سامانه برای انجام ثبت نام خود اقدام نمایند.
در این مقاله در رابطه با سایت ثبت نام آزمون SAT، نحوه ورود به این سامانه و انجام ثبت نام و … توضیحات کامل و لازم ارائه گردید. در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتری دارید می توانید سوالات و ابهامات خود را از طریق قسمت کامنت با ما در میان بگذارید ، کارشناسان این مجموعه پس از دریافت سوالات به شما پاسخ خواهند داد. همچنین می توانید نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را نیز از همین طریق با ما به اشتراک بگذارید، بدون شک دریافت نظرات سازنده شما در ادامه مسیر برای ما یاری رسان خواهد بود.

سؤالات متداول سایت ثبت نام آزمون collegeboard.org - SAT


این سامانه که برای ثبت نام داوطلبان شرکت در آزمون سات در نظر گرفته شده است در واقع همان سامانه کالج بورد با نشانی collegeboard.org می باشد، داوطلبان می توانند با ورود به این سامانه برای انجام ثبت نام خود اقدام نمایند.

در مورد نحوه ثبت نام آزمون سات در متن بالا به طور کامل توضیح داده شده است. برای اطلاع بیشتر به متن مقاله مراجعه نمایید.

خیر این آزمون در ایرا ن بر گزار نمی گردد و داوطلبان شرکت در آزمون می بایست نسبت به انتخاب کشوری دیگر برای شرکت در جلسه آزمون ( مانند کشورهای همسایه ترکیه، آذربایجان امارات و … ) اقدام نمایند.

لینک کوتاه مقاله :

متن سربرگ خود را وارد کنید

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

6/6 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سایت ثبت نام آزمون collegeboard.org – SAT

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا