سامانه مسکن ملی فرهنگیان maskan.medu.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه مسکن ملی فرهنگیان maskan.medu.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سایت سامانه مسکن ملی فرهنگیان maskan.medu.ir

مسکن ملی فرهنگیان در راستای تامین مسکن برای همه اقشار معلمان یکی از برنامه های اصلی وزارت آموزش و پرورش که با مشارکت وزارت راه شهرسازی می باشد ثبت‌نام فرهنگیان فاقد مسکن در سامانه مسکن ملی فرهنگیان به آدرس اینترنتی maskan.medu.ir انجام می شود.

 
یکی از اصلی ترین شرایط برای دریافت مسکن فرهنگیان می توان اشاره کرد به : متقاضی باید متأهل باشد یا سرپرست خانوار باشد و همچنین زنان خود سرپرست مشروط به داشتن ۳۵ سال سن می‌توانند در بین متقاضیان قرار بگیرند؛ لذا اولویت آموزش و پرورش شامل بانوان فرهنگی می باشد که سرپرست خانوار، کارکنان شاغل رسمی، پیمانی، قراردادی بالای ۲۰ سال سابقه خدمت، زوجین فرهنگی و بازنشستگان فرهنگی می باشد.
 
در این مقاله به موضوعاتی چون شرایط دریافت مسکن ملی برای فرهنگیان نحوه ثبت آموزش پیگیری مسکن ملی فرهنگیان و سایر موضوعات با دیگر صحبت خواهیم کرد.
راهنمای ثبت‌نام فرهنگیان در سامانه مسکن ملی سال 99

سامانه مسکن ملی فرهنگیان

سامانه مسکن ملی فرهنگیان با هدف ایجاد زمینه ای برای معلمان و فرهنگیان آموزش و پرورش که صاحب خانه نیستند راه اندازی شده است.

فرهنگیان عزیز میتوانند از طریق سامانه مسکن ملی به آدرس maskan.medu.ir درخواست مسکن خود را ثبت کنند؛ لذا توجه داشته باشید برای ثبت‌نام باید با شماره پرسنلی، کد ملی و شماره شناسنامه وارد سامانه شده و ثبت نام خود را تکمیل نمایید.

ورود به سامانه مسکن ملی فرهنگیان

جهت ورود به سایت سامانه مسکن ملی فرهنگیان کافیست به آدرس اینترنتی maskan.medu.ir مراجعه کنید. برای ثبت نام و پیگیری نتایج اسامی اعلام شده دارای صلاحیت برای دریافت مسکن فرهنگیان، می بایست ابتدا به سامانه ملی مسکن فرهنگیان وارد شوید.

در قدم اول آدرس اینترنتی maskan.medu.ir را در گوگل با تلفن همراه یا کامپیوتر سرچ کنید تا مستقیم وارد سایت مسکن ملی فرهنگیان شوید.

آدرس سایت ثبت نام مسکن فرهنگیان

ثبت نام در سامانه مسکن ملی فرهنگیان maskan.medu.ir

راهنمای ثبت نام در سامانه مسکن ملی فرهنگیان

این طرح مخصوص فرهنگیان فاقد مسکن است که لازم است پس از ورود به سایت maskan.medu.ir با وارد کردن شماره پرسنلی، کد ملی و شماره شناسنامه ثبت نام نمایند. مراحل ثبت با ورند پر کردن اطلاعات، کد ملی، شماره شناسنامه، سریال شناسنامه و سایر اطلاعات شما می باشد که بعد از تکمیل آن می توانید اقدام به ثبت نام در طرح مسکن ملی فرهنگیان را انجام دهید.

 مدارک لازم برای ثبت نام در مسکن ملی فرهنگیان

    ارائه گواهی سابقه سکونت در شهر محل تقاضا در پنج سال اخیر( گواهی اشتغال به کار، گواهی تحصیلی فرزندان و….)
    ارائه اصل کارت ملی متقاضی و افراد تحت تکفل
    ارائه اصل شناسنامه متقاضی و همسر
    ارائه گواهی کفالت (سرپرستی) در صورت ضرورت
    ارائه اصل سند مالکیت برای متقاضیان دارای زمین

قوانین و مقررات ثبت نام در مسکن ملی فرهنگیان

  • وزارت راه و شهرسازی در راستای کمک به تأمین مسکن، طرح «اقدام ملی تأمین مسکن» را در قالب احداث 400 هزار واحد مسکونی برنامه‌ریزی نموده است.

وفق مفاد قانون ساماندهي و حمايت از توليد و عرضه مسكن و آيين‌نامه مربوطه به آن، شرایط و مشخصات طرح عبارتند از:

 شرایط متقاضیان ثبت نام مسکن ملی فرهنگیان

  •     متقاضی و افراد تحت تکفل ، فاقد زمين مسكوني يا واحد مسكوني (از 1384/01/01 به بعد) بوده و از تاريخ 1357/11/22 از هيچ يك از امكانات نهادهاي عمومي غيردولتي مربوط به تأمين مسكن شامل زمين، واحد مسكوني و يا تسهيلات يارانه‌اي خريد و يا ساخت واحد مسكوني استفاده نكرده باشد. به عبارتی سبز بودن فرم ‹‹ج›› در استعلام از سامانه مربوطه (موضوع ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی عرضه و تأمین مسکن)
  •     متقاضی متأهل و یا سرپرست خانوار
  •     زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل 35 سال سن
  •     دارای حداقل 5 سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا
  •     در شهرهاي جديد سابقه سكونت حداقل 5 سال در شهر جديد مورد تقاضا .و يا در شهر مادر ملاك است
  •     نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی (نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و …)
  •     توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن (مازاد بر تسهيلات بانكي)
  •     امکان سپرده‌گذاری حداقل سي درصد هزينه ساخت مازاد بر تسهيلات بانكي، در خصوص متقاضيان واجد شرايط بر اساس اعلام دستگاه يا نهاد مربوطه
  •     توانایی پرداخت اقساط ماهیانه بانکی تسهیلات دریافتی
پیگیری مسکن ملی فرهنگیان maskan.medu.ir

نحوه پیگیری مسکن ملی فرهنگیان maskan.medu.ir

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در باره زمان اعلام نتایج مسکن فرهنگیان: با توجه به پیگیری‌های انجام شده اوایل اسفند نتایج افراد مشمول از طریق سامانه maskan.medu.ir قابل مشاهده است و افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند با استفاده از کد رهگیری می‌توانند نتایج آن را مشاهده کنند.

آموزش پیگیری مسکن ملی فرهنگیان maskan.medu.ir

  • متقاضی پس از ثبت نام نهایی و می‌تواند وضعیت تمامی مراحل کار خود را از طریق سامانه طرح اقدام ملي به آدرس tem.mrud.ir پیگیری نماید.
  • اطلاعات هویتی متقاضی و افراد تحت تکفل از طریق سامانه ثبت احوال کنترل می‌شود.
  • بررسی عدم دریافت زمین، مسکن و تسهیلات یارانه‌ای توسط متقاضی از طریق سامانه فرم «ج» وزارت راه و شهرسازی صورت می گیرد.
  • بررسي سابقه مالكيت از طريق سيستم ثبت اسناد و سامانه تسهيلات شبكه بانكي صورت مي‌پذيرد.

به روزرسانی :

سامانه فعلی از دسترس خارج شده است و خدمات فعلی در سامانه پروفایل فرهنگیان ارایه می شود. جهت ورود به سامانه جدید بر روی لینک زیر کلیک کنید. profile.medu.ir

شرايط ثبت نام متقاضيان فاقد مسكن :

1- متقاضي و افراد تحت تكفل وي بايد فاقد زمين يا واحد مسكوني بوده و تاكنون از هيچ يك از امكانات دولتي مانند: زمين، واحد مسكوني يا تسهيلات يارانه‌اي خريد و احداث مسكن استفاده نكرده باشند به عبارتي فرم “ج ” آنان در استعلام از اداره كل راه و شهرسازي استان، سبز باشد.
2- متقاضي، متأهل و يا سرپرست خانوار باشد..
3- زنان خود سرپرست مشروط به داشتن حداقل 35 سال سن مي‌توانند در زمره متقاضيان قرارگيرند..
4- متقاضي حداقل داراي پنج سال سابقه سكونت متوالي در شهر مورد تقاضا باشد.

سامانه maskan.medu.ir و همچنین سامانه ( درگاه پیشخوان وزارت آموزش و پرورش ) profile.medu.ir جهت بررسی نتایج و اقدامات لازم برای مراحل بعدی مسکن فرهنگیان فعال شده است . لذا هر چه سریعتر جهت مشاهده مراتب و اقدامات بعدی به سامانه مذکور مراجعه نمایید.

وزارت آموزش و پرورش به‌خاطر آن گروه از افرادی که خواستار اسکان در منزل معلم ها می باشند، اقدام برای راه اندازی سامانه ای به عنوان سامانه اسکان فرهنگیان به آدرس اینترنتی eskan.medu.ir نموده است در این سایت امکان درج عنوان به قصد رزرو مسکن معلم های تمام کشور وجود دارد و فرهنگیان می توانند بسته به احتیاج خود هر یک از منزل معلم های مناسبت نظر خود را به صورت آنلاین و غیرحضوری رزرو کنند.

سؤالات متداول سامانه مسکن ملی فرهنگیان maskan.medu.ir

شرکت سازنده این واحدها ستاد اجرایی فرمان امام است که امیدواریم با همکاری آن‌ها، در اولین اقدام عملیاتی در سال ۱۴۰۰ اولین پروژه‌های تحویلی را به فرهنگیان ارائه دهیم. این پروژه‌ها را ما نمی‌سازیم و ستاد اجرایی فرمان امام و وزارت راه و شهرسازی متولی ساخت آنها هستند و ما فقط بهره برداری می‌کنیم. 

مراحل ثبت نام در سایت مسکن ملی فرهنگیان در این مقاله آموزش داده شده است.

مراحل ثبت نام در سایت مسکن ملی فرهنگیان در این مقاله آموزش داده شده است.

ولویت آموزش و پرورش شامل بانوان فرهنگی سرپرست خانوار، کارکنان شاغل رسمی، پیمانی، قراردادی بالای ۲۰ سال سابقه خدمت، زوجین فرهنگی و بازنشستگان فرهنگی است.

لینک کوتاه مقاله :

متن سربرگ خود را وارد کنید

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

6/6 - (21 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه مسکن ملی فرهنگیان maskan.medu.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا