سایت ثبت نام دانشگاه پیام نور 1403

جهت مشاوره تلفنی در زمینه ثبت نام دانشگاه پیام نور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

علاقمندان به تحصیل در دانشگاه پیام نور می‌توانند هر ساله در بازه‌های زمانی مشخصی اقدام به ثبت نام در دانشگاه پیام نور نمایند . این دانشگاه یکی از بزرگترین دانشگاه‌های موجود در سطح کشور بوده که هر ساله به دو صورت با آزمون و بدون آزمون اقدام به پذیرش دانشجو می‌نماید.

موضوع مقاله پیش رو درباره سایت ثبت نام دانشگاه پیام نور 1403، نحوه ورود به این سامانه ، انجام ثبت نام و … می‌باشد. در صورتی که تمایل دارید درباره ثبت نام در دانشگاه پیام نور به هر دو صورت با آزمون و بدون آزمون اطلاعات بیشتری به دست آورید تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

سایت ثبت نام دانشگاه پیام نور

هر ساله افراد زیادی علاقمند به تحصیل در دانشگاه پیام نور هستند، از جمله عواملی که سبب تمایل بسیاری از افراد برای ثبت نام و تحصیل در این دانشگاه می‌شود می‌توان به میزان شهریه کمتر نسبت به بقیه دانشگاه‌ها، امکان تحصیل بدون آزمون در بسیاری از رشته‌های دانشگاه پیام نور، کمتر بودن تعداد کلاس های درسی در طول هر ترم تحصیلی ، امکان اختیاری بودن حضور در کلاس‌ها و … اشاره نمود.

سایت ثبت نام دانشگاه پیام نور

همانطور که پیش از این هم اشاره شد دانشگاه پیام نور اقدام به جذب دانشجو به صورت با آزمون و بدون آزمون در مقاطع تحصیلی مختلف می‌نمایند. علاقه‌مندان به تحصیل در رشته‌های با آزمون دانشگاه پیام نور می‌بایست در بازه زمانی مربوط به ثبت نام کنکور سراسری اقدام به ثبت نام در این دانشگاه نیز نمایند در واقع علاقمندان به تحصیل در این دانشگاه می‌بایست در همان بازه زمانی ثبت نام کنکور سراسری با مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور، برای ثبت نام در دانشگاه پیام نور نیز اقدام کرده و تمایل خود را اعلام نمایند. پس از انجام ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری ، در صورتی که داوطلب موفق به کسب نمره مجاز و حد نصاب لازم شود، می تواند از میان رشته محل های ارائه شده در دفترچه انتخاب رشته ، اقدام به انتخاب رشته های مورد نظر خود نماید.

علاوه بر ثبت نام در رشته‌های با کنکور دانشگاه پیام نور، افراد علاقمند به تحصیل در رشته‌های بدون کنکور دانشگاه پیام نور می‌توانند هر ساله در بازه زمانی اعلام شده توسط سازمان سنجش با مراجعه به سایت ثبت نام دانشگاه پیام نور که همان سایت سازمان سنجش و آموزش کشور با نشانی اینترنتی sanjesh.org می باشد ، برای ثبت نام خود اقدام کنند. ثبت نام دانشگاه پیام نور برای نیمسال تحصیلی اول و دوم این دانشگاه در بازه‌های زمانی مختلفی انجام می‌گیرد و باید صرفاً در بازه‌های زمانی اعلام شده توسط سازمان سنجش برای ثبت نام اقدام کنید.

مقاله پیشنهادی « سایت ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه پیام نور

ورود به سایت ثبت نام دانشگاه پیام نور 1403

همان طور که پیش از این هم به طور کامل اشاره شد، سایت ثبت نام دانشگاه پیام نور برای رشته های با آزمون و بدون آزمون این دانشگاه در واقع همان سایت سازمان سنجش و آموزش کشور sanjesh.org می باشد و داوطلبان می بایست برای شرکت در رشته های با آزمون دانشگاه در بازه های مربوط به ثبت نام کنکور سراسری و برای شرکت در رشته های بدون آزمون در بازه های زمانی اعلام شده توسط سازمان سنجش و آموزش اقدام به ثبت نام نمایند.

برای ورود به سایت ثبت نام دانشگاه پیام نور کافی است آدرس اینترنتی این سامانه یعنی sanjesh.org را در صفحه مرورگر خود وارد و جستجو نمایید، پس از این به طور مستقیم به سایت ثبت نام دانشگاه پیام نور وارد خواهید شد و می توانید اقدام به انجام ثبت نام خود نمایید.

ثبت نام رشته های با آزمون دانشگاه پیام نور

برای ثبت نام رشته‌های با آزمون دانشگاه پیام نور همانطور که اشاره شد باید در بازه زمانی مربوط به ثبت نام کنکور سراسری با مراجعه به سایت ثبت نام دانشگاه پیام نور، یا همان سایت سازمان سنجش و آموزش کشور اقدام به ثبت نام نمایید در ادامه می‌توانید مراحل ثبت نام رشته‌های با آزمون دانشگاه پیام نور را مشاهده کنید.

  • ابتدا به سایت ثبت نام دانشگاه پیام نور یا همان سایت سازمان سنجش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org وارد شوید.
  • دفترچه راهنمای ثبت نام را دانلود و مطالعه نمایید.
  • از میان گزینه ها ی موجود، گزینه سراسری در گوشه سمت راست را انتخاب کنید.
  • با استفاده از گزینه خرید کارت اعتباری، برای پرداخت هزینه ثبت نام اقدام کنید. به این منظور کلیه اطلاعات لازم از جمله اطلاعات کارت بانکی خود را وارد نموده و هزینه ثبت نام خود را پرداخت کنید.
  • توجه داشته باشید که برای انجام ثبت نام در  گروه اصلی خود (ریاضی، تجربی یا انسانی) باید یک کار اعتباری خرید نمایید و در صورتی که تمایل دارید برای ثبت نام دانشگاه پیام نور و غیر انتفاعی نیز اقدام کنید می بایست یک کارت اعتباری دیگر نیز خریداری کنید.
  • پس از انجام مرحل مربوط به خرید کارت اعتباری،به صفحه اصلی مربوط به ثبت نام وارد شوید و پس از ثبت سریال ثبت نام 12 رقمی ، فرم ثبت نام خود را تکمیل کنید.
  • در پایان مراحل ثبت نام، به شما کد پیگیری ارائه خواهد شد، این کد پیگیری را برای استفاده در مراحل بعد نگهداری نمایید.

ثبت نام رشته های بدون آزمون دانشگاه پیام نور

برای ثبت نام رشته های بدون آزمون دانشگاه پیام نور در بازه های زمانی اعلام شده توسط سازمان ستجش و آموزش کشور باید به این ترتیب عمل نمایید.

  • ابتدا به سایت ثبت نام دانشگاه پیام نور ( سایت سازمان سنجش و آموزش کشور) با نشانی اینترنتی sanjesh.org  وارد شوید.
  • از  منوی موجود در صفحه، گزینه « سراسری » را انتخاب کنید.
  • در صفحه جدید ، بر روی گزینه ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در مرحله پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی کلیک کنید.
  • در صفحه جدید باید فرآیند مربوط به خرید کارت اعتباری رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور را انجام دهید. بعد از واریز وجه آزمون، بر روی گزینه تایید و ادامه کلیک نمایید.
  • پس از پرداخت وجه آزمون، مدارک خواسته شده یعنی عکس خود را در سایت ثبت نام دانشگاه پیام نور بارگذاری نمایید و بعد از آن گزینه تایید و ادامه را بفشارید.
  • بعد از این در صفحه مربوط به ثبت نام، اطلاعات خواسته شده از جمله اطلاعات هویتی و تحصیلی لازم را با دقت و به درستی تکمیل کنید.
  • دقت داشته باشید که پس از انجام درست و کامل مراحل مربوط به ثبت نام کد پیگیری به شما ارائه خواهد شد. کد پیگیری ارائه شده را یادداشت نموده و تا پایان مراحل پذیرش در دانشگاه، نزد خود نگهداری نمایید.

مقاله پیشنهادی « سایت انتخاب واحد دانشگاه پیام نور

زمان ثبت نام رشته های با آزمون دانشگاه پیام نور 1403

همان طور که پیش از این هم به طور کامل توضیح دادیم برای ثبت نام دانشگاه پیام نور باید در زمان های اعلام شده توسط سازمان سنجش و آموزش کشور، برای این امر اقدام کنید.

داوطلبان تحصیل در رشته های با آزمون دانشگاه پیام نور می بایست در بازه زمانی مربوط به ثبت نام کنکور سراسری با مراجعه به سایت ثبت نام دانشگاه پیام نور مراحل ثبت نام خود را انجام نمایند.

همان طور که مستحضرید با توجه به تغییرات به وجود آمده، کنکور 1402 در دو نوبت دی و تیر ماه برگزار گردید و بازه زمانی مربوط به ثبت نام کنکور 1402 به اتمام رسید. علاقمندان برای ورود به دانشگاه پیام نور در دو ورودی مهر و بهمن باید برای ثبت نام کنکور سراسری 1403 اقدام کنند.

طبق روال سال 1402، ثبت نام دانشگاه پیام نور در سال 1403 برای شرکت در دو نوبت کنکور دی ماه و تیرماه در آبان ماه و فروردین انجام می پذیرد، پس از اعلام قطعی تاریخ ثبت نام، در این صفحه اطلاع رسانی خواهد شد.

زمان ثبت نام رشته های بدون آزمون دانشگاه پیام نور 1403

زمان ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور 1402 برای داوطلبان پذیرش در رشته های بدون کنکور هر ساله توسط سازمان سنجش و آموزش کشور مشخص و اعلام می گردد.

معمولا ثبت نام رشته های کارشناسی بدون آزمون در دانشگاه پیام نور در بازه های زمانی زیر انجام می پذیرد.

نیمسال ورودیتاریخ ثبت نام
نیمسال اول- ترم مهرمرداد ماه
نیمسال دوم – ترم بهمناواخر آذر تا دی ماه

علاقمندان به تحصیل در رشته های مختلف بدون آزمون دانشگاه پیام نور باید در بازه های مربوط برای ثبت نام به سایت ثبت نام دانشگاه پیام نور مراجعه نموده و بعد از مشاهده رشته های مختلف اقدام به ثبت نام نمایند.

در صورت انتشار اطلاعیه جدید در خصوص مهلت ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون آزمون در این بخش اطلاع رسانی صورت خواهد پذیرفت.

برای ورود مستقیم به سایت ثبت نام دانشگاه پیام نور کلیک کنید.

در این مقاله در خصوص سایت ثبت نام دانشگاه پیام نور، نحوه ثبت نام در این سامانه ، زمان ثبت نام و … توضیح داده شد. پس از خواندن این مطلب، در صورت داشتن هر گونه سوال در رابطه با سایت ثبت نام دانشگاه پیام نور می توانید آن را از قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید کارشناسان این مجموعه پس از دریافت سوالات شما به آنها پاسخ خواهند داد. همچنین در صورتی که تمایل دارید می توانید نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را نیز از همین طریق با ما به اشتراک بگذارید.

مقاله پیشنهادی « گلستان دانشگاه پیام نور reg.pnu.ac.ir

سؤالات متداول سایت ثبت نام دانشگاه پیام نور 1403

علاقمندان به پذیرش در رشته های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه پیام نور می توانند با مراجعه به سایت ثبت نام دانشگاه پیام نور که همان سایت سازمان سنجش و آموزش کشور است برای انجام ثبت نام خود اقدام نمایند.

خیر، مکان ادامه تحصیل در دانشگاه پیام نور به دو صورت با آزمون و بدون آزمون امکان پذیر است.

در رابطه با نحوه ثبت نام در سایت ثبت نام دانشگاه پیام نور در متن بالا به طور کامل توضیح داده شده است، برای اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه نمایید.

6/6 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه ثبت نام دانشگاه پیام نور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا