سامانه سهبا دانشگاه پیام نور sahba.pnu.ac.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه سهبا دانشگاه پیام نور sahba.pnu.ac.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سایت سهبا دانشگاه پیام نور

سامانه سهبا دانشگاه پیام نور sahba.pnu.ac.ir، سامانه هوشمند برنامه ریزی آموزشی دانشگاه پیام نور می باشد و با هدف دسترسی آسان دانشجویان به امورات دانشجویی راه اندازی شده. یکی از عمده ترین خدمات این سامانه برای دانشجویان مشاهده برنامه کلاسی و شرکت در کلاسهای مجازی و مشاهده برنامه های آموزشی ترمی و روزانه می باشد.

در ادامه مقاله به دلیل اهمیت این سامانه برای دانشجویان گرامی خواهیم پرداخت به معرفی و بررسی این سامانه سهبا دانشگاه پیام نور تا انتهایی مقاله همراه با ما باشید.

راهنمای تصویری نحوه ورود به سامانه سهبا دانشگاه پیام نور

معرفی سامانه سهبای دانشگاه پیام نور sahba.pnu.ac.ir

همان گونه که میدانید دانشگاه پیام نور کلاس های خود را به دو صورت حضوری و اینترنتی برگزار می کنند. یکی از ویژگی های خوب دانشگاه پیام نور که دانشجویان این دانشگاه الزامی در شرکت در کلاس های تئوری را ندارند.

در صورتی که حضور در کلاس های دروس عملی و آزمایشگاهی اجباری است و دانشجویان می بایست برای واحدهای عملی و آزمایشگاهی خود در کلاس حاضر شوند. اما هر یک از دانشجویان از چه طریقی می توانند به برنامه کلاسی خود دسترسی پیدا کنند؟ دانشگاه پیام نور با راه اندازی سامانه هوشمند برنامه ریزی آموزشی تحت عنوان “سهبا”، برنامه کلاسی تمامی دانشگاه پیام نور را به صورت الکترونیکی در اختیار دانشجویان قرار داده است.

سهبا sahba.pnu.ac.ir سامانه هوشمند برنامه ریزی آموزشی | دانشگاه پیام نور از قسمت های دیگری نیز متشکل می باشد.
 

پرتال دانشگاه پیام نور

سامانه جامع آموزشی

سامانه آموزش مجازی

نحوه ورود به سیستم سهبا پیام نور

دانشگاه پیام نور به دلیل اینکه تعداد زیادی واحد های دانشگاهی در سراسر کشورمان دارد، به همین خاطر تعداد دانشجویان زیادی را تحت پوشش خود قرار داده و برای رفاه حال این دانشجویان اقدام به راه اندازی سامانه های زیادی نموده است و یکی از این سامانه ها سهبا دانشگاه پیام نور sahba.pnu.ac.ir می باشد.

دانشجویان گرامی توجه داشته باشید تمامین امورات مربوط به sahba سامانه سهبا دانشگاه پیام نور مواردی چون ثبت نام ویرایش اطلاعات کاربری ثبت درخواست دانشجویان در این سامانه بصورت غیرحضوری و از طریق آدرس اینترنتی sahba.pnu.ac.ir انجام می شود.

برای ورود به سامانه سهبا دانشگاه پیام نور sahba.pnu.ac.ir می  بایست مراحل زیر را طی کنید.

در قدم اول آدرس اینترنتی www.sahba.pnu.ac.ir را سرچ کرده تا مستقیم وارد این سامانه شوید. اکنون شما باید نام کاربری و رمز عبور  و کلمه امنیتی خود را در فیلد های مورد نظر وارد کرده و در نهایت بر روی “ورود به سهبا” کلیک کنید. تا مستقیم وارد پرتال کاربری خود در سامانه سهبا دانشگاه پیام نور شوید.

همچنین یکی دیگر از قابلیت های این سامانه اطلاع رسانی آخرین اطلاعیه های منتشر شده از طرف دانشگاه ها پیام نور مبنی بر لغو جلسات و یا برگزاری کلاس های غیرحضوری یا همان آنلاین را در اختیار دانشجویان دانشگاه های پیام نور قرار می دهد.

امکانات سایت سهبا پیام نور sahba.pnu.ac.ir

سامانه سهبا دانشگاه پیام نور | sahba.pnu.ac.ir یک سامانه کاربردی و عالی برای دانشجویان دانشگاه پیام نور به حساب می آید که در این سامانه در کنار امکان مشاهده برنامه کلاسی شما می تونین از امکانات دیگه اون هم استفاده کنین که شامل دسترسی به سامانه آموزش مجازی، سامانه جامع گلستان، پورتال دانشگاه پیام نور، مدیریت کتابخانه، کتابخانه دیجیتال و شبکه علمی دانشگاه هستن.

در اصل سامانه سهبا sahba مثل یک پل ارتباطی میت ونه دانشجو رو به بخش های مختلف مورد نیازش وصل بکنه. شما می تونین با کمک این سایت به تعداد بیشماری از کتاب ها و مجلات یا پایان نامه ها دسترسی داشته باشین. این کار با کمک کتابخانه مجازی ممکن هست.

مقاله پیشنهادی : سایت گلستان پیام نور reg.pnu.ac.ir

هر دانشجویی دست کم در طول تحصیلش به یکی از این موارد نیاز پیدا میکنه. سایت sahba.pnu.ac.ir سهبا می تونه کمک بزرگی به دانشجو ها باشه. همچنین در قسمت بالایی این سایت در کنار قسمت مشاهده برنامه کلاسی، بخشی تحت عنوان برد الکترونیکی برنامه کلاسی وجود داره. شما می تونین با وارد شدن به این قسمت و انتخاب مرکز محل تحصیل خودتون، تمام کلاس هایی که در اون روز در دانشگاه برگزار میشه رو مشاهده کنین.

مشاهده برنامه کلاسی در سامانه سهبا

آموزش مشاهده برنامه کلاسی در سامانه سهبا sahba دانشگاه پیام نور به صورت تصویری در ادامه برای شما شرح داده شده است. جهت مشاهده برنامه کلاسی خود کافیست مراحل زیر را طی کنید.

.

  • مراجعه به سامانه سهبا به نشانی اینترنتی  sahba.pnu.ac.ir 
  • بعد از ورود به سایت بر روی گزینه “مشاهده برنامه کلاسی” کلیک کنید.

سامانه برنامه ریزی دانشگاه پیام نور

  • سپس می بایست فیلدهای مشخص شده را تکمیل کرده و بر روی گزینه “جستجو” کلیک کنید.

به سامانه سهبا دانشگاه پیام نور

  • اکنون بر روی گزینه “مشاهده” کلیک کنید.

سامانه سهبا sahba دانشگاه پیام نور

  • مشاهده جزئیات برگزاری کلاس های آموزشی

  دانشگاه پیام نور

شما با پشت سر گذاشتن این مراحل میتوانید لیست کلاس های آموزشی خود را مشاهده کنید.

 در ضمن دانشجویان دانشگاه پیام نور reg.pnu.ac.ir برای اطلاع از زمان و نحوه برگزاری آزمون پایان ترم خود می توانند مقاله زیر را مطالعه کنند.

سؤالات متداول سامانه سهبا دانشگاه پیام نور sahba.pnu.ac.ir

مشاهده برنامه کلاسی یکی از اصلی ترین خدمات سامانه سهبا دانشگاه پیام نور sahba.pnu.ac.ir می باشد.

برای ورود به سامانه سهبا sahba دانشگاه پیام نور نیازی به کد خاصی نیست.

 
 
 

یکی از مهترین خدمات این سامانه  اطلاعات تاریخ و ساعت برگزاری کلاس های داشنجویان عزیز می باشد.

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

6/6 - (26 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه سهبا دانشگاه پیام نور sahba.pnu.ac.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

‫3 دیدگاه ها

  1. با سلام برای ورود به سامانه سهبا بنده نام کاربری و رمز عبور ندارم چطور باید وارد شوم؟

    1. راهنمای ورود به سامانه سهبای دانشگاه پیام نور

      ابتدا وارد سامانه سهبا به نشانی sahba.pnu.ac.ir شوید. پس از ورود به سامانه لازم است در کادر “مرکز”، نام شهر خود را وارد نموده و سپس دانشگاه محل تحصیل خود را از فهرست موجود انتخاب کنید.
      کادر دوم مربوط به رشته تحصیلی می باشد و با وارد کردن چند حرف از رشته خود، سامانه تمام رشته هایی که شامل آن حروف می باشند را به شما نمایش می دهد.
      مرحله دوم ورود به سامانه سهبای دانشگاه پیام نور در این بخش نیز باید نام درسی که می خواهید از برنامه کلاسی آن مطلع شوید را انتخاب نمایید. مرحله سوم ورود به سامانه سهبای دانشگاه پیام نور آخرین کادر نیز شامل نام استاد است که پس از وارد نمودن آن می بایست کلید “جستجو” را بفشارید. مرحله چهارم ورود به سامانه سهبای دانشگاه پیام نور در نهایت می توانید با کلیک روی آیکون “مشاهده” (مطابق تصویر زیر)، برنامه کلاسی مرتبط با درس خود را مشاهده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا