اعلام نتایج آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402

جهت مشاوره تلفنی در زمینه اعلام نتایج آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

اعلام نتایج آزمون دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲

نتایج آزمون دکتری وزارت بهداشت در بازه های زمانی معین از طریق سایت sanjeshp.ir اعلام می گردد.

آزمون دکتری وزارت بهداشت هر ساله در زمان های مشخص برای پذیرش داوطلبان علاقمند به تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه های مختلف کشور برگزار می گردد.

داوطلبان پذیرش در این مقطع تحصیلی بعد از شرکت در آزمون ، بی صبرانه منتظر اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری و انجام مراحل بعد از آزمون می باشند.

در ادامه این مطلب به توضیح در رابطه با سایت اعلام نتایج آزمون دکتری وزارت بهداشت، زمان اعلام نتایج آزمون دکتری وزارت بهداشت، نحوه دریافت نتایج و … خواهیم پرداخت.

اگر تمایل به مطالعه مطالب بیشتر در این زمینه دارید می توانید تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

سایت اعلام نتایج آزمون دکتری وزارت بهداشت

هر ساله آزمون رشته های مختلف پزشکی برای پذیرش دانشجویان در مقطع دکتری در رشته های مختلف داروسازی، دندانپزشکی، رشته های بهداشت و … برگزار می گردد.

افراد واجد شرایط که پیش از این در آزمون مقطع دکتری رشته های وزارت بهداشت شرکت نموده بودند می توانند برای مشاهده نتایج آزمون دکتری وزارت بهداشت سال 1402 به سایت اعلام نتایج مراجعه نمایند.

کلیه مراحل مربوط به آزمون دکتری وزارت بهداشت از جمله ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت، دریافت کارت ورود به جلسه ، مشاهده نتایج آزمون دکتری بهداشت ، جزئیات و اطلاعیه های مربوط به آزمون و … از طریق سایت مرکز سنجش و آموزش پزشکی کشور انجام می پذیرد.

این سایت با آدرس اینترنتی sanjeshp.ir در دسترس بوده و داوطلبان برای اطلاع از نتایج مصاحبه دکتری وزارت بهداشت و همچنین نتایج نهایی دکتری وزارت بهداشت می بایست به این سامانه مراجعه نمایند.

زمان اعلام نتایج آزمون دکتری وزارت بهداشت

آزمون دکتری وزارت بهداشت در چند مرحله برگزار می گردد و داوطلبان بعد از قبولی در کلیه این مراحل می توانند به ادامه تحصیل در مقطع دکتری در رشته های مختلف بپردازند.

داوطلبان شرکت در آزمون دکتری باید ابتدا در آزمون کتبی برگزار شده توسط مرکز سنجش و آموزش پزشکی کشور که در بازه های زمانی مشخص برگزار می گردد شرکت نمایند.

بعد از اعلام نتایج آزمون و در صورت قبولی در آزمون کتبی ، این داوطلبان باید بر اساس کد رشته محل های مورد نظر به انتخاب رشته بپردازند. در صورتی که داوطلبی در مرحله انتخاب رشته نیز پذیرفته شود می بایست در آزمون مصاحبه نیز شرکت کرده و حد نصاب لازم را کسب نماید. در صورت قبولی در مصاحبه آزمون دکتری وزارت بهداشت، قبولی فرد در این مقطع قطعی شده و می تواند در دانشگاه محل قبولی در مقطع دکتری ادامه تحصیل دهد.

بعد از برگزاری کنکور دکتری وزارت بهداشت کارنامه اولیه آزمون در سایت سازمان سنجش پزشکی کشور با آدرس اینترنتی sanjeshp.ir در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت.

 کارنامه اولیه داوطلب دکتری وزارت بهداشت مواردی از جمله تراز، درصدهای کسب شده در هر  درس، رتبه داوطلب و در نهایت وضعیت مجاز یا غیر مجاز بودن داوطلب برای انتخاب رشته را نشان می دهد.

تمامی داوطلبانی که در این مرحله مجاز به انتخاب رشته شده اند  باید برای انجام انتخاب رشته خود اقدام نمایند.

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری وزارت بهداشت

همان طور که پیش از این هم اشاره شد بعد از برگزاری آزمون و در بازه های زمانی  مشخص شده در سایت سنجش پزشکی کشور ، نتایج آزمون دکتری وزارت بهداشت اعلام خواهد شد و داوطلبان می بایست با به همراه داشتن کد ملی و کد داوطلبی خود برای مشاهده نتایج آزمون اقدام نمایند.

تا کنون زمان دقیق اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری وزارت بهداشت اعلام نشده است ولی در سال گذشته نتایج اولیه آزمون در مرداد ماه در اختیار داوطلبان شرکت در آزمون قرار گرفت و پیش بینی می شود در سال پیش رو نیز نتایج اولیه آزمون دکتری در مرداد ماه انتشار پیدا نماید.

در صورت اطلاع از زمان دقیق انتشار نتایج اولیه آزمون دکتری وزارت بهداشت حتما در این صفحه اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت.

داوطلبانی که در این مرحله مجاز به انتخاب رشته شده اند  می بایست ابتدا مواردی مانند کد رشته محل ها ، ظرفیت پذیرش دانشگاه های مختلف ، مدارک مورد پذیرش هر رشته را بررسی نموده و با در نظر گرفتن علاقه، استعداد و توانایی های خود و همچنین رتبه ای که در آزمون دکتری وزارت بهداشت کسب نموده اند برای انجام انتخاب رشته خود اقدام نمایند.

داوطلبان متقاضی تحصیل در مقطع دکتری باید توجه داشته باشند که در بازه زمانی  تعیین شده فرآیند انتخاب رشته خود انجام نموده و رشته های مد نظر خود را  از بین رشته محل های موجود در دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور دکتری وزارت بهداشت انتخاب نموده و فرآیند انتخاب رشته خود را انجام نمایند.

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت

بعد از انجام فرآیند انتخاب رشته، نتایج آزمون دکتری وزارت بهداشت مربوط به مرحله انتخاب رشته نیز در بازه زمانی مشخص و از طریق سایت سنجش پزشکی کشور با آدرس اینترنتی sanjeshp.ir در اختیار داوطلبان شرکت کننده در این آزمون قرار خواهد گرفت.

باید دقت داشته باشید که پذیرش و گزینش دانشجویان از طریق قبولی در کنکور دکتری وزارت بهداشت به صورت نیمه متمرکز می باشد یعنی این که تمامی رشته محل های آزمون دکتری دارای مرحله مصاحبه می باشد و داوطلبان در صورتی که در مرحله انتخاب رشته نیز قبول شوند برای نهایی شدن قبولی خود  باید در آزمون شفاهی یا در واقع مرحله مصاحبه دکتری وزارت بهداشت نیز حد نصاب لازم را به دست آورند.

زمان دقیق اعلام نتایج دکتری وزارت بهداشت تا کنون مشخص نشده است . اما با توجه به بازه های زمانی مربوط به این مرحله در سال های پیش می توان پیش بینی نمود نتایج انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1402 در اواخر مرداد یا اوایل شهریور 1402 انتشار یابد و داوطلبان پذیرفته شده در این مرحله باید خود را برای شرکت در مصاحبه و کسب حد نصاب ها لازم آماده نمایند.

همان طور که متوجه شدید اعلام نتایج دکتری وزارت بهداشت در چند مرحله و در بازه های زمانی مختلف صورت می گیرد و داوطلبان شرکت کنند در این آزمون می توانند از طریق دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون که از طریق سایت سنجش پزشکی منتشر می شود و یا از طریق مراجعه به سایت سنجش پزشکی کشور sanjeshp.ir از زمان بندی و بازه های زمای مقرر برای مراحل مختلف آزمون دکتری مطلع شوند.

در صورت انتشار اطلاعیه ها در خصوص زمان اعلام نتایج آزمون دکتری وزارت بهداشت در این صفحه اطلاع رسانی خواهد شد.

زمان اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری وزارت بهداشت

همان طور که پیش از این هم اشاره شد داوطلبان شرکت در آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402 پس از قبولی اولیه و انجام انتخاب رشته باید برای قبولی نهایی در مقطع دکتری وزرات بهداشت در آزمون مصاحبه دکتری وزارت بهداشت نیز شرکت نمایند.

نتایج آزمون مصاحبه دکتری وزارت بهداشت نیز از طریق سایت سنجش پزشکی کشور sanjeshp.ir اعلام می گردد و پذیرفته شدگان در این مرحله و بعد از اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری وزارت بهداشت می بایست برای ثبت نام در دانشگاه های پذیرفته شده اقدام نمایند.

در مرحله آخر قبولی داوطلبان در آزمون دکتری وزارت بهداشت، نمرات آزمون کتبی داوطلبان و نمرات اخذ شده در مصاحبه شفاهی ، بررسی شده و در نهایت بعد از انجام بررسی های لازم اسامی پذیرفته شدگان و در واقع نتایج آزمون دکتری وزارت بهداشت منتشر خواهد شد.

احتمال می رود نتایج نهایی کنکور دکتری وزارت بهداشت در شهریور ماه و از طریق سایت سنجش پزشکی کشور منتشر گردد.

نحوه مشاهده نتایج آزمون دکتری وزارت بهداشت sanjeshp.ir

داوطلبان شرکت کننده در مقطع دکتری وزارت بهداشت در هر مرحله و برای مشاهده نتایج آزمون دکتری وزارت بهداشت باید به سایت سنجش  آموزش پزشکی کشور sanjeshp.ir وارد شده و در بازه های زمانی مشخص شده برای مشاهده و اطلاع از نتایج آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402 اقدام نمایند.

این داوطلبان با در اختیار داشتن شماره ملی و شماره داوطلبی خود برای مشاهده نتایج اقدام نمایند.

نحوه مشاهده نتایج نهایی آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402 به این ترتیب می باشد.

  • ابتدا به سایت سازمان سنجش پزشکی کشور با نشانی اینترنتی sanjeshp.ir مراجعه نمایید.

سایت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت

 

  •  بعد از ورود به این سامانه از منوی موجود در  سمت راست بر روی گزینه دکتری تخصصی  ph.D کلیک نمایید.

ورود به سایت اعلام نتایج آزمون دکتری بهداشت

  •  مجددا بر روی دکتری تخصصی کلیک کنید.
  • در صفحه جدید، بر روی گزینه گزینه نتیجه نهایی / اولیه آزمون کلیک کنید.

اعلام نتایج آزمون دکتری وزارت بهداشت

  •  مجددا گزینه نتیجه نهایی آزمون را کلیک کنید.
  • در صفحه جدید باید برای مشاهده نتایج نهایی آزمون دکتری وزارت بهداشت، اطلاعات درخواست شده از جمله کد ملی و شماره تلفن همراه خود را در کادرهای مربوط به آن وارد نمایید و در ادامه بر روی گزینه جستجو کلیک کنید.

مشاهده نتایج آزمون دکتری وزارت بهداشت

  • بعد از این به شماره تلفن همراهی که در سایت ثبت نموده اید پیامکی حاوی یک کد ارسال خواهید شد. رمز ارسال شده را در سامانه وارد نمایید.
  • بعد از انجام این مراحل خواهید توانست نتایج آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402 را مشاهده نمایید.

در این مقاله به شرح و توضیح در رابطه با اعلام نتایج آزمون دکتری وزارت بهداشت، زمان دریافت نتایج و  نحوه مشاهده کارنامه دکتری وزارت بهداشت و…. پرداختیم. در صورتی که در این مورد سوالی داشتید می توانید سوالات خود را در قسمت کامنتها با ما به اشتراک بگذارید. بعد از مشاهده توسط کارشناسان، به سوالات شما پاسخ داده خواهد شد.

همچنین در صورت داشتن هر گونه انتقاد و پیشنهادی میتوانید از همین قسمت با ما در ارتباط باشید.

سؤالات متداول اعلام نتایج آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402

نتایج آزمون دکتری وزارت بهداشت در تمامی مراحل از طریق سایت سنجش پزشکی کشور با آدرس اینترنتی   اعلام می گردد و داوطلبان باید طبق توضیحات ارائه شده برای مشاهده نتایج آزمون دکتری اقدام نمایند.

هنوز زمان قطعی اعلام نتایج آزمون دکتری مشخص نشده است . در این رابطه در متن بالا به طور کامل توضیح داده شده است.

بله، امکان ثبت اعتراض در تمامی مراحل مربوط به اعلام نتایج آزمون دکتری وجود دارد.

لینک کوتاه مقاله :

متن سربرگ خود را وارد کنید

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

6/6 - (54 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه اعلام نتایج آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا