سامانه سجاد وزارت علوم portal.saorg.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه سجاد وزارت علوم portal.saorg.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سامانه سجاد portal.saorg.ir

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال های گذشته و به منظور ارائه خدمات بهتر به صورت غیر حضوری اقدام به راه اندازی سامانه های بسیاری نموده است. دانشجویان در حال تحصیل در کلیه دانشگاه های کشور و همچنین دانش اموختگان مقاطع تحصیلی مختلف می توانند با مراجعه به این سامانه ها با توجه به نیاز خود از خدمات ارائه شده استفاده کنند و در اسرع وقت و بدون اتلاف زمان به امور مربوطه رسیدگی نمایند.

سازمان امور دانشجویان با هدف ارائه خدمات گوناگون به دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه های داخل و خارج، دانش آموختگان و اعضای هیات علمی دانشگاه ها، سایت سجاد portal.saorg.ir را راه اندازی کرده اند.

این سامانه شامل خدماتی چون : ثبت نام آزمون MSRT، لغو تعهد آموزش رایگان، صدور معافیت تحصیلی، و از موارد مهم نیست ثبت نام نقل و انتقالات و میهمانی دانشجویان شاهد و ایثارگر، بورسیه تحصیلی می باشد که متقاضیان میتوانند با مراجعه به سایت این سامانه از خدمات آن بهرمند شوند.

در ادامه این مقاله با دیگر در مورد سایت سجاد وزارت علوم، گفتگو خواهیم کرد و به بررسی موضوعات چون  ورود به سایت سجاد وزارت علوم portal.saorg.ir نحوه ثبت نام در سایت سجاد وزارت علوم  را به شما آموزش خواهیم داد.

سایت سجاد وزارت علوم portal.saorg.ir

جالب است بدانید کلمه“سجاد ” Sajad کوتاه شده‌ی عبارت “سامانه‌ی جامع امور دانشجویان” است،  سازمان امور دانشجویان زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اقدام به طراحی و راه اندازی سامانه جامعه امور دانشجویان” سجاد ” نموده است. این سامانه برای ارائه هر چه بهتر خدمات به دانشجویان و دانش آموختگان تمامی دانشگاه ها و موسسات آموزشی سر تا سر کشور راه اندازی شده است.

سایت سجاد portal.saorg.ir وزارت علوم به ارائه خدمات مختلفی به دانش آموختگان دانشگاه ها و دانشجویان در مقاطع تحصیلی مختلف می پردازد و این افراد باید برای بهره مندی از خدمات این سامانه به سایت سجاد مراجعه کرده و در آن ثبت نام نمایند.

portal.saorg.ir

اکثر خدمات ارائه شده و ثبت درخواست ها در سایت سجاد نیاز به ثبت نام در این سایت دارند و دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه ها ابتدا لازم است بعد از ورود به این سایت portal.saorg.ir، نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند و سپس از خدمات ارائه شده بسته به نیاز خود استفاده نمایند

کلیه افراد متقاضی بعد از ورود به این سایت و انجام مراحل ثبت نام خود، بسته به اطلاعاتی که در طول فرآیند ثبت نامی وارد می کنند خدمات دریافت می کنند یعنی با توجه به اطلاعات وارد شده کاربر در مورد مراحل تحصیل، مقطع تحصیلی، فارغ التحصیل بودن یا نبودن و… خدمات مختلفی به آنان ارئه می شود

با استفاده از مراجعه به سایت سجاد می توان از خدمات متنوعی ، از جمله موارد زیر استفاده نمود.

  •  صدور معافیت تحصیلی
  •  بورسیه تحصیلی
  •  تایید مدارک دانشجویان داخل و دانشجویان غیر ایرانی
  •  لغو تعهد آموزش
  •  صدور گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان
  •  درخواست صدور گواهی اشتغال به تحصیل دانشجویان خارج
  •  نحوه ورود به سایت سجاد وزارت علوم
  •  درخواست تغییرات امور نظام وظیفه دانشجویان
  •  کمسیون بررسی موارد خاص ( دانشجویان داخل)
  •  فرآیند انتقال و میهمانی دانشجویان داخل کشور در سایر دانشگاه ها
  •  کارنامه سلامت روان دانشجویان
  • فرآیند کارنامه سلامت جسم دانشجویان

ورود به سایت وزارت علوم portal.saorg.ir

نکته ای که در مورد خدمات سایت سجاد باید به آن توجه داشت این است که ، این سامانه فقط مخصوص ارائه خدمات به دانشجویان ایرانی نیست، و دانشجویان غیر ایرانی نیز می توانند با مراجعه به سایت سجاد وزارت علوم از خدمات مختلف این سایت از جمله تمدید اقامت، دریافت اقامت، صدور روادید و امکانات مختلف دیگر بهره بگیرند

در ادامه می توانید نحوه ورود به سایت  سجاد وزارت علوم را مشاهده نمایید.

  برای ورود به سایت سجاد و استفاده از بخش های متنوع آن، ابندا در صفحه مرورگر خود (گوشی تلفن همراه یا کامپیوتر)، آدرس اینترنتی سایت سجاد وزارت علوم یعنی portal.saorg.ir را تایپ نموده و سپس جستجو نمایید.

  بعد از جستجوی عبارت مذکور، شما به طور مستقیم به سایت جامع امور دانشجویان یا همان سایت سجاد وارد خواهید شد

   بعد از ورود به این سامانه، صفحه اصلی این سایت و اطلاعات موجود درآن را مشاهده می نمایید.

  برای ورود به سایت سجاد بر روی گزینه ورود کاربر متقاضی کلیک نمایید، کاربران دانشگاه باید از گزینه ورود کاربر دانشگاه استفاده کنند

راهنمایی ورود به سامانه سجاد وزارت علوم

  •   در صفحه باز شده جدید، اطلاعات خواسته شده مانند کد ملی یا نشانی ایمیل و رمز عبور و رمز امنیتی درج شده را وارد نمایید  و به پورتال کاربری خود وارد شوید

ورود-به-سامانه-سجاد

برای استفاده از خدمات این سایت، به فراخور نیاز خود ابتدا باید ثبت نام خود را انجام نمایید. اگر هنوز ثبت نام  نکرده اید و رمز عبور و نام کاربری سایت سجاد ندارید باید ابتدا مراحل ثبت نام خود را انجام دهید

سامانه دریافت ارز دانشجویی که به نشانی portal.saorg.ir و nesha.msrt.gov.ir می باشد می بایست مراحل ثبت نام را در این سایت ها انجام دهید با ما همراه باشید تا از آخرین اطلاعات ارز دانشجویی ۱۴۰۱ و شرایط ثبت نام ارز دانشجویی و مدارک مورد لازم برای دریافت ارز دانشجویی مطلع شوید.

 نحوه ثبت نام در سایت سجاد وزارت علوم portal.saorg.ir

شما می‌توانید به راحتی و با وارد کردن اطلاعات لازم در این وبسایت ثبت‌نام کرده و از امکانات موجود در آن استفاده کنید. ابتدا وارد سایت سجاد شوید، برای این کار می‌توانید به راحتی عبارت “سایت سجاد” را در مرورگر خود تایپ کرده تا به این ترتیب بتوانید از نتایج گوگل، سایت اصلی را انتخاب کنید و یا آدرس اینترنتی portal.saorg.ir را در نوار جستجو وارد کرده تا به صورت مستقیم وارد سایت شوید.

برای استفاده از خدمات مختلف سایت سجاد باید در این سامانه ثبت نام کرده و اطلاعات مورد نیاز را تکمیل نمایید. در ادامه می توانید نحوه ثبت نام در سایت  سجاد را مشاهده کنید

  بعد از اینکه طبق روش گفته شده عبارت portal.saorg.ir را جستجو نمودید وارد سامانه جامع امور دانشجویان “سجاد ” خواهید شد

  بعد از ورود به سامانه بر روی گزینه ثبت نام کلیک نمایید.

ورود-به-سامانه-سجاد

  بعد از ورود به صفحه جدید این سامانه، مطالب راهنمای ثبت نام را مطالعه کرده و در انتها گزینه “با قوانین گفته شده موافق هستم ” را انتخاب کرده و بعد از آن گزینه بعدی را بفشارید.

ثبت-نام-در-سامانه-سجاد

  بعد از ورود به صفحه جدید، باید اطلاعات مورد نظر را تکمیل نمایید. این صفحه، در حقیقت صفحه ثبت اطلاعات است و باید اطلاعات هویتی خود را به طور دقیق ثبت نمایید

در این صفحه اطلاعات زیر را باید تکمیل کنید

  •   تابعیت
  •   نام و نام خانوادگی
  •   کد ملی
  •   تاریخ تولد

  شماره موبایل و آدرس ایمیل یا پست الکترونیک ( اطلاعات صحیح وارد نمایید زیرا اطلاع رسانی در مراحل بعد با استفاده از این گزینه ها انجام می گیرد)

  شماره موبایلی که وارد نموده اید باید احراز هویت شده و مشخص باشد که متعلق به خود شماست. برای این منظور می توانید گزینه ثبت نام یا پیامک را انتخاب نمایید. در این صورت کد فعال سازی به شما پیامک می شود و یا با شما تماس گرفته می شود. کد فعال سازی را در بازه زمانی مشخص شده در فیلد مربوط به آن بنویسید.

  عبارت امنیتی مندرج در صفحه را وارد کرده و بعد از آن گزینه ارسال را کلیک نمایید.

  بعد از زدن گزینه ارسال، نام کاربری (کد ملی) و رمز عبور به ایمیل شما که در مرحله پیش ثبت کردید، ارسال خواهد شد

  اگر تمامی اطلاعات خود را به طور صحیح وارد کرده باشید به صفحه جدید هدایت می شوید. در این صفحه بر روی گزینه ورود کلیک نموده و به صفحه کاربری خود در سایت سجاد وارد می شوید. در ادامه باید دیگر اطلاعات تکمیلی خواسته شده را وارد نموده و فرآیند ثبت نام خود را کامل نمایید.

  اگر اطلاعات خود را تکمیل ننماید بعد از یک ماه، حساب کاربری که در سایت  سجاد ایجاد کرده بودید، حذف می شود و باید مجددا اقدام نمایید.

  توجه داشته باشید که مراحل ثبت نام گفته شده در حقیقت پیش ثبت نام  بوده و فقط برای ورود به سامانه و تعیین نام کاربری و رمز عبور می باشد. بعد از طی این مرحله پیش ثبت نام، باید با نام کاربری و رمز عبور ارئه شده وارد سامانه شوید و مراحل ثبت نام خود را تکمیل نمایید.

بعد از تکمیل ثبت نام می توانید درخواست خود را ثبت نمایید و پیش از انجام ثبت نام تکمیلی، امکان ثبت درخواست وجود نخواهد داشت.

پیگیری شکایت در سایت سجاد وزارت علوم

برای ثبت شکایت در سایت سجاد portal.saorg.ir ، ابتدا به سایت مرجعه نمایید. پس از مراجعه به این سامانه ، گزینه خدمات در بالای صفحه را انتخاب نمایید. گزینه اول یعنی بازرسی شکایت را انتخاب کنید. دو گزینه پیش روی شماست: ثبت شکایت جدید و پیگیری شکایت

برای ثبت شکایت جدید بر روی این گزینه کلیک کنید بعد از ثبت شکایت کد پیگیری دریافت می کنید

برای پیگیری شکایت در سایت سجاد، بعد از دریافت کد پیگیری می توانید بعد از چند روز به سایت مراجعه کرده و از قسمت پیگیری شکایت، درخواست شکایت خود را پیگیری نمایید.

برای پیگیری شکایت ثبت شده در سامانه می توانید گزینه پیگیری شکایت را انتخاب نموده و مراحل را انجام دهید.

 همان طور که در متن بالا مطالعه کردید سایت سجاد وزارت علوم برای دسترسی بهتر و سریع تر دانشجویان توسط سازمان امور دانشجویان زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری راه اندازی شده است.

دانشجویان می توانند با مراجعه به این سایت portal.saorg.ir و ثبت نام در آن از کلیه امکانات استفاده نمایند و درخواست خود را ثبت کنند

اگر در مراحل مختلف یا برای ثبت درخواست خود سوال و ابهامی داشتید، با شماره های درج شده در این صفحه تماس حاصل کرده و از راهنمایی مشاوران این مجموعه استفاده نمایید.

درخواست سنوات در سایت سجاد وزارت علوم

فرايند کميسيون بررسي موارد خاص (تمديد سنوات تحصيلي، درخواست دفاع از پايان نامه،  مرخصي تحصيلي و …) (درخواست سنوات در سامانه سجاد portal.saorg.ir )

1-چگونه ميتوانم درخواست كميسيون موارد خاص خود را ثبت نمايم؟

لطفا ابتدا ثبت نام خود را تا مرحله آخر تكميل نماييد> سپس از منوي خدمات > بخش اداره كل دانشجويان داخل> درخواست كميسيون موارد خاص را ثبت كنيد.

2- شرايط ثبت درخواست کميسيون موارد خاص چيست؟

 دقت نماييد در منوي ويرايش پروفايل > بخش مقاطع تحصيلي بايد يك مقطع دانشگاهي با وضعيت بجز دانش آموخته داشته باشيد. دانشجوي وزارت بهداشت و يا دانشگاه آزاد نيز نباشيد. همچنين دانشجويان پيام نور، علمي کاربردي و فرهنگيان نيز فعلا از طريق خود دانشگاه بايد براي کميسيون اقدام نمايند.  

3- مدت زيادي است كه درخواست خود را ثبت نموده ام ولي همچنان در حال بررسي است.

در منوي كارتابل و در بخش توضيحات درخواست مربوطه ،گردش كار و روند رسيدگي به درخواست توضيح داده شده است.اگر به درخواست شما رسيدگي نشده است بايد از دانشگاه پيگيري نماييد.

4- امكان ثبت درخواست جديد را ندارم و پيام خطا ميدهد.

امكان ثبت هم زمان 2 درخواست در سامانه نيست و بايد درخواست اول به نتيجه نهايي برسد و راي صادر شود تا سامانه اجازه ثبت درخواست ديگري را بدهد.از دانشگاه براي به نتيجه رسيدن درخواست پيشين پيگيري نماييد.

5- گزينه فيش واريزي در فرايند كميسيون موارد خاص چيست؟

فيش واريزي اجباري(ستاره دار)نيست. مگر اينكه خود دانشگاه درخواست پرداخت مبلغ بدهد و شماره حساب اعلام کند.(با دانشگاه در اين خصوص تماس بگيريد.)

6- آيا ثبت درخواست كميسيون موارد خاص هزينه دارد؟

براي ثبت درخواست در ابتدا پرداخت هيچ هزينه ايي نياز نيست.در مراحل بعدي اگر درخواست به شوراي استاني و يا شوراي مركزي ارسال شود پرداختها به صورت سيستمي است و فقط از طريق درگاه بانك و لينك داخل سامانه سجاد انجام ميشود.

7-براي ويرايش درخواست خود چگونه اقدام نمايم؟

براي ويرايش درخواست بايد از طريق دانشگاه اقدام نماييد.

سؤالات متداول سایت سجاد وزارت علوم portal.saorg.ir

درخواست سنوات در سایت سجاد در مقاله توضیح داده شده است.

جهت ورود به سامانه سجاد سازمان امور دانشجویان به آدرس اینترنتی این  portal.saorg.ir مراجعه کنید.

هر دانشجویی که بخواد مدارک خود را ترجمه کند برای دریافت کد صحت مدارک تحصیلی خود باید به سامانه سجاد مراجعه کند.

در پاسخ به سوال تایید مدارک در سامانه سجاد چقدر طول میکشد ؟ بین 3 الی 5 روز کاری 

لینک کوتاه مقاله :

متن سربرگ خود را وارد کنید

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

6/6 - (115 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه سجاد وزارت علوم portal.saorg.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا