سامانه ملی کارآموزی karamouz.irost.org

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه ملی کارآموزی karamouz.irost.org

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سامانه ملی کارآموزی karamouz.irost.org

سامانه ملی کارآموزی با آدرس اینترنتی karamouz.irost.org در جهت تسریع در روند دوره کارآموزی دانشجویان رشته های مختلف راه اندازی شده است. دانشجویان می توانند با مراجعه به این سامانه و با انجام مراحل گفته شده برای ثبت درخواست کارآموزی خود اقدام نمایند.

یکی از مراحلی که دانشجویان رشته های مختلف در پایان تحصیلات خود در دانشگاه ملزم به گذراندن آن هستند دوره کارآموزی است. دوره کارآموزی دوره بسیار مهمی در فرآیند تحصیلات دانشجویی است زیرا دانشجو در این دوره علاوه بر آموزش ها و محتواهای تئوری که در طول دوران تحصیل خود فرا گرفته است اکنون با مهارت ها و دانش عملی لازم برای شغل های مورد نظر آشنا می شود و می تواند نقاط ضعف و قوت خود را سنجیده و برای کسب جایگاه شغلی خوب هدفمند تر گام بردارد.

یکی از مشکلات اساسی که دانشجویان در طول دوران تحصیل و به هنگام طی دوره کارآموزی با آن دست و پنجه نرم می کنند پیدا کردن مراکز و واحدهایی برای طی دوران کارآموزی خود است. این دوره می تواند سخت و پر چالش باشد زیرا ممکن است بسیاری از مراکز در صدد جذب کارآموز برای جایگاه های مد نظر نباشند.

در همین راستا و برای تسهیل در روند طی دوران کارآموزی دانشجویان، سامانه ای با نام سامانه ملی کارآموزی ایجاد شده است.

این سامانه با نظارت پارک علم و فناوری سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران به ارائه خدمت در زمینه جایابی دانشجویان رشته های مختلف در واحدهای پذیرنده کارآموز می پردازد.

علاقمندان می توانند با ورود به سامانه ملی کارآموزی karamouz.irost.org در این سامانه ثبت نام نموده و پس از طی مراحل دوران کارآموزی خود را در واحد معرفی شده طی نمایند.

در ادامه مطلب به توضیح بیشتر درباره karamouz.irost.org ، ورود به سامانه ملی کارآموزی، ثبت نام در این سامانه و … خواهیم پرداخت. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد سامانه کارآموزی می توانید این مطلب را دنبال کنید.

سامانه ملی کارآموزی چیست؟

سامانه ملی کارآموزی با اهدافی از جمله راحتتر کردن فرآیند کارآموزی دانشجویان در واحدهای پذیرنده و تسریع در این روند راه اندازی شده است.

این سامانه زیر نظر پارک علم و فناوری سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران و با نشانی اینترنتی  karamouz.irost.ir برای ارائه خدمات به علاقمندان در دسترس می باشد.

از جمله مشکلات دانشجویان پیش از طی دوران کارآموزی نبود واحدهای مرتبط با رشته تحصیلی و پیدا نکردن مراکز پذیرنده کارآموز است که سامانه ملی کارآموزی توانسته با رفع این مشکلات به روند طی کارآموزی دانشجویان رشته های مختلف کمک زیادی بکند.

عضویت در سامانه ملی کارآموزی منافع و مزایای زیادی برای دانشجویان دوره های کارآموزی دارد. از جمله مزایای عضو شدن در سامانه ملی کارآموزی می توان به این موارد اشاره نمود.

–        پذیرش کارآموز متناسب با نیازها و شرایط صنعت و مراکز مختلف

–        اطلاع مسئولین مرتبط با امر کارآموزی از جمله مسئولین دانشگاه ها و صنایع از میزان ظرفیت های کارآموزی در کشور

–        تسهیل و مدیریت فرآیند پذیرش دانشجویان متقاضی کارآموزی رشته های مختلف در سراسر کشور

–        اطلاع دانشجویان متقاضی طی دوران کارآموزی از ظرفیت های کارآموزی در واحدهای پذیرنده سراسر کشور

–        پیشگیری از مراجعات حضوری و صرفه جویی در وقت و زمان

 

نحوه ورود به سامانه ملی کارآموزی karamouz.irost.ir

دانشجویان دانشگاه های مختلف برای اعلام تمایل به گذارندن دوره کارآموزی باید به عضویت سامانه درآمده و در این سایت ثبت نام کنند و بعد از این واحد پذیرنده کارآموز را انتخاب کرده و بعد از طی مراحل برای گذراندن دوران کارآموزی خود در واحد مورد نظر اقدام کنند.

دانشجویان باید با موافقت استاد راهنمای خود واحد پذیرنده کارآموز را انتخاب کرده و پس از آن موافقت واحد پذیرنده برای جذب به عنوان کارآموز را نیز به دست بیاورند.

پس از طی این مراحل، دانشجویان می توانند در واحد مد نظر دوران کارآموزی خود را طی نمایند. پس از طی دوران کارآموزی دانشجویان ملزم هستند برای کسب نمره مربوط به دور ه کارآموزی، گزارش کار دوره کارآموزی خود به همراه گواهی صادر شده از طرف واحد پذیرنده کارآموز را به دانشگاه محل تحصیل خود ارائه دهند.

برای ورود به سامانه ملی کارآموزی به این ترتیب عمل کنید

ابتدا در صفحه مرورگر گوشی تلفن همراه و یا کامپیوتر خود آدرس اینترنتی سامانه کارآموزی یعنی karamouz.irost.org را تایپ نموده و سرچ کنید

پس از سرچ عبارت مذکور به طور مستقیم به صفحه اصلی سامانه ملی کارآموزی وارد خواهید شد

سامانه ملی کارآموزی

در صورتی که پیش از این در سامانه ثبت نام کرده اید اکنون می توانید به حساب کاربری خود در سامانه وارد شوید.

به این منظور بر روی دکمه ورود کلیک نمایید.

ورود به سامانه ملی کارآموزی

اطلاعات کاربری خود مانند نام کاربری و رمز عبور را وارد نموده و بعد از وارد نمودن کد امنیتی مندرج در صفحه برروی گزینه ورود کلیک نمایید.

نحوه ورود به سامانه ملی کارآموزی

دقت داشته باشید که نام کاربری برای دانشجویان کد ملی آنان و نام کاربری برای دانشگاه ها، کارمندان و واحدهای پذیرنده کارآموز ایمیل ثبت شده می باشد.

برای ورود مستقیم به سامانه ملی کارآموزی karamouz.irost.org کلیک کنید.

نحوه ثبت نام در سامانه ملی کارآموزی karamouz.irost.ir

در صورتی که پیش از این در سامانه ملی کارآموزی ثبت نام ننموده اید باید ابتدا در این سامانه ثبت نام نموده و بعد از این با داشتن نام کاربری و رمز عبور به سایت ملی کارآموزی وارد شده  و برای ثبت درخواست خود اقدام کنید.

برای ثبت نام در سامانه ملی کارآموزی باید به این نحوه عمل کنید.

ابتدا به سامانه ملی کارآموزی وارد شوید. در صفحه اصلی برروی گزینه ثبت نام کلیک نمایید.

ثبت نام سامانه ملی کارآموزی

مشاهد می کنید که برای ثبت نام چهار گزینه موجود می باشد ثبت نام دانشجو، ثبت نام کارمند، ثبت نام دانشگاه، ثبت نام واحد پذیرنده

در صورتی که دانشجو هستید بر روی گزینه ثبت نام دانشجو کلیک کنید.

نحوه ثبت نام در سامانه ملی کارآموزی

 در صفحه جدید اطلاعات خود از جمله اطلاعات دانشجویی و کاربری را وارد نموده و پس از درج عبارت امنیتی موجود در انتهای صفحه بر روی گزینه ثبت نام کلیک نمایید.

نحوه ثبت نام سامانه ملی کارآموزی

بعد از انجام این مرحله شما توانسته اید به عضویت در سامانه ملی کارآموزی دربیاید و از این پس می توانید با ورود اطلاعات کاربری خود به حساب کاربری خود در سامانه karamouz.irost.org وارد شوید.

 

نحوه ثبت درخواست کارآموزی در سامانه ملی کارآموزی

بعد از اینکه در سامانه karamouz.irost.org مراحل عضویت و ثبت نام خود را انجام دادید می توانید برای ثبت درخواست کارآموزی در سامانه ملی کارآموزی اقدام کنید.

برای ثبت درخواست کارآموزی در سامانه باید به این ترتیب عمل کنید.

ابتدا به حساب کاربری خود در سامانه ملی کارآموزی وارد شوید

بعد از ورود به حساب کاربری خود، بر روی گزینه کارتابل کارآموز کلیک نمایید.

بعد از ورود به کارتابل سازمان ملی کارآموزی، گزینه درخواست کارآموزی جدید را انتخاب نمایید.

فرم درخواست کارآموزی جدید و اطلاعات مربوط به آن را تکمیل نمایید و در انتها بر روی گزینه ثبت درخواست و ارسال کلیک کنید.

بعد از انجام این مراحل در واقع درخواست شما برای دوره کارآموزی جدید به دانشگاه محل تحصیل شما ارسال می گردد و شما باید منتظر تایید از طرف دانشگاه باشید.

–        پس از اینکه درخواست شما از طرف دانشگاه تایید شد گزینه درخواست جایابی برای شما فعال خواهد شد و از این به بعد می توانید برای انتخاب محل کارآموزی خود با توجه به ظرفیت واحد پذیرنده اقدام کنید.

 

ثبت درخواست جایابی در سامانه ملی کارآموزی

بعد از اینکه درخواست خود را برای دانشگاه محل تحصیل ارسال کردید در بازه زمانی معین می توانید برای ثبت درخواست جایابی خود اقدام نمایید.

بعد از موافقت از طرف دانشگاه محل تحصیل، شما می توانید لیست واحدهایی که تمایل به پذیرش کارآموز دارند را مشاهده کنید.

در کادر مربوط به جایابی می توانید نام واحدها و مراکز پذیرنده کارآموز را مشاهده کنید.

از بین واحدهای معرفی شده بنا به تمایل و شرایط خود سه واحد را انتخاب کنید و گزینه ثبت را بفشارید.

بعد از این باید منتظر تایید واحد پذیرنده کارآموز باشید. اگر با درخواست کارآموزی شما از طرف واحد و مرکز پذیرنده کارآموز موافقت شد باید مراحل مربوط به پرداخت هزینه را انجام دهید.

دقت داشته باشید پس از انجام این مراحل برای دریافت معرفی نامه دانشگاه به واحده پذیرنده کارآموزی اقدام کنید و در هنگام مراجعه به محل کارآموزی خود نامه معرفی دانشگاه را به همراه داشته باشید.

 

سامانه ملی کارآموزی سامانه ای است که در جهت آسان سازی فرآیند کارآموزی و تسریع این روند راه اندازی شده است. دانشجویانی که در پایان تحصیلات خود ملزم به گذراندن دوره کارآموزی می باشند می توانند با مراجعه به این سامانه برای ثبت درخواست کارآموزی خود اقدام کنند.

در صورتی که در مراحل مختلف این سامانه با مشگلی مواجه شدید یا در مورد روند دوره کارآموزی سوال و یا ابهامی دارید می توانید با شماره های درج شده در این صفحه تماس گرفته و سوالات خود را با کارشناسان این مجموعه در میان بگذارید.

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

6/6 - (4 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه ملی کارآموزی karamouz.irost.org

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا