سایت انتخاب واحد دانشگاه آزاد 1402 – 1403

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سایت انتخاب واحد دانشگاه آزاد 1402 – 1403

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سایت انتخاب واحد دانشگاه آزاد

دانشجویان در حال تحصیل در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد می توانند با مراجعه به سایت انتخاب واحد دانشگاه آزاد در آغاز هر نیمسال تحصیلی و با توجه به دروس ارائه شده توسط دانشگاه برای انتخاب واحد خود اقدام نمایند.

سایت انتخاب واحد دانشگاه آزاد در واقع سایت آموزشیار با نشانی اینترنتی edu.iau.ac.ir می باشد و دانشجویان می توانند پس از ورود به این سامانه با لحاظ کردن سقف و کف تعداد واحد مجاز برای انتخاب واحد، معدل ترم قبل خود، رعایت دروس پیش نیاز و هم نیاز و … انتخاب واحد ترم پیش روی خود را انجام نمایند.

در ادامه این مطلب در باره ی سایت انتخاب واحد دانشگاه آزاد ، نحوه ورود به این سامانه و انجام مراحل انتخاب واحد توضیح خواهیم داد، تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

سایت انتخاب واحد دانشگاه آزاد

امروزه و با گسترش استفاده از بسترهای الکترونیک ایجاد شده در سطح کشور، انجام بسیاری از امور لزوما نیازی به مراجعه حضوری به مراکز ذیربط ندارد و افراد می توانند صرفا به صورت غیر حضوری و با مراجعه به سامانه ها و سایت های ایجاد شده برای انجام بسیاری از امور مد نظر خود اقدام نمایند. دانشگاه ها نیز در راستای ارائه خدمات الکترونیکی به دانشجویان و تسهیل در روند انجام کارها سامانه های متعددی را راه اندازی نموده اند. دانشجویان می توانند با مراجعه به این سامانه ها برای اموری چون انتخاب واحد، پرداخت شهریه، مشاهده نمرات و دریافت کارنامه، امور مربوط به فارغ التحصیلی و … اقدام نمایند. دانشگاه آزاد اسلامی نیز اقدام به راه اندازی سامانه های متعددی برای خدمات رسانی به دانشجویان در حال تحصیل در این دانشگاه در زمینه های مختلف نموده است.

سایت انتخاب واحد دانشگاه آزاد

دانشجویان دانشگاه آزاد می توانند بدون مراجعه حضوری به دانشگاه آزاد اسلامی و با مراجعه به سایت انتخاب واحد دانشگاه آزاد برای انتخاب واحد خود اقدام نمایند.

سایت انتخاب واحد دانشگاه آزاد در واقع همان سایت آموزشیار به نشانی اینترنتی edu.iau.ac.ir بوده و دانشجویان می توانند بعد از ورود به این سامانه و با ورود به حساب کاربری خود در بازه زمانی مربوط به انتخاب واحد، برای انجام این کار اقدام نمایند.

 

ورود به سایت انتخاب واحد دانشگاه آزاد edu.iau.ac.ir

همان طور که اشاره شد دانشجویان با ورود به حساب کاربری خود در سایت انتخاب واحد دانشگاه آزاد می توانید برای انتخاب واحد ترم تحصیلی خود اقدام نمایید. همان طور که پیش از این هم اشاره شد پیش از انجام انتخاب واحد می بایست به تعداد حداقل و حداکثر واحدهای اعلام شده توسط دانشگاه محل تحصیل توجه نموده و با توجه به دروس پیش نیاز و هم نیاز اقدام به انتخاب واحد خود نمایید. همچنین بهتر است زمانبندی مربوط به برگزاری آزمون دروس را نیز مورد توجه قرار دهید تا در زمان برگزاری امتحانات، تداخل ایجاد نگردد.

برای ورود به سایت انتخاب واحد دانشگاه آزاد  باید در صفحه مرورگر گوشی تلفن همراه یا کامپیوتر خود آدرس اینترنتی سامانه یعنی edu.iau.ac.ir را تایپ و سرچ نمایید. پس از سرچ عبارت مذکور به طور مستقیم به سایت انتخاب واحد دانشگاه آزاد وارد خواهید شد و می توانید پس از ورود به حساب کاربری خود اقدام به انتخاب واحد برای ترم تحصیلی جدید نمایید.

از قسمت ورود به آموزشیار، افراد مختلف مانند دانشجویان، اساتید دانشگاه آزاد، پرسنل و پرسنل سازمانی این دانشگاه می توانند برای ورود به حساب کاربری خود اقدام نمایند.

ورود به سایت انتخاب واحد دانشگاه آزاد

دانشجویان باید برای ورود به سایت انتخاب واحد دانشگاه آزاد یا همان سامانه آموزشیار بر روی گزینه مربوط به ورود دانشجویان کلیک نمایند، بعد از این به صفحه جدیدی هدایت خواهید شد، گزینه ورود دانشجویان ( انتخاب واحد، حذف و اضافه) را انتخاب نمایید.

اطلاعات مربوط به رعایت مقررات و ضوابط پوشش و … در دانشگاه آزاد اسلامی را مطالعه نموده و پس از فعال کردن گزینه مربوطه، گزینه تایید مطلب و ورود به سیستم را بفشارید.

پس از این اطلاعیه های مرتبط با فرآیند انتخاب رشته را مطالعه نمایید و پس از تایید مطالب و فعال کردن گزینه مخصوص به آن گزینه ورود به سیستم را کلیک کنید.

پس از این به صفحه مربوط به ورود اطلاعات کاربری وارد خواهید شد، اطلاعات خواسته شده از جمله نام کاربری و کلمه عبور را در کادر مخصوص به آن وارد نمایید و پس از تکمیل کد مندرج در صفحه، گزینه ورود به سیستم را بفشارید.

نحوه ورود به سایت انتخاب واحد دانشگاه آزاد 1402 – 1403

پس از این رمزی که برای شما ارسال می شود را در کادر مخصوص به آن وارد نموده و گزینه تایید را کلیک نمایید.

پس از انجام این مراحل و با ورود به حساب کاربری خود در سایت انتخاب واحد دانشگاه آزاد می توانید اقدام به انتحاب واحد نمایید.

 

نحوه انتخاب واحد دانشگاه آزاد در سامانه آموزشیار

دانشجویان تمامی مقاطع که در حال تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی می باشند می توانند با ورود به سامانه آموزشیار و پس از مطالعه راهنمای ارائه شده با ورود به حساب کاربری خود برای انجام انتخاب واحد اقدام نمایند.

پیش از این نحوه ورود به سایت انتخاب واحد دانشگاه آزاد را به طور کامل توضیح دادیم.

برای انجام انتخاب واحد دانشگاه آزاد در سامانه آموزشیار پس از ورود به حساب کاربری خود به روش گفته شده، از منوی موجود در سمت راست صفحه گزینه “ثبت نام دروس دانشجو” را انتخاب کنید.

انجام انتخاب واحد دانشگاه ازاد دز سایت آموزشیار

پس از این، گزینه انتخاب واحد را انتخاب نمایید.

پس از ورود به سیستم انتخاب واحد با استفاده از گزینه های موجود می توانید دروس عمومی و اختصاصی مد نظر خود را انتخاب نمایید و کلید ثبت را بفشارید.

در پایان مراحل و پس از ورود کد تمامی دروس مد نظر ، پیغام “تغییرات اعمال شده ثبت شد” را مشاهده خواهید نمود، این پیام به این معنی است که روند انتخاب واحد خود را با موفقیت طی نموده اید.

 

برای ورود مستقیم به سایت انتخاب واحد دانشگاه آزاد edu.iau.ac.ir کلیک کنید.

 

همان گونه که در مقاله نیز به طور کامل توضیح داده شد، دانشجویان کلیه مقاطع تحصیلی که در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد در حال تحصیل هستند می توانند به صورت اینترنتی و بدون مراجعه حضوری به دانشگاه با ورود به سایت انتخاب واحد دانشگاه آزاد که همان سامانه آموزشیار با نشانی اینترنتی edu.iau.ac.ir می باشد برای انجام انتخاب واحد خود اقدام نمایند.

در این مقاله در رابطه با سایت انتخاب واحد دانشگاه آزاد 1402 – 1403 ، نحوه ورود به این سامانه و انجام انتخاب واحد و … توضیحات کامل و لازم ارائه گردید. در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتری دارید می توانید سوالات و ابهامات خود را از طریق قسمت کامنت با ما در میان بگذارید ، کارشناسان این مجموعه پس از دریافت سوالات به شما پاسخ خواهند داد. همچنین می توانید نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را نیز از همین طریق با ما به اشتراک بگذارید، بدون شک دریافت نظرات سازنده شما در ادامه مسیر برای ما یاری رسان خواهد بود.

سؤالات متداول سایت انتخاب واحد دانشگاه آزاد 1402 - 1403

سامانه انتخاب واحد دانشگاه آزاد در واقع همان سامانه آموزشیار با نشانی اینترنتی edu.iau.ac.ir می باشد. دانشجویان در حال تحصیل در این دانشگاه می توانند بعد از ورود به حساب کاربری خود در بازه زمانی مربوط به انتخاب واحد برای انجام انتخاب واحد اقدام نمایند.

در این رابطه در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است. برای اطلاع از این موضوع به متن مقاله مراجعه فرمایید.

با ورود نام کاربری و رمز عبور خود می توانید به پنل کاربری خود در سایت آموزشیار وارد شوید.

لینک کوتاه مقاله :

متن سربرگ خود را وارد کنید

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

امتیاز دهی به مقاله

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سایت انتخاب واحد دانشگاه آزاد 1402 – 1403

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا