سایت انتخاب واحد دانشگاه علمی و کاربردی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

جهت مشاوره تلفنی در زمینه انتخاب واحد دانشگاه علمی و کاربردی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دانشجویان در حال تحصیل در واحدهای مختلف دانشگاه علمی و کاربردی در سطح کشور می توانند پیش از شروع نیمسال جدید تحصیلی و در بازه زمانی مشخص شده توسط دانشگاه محل تحصیل با مراجعه به سایت انتخاب واحد دانشگاه علمی و کاربردی برای انجام انتخاب واحد خود اقدام نمایند.

فرآیند انتخاب واحد به صورت اینترنتی انجام می پذیرد و دانشجویان می توانند با رعایت سقف مجاز برای انتخاب واحد و بر اساس معدل ترم قبل و همچنین رعایت دروس پیش نیاز و هم نیاز برای انتخاب واحد ترم تحصیلی جدید خود اقدام نمایند.

در این مطلب در باره ی سایت انتخاب واحد دانشگاه علمی و کاربردی edu.uast.ac.ir ، نحوه ورود به این سامانه و انجام مراحل انتخاب واحد به طور کامل توضیح خواهیم داد، تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

سایت انتخاب واحد دانشگاه علمی و کاربردی

دانشگاه جامع علمی کاربردی یکی از دانشگاه‌های زیر نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری است. این دانشگاه هر ساله در مراکز آموزشی مختلف این دانشگاه در سرتاسر کشور و در رشته‌های مختلف اقدام به جذب دانشجو می‌نماید.

یکی از ویژگی‌های اصلی دانشگاه جامع علمی کاربردی این است که علاوه بر آموزش دروس به صورت تئوری به دانشجویان اقدام به آموزش عملی دروس نیز می‌نماید، این موضوع باعث می‌شود تا دانشجویان پس از اتمام دوره تحصیل خود مهارت لازم برای ورود به بازار صنعت و فعالیت در شغل مد نظر را داشته باشند.

دانشگاه جامع علمی کاربردی برای ارائه خدمات به دانشجویان در حال تحصیل در این دانشگاه اقدام به راه‌اندازی سامانه‌های مختلفی نموده است، دانشجویان می‌توانند با مراجعه به این سامانه‌ها برای انجام اموری چون انتخاب واحد،  پرداخت شهریه، امور مربوط به فارغ التحصیلی و … اقدام نمایند.

دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه جامع علمی کاربردی در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته می‌توانند با توجه به بازه زمانی اعلام شده از سوی دانشگاه با مراجعه به سایت انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی edu.uast.ac.ir برای تکمیل فرم انتخاب واحد خود اقدام نمایند.

فرایند انتخاب واحد دانشگاه علمی و کاربردی از طریق سایت انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی که در واقع همان سامانه هم آوا علمی کاربردی هست انجام می‌پذیرد این سامانه با نشانی اینترنتی edu.uast.ac.ir در دسترس می‌باشد.

مقاله پیشنهادی » سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی

ورود به سایت انتخاب واحد دانشگاه علمی و کاربردی edu.uast.ac.ir

امروزه و با ایجاد و گسترش استفاده از بسترهای الکترونیک در سطح کشور، دانشگاه ها نیز برای ارائه خدمات الکترونیکی به دانشجویان و تسهیل در روند انجام امور، اقدام به راه اندازی سامانه های متعددی نموده اند. دانشجویان می توانند با مراجعه به سامانه های معرفی شده برای انجام اموری چون انتخاب واحد، حذف و اضافه واحدهای درسی، پرداخت شهریه، مشاهده نمرات و دریافت کارنامه، امور مربوط به فارغ التحصیلی و … اقدام نمایند.

همان طور که اشاره شد دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه جامع علمی و کاربردی نیز می توانند با مراجعه به سایت انتخاب واحد دانشگاه علمی و کاربردی در بازه زمانی مشخص شده توسط دانشگاه، برای انجام انتخاب واحد خود اقدام نمایند.

برای ورود به سایت انتخاب واحد دانشگاه علمی و کاربردی می بایست آدرس اینترنتی این سامانه یعنی edu.uast.ac.ir را در صفحه مرورگر خود وارد و جستجو نمایید، پس از جستجوی آدرس اینترنتی مذکور به طور مستقیم به سایت انتخاب واحد دانشگاه علمی و کاربردی وارد خواهید شد و می توانید بعد از ورود به حساب کاربری خود برای انتخاب واحد اقدام نمایید.

سایت انتخاب واحد دانشگاه علمی و کاربردی

برای ورود به حساب کاربری خود در سایت انتخاب واحد دانشگاه علمی و کاربردی edu.uast.ac.ir ، اطلاعات کاربری خود از جمله نام کاربری و رمز عبور را در کادر مخصوص به آن وارد نمایید.

ورود به سایت انتخاب واحد دانشگاه علمی و کاربردی

پس از ورود اطلاعات خواسته شده بر روی گزینه ورود کلیک نمایید. با انجام مراحل گفته توانستید به حساب کاربری خود در سایت انتخاب واحد دانشگاه علمی و کاربردی و اکنون می توانید اقدام به انتخاب واحد و ثبت دروس مورد نظر خود نمایید.

نحوه انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی در سایت edu.uast.ac.ir

همان طور که پیش از این هم اشاره شد فرآیند انتخاب واحد دانشجویان دانشگاه علمی و کاربردی به صورت اینترنتی و از طریق سایت انتخاب واحد دانشگاه علمی و کاربردی که همان سامانه هم آوا می باشد انجام می پذیرد.

دانشجویان مقاطع تحصیلی مختلف دانشگاه علمی و کاربردی می توانند پس از ورود به حساب کاربری خود در سایت انتخاب واحد دانشگاه علمی و کاربردی edu.uast.ac.ir و در بازه زمانی مقرر شده اقدام به انتخاب واحد خود نمایند.

برای انجام انتخاب واحد ابتدا به روش گفته شده به پنل کاربری خود در سایت انتخاب واحد دانشگاه علمی و کاربردی وارد شوید.

پس از ورود به صفحه کاربری خود بر روی گزینه دسترسی در بالای صفحه کلیک کرده و در ادامه گزینه انتخاب واحد را انتخاب کنید.

نحوه انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی در سایت edu.uast.ac.ir

پس از این در قسمت دروس قابل اخذ، می توانید لیست واحدهای قابل مشاهده برای ترم تحصیلی جاری را مشاهده نمایید.

نحوه انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی

با انتخاب هر درس می توانید جزئیات مربوط به آن از جمله استاد درس مد نظر، زمان برگزاری کلاس و امتحان و … را مشاهده نمایید.

برای اضافه کردن درس به لیست دروس انتخابی ترم تحصیلی جاری می بایست گرینه + را بفشارید.

انتخاب واحد در سایت انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی

پس از این که تمامی واحدهای مد نطر خود را انتخاب نمودید می توانید لیست واحدهای انتخابی را مشاهده کرده و در صورت نیاز حذف و یا اضافه کنید.

پس از اینکه تمامی تغییرات مد نطر خود را اعمال کردید و پس از اطمینان از درستی روند بر روی گزینه ثبت نهایی کلیک کنید.

نحوه انتخاب واحد در سایت هم آوا علمی کاربردی

پس از انتخاب واحد و ثبت واحدهای مد نظر می بایست برای پرداخت شهریه از طریق درگاه پرداخت اقدام نمایید و ثبت نام خود را نهایی کنید.

مقاله پیشنهادی » اپلیکیشن دانشجو دانشگاه علمی کاربردی

برای ورود مستقیم به سایت انتخاب واحد دانشگاه علمی و کاربردی کلیک کنید.

همان گونه که در مقاله بالا نیز به طور مبسوط اشاره شد دانشجویان دانشگاه علمی و کاربردی می توانند به صورت غیر حضوری و با مراجعه به سایت انتخاب واحد دانشگاه علمی و کاربردی اقدام به انتخاب واحد برای ترم تحصیلی جدید نمایند.

در این مقاله در رابطه با سایت انتخاب واحد دانشگاه علمی و کاربردی edu.uast.ac.ir ، نحوه ورود به این سامانه ، مراحل و چگونگی انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی در سایت edu.uast.ac.ir  و … توضیحات کامل و لازم ارائه گردید.

در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتری دارید می توانید سوالات و ابهامات خود را از طریق قسمت کامنت با ما در میان بگذارید ، کارشناسان این مجموعه پس از دریافت سوالات به شما پاسخ خواهند داد. همچنین می توانید نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را نیز از همین طریق با ما به اشتراک بگذارید، بدون شک دریافت نظرات سازنده شما در ادامه مسیر برای ما یاری رسان خواهد بود.

مقاله پیشنهادی » سایت شکایات دانشگاه علمی کاربردی

سؤالات متداول سایت انتخاب واحد دانشگاه علمی و کاربردی 1402 - 1403

سایت انتخاب واحد دانشگاه علمی و کاربردی در واقع همان سامانه هم آوا علمی کاربردی با نشانی اینترنتی edu.uast.ac.ir بوده که بسیاری از امور دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی از جمله انجام انتخاب واحد با استفاده از این سامانه انجام می پذیرد.


با ورود اطلاعات نام کاربری و رمز عبور خود می توانید به سامانه انتخاب واحد علمی کاربردی وارد شوید.

در خصوص نحوه انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی در سایت هم آوا در متن بالا راهنمایی لازم ارائه شده است، به متن مقاله مراجعه فرمایید.

امتیاز دهی به مقاله

جهت مشاوره تلفنی در زمینه انتخاب واحد دانشگاه علمی و کاربردی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا