سامانه اسکان فرهنگیان eskan.medu.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه اسکان فرهنگیان eskan.medu.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت نام در سامانه اسکان فرهنگیان

سامانه اسکان فرهنگیان سامانه‌ای است که توسط وزارت آموزش و پرورش و برای ارائه خدمت به فرهنگیان شاغل و بازنشسته این سازمان راه اندازی شده است، فرهنگیان با مراجعه به این سامانه و پس از انجام مراحل می توانند برای رزرو محل اقامت اقدام نموده و در طول سفرهای خود از امکانات رفاهی آموزش و پرورش استفاده نمایند.

سامانه اسکان فرهنگیان، نحوه ورود به این سامانه، انجام ثبت نام در سایت اسکان و … موضوعاتی است که در ادامه این مطلب به طور کامل به آن خواهیم پرداخت. برای آشنایی با روند رزرو محل اقامت در طول سفر می توانید ادامه مطلب زیر را مطالعه بفرمایید.

سامانه اسکان فرهنگیان

امروزه استفاده از بستر اینترنت در همه زمینه ها رخنه کرده و انجام بسیاری از امور صرفا با مراجعه به بستر فراهم شده و به صورت الکترونیکی انجام می گیرد. این روند علاوه بر تسهیل در روند انجام امور باعث کاهش هزینه ها، دسترسی راحتتر و بهتر، جلوگیری از ترددات و مراجعات  غیر ضروری به مراکز مختلف و … می گردد. از این رو بسیاری از ارگان ها و سازمان ها جهت انجام بهتر خدمات و فراهم آوردن بستری برای رفاه کارکنان و افراد مرتبط، سامانه های مختلفی را راه اندازی نموده اند.

وزارت آموزش و پرورش کشور نیز به منظور ارائه خدمات مختلف به صورت غیر حضوری اقدام به راه اندازی سامانه های متعددی نموده است. به این ترتیب دانش آموزان، فرهنگیان و کارکنان آموزش و پرورش برای انجام بسیاری از امور تحصیلی ، آموزشی، اداری  و .. دیگر نیازی به مراجعه حضوری به مراکز آموزش و پرورش در سطح کشور نداشته و می توانند با مراجعه به این سامانه ها به صورت غیر حضوری از خدمات ارائه شده استفاده نمایند.

یکی از سامانه هایی که توسط سازمان آموزش و پرورش  و در جهت رفاه حال فرهنگیان جهت سفر به مناطق مختلف در سطح کشور ایجاد شده است، سامانه اسکان فرهنگیان است. فرهنگیان می توانند پس از انجام مراحل در این سامانه ضمن انتخاب مقصد و تاریخ سفر خود، نسبت به رزرو محل اقامت اقدام کنند. سامانه اسکان فرهنگیان با نشانی اینترنتی eskan.medu.ir در دسترس می باشد.

ورود به سامانه اسکان فرهنگیان eskan.medu.ir

سفر در دنیای امروز یکی از ضروریات و الزامات زندگی است، زندگی روزمره ما به طور فزاینده‌ای پرمشغله و پر دغذغه شده است و انسان برای رهایی از این فشار نیاز به سفر و رهایی چند روزه از همه ی دغدغه های خود دارد، سفر می‌تواند نقش مهمی در حفظ سلامت جسمی و روانی ما ایفا کرده و کمک کرده تا از استرس و اضطراب دور شویم و علاوه بر طی زمان با خانواده و عزیزان با فرهنگ و آداب و رسوم مناطق مختلف آشنا شویم.

همان طور که اشاره شد سازمان آموزش و پرورش جهت ارائه تسهیلات و خدمت رسانی بهتر به روند سفر فرهنگیان اقدام به راه اندازی سامانه اسکان فرهنگیان نموده است. لازمه استفاده از خدمات این سامانه و رزرو محل اقامت ، ورود به حساب کاربری خود در این سایت است، به این منظور می بایست ابتدا به سامانه اسکان فرهنگیان وارد شوید.

به این منظور ابتدا در صفحه مرورگر خود آدرس اینترنتی سایت یعنی eskan.medu.ir را وارد نموده و جستجو نمایید. پس از جستجو این عبارت اینترنتی مستقیما به سایت اسکان فرهنگیان وارد خواهید شد.

سامانه اسکان فرهنگیان

پس از ورود به صفحه اصلی سامانه بر روی گزینه ورود یا ثبت نام در بالای صفحه کلیک کنید.

ورود به سامانه اسکان فرهنگیان

با انجام این مراحل به صفحه پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش وارد می شوید و می توانید به حساب کاربی خود وارد شوید.

ثبت نام در سامانه اسکان فرهنگیان

پیش از این روند رزرو اقامتگاه از طریق سامانه eskan.medu.ir انجام می گرفت ولی در حال حاضر پس از ورود به این سامانه به سایت مای مدیو ارجاع داده خواهید شدو می توانید با انجام مراحل اقدام به رزرو اقامتگاه خود نمایید.

 ثبت نام در سامانه اسکان فرهنگیان نیاز به انجام مراحل پیچیده ای ندارد. پس از ورود به صفحه اصلی eskan.medu.ir بر روی گزینه ورود و ثبت نام کلیک کنید. همان طور که شاره شد پس از این به سامانه مای مدیو ارجاع داده می شوید. 

نحوه ورود به سامانه اسکان فرهنگیان

برر وی گزینه ورود فرهنگیان و عموم کلیک کنید. 

ورود به سایت اسکان فرهنگیان

پس از این وارد پنجره خدمات دولت هوشمند می شوید. شماره تلفن همراه (باید به نام خود شما ثبت شده باشد) را در کادر مخصوص وارد نموده و پس از تایپ کد امنیتی موجود در صفحه ، گزینه ارسال رمز یک بار مصرف را کلیک کنید.

ثبت نام در سامانه اسکان فرهنگیان

پس از این کد یکبار مصرف به صورت پیامک به شماره تلفن همراه شما ارسال خواهد شد. کد دریافتی را در کادر مخصوص به آن وارد نمایید. پس از این به پورتال کاربری خود در سامانه مای مدیو وارد خواهید شد و می تونید اقدام به رزرو اقامتگاه نمایید.

نحوه رزرو اقامتگاه در سایت اسکان فرهنگیان

پیش از این در مورد نحوه ورود به سامانه اسکان فرهنگیان توضیح دادیم، بعد از ورود به این سامانه و با استفاده از گزینه رزرو اقامتگاه می توانید اقدام به رزرو اقامتگاه خود نمایید.

به منظور استفاده از خدمات اقامتی و رزرو اقامتگاه باید پیش از سفر برای رزرو اتاق یا مدرسه اقدام کنید.

برای رزرو اقامتگاه در کادر جستجو اقامتگاه ، استان ، منطقه ، تاریخ ورود و خروج ، تعداد نفرات ، تعداد اتاق ها ، نوع اتاق و عکس داشتن یا نداشتن اقامتگاه را مشخص کنید.

نحوه رزرو اتاق در سایت اسکان فرهنگیان شیراز

در ادامه مراحل کد امنیتی موجود در صفحه را وارد کرده و بر روی گزینه جست و جو کلیک نمایید.

پس از جستجو لیستی از اتاق های ارائه شده برای اقامت فرهنگیان نمایش داده می شود. پس از خواندن مشخصات آن ها، روی رزرو کلیک کنید تا وارد مراحل مربوط به رزرو اقامتگاه شوید.
با استفاده از گزینه جزئیات بیشتر می توانید به مشخصات بیشتری از اقامتگاه مد نظر دسترسی پیدا کنید. در صورت تمایل به رزرو اقامتگاه می توانید با ادامه مراحل و پرداخت هزینه، اقامتگاه مد نظر خوذ را رزرو کنید

شرایط رزرو اسکان فرهنگیان

فرهنگیان عزیز به هنگام رزرو اقامتگاه در سامانه اسکان فرهنگیان باید به نکات زیر توجه لازم را داشته باشند.

•  فرهنگیان محترم و خانواده درجه یک آنان از جمله پدر و مادر و همسر و فرزندان٬ اولویت اسکان هستند.

•   تمامی متقاضیان اسکان در اقامتگاه ها و مدارس آموزش و پرورش بایستی دارای کارت ملی بوده و حکم کارگزینی فرهنگی خود را نیز ارائه نمایند.

•  اولویت اسکان با فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش است و در صورت وجود ظرفیت خالی٬ مسافرین غیر فرهنگی نیز پذیرش می شود.

•  مدت زمان اسکان اقامتگاه ها برای مسافران ۷۲ ساعت است.

•   رزرو اینترنتی از طریق سامانه اسکان با آدرس اینترنتیeskan.medu.ir انجام می شود. اگر فرد رزرو کننده٬ به مکان رزرو شده مراجعه نکند، ستاد اسکان نسبت به عودت مبلغ واریز شده و لغو رزرو او اقدام خواهد کرد.

• به هر کدام از فرهنگیان یک اتاق تعلق می گیرد و برای تعداد افراد بیشتر مبلغ بر اساس تعرفه آزاد محاسبه خواهد شد.

• در صورت انصراف و لغو رزرو مدارس نوروز 1402، با توجه به زمان بر بودن مراحل استرداد وجه ( دولتي بودن حساب)  وجه طول خواهد کشید.  لذا با اطلاع ازاين روند اقدام به رزرو اسکان فرهنگیان eskan.medu نمائيد.

• در صورت لغو تاریخ رزرو اسکان فرهنگیان و سفر تا 48  ساعت قبل از زمان اقامت  40 درصد  وجه اتاق و هزینه اسکان فرهنگیان کسر خواهد شد.

• در صورت انصراف از رزرو اسکان نوروزی فرهنگیان ، تا 72 ساعت قبل از سفر 30 درصد وجه اتاق کسر خواهد شد.

•در صورت انصراف بیش از 72  ساعت  20 درصد وجه اتاق و قیمت اسکان فرهنگیان  کسر خواهد شد.

• در صورت انصراف در پذیرش حضوری و کاهش مدت اقامت  پرداخت روزهای انصرافی میسر نمی باشد.

• برگشت وجه صرفاً به حساب شخص فرهنگی (صاحب حساب ) امکان پذیر است.

• درصورت عدم مراجعه میهمان در روز رزرو اینترنتی ستاد اسکان مبلغ پرداختی قابل استرداد نمی باشد.

برای ورود به سامانه اسکان فرهنگیان کلیک کنید.

در این مقاله در رابطه با سامانه اسکان فرهنگیان ، نحوه ورود به این سامانه ، مراحل ثبت درخواست و …  توضیحات کامل و لازم ارائه گردید. در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتری دارید می توانید سوالات و ابهامات خود را از طریق قسمت کامنت با ما در میان بگذارید ، کارشناسان این مجموعه پس از دریافت سوالات به شما پاسخ خواهند داد.

همچنین می توانید نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را نیز از همین طریق با ما به اشتراک بگذارید، بدون شک دریافت نظرات سازنده شما در ادامه مسیر برای ما یاری رسان خواهد بود.

سؤالات متداول سامانه اسکان فرهنگیان eskan medu ir

در این رابطه در متن مقاله بالا به طور کامل توضیح داده شده است. برای اطلاعات بیشتر به متن بالا مراجعه نمایید.

برای ورود به سایت اصلی اسکان فرهنگیان باید به نشانی اینترنتی eskan.medu.ir مراجعه کنید.

 

هزینه رزرو اقامتگاه با توجه به شهر محل مسافرت و اقامتگاه مد نظر متفاوت خواهد بود.

لینک کوتاه مقاله :

متن سربرگ خود را وارد کنید

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

متن سربرگ خود را وارد کنید

6/6 - (42 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه اسکان فرهنگیان eskan.medu.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

‫6 دیدگاه ها

    1. برای رزرو اینترنتی ستاد اسکان فرهنگیان eskan.medu.ir یا ثبت نام در سامانه اسکان فرهنگیان لازم به ثبت نام نیست ثبت نام در این سایت لازم نیست و شما فرهنگی عزیز می توانید در  کادرهای مشخص شده، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایید. توجه داشته باشید که نام کاربری و رمز عبور eskan medu ir کد ملی فرهنگیان گرامی می باشد. بعد از درج عبارت امنیتی روی گزینه ورود به سامانه بزنید.

    1. فرهنگی گرامی برای ثبت نام در سامانه اسکان فرهنگیان eskan.medu.ir لازم به نام نویسی نیست کافیست شما فرهنگی عزیز می توانید در  کادرهای مشخص شده، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایید. توجه داشته باشید که نام کاربری و رمز عبور eskan medu ir کد ملی فرهنگیان گرامی می باشد. بعد از درج عبارت امنیتی روی گزینه ورود به سامانه بزنید.

  1. سلام.خدا قوت.هر چقدر نام کاربری و رمز عبور رو با کد ملی پر میکنم میگه نادرست است.

  2. با سلام
    بازنشستگان آموزش پرورش متاسفانه دسترسی به سامانه اسکان فرهنگیان ندارند چرا که بعد از ورود از طریق دولت من نقش فرهنگی با خطای کد ملی شما در منابع انسانی یافت نشد مواجه می شویم.
    آیا این سامانه اسکان فرهنگیان برای بازنشستگان فعال نیست؟؟
    اگر هست برای تغییر نقش چه باید کرد؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا