نحوه انصراف از دانشگاه دولتی

جهت مشاوره تلفنی در زمینه نحوه انصراف از دانشگاه دولتی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

گاهی اوقات دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاه های دولتی در طی دوران تحصیل ممکن است با مشکلاتی مواجه شده و امکان ادامه تحصیل برای آنان ممکن نبوده و مجبور به انصراف از دانشگاه شوند.

انصراف از دانشگاه دولتی نیز مانند سایر دانشگاه های کشور تابع قوانین و مقرراتی است، بهتر است دانشجویان با شرایط و محدودیت های پس از انصراف آشنایی داشته باشند و با اشراف به این موضوع اقدام به ثبت درخواست انصراف خود نمایند.

در ادامه این مقاله در مورد نحوه، شرایط و مراحل انصراف از دانشگاه دولتی بیشتر توضیح خواهیم داد. برای آشنایی بیشتر با این موضوع می توانید ادامه مطلب را مطالعه بغرمایید.

انصراف از دانشگاه دولتی

ممکن است برخی از دانشجویان بعد از ورود به دانشگاه و تحصیل در رشته پذیرش شده ، متوجه شوند به رشته تحصیلی خود علاقمند نبوده و یا به هر دلیل دیگری تمایل به انصراف از تحصیل در دانشگاه داشته باشند. این دانشجویان می توانند برای ثبت درخواست انصراف از تحصیل خود اقدام نمایند.

پس از ثبت درخواست، درخواست ارائه شده دانشجو توسط دانشگاه مورد بررسی قرار می گیرد و در نهایت نتیجه درخواست ثبت شده به اطلاع دانشجو خواهد رسید. روند انصراف از تحصیل در دانشگاه های مختلف مانند پیام نور، دولتی، آزاد و .. ممکن است با یکدیگر تفاوت هایی داشته باشد و دانشجویان باید با توجه به دانشگاه های محل تحصیل و آیین نامه های مربوط به این موضوع برای ثبت درخواست انصراف از تحصیل اقدام نمایند.

ادامه مطلب
پرداخت شهریه کانون زبان ایران

همان طور که اشاره شد ممکن است روند ثبت درخواست در دانشگاه های مختلف با هم متفاوت باشد و بعضی از دانشجویان ملزم به ثبت درخواست از طریق سامانه دانشگاهی خود باشند اما به طور معمول در دانشگاه دولتی و سایر دانشگاه های کشور، روند ثبت درخواست انصراف از دانشگاه دولتی به صورت حضوری انجام می پذیرد. در ادامه این مطلب می توانید مراحل ثبت درخواست انصراف از دانشگاه دولتی را مشاهده نمایید.

مراحل انصراف از دانشگاه دولتی

همان طور که اشاره شد به طور معمول روند انصراف از دانشگاه دولتی به صورت حضوری و با مراجعه به دانشگاه محل تحصیل انجام می پذیرد. مراحل کلی انصراف از دانشگاه دولتی را می توان در گام های زیر بیان نمود.

  • برای ثبت درخواست انصراف از دانشگاه دولتی باید ابتدا به صورت حضوری به قسمت آموزش دانشگاه محل تحصیل خود مراجعه نموده و درخواست دریافت فرم انصراف از تحصیل را ارائه نمایید.
  • پس از اینکه درخواست انصراف از دانشگاه دولتی را مطرح نموده وفرم مربوطه را دریافت کردید، به طور دقیق و صحیح اطلاعات خواسته شده را در فرم درج و پس از تکمیل آن را به واحد آموزش تحویل نمایید.
  • پس از تحویل فرم انصراف از تحصیل دانشگاه دولتی، درخواست از سوی دانشگاه مورد بررسی قرار می گیرد. حدود 1 ماه پس از ارائه درخواست، این درخواست توسط مسئول آموزشی مربوطه رسیدگی شده و در صورتی که به طور کامل تکمیل شده باشد و مدارک مورد نیاز ارائه شده باشد درخواست انصراف از دانشگاه دانشجو نهایی خواهد شد.
  • پس از قطعی شدن انصراف از دانشگاه دولتی، دانشجو می بایست هزینه های انصراف از دانشگاه دولتی را پرداخت کند. این هزینه طبق دستور العمل های موجود برآورد می شود و دانشجو برای نهایی شدن مراحل انصراف از دانشگاه دولتی باید هزینه اعلام شده را پرداخت کند.
ادامه مطلب
مروری بر جدیدترین اخبار استخدامی آموزش و پرورش

نکته قابل توجه در این زمینه این است که اگر دانشجو پس از قبولی در دانشگاه دولتی اقدام به ثبت نام ننماید، این به منزله انصراف از تحصیل شناخته شده و نیاز به طی مراحل نیست گرچه فرد با محرومیت مواجه شده و تا یک سال نمی تواند در دانشگاه

مقاله پیشنهادی » سایت پاسخ سازمان سنجش

های روزانه کشور ثبت نام نماید. ولی در صورتی که در دانشگاه ثبت نام کرده و درس هم خوانده باشد و پس از این تصمیم به انصراف از دانشگاه دولتی داشته باشد باید مراحل را به صورت حضوری پیگیری کرده وعلاوه بر این محرومیت، باید هزینه لازم را نیز پرداخت نماید.

شرایط انصراف از دانشگاه دولتی

دانشجویان دانشگاه دولتی که به دلایل مختلف علاقه به ادامه تحصیل در رشته خود ندارند در صورت دارا بودن شرایط می توانند اقدام به انصراف از دانشگاه محل تحصیل نمایند. پیش از انجام اقدام و حضور در دانشگاه برای تکمیل فرم انصراف از تحصیل بهتر است شرایط انصراف و همچنین محدودیت های اعمال شده بر آن را به طور کامل بدانید و اطلاعات لازم در این زمینه را کسب نمایید. از جمله شرایط انصراف از دانشگاه دولتی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه های دولتی می بایست درخواست خود مبنی بر انصراف از تحصیل در دانشگاه دولتی را به صورت حضوری به دانشگاه ارائه نمایند.

  • پس از تکمیل فرم انصراف و ارائه آن به دانشگاه، به طور معمول قطعی شدن فرآیند حدود 1 الی دو ماه طول می کشد و دانشجو در طول این مدت می تواند درخواست خود را پس گرفته و به عبارتی لغو نماید.
  • توجه داشته باشید که پس از قطعی شدن انصراف، بازگشت به تحصیل امکان پذیر نیست.
  • همان طور که اشاره شد در صورتی که دانشجویان پس از قبولی در دانشگاه برای انجام مراحل ثبت نام اقدام ننمایند، غایب محسوب شده و نیازی به طی مراحل انصراف ندارند.
  • در این صورت یعنی در صورت غایب شناخته شدن دانشجو، تا یک سال نمی تواند در رشته های مربوط به دوره های روزانه انتخاب رشته نماید. علاوه بر این موارد در صورتی که دانشجو در طی دوران تحصیل به مدت یک ترم تحصیلی در دانشگاه محل تحصیل حضور نداشته باشد، غایب محسوب شده و  از سوی دانشگاه به عنوان دانشجوی انصرافی محسوب می شود.
  • و …
ادامه مطلب
منابع کنکور دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

همان طور که اشاره شد دانشجویان دانشگاه های دولتی در صورت عدم رضایت از رشته تحصیلی خود و یا دلایل مختلف دیگر در صورتی که تمایل به انصراف از تحصیل دارند می توانند با مراجعه حضوری به دانشگاه محل تحصیل و طی مراحل مربوطه درخواست خود را ثبت نمایند. در این مقاله در رابطه با انصراف از دانشگاه دولتی ،مراحل و شرایط انصراف و … توضیحات لازم ارائه گردید.

در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتری دارید می توانید سوالات و ابهامات خود را از طریق قسمت کامنت با ما در میان بگذارید ، کارشناسان این مجموعه پس از دریافت سوالات به شما پاسخ خواهند داد. همچنین می توانید نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را نیز از همین طریق با ما به اشتراک بگذارید، بدون شک دریافت نظرات سازنده شما در ادامه مسیر برای ما یاری رسان خواهد بود.

مقاله پیشنهادی : سامانه جامع آزمون سراسری my.sanjesh.org

سؤالات متداول نحوه انصراف از دانشگاه دولتی

ممکن است روند ثبت درخواست در دانشگاه های مختلف با هم متفاوت باشد و بعضی از دانشجویان ملزم به ثبت درخواست از طریق سامانه دانشگاهی خود باشند اما به طور معمول در دانشگاه دولتی و سایر دانشگاه های کشور، روند ثبت درخواست انصراف از تحصیل به صورت حضوری انجام می پذیرد.

در این رابطه در متن مقاله توضیح داده شده است. برای اطلاعات بیشتر به متن بالا مراجعه فرمایید.

هزینه انصراف از دانشگاه های دولتی با توجه به نوع دانشگاه محل تحصیل، مقطع و رشته تحصیلی متفاوت و بنا به دانشگاه محل تحصیل فرق می کند.

ادامه مطلب
کنکور 1403 چگونه خواهد بود
امتیاز دهی به مقاله

جهت مشاوره تلفنی در زمینه نحوه انصراف از دانشگاه دولتی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا