شهریه مدارس تیزهوشان 1402 – 1403

جهت مشاوره تلفنی در زمینه شهریه مدارس تیزهوشان 1402 – 1403

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

شهریه مدارس تیزهوشان 1402 – 1403

یکی از مهمترین سوالات اساسی و مهم دانش آموزان و داوطلبان ورود به مدارس تیزهوشان در خصوص شهریه مدارس تیزهوشان است. در این مقاله به توضیح در خصوص شهریه مدارس تیزهوشان در سال تحصیلی 1402 – 1403 خواهیم پرداخت.


مدارس تیزهوشان جز مدارس برتر در زمینه تحصیلی و ارائه خدمات و امکانات آموزشی به دانش آموزان می باشند این مدارس به تناسب امکانات ارائه شده به دانش آموزان، وضعیت مالی منطقه محل سکونت و فاکنورهای دیگر از دانش آموزان هزینه ای بابت شهریه اخذ می نمایند و بخش از هزینه های مدرسه را از طریق این شهریه های پرداختی تامین می کنند.
حضور در این مدارس مستلزم پرداخت شهریه است و دانش آموزان باید دارای توانایی مالی مناسب برای پرداخت هزینه های مربوط به این مدارس باشند. در ادامه این مطلب به توضیح بیشتر در خصوص شهریه مدارس تیزهوشان، نحوه پرداخت شهریه و … خواهیم پرداخت. برای به دست آورن اطلاعات بیشتر می توانید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

سامانه ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲

طبق اخبار اعلام شد آزمون تیزهوشان در سایت مای مدیو دات آی آر برگزار میشود. برای خوانندن مطالبی چون : 

  • ثبت نام در سامانه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان – my medu.ir
  • زمان ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳
  • کارت ورود به جلسه آزمون مدارس تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳
  • ضوابط و شرایط ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان در my medu.ir
  • تمدید مهلت ثبت نام تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳
هر آن چه باید برای ورود به سامانه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان my.medu.ir و شرکت در آزمون تیزهوشان بدانید، کافیست بر روی دکمه زیر کلیک کنید.
 

شهریه مدارس تیزهوشان 1402

سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان ( سمپاد) هر ساله در راستای کشف و پرورش دانش آموزان نخبه و با استعداد در زمینه تحصیلی اقدام به برگزاری آزمون مدارس تیزهوشان می کند. دانش آموزان داوطلب حضور و ادامه تحصیل در این مدارس می توانند در صورت قبولی در آزمون ورودی این مدارس ، طبق اولویت های انتخاب شده خود به ادامه تحصیل در این مدارس بپردازند.
مدارس تیزهوشان در اکثر کشورهای دنیا از جمله ، آمریکا، ژاپن، انگلیس، چین، کانادا و … وجود دارد . در ایران نیز هر ساله دانش آموزان زیادی تمایل به ادامه تحصیل در این مدارس دارند و این به دلیل امکانات مختلف آموزشی است که در این مدارس در دسترس دانش آموزان قرار می گیرد.

سطح علمی مدارس تیزهوشان نیز نسبت به مدارس عادی در سطح بالاتری بوده و بهترین دبیران و اساتید در این مدارس تدریس می نمایند و به طور معمول آموزش های ارائه شده به دانش آموزان بالاتر از سطح کتاب می باشد. مجموع این موضوعات و ارائه خدمات بیشتر باعث می شود که دانش آموزان در حال تحصیل در مدارس تیزهوشان از شانس بیشتری برای قبولی در کنکور سراسری برخوردار باشند.

شهریه مدارس تیزهوشان
همان طور که پیش از این هم اشاره شد برای ورود به این مدارس دانش آموزان می بایست در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان شرکت نموده و بعد از قبولی در این آزمون برای ثبت نام خود اقدام نمایند. فرآیند ادامه تحصیل در این مدارس مستلزم پرداخت شهریه از سوی دانش آموزان می باشد. دانش آموزان پیش از ثبت نام در مراحل مختلف ممکن است در مورد شهریه مدارس تیزهوشان، شهریه مدارس تیزهوشان هفتم ، شهریه مدارس تیزهوشان برای فرهنگیان و… دارای ابهام باشند. در ادامه این مبلغ در مورد نرخ شهریه مدارس تیزهوشان 1402 – 1403 توضیحات بیشتری ارائه می کنیم.

مبلغ شهریه مدارس تیزهوشان

مبلغ شهریه مدارس تیزهوشان در استان های مختلف با توجه به امکانات در حال ارائه به دانش آموزان و با توجه به متغییرهای دیگر متفاوت است.
از آن جایی که بعضی از مدارس تیزهوشان در کشور به ارائه خدمات مختلف جانبی از جمله برگزاری کلاس های آموزشی و… می پردازند ممکن است شهریه این مدارس با یکدیگر متفاوت باشد. به طور کلی شهریه مدارس تیزهوشان یا همان مدارس سمپاد 50 درصد مدارس غیر دولتی است. که همان طور که اشاره شد این هزینه با توجه به متغییرهای مختلف متغییر می کند.
در جدول زیر نرخ شهریه مدارس تیزهوشان متوسطه اول (هفتم، هشتم ، نهم) و شهریه مدارس تیزهوشان متوسطه دوم (دهم ، یازدهم و دوازدهم) بیان شده است.

 

میزان شهریه

شهریه تیزهوشان متوسطه اول

از 3/000/000 تا 7/000/000

شهریه تیزهوشان متوسطه دوم

از 4/000/000 تا 8/500/000

دقت داشته باشید که میزان شهریه اشاره شده برای هر سال تحصیلی دچار تغییر شده و درصدی به آن افزوده می شود. مدارس تیزهوشان ملزم هستند طبق نرخ اعلام شده توسط سرپرست مرکزی ، نرخ مصوب را تعیین نمایند.

نحوه پرداخت شهریه مدارس تیزهوشان

نحوه پرداخت شهریه مدارس تیزهوشان از مدرسه ای به مدرسه دیگر متفاوت می باشد ولی از آنجایی که این مدارس معمولا در زمینه پرداخت شهریه با اولیا و دانش آموزان همکاری های لازم را دارند دانش آموزان می توانند در این زمینه نگرانی کمتری داشته باشند.
دانش آموزان می توانند برای پرداخت شهریه مدارس تیزهوشان به صورت حضوری مراجعه نموده و فرآیند پرداخت شهریه را انجام دهند. ممکن است تعدادی از دانش آموزان نیز در پرداخت شهریه مدارس تیزهوشان به مشکل بربخورند. برای این دانش آموزان امکان پرداخت شهریه مدرسه محل تحصیل به صورت اقساطی و یا با چک نیز وجود دارد و دانش اموزان این امکان را دارند که شهریه را به صورت اقساطی تا پایان سال تحصیلی پرداخت کنند.

عوامل موثر بر شهریه مدارس تیزهوشان

همان طور که اشاره شد میزان شهریه مدارس تیزهوشان برای تمامی مدارس نرخ مشخص و یکسانی ندارد و مدارس مختلف با توجه به موارد و امکانات مختلف نرخ شهریه متفاوتی دارند.
از جمله مهمترین موارد تاثیر گذار در نرخ شهریه مدارس تیزهوشان می توان به این موارد اشاره نمود

  • امکانات آزمایشگاهی مدرسه محل تحصیل
  • برنامه‌های آموزشی زبان خارجی
  • سابقه و تجربه معلمان در حال آموزش در مدرسه
  • برگزاری کلاس های مختلف آمزشی( کنکور و…)
  • امکانات رفاهی مدرسه
    و …..

بدیهی است که یکی از مهمترین سوالات دانش آموزان داوطلب ورود به مدرس تیزهوشان در خصوص نرخ شهریه مدارس تیزهوشان است و این دانش آموزان دارای سوالات و ابهامات زیادی در این خصوص هستند. در این مطلب تلاش کردیم به این سوالات پاسخ دهیم در صورتی که سوال و یا ابهام دیگری دارید می توانید از قسمت کامنت با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید پس از ارسال به سوالات شما پاسخ داده خواهد شد. همچنین می توانید انتقادات، نظرات و پیشنهادات خود را از همین طریق با ما در میان بگذارید.

سؤالات متداول شهریه مدارس تیزهوشان 1402 – 1403

در خصوص میزان شهریه این مدارس در همین مقاله اطلاعات لازم ارائه شده است.

همان طور که در متن بالا نیز اشاره شد عواملی مختلفی از جمله امکانات مدرسه محل تحصیل، سابقه و تجربه اساتید و… در نرخ شهریه این مدارس تاثیر گذار است.

در خصوص مبلغ شهریه این مدارس برای پایه تحصیلی هفتم در مقاله بالا توضیحات کامل ارائه شده است.

لینک کوتاه مقاله :

متن سربرگ خود را وارد کنید

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

6/6 - (22 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه شهریه مدارس تیزهوشان 1402 – 1403

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا