سامانه فاینال امتحانات نهایی final2.medu.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه فاینال امتحانات نهایی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

یکی از سامانه هایی که توسط سازمان آموزش و پرورش برای ارائه خدمات مختلف در زمینه امتحانات نهایی دانش آموزان ایجاد شده است سامانه فاینال امتحان نهایی می باشد.

امروزه برخلاف گذشته، بسیاری از کارها به صورت اینترنتی و غیر حضوری و با مراجعه به سامانه های مختلف انجام می پذیرد. پیش از این مراجعه کنندگان به هنگام پیگیری امور مختلف با انبوهی از مدارک و مستندات و فرآیند های زمان بر مواجه می شدند ولی اکنون بسیاری از کارها به صورت غیر حضوری و صرفا با مراجعه با سامانه ها و بارگذاری مدارک و مستندات مورد نیاز انجام می گیرد.

سامانه فاینال امتحان نهایی final2.medu.ir یکی از این سامانه ها می باشد که توسط سازمان آموزش و پرورش و برای خدمات رسانی در زمینه مربوط به امتحانات نهایی دانش آموزان ایجاد شده است.

امور مربوط به جمع آوری، ارزشیابی و ثبت نمرات دانش آموزان رشته های نظری با استفاده از سامانه فاینال انجام می گیرد در ادامه می توانید در مورد سامانه فاینال امتحان نهایی، نحوه ورود به این سامانه ، امکانات سامانه final.medu.ir مطالب بیشتری بخوانید.

سامانه فاینال امتحان نهایی

سامانه فاینال امتحان نهایی final2.medu.ir سامانه ای کاربردی است که برای ارئه خدمات در زمینه امتحانات نهایی دانش آموزان رشته های نظری راه اندازی شده است سازمان آموزش و پرورش پیش از این نیز  دارای سامانه هایی بسیاری جهت خدمت رسانی به دانش آموزان و افراد مختلف بوده است ولی ظهور بیماری کرونا و تعطیلی مدارس باعث راه اندازی سایت ها و سامانه های مختلف و در واقع باعث تسریع در روند استفاده از این بسترهای الکترونیکی شده است.

دانش آموزان با استفاده و مراجعه به سامانه فاینال امتحان نهایی می توانند از امکانات مختلف آن از جمله دریافت کارنامه امتحان نهایی و ثبت اعتراض به نتایج آزمون های نهایی و… استفاده نمایند.

این سامانه مخصوص دانش آموزان پایه دوازدهم رشته های نظری می باشد و دانش آموزان دیگر پایه های تحصیلی و همچنین دانش آموزان رشته های کاردانش و فنی و حرفه ای که دروس امتحان نهایی را ندارند نمی توانند از این سامانه استفاده نمایند.

نام کاربری و رمز عبور سامانه فاینال چیست ؟  نام کاربری و رمز عبور سامانه فاینال را دانش آموز باید از مدرسه خود بگیرد.

به عبارتی تنها اطلاعات مربوط به دانش آموزانی به سامانه فاینال امتحان نهایی final2.medu.ir ارسال و در آن ثبت می گردد که در امتحانات نهایی شرکت نموده باشند یعنی صرفا اطلاعات مربوط به امتحانات نهایی خرداد ماه، شهریور ماه و ترم های اول، دوم و ترم تابستان دوره های بزرگسالان در این سامانه ثبت می گردد.

دانش آموزان بعد از شرکت در آزمون های نهایی خود با داشتن رمز عبور و نام کاربری سامانه فاینال می توانند به این سامانه مراجعه نموده و نتایج آزمون های نهایی خود را مشاهده نموده و یا برای ثبت اعتراض اقدام نماییند

علاه بر دانش آموزان پایه دوازدهم نظری، کادر اجرایی مدارس و معلمان نیز می توانند به این سامانه مراجعه نموده و از خدمات مختلف آن استفاده نمایند.

شاید برای شما هم در مورد سامانه فاینال 1 و سامانه فاینال 2 سوال پیش آمده باشد. باید بدانید که سامانه فاینال 1 مخصوص امتحانات نهایی نوبت اول و سامانه فاینال 2 مخصوص امتحانات نهایی نوبت دوم می باشد.

قابل توجه مدیران محترم مدارس و دانش آموزان عزیز

دریافت کارت امتحان نهایی از طریق سامانه مای مدیو my.medu.ir و سامانه سیدا فعال می باشد.

  • جهت مشاهده و اقدام توسط دانش آموزان از طریق سایت my.medu.ir
  • مراجعه به سایت مای مدیو با نشانی اینترنتی My.medu.ir
  • وارد کردن اطلاعات دانش آموزی توسط دانش آموز( کدملی و شماره سریال شناسنامه و یا تاریخ تولد)
  • کلیک بر روی گزینه کارت امتحان نهایی
  •  دریافت کارت ورود به جلسه و بررسی اطلاعات مندرج در آن
  •  پرینت کارت ورود به جلسه

 جهت مشاهده و اقدام توسط مدیران از طریق سیدا :

  1.  مدیریت
  2.  طرح ترمیم
  3. کارت فاینال
  4.  کلیک برروی گزینه کارت
  5. مشاهده کارت و بررسی اطلاعات مندرج در آن
  6. چاپ

قابل توجه مدیران محترم دوره متوسطه دوم شرط دیده شدن کارت در سامانه مای برای دانش آموز  انجام مراحل زیر در سامانه سیدا و فاینال است هرکدام انجام نشده باشه کارت دیده نمیشه ۱.انتخاب واحد نوبت تابستان شهریور + کلاسبندی ۲.ارسال به فاینال توسط مدیر به منطقه

ورود به سامانه فاینال امتحان نهایی final2.medu.ir

سامانه فاینال امتحان نهایی final.medu.ir برای جمع آوری، ارزشیابی و ثبت نمرات امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم رشته های نظری ایجاد شده است. دانش آموزان برای استفاده از امکانات این سامانه که در ارتباط با امتحانات نهایی است می توانند به این سامانه مراجعه نمایند.

می توانید به سامانه فاینال 1 final1.medu.ir یا سامانه فاینال 2 final2.medu.ir وارد شوید.

برای ورود به سامانه فاینال final2.medu.ir ، در صفحه مرورگر خود آدرس مذکور را وارد نموده و سرچ نمایید.

بعد از سرچ این عبارت به طور مستقیم به سامانه فاینال وارد دخواهید شد.

بعد از ورود به سامانه فاینال در صفحه نخست مشاهده می کنید که برای ورود به این سامانه به اطلاعات نام کاربری و رمز عبور نیاز دارید . اطلاعات مربوط به نام کاربری و رمز عبور سامانه فاینال را در کارد مخصوص وارد نموده و بعد از وارد کردن عبارت امنیتی مندرج در صفحه بر روی گزینه ورود کلیک نمایید.

مقاله پیشنهادی : سایت اعتراض به امتحانات نهایی

سامانه فاینال امتحان نهایی final2.medu.ir

بعد از ورود به حساب کاربری در سامانه فاینال می توانید از خدمات مختلف آن از جمله مشاهده نمرات امتحان نهایی، ثبت اعتراض به نتایج امتحان، دریافت کارت ورود به جلسه و… استفاده نمایید.

علاوه بر دانش آموزان، معلمان و کادر مدرسه نیز می توانند بعد از ورود این سامانه و از قسمت مربوط به خود اقدام نموده وفعالیت مد نظر را انجام نمایند.

مقاله پیشنهادی : 

برای ورود به سامانه final.medu.ir کلیک کنید

 امکانات سامانه فاینال امتحان نهایی final2.medu.ir

سامانه فاینال امتحان نهایی با آدرس final.medu.ir در دسترس می باشند و دانش آموزان پایه دوزادهم در حال تحصیلی در رشته های نظری می توانند به سامانه مذکور مراجعه نموده و از خدمات این سامانه که مرتبط با امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم می باشد استفاده کنند.

از جمله امکانات سامانه فاینال امتحان نهایی final.medu.ir که به کاربران ارائه می شود می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • دریافت کارنامه امتحانات نهایی: دانش آموزان شرکت کننده در امتحانات نهایی با مراجعه به سامانه final2.medu.ir می توانند از نمرات کسب شده در امتحانات مطلع شوند.

  • ثبت اعتراض به نتایج امتحان نهایی: بعد از شرکت در امتحانات نهایی، دانش آموزان می توانند برای مشاهده نتایج امتحان و اطلاع از نمرات کسب شده به سامانه فاینال مراجعه نمایند. در صورتی که به نتایج و نمرات امتحانی کسب شده معترض بودید می توان از طریق سامانه فاینال امتحان نهایی اعتراض خود را ثبت مایید.

– دریافت کارت ورود به جلسه: دریافت کارت ورود به جلسه امتحان برای شرکت در جلسه امتحان نهایی الزامی می باشد. باید پیش از شرکت در امتحان نهایی به سایت  final2.medu.ir مراجعه نموده و برای دریافت کارت ورود به جلسه خود اقدام کنید.

–        ثبت و ذخیره گزارشات مربوط به امتحانات نهایی دانش آموزان

–        امكان اضافه يا حذف  يك يا چند واحد درسی بعد از ارسال اطلاعات به سامانه فاینال

–        امکان تعیین حوزه امتحانی دانش آموزان با ارسال اطلاعات دانش آموز متقاضی به آموزش و پرورش

مقاله پیشنهادی » دریافت کارنامه با کد ملی

نحوه اعتراض به نتایج امتحان نهایی در سامانه فاینال

دانش آموزان شرکت کننده در امتحانات نهایی برای مشاهده نتایج آزمون خود می توانند به سامانه فاینال مراجعه نمایند. در صورتی که پس از مشاهده نتایج در این سامانه به نتایج اعلام شده معترض بودید می توانید از طریق سامانه فاینال نسبت به ثبت اعتراض خود به نتایج امتحان اقدام نمایید.

برای اعتراض به نتایج امتحان نهایی در سامانه فاینال باید به این ترتیب عمل نماییید.

–        به سامانه فاینال final2.medu.ir و حساب کاربری خود در این سامانه وارد شوید.

–        قسمت مدرسه را انتخاب نموده و بعد ازآن بر روی کلمه اعتراضات کلیک نمایید.

–        در ادامه گزینه جدید را فشرده  و سپس کد دانش آموزی خود را وارد نمایید . بعد از این لینک مربوط به هر درس را می توانید مشاهده کنید.

–        دروس مورد اعتراض خود را انتخاب نموده و تیک مربوط به آن را فعال نمایید و بعد از آن روی گزینه ذخیره و جدید کلیک کنید.

سامانه فاینال امتحان نهایی  final2.medu.ir سامانه ای است که توسط سازمان آموزش و پرورش و در جهت ارائه خدمات مربوط به امتحانات نهایی دانش آموزان ایجاد شده است. دانش آموزان پایه دوازدهم رشته های نظری می توانند به سامانه مذکور مراجعه نموده و برای انجام امور مربوط به امتحانات نهایی خود از جمله مشاهده نمرات، ثبت اعتراضات، دریافت کارت ورود به جلسه و … اقدام نمایند.

در صورتی که برای ورود به این سامانه دچار مشکل شده اید و یا در هنگام استفاده از این سامانه سوالی برای شما پیش آمده است می توانید با شماره های مندرج در صفحه تماس گرفته و موضوع را با کارشناسان این مجموعه در میان بگذارید.

مقاله پیشنهادی : سامانه سیدا دانش آموزی

سؤالات متداول سامانه فاینال امتحانات نهایی final2.medu.ir

نام کاربری و رمز عبور سامانه فاینال چیست ؟ همان گونه که در مقاله نیز به آن اشاره کرده ایم  نام کاربری و رمز عبور سامانه فاینال را دانش آموز باید از مدرسه خود بگیرد.

 

برای ورود به سامانه فاینال امتحانات نهایی به آدرس اینترنتی final2.medu.ir مراجعه کنید.

 فقط دانش آموزان رشته نظری که در امتحان نهایی شرکت می کنند امکان استفاده از سامانه فاینال امتحانات نهایی final2.medu.ir را دارند.

6/6 - (15 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه فاینال امتحانات نهایی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا