سایت کد سوابق تحصیلی آموزش پرورش dipcode.medu.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سایت کد سوابق تحصیلی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دریافت کد سوابق تحصیلی از سایت دیپ کد dipcode medu ir

سامانه کد سوابق تحصیلی آموزش پرورش dipcode.medu.IR جهت تسهیل در امور ثبت نام و اطلاعات هویتی و تحصیلی دانش آموزان در خدمت متقاضیان محترم می باشد. همچنین این سامانه تا الان توانسته خدمات منحصر به فردی متقاضیانی که مشمول سوابق تحصیلی در کنکور سراسری هستند ارائه دهند.

داوطلبان برای دریافت کد سوابق تحصیلی می توانند از طریق سامانه dipcod.medu.ir بدون صرف وقت و هزینه جهت مراجعه حضوری به مراکز آموزش و پرورش و مدارس از سوابق تحصیلی مربوط به دیپلم و پیش دانشگاهی خود مطلع گردند. در واقع شما می توانید به صورت اینترنتی به آدرس سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی مراجعه نموده و کد های مربوطه را اخذ نمایید.

سوابق تحصیلی

دریافت کد سوابق تحصیلی جهت ورود به دانشگاه

اخذ کد سوابق تحصیلی برای متقاضیان ورود به دانشگاه قابل توجه دانش آموزان پایه دوازدهم و عموم مردم my medu.ir

اخذ کد سوابق تحصیلی از درگاه my.medu.ir روز یکشنبه ۱۴۰۲/۰۶/۰۵ میسر شد

راهنما دریافت کد سوابق تحصیلی جهت ورود به دانشگاه برای دانش آموز :

  1. ورود به درگاه my.medu.ir
  2. نام کاربری : کد ملی
  3. رمز عبور: 6 رقم سریال شناسنامه
  4. آیکن سوابق تحصیلی
  5. کنترل مشخصات هویتی
  6. دریافت کد سوابق تحصیلی

عموم مردم برای دریافت کد تحصیلی کنکور 1402 :

  • ورود از درگاه دولت
  • آیکن سوابق تحصیلی
  • کنترل مشخصات هویتی
  • دریافت کد سوابق تحصیلی

معرفی سایت کد سوابق تحصیلی | dipcode.medu.ir

سایت دریافت کد سوابق تحصیلی dipcode.medu.i سایت جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور سراسری ورود به دانشگاه هاست که توسط وزارت آموزش و پرورش راه اندازی شده است. اینکه چه کسانی مشمول دریافت کد سوابق تحصیلی برای کنکور سال جاری هستند، و نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی چگونه است. در ادامه مقاله به آن  خواهیم پرداخت.

افرادی که مشمول سوابق تحصیلی در کنکور سراسری هستند باید دیپلم خود را در سال 84 و بعد از آن و نیز مدرک پیش دانشگاهی خود را در سال 91 به بعد اخذ نموده باشند تا بتوانند کد سوابق تحصیلی خود را از سایت دیپ کد به نشانی dipcode دریافت نمایند.

همواره مورد سوال داوطلبان شرکت در کنکور است از طرفی هم خواندن نسخه طولانی سازمان سنجش در این‌ خصوص از وقت و حوصله بسیاری افراد خارج است. این موضوع دلیلی شد تا با گردآوری راهنمای جامع نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی ، به سوالات داوطلبان در خصوص زمان دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور ۱۴۰۲​ و نحوه دریافت این کد در سایت کد سوابق تحصیلی dipcode.medu.i پاسخ دهیم.

با توجه به طرح تاثیر مثبت معدل و سوابق تحصیلی دانش آموزان در کنکور، کلیه افرادی که قصد ثبت نام در کنکور سراسری را دارند، باید اطلاعات مربوط به سوابق تحصیلی را در سامانه ثبت نام کنکور در سنجش ثبت کنند. ثبت اطلاعات در این سامانه، با یک کد به نام کد سوابق تحصیلی انجام می شود.

لذا افرادی که قصد دریافت کد سوابق تحصیلی برای ثبت نام کنکور خود را دارند، می توانند به سایت دیپ کد آموزش و پرورش به نشانی اینترنتی dipcode.medu.ir مراجعه کنند و کد سوابق تحصیلی خود را از این سایت دریافت نمایند.

اگر در مقطع دانشگاهی تحصیل کرده باشید؛ حتما تا به الان  کلمه گواهی تاییدیه تحصیلی را یک بار نیز شنیده اید. شاید الان برای شما سوال پیش اومده باشه که گواهی تاییدیه تحصیلی چیست؟ اصلا به چه کار میآید در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

راهنمای دریافت کد سوابق تحصیلی

  • برای این که بتوانید کد سوابق تحصیلی خود را در سامانه سوابق تحصیلی دریافت کنید در گام اول باید وارد وب سایت dipcode.medu.ir شوید. بعد از ورود به این سایت باید با صفحه ای مشابه با صفحه زیر مواجه خواهید شد. در این صفحه چندین گزینه وجود دارد که مربوط به ورود، ثبت نام، بازیابی رمز عبور و غیره می باشد. در گام اول باید در این وب سایت ثبت نام کنید. برای این کار تنها کافی است بر روی گزینه ثبت نام دانشجو ایرانی که در تصویر زیر با عدد شماره 2 نشانه گذاری شده است کلیک کنید.

راهنمای دریافت کد سوابق تحصیلی

راهنمای دریافت کد سوابق تحصیلی

  • در گام دوم باید به سراغ وارد کردن کد ملی، شماره تلفن همراه و کد امنیتی برویم. لازم به ذکر است بدانید تمام موارد در تصویر زیر با اعداد مشخص شده اند. در نتیجه میتوانید به سادگی از این راهنما استفاده کنید. این نکته را هم در نظر داشته باشید بعد از وارد کردن شماره موبایل یک کد برای شما ارسال می شود که باید در سایت وارد کنید.کد سوابق تحصیلی دیپلم 1 e1670763387561

دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم

  • در این قسمت از کار باید به صفحه اصلی بازگردید و بر روی گزینه ورود که در تصویر زیر با عدد شماره 1 مشخص شده است کلیک کنید.

دریافت کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی

دریافت کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی

  • در پایان هم باید مجددا کد ملی، رمز عبور و رمز امنیتی را وارد نمایید تا بتوانید وارد سامانه شوید.

دریافت کد سوابق تحصیلی دانش آموزی

دریافت کد سوابق تحصیلی ۱۴۰۲

برای دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور ۱۴۰۲ ابتدا باید وارد سامانه dipcode.medu.i شوید، سپس باید اطلاعاتی از قبیل تاریخ تولد، کد مقطع، کد منطقه و کد دانش آموزی را در اختیار این سامانه قرار دهید. لازم به ذکر است که برای دریافت کد دانش آموزی کافی است که نگاهی به قسمت بالای کارنامه‌های تحصیلی خود بیندازید اما چنانچه کارنامه تحصیلی در دسترس شما نبود، می‌توانید با مراجعه به مدرسه در جهت دریافت کد موردنظر اقدام نمایید.

 همچنین جهت دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی نیز می‌توانید به سایت سازمان سنجش کشوری به آدرس www.sa jesh.o g  مراجعه نمایید. در این قسمت نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی در سامانه دیپکد را ارائه خواهیم داد. مراحل دریافت کد سوابق تحصیلی به صورت زیر می‌باشند؛

در این قسمت نحوه در یافت کد سوابق تحصیلی در سامانه دیپکد را برایتان به صورت کامل توضیح دادیم. اگر قصد شرکت درکنکور و دریافت کد سوابق تحصیلی را دارید می‌توانید به راحتی از طریق سامانه اقدام کنید و کد سوابق خود را دریافت کنید.

مقاله پیشنهادی » سامانه ساهت sahat.medu.ir

دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور ۱۴۰۲ مختص چه کسانی است؟

در این قسمت نیز لیست مشمولان اعمال سوابق تحصیلی را به اطلاع شما عزیزان می‌رسانیم. بر اساس بیانه سازمان سنجش کشور تمامی دانش آموزانی که مدرک دیپلم خود را از سال ۱۳۸۴ به بعد و تمامی داوطلبانی که مدرک پیش‌دانشگاهی خود را از سال ۱۳۹۱ به بعد در شاخه‌های نظری (اعم از سالی واحدی یا ترمی واحدی) دریافت کرده‌اند، باید سوابق تحصیلی خود را ارائه دهند و به‌اصطلاح مشمول اعمال سوابق تحصیلی هستند؛ لذا دقت داشته باشید که:

زمان دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور ۱۴۰۲

زمان دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور ۱۴۰۲ اصولا از طرف مدرسه محل تحصیل دانش آموز به او اطلاع رسانی می‌شود. از آنجایی که برای ثبت نام آزمون کنکور ، دانش آموز به کد سوابق تحصیلی نیاز خواهد داشت؛ داوطلبین کنکور ۱۴۰۲ می‌بایست همزمان با اعلام مدرسه نسبت به دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور ۱۴۰۲ اقدام کنند. از طریق هرکدام از راه های معرفی شده در این مقاله به راحتی میتوان این کد را دریافت کرد. 

دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور ۱۴۰۲ مختص چه کسانی است؟

کد سوابق تحصیلی با کد ملی

همانگونه که اشاره کردیم برای ثبت  نام در کنکور سراسری نیاز به در اختیار داشتن کد سوابق تحصیلی خواهید داشت. این کد نمایانگر تمام نمرات و معدل های شما در سال های تحصیل است و دیگر نیازی به وارد کردن این نمرات و ارقام به صورت تکی نیست. ارائه این کد به جای تک تک نمرات هم باعث تسریع فرایند ثبت نام می‌شود و هم احتمال وقوع هرگونه خطا را کاهش می‌دهد. متقاضیان شرکت در کنکور ، الزاما باید نسبت به دریافت کد سوابق تحصیلی خود اقدام کنند. دریافت این کد از طریق سامانه مربوطه انجام می‌شود و روش های مختلفی نیز برای انجام اینکار موجود است. در این بخش روش دریافت کد سوابق تحصیلی با کد ملی و از طریق سامانه ساهت را مفصلا آورده ایم. مراحل انجام این فرایند به صورت زیر می‌باشد:

در این قسمت نحوه در یافت کد سوابق تحصیلی با کد ملی در سامانه مربوطه را برایتان به صورت کامل توضیح دادیم. اگر قصد شرکت درکنکور و دریافت کد سوابق تحصیلی را دارید می‌توانید به راحتی از طریق سامانه اقدام کنید و کد سوابق خود را دریافت کنید. 

دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور

دریافت کد سوابق تحصیلی سنجش

در بخش های قبل روش های دریافت کد سوابق تحصیلی را از طریق سامانه های مربوطه توضیح دادیم. اما روش دیگری نیز برای دریافت کد سوابق تحصیلی وجود دارد و آن هم ازطریق سازمان سنجش است. این روش نیز همانند روش های قبل بسیارآسان است و به راحتی با مراجعه به سایت سازمان سنجش کد سوابق تحصیلی خود را مشاهده و بررسی کنید. در این روش هم شما به سوابق تحصیلی ، نمرات و سایر اطلاعات دانش آموزی خود دسترسی پیدا خواهید کرد و میتوانید کد سوابق تحصیلی نظام قدیم یا جدید خود را به آسانی دریافت کنید. برای دریافت کد سوابق تحصیلی سنجش باید مراحل مشخصی را طی کنید که در ادامه به آنها پرداخته‌ایم .

بنا بر اطلاعات موجود خود میتوانید هر کدام از این روش ها را انتخاب کرده و کد سوابق تحصیلی سنجش خود را دریافت کنید. پس از جایگذاری هرکدام از اطلاعات خواسته شده در جایگاه مشخص ، کد امنیتی را وارد کرده و سوابق تحصیلی خود را مشاهده کنید. 

دراین بخش نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی سنجش را برایتان توضیح دادیم و شما به راحتی می‌توانید جهت اخذ کد سوابق تحصیلی خود از این طریق اقدام کنید. 

فرمول کد سوابق تحصیلی

کد سوابق تحصیلی دانش آموزان اصولا از یک فرمول خاص تبعیت میکند. فرمول کد سوابق تحصیلی بسته به مقطع و همچنین نظام تحصیلی دانش آموز متفاوت است. در اینجا فرمول کد سوابق تحصیلی مقاطع مختلف را برایتان شرح می‌دهیم ؛ 

درواقع کد سوابق تحصیلی در آن واحد بیانگر منطقه و ناحیه محل زندگی ، کد دانش آموزی و نظام تحصیلی دانش آموز است. 

مشکل دریافت کد سوابق تحصیلی

فرایند دریافت کد سوابق تحصیلی عموما یک فرایند ساده است که به راحتی امکان دریافت این کد را برای همگان فراهم می‌کند. هرکدام از روش های دریافت کد سوابق تحصیلی که در بالا آموزش دادیم می‌تواند در کمتر از چند دقیقه کد سوابق شما را در اختیارتان بگذارد؛ با اینحال امکان ایجاد مشکل دریافت کد سوابق تحصیلی هم وجود دارد. گاهی به دلیل ازدحام بالای سایت های مربوطه و مشکلات سیستماتیک ممکن است در فرایند دریافت کد به مشکل بربخورید. در این قسمت تعدادی از رایج ترین مشکلات دریافت کد سوابق تحصیلی و راه حل های آنها را برایتان شرح می‌دهیم. 

مغایرت شماره همراه ثبت نامی با شماره مندرج در سامانه

چنانچه شماره ‌‌ای که با آن ثبت نام کرده اید با شماره ‌ای که در سامانه وارد می‌کنید مغایرت داشته باشد ، سیستم به شما پیامی با مضمون «شماره همراه ثبت نامی با شماره همراه مندرج در سامانه مغایرت دارد. لطفا به همراه مدارک هویتی به مدرسه مراجعه نمایید » می‌دهد. در صورت مشاهده این پیام ، می‌بایست به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه کرده و اطلاعات ثبت نامی خود را بروزرسانی کنید. 

مشکل شماره تلفن اشتباه در سامانه دیپکد

یکی دیگر از مشکلات رایج اخطار شماره تلفن اشتباه در سامانه دیپ کد است. حتی اگر شماره ثبت نامی شما با شماره مندرج در سمانه یکی باشد ، ممکن است سامانه شماره تلفن وارد شده را اشتباه بداند. بروز این مشکل عموما به علت ازدحام مراجعه کنندگان به این سایت و ترافیک بالای سامانه است. در صورت بروز این مشکل یکبار سایت را ببندید و مجددا راه اندازی کنید.

کارتابل استعلام تاییدیه تحصیلی آموزش و پرورش سامانه ای است که برای ارائه مستقیم تاییدیه تحصیلی آموزش و پرورش به دانشگاه ها و دیگر موسسات و ارگان ها راه اندازی شده است. آموزش و پرورش در سال های گذشته اقدام به راه اندازی سامانه ها و سایت های زیادی برای ارائه خدمات مختلف در زمینه های مختلف آموزشی، تحصیلی، خدماتی و … نموده است.

کد سوابق تحصیلی نظام قدیم و جدید

تا اینجا روش های مختلف دریافت کد سوابق تحصیلی را برایتان شرح دادیم. حال سوالی که ممکن است برای برخی از متقاضیان پیش بیاید این است که آیا دریافت کد سوابق تحصیلی دانش‌آموزان نظام قدیم و نظام جدید با هم تفاوتی دارد؟

باید بگوییم که خیر. فرایند دریافت کد سوابق تحصیلی برای کلیه متقاضیان اعم از نظام قدیم و جدید به صورت یکسان و تنها از طریق روش های نامبرده است. تنها تفاوتی که بین کد سوابق تحصیلی نظام قدیم و نظام جدید وجود دارد، تفاوت فرمول این کد هاست که در بخش های قبلی توضیح دادیم. 

البته باید این نکته را متدکر شویم که کد سوابق تحصیلی تنها برای آن دسته از متقاضیانی است که مدرک دیپلم خود را در سال 84 و یا پس از آن اخذ کرده اند. داوطلبانی که دیپلم خود را بعد از سال 84 گرفته اند نیازی به ارائه کد سوابق تحصیلی ندارند.

همچنین باید یاد آور شد که کد سوابق تحصیلی برای داوطلبان نظام قدیمی که مدرک پیش دانشگاهی خود را در سال 91 و بعد از آن دریافت کرده اند ضروری می‌باشد. در واقع این دسته از متقاضیان برای ثبت نام کنکور باید هم کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی و هم کد سوابق مدرک دیپلم خود را ارائه دهند. لازم به ذکر است که نحوه دریافت کد سوابق پیش دانشگاهی عینا شبیه روش دریافت کد سوابق مدرک دیپلم می‌باشد و هیچگونه تفاوتی باهم ندارند. 

در این مقاله سعی شد که با استفاده از آخرین اعلامیه‌های سازمان سنجش و در نظر گرفتن مشکلات رایج برای متقاضیان کنکور، مطالب کامل و مفیدی برای شما دانش‌آموزان عزیز گردآوری نماییم. اما همچنان ذکر و یاداوری برخی نکات کلیدی خالی‌ازلطف نیست.

کد تحصیلی دانشجو

از متقاضیان گرامی برای شرکت در کنکور ۱۴۰۲ تقاضا می‌شود که در زمان مقرر شده برای دریافت کد سوابق تحصیلی اقدام نمایند. زیرا همان طور که پیش‌تر نیز ذکر شد، در صورت عدم داشتن کد فوق، ثبت‌نام آنها در کنکور پیش رو امکان‌پذیر نخواهد بود.

همچنین لازم به ذکر است که دانش آموزانی که متقاضی شرکت در کنکور کاردانی هستند نیز، باید برای دریافت کد فوق اقدام نمایند. متقاضیان شرکت در کنکور کاردانی در رشته‌های نظری، فنی حرفه‌ای و کاردانش که از سال ۹۶ به بعد مدرک خود را گرفته‌اند نیز از طریق سامانه دیپ کد می‌توانند جهت اخذ کد موردنظر اقدام نمایند.

در پایان این مطلب نیز برای تمام شما متقاضیان کنکور ۱۴۰۲ آرزوی موفقیت روزافزون و سربلندی در کنکور پیش رو را داریم. امیدواریم که مطالب گفته شده در این مطلب برای شما عزیزان مفید و کاربردی واقع شده باشد. همچنین شما می‌توانید سوالات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

سؤالات متداول سایت کد سوابق تحصیلی آموزش پرورش dipcode.medu.ir

آن دسته از داوطلبان کنکور که فارغ التحصیلان سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۱ که در آزمون خرداد ۱۴۰۲ برای ایجاد سابقه یا ترمیم نمره شرکت نکرده‌اند، تا فردا سه شنبه باید سوابق تحصیلی خود را تایید کنند.

برای ورود به سایت دریاقت کد سوابق تحصیلی کافیست به آدرس اینترنتی dipcode.medu.ir مراجعه کنید.

6/6 - (121 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سایت کد سوابق تحصیلی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا