سامانه آزمون آغازین sa.medu.ir | ورود به سامانه سنجش آغازین 1402

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه آزمون آغازین sa.medu.ir | ورود به سامانه سنجش آغازین 1402

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سامانه آزمون آغازین sa.medu.ir

مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش کشور زیر نظر وزارت آموزش و پرورش کشور برای سنجش کیفیت آموزش مدارس و سطح علمی دانش آموزان اقدام به راه اندازی سامانه ای با نام سامانه آزمون آغازین Sa medu ir سایت آزمون آغازین نموده است.

آزمون آغازین چیست؟ این سایت برای اطلاع از وضعیت دانش آموزان مقطع تحصیلی متوسطه و کیفیت آموزش های داده شده به آنان طراحی و معرفی گردیده است. در اصل sa.medu.ir سنجش آغازین یک ارزیابی در شروع سال تحصیلی است که در آن سطح علمی دانش آموزان بر اساس دروس پایه قبل سنجیده میشود و این به بالا رفتن سطح دانش آموزان کمک بزرگی میکند.

با گسترش ویروس کرونا و ایجاد همه گیری در طول دو سال گذشته بسیاری از زمینه ها دچار آسیب و تنگنا شد یکی از مواردی که از وضعیت به وجود آمده آسیب دید بحث آموزش کشور بود.

البته وزارت آموزش و پرورش کشور در ادامه برای بهبود کیفیت آموزش مجازی و دسترسی دانش آموزان به محتواهای آموزشی و… اقدام به راه اندازی سامانه های زیادی نمود تا بتوان با بهره گیری از این ابزارها، مشکل به وجود آمده را تا حدودی هموارتر کرد و دانش آموزان بتوانند با کیفیت بیشتر و دغذغه کمتری به تحصیل خود ادامه دهند.

معرفی سامانه آزمون آغازین

sa.medu.ir

در سال های اخیر سامانه های زیادی به منظور ارائه خدمات بهتر و با کیفیت و برای دسترسی راحت تر در زمینه های مختلف شروع به کار نموده اند.

وزارت آموزش و پرورش نیز در سال های اخیر برای بهبود کیفیت خدمات غیر حضوری اقدام به طراحی سامانه های مختلف ذر تمامی مقاطع و پایه های تحصیلی نموده است، دانش آموزان با مراجعه به این سامانه ها می توانند از خدمات و امکانات ارائه شده آنها به صورت غیر حضوری استفاده نمایند و بدون اتلاف وقت و زمان از خدمات ارائه شده به خوبی بهره ببرند.

 سامانه سنجش آغازین sa.medu.ir نیز با هدف سنجش کیفیت ارائه شده به دانش آموزان طراحی شد تا وضعیت کیفیت ارائه شده به دانش اموزان پایش شده و خود دانش آموزان نیز درک درستی از وضعیت علمی و تحصیلی خود داشته باشند و بتوانند در جهت درست گام بردارند.

سنجش آغازین چیست؟

آزمون آغازین معمولا در مهر ماه و به صورت کاملا اینترنتی توسط مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی از طریق سامانه sa.medu.ir اجرا می گردد که در نتیجه برگزاری آن، وضعیت تحصیلی دانش آموزان متوسطه اول و دوم مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین آنالیز نتایج آزمون سنجش آغازین در سبک کلاس بندی دانش آموزان نسبت به رویکرد های آموزشی هر مدرسه بسیار تاثیر گذار و حایز اهمیت است.

اعلام نتایج سنجش آغازین

معرفی سامانه آزمون آغازین

آزمون آغازین در حقیقت آزمونی از دروس پایه دانش آموزان مقطع تحصیلی اول و دوم متوسطه است که در بازه زمانی خاصی برگزار می شود و دانش آموزان باید در بازه زمانی خاص اعلام شده به این سامانه مراجعه نموده و اقدامات لازم را انجام نمایند.
هدف از برگزاری آزمون آغازین، سنجش سطح دانش و سواد دانش آموزان در دروس پایه آن ها است تا دانش آموزان و خانواده آن ها بتوانند بسته به شرایط و نتایج آزمون اقدامات لازم در جهت برنامه ریزی تحصیلی دانش آموزان را انجام دهند.

دانش آموزان مقطع متوسطه اول و متوسطه دوم می توانند در بازه زمانی اعلام شده به این سایت مراجعه کرده و برای اطلاع بیشتر از سطح علمی خود در طرح آزمون های آغازین به صورت آنلاین شرکت نمایند

 لازم است توجه داشته باشید که نتایج آزمون آغازین بر روی نمرات دانش آموزان و سوابق تحصیلی آن ها تاثیری ندارد و صرفا برای سنجش کیفیت آموزش و سطح تحصیل دانش آموزان است.

  شرکت در آزمون های آغازین برای دانش آموزان اجباری نمی باشد و هدف فقط سنجش تسلط و سطح علمی دانش آموزان است تا بتوان با استفاده از راهبردهای جدید برای از بین بردن مشکلات به وجود آمده و ارتقا سطح دانش آموزان مدارس برنامه ریزی های بهتری انجام داد.

 لازم است توجه داشته باشید که شرکت در این آزمون ها در مقاطع مختلفی انجام خواهد شد و باید در زمان اعلام شده به این سایت مراجعه کرده و در آزمون شرکت نمایید.

ورود به سامانه سنجش آغازین sa.medu.ir

ورود به سامانه سنجش آغازین sa.medu.ir

همان طور که پیش ازاین هم خواندید برای شرکت در آزمون های ارائه شده در سامانه آزمون آغازین و سنجش کیفیت آموزش و سطح تحصیلی دانش آموزان باید به سامانه آزمون آغازین sa.medu.ir وارد شوید.

نحوه ورود به سامانه آزمون آغازین به این صورت می باشد.

 ابتدا برای ورود به این سامانه، آدرس سامانه آزمون آغازین یعنی sa.medu.ir را در قسمت مرورگر تلفن همراه خود و یا کامپیوتر وارد نمایید. سپس عبارت وارد شده را جستجو کنید
 با جستجو عبارت مد نظر به طور مستقیم به سامانه آزمون آغازین sa.medu.ir وارد می شوید.
 بعد از ورود به صفحه اصلی سامانه آزمون آغازین، تاریخ آزمون های مختلف برای مقاطع تحصیلی را مشاهده می نمایید.


بعد از ورود در صفحه اصلی سامانه، بر روی گزینه ی ورود به سامانه کلیک نمایید.
در صفحه جدید باز شده اطلاعاتی از شما درخواست شده است. برای ورود به سامانه و شرکت در آزمون آغازین پایه های مختلف تحصیلی متوسطه باید این اطلاعات را وارد نمایید


کد ملی، سریال شش رقمی مندرج در شناسنامه را وارد کرده و بعد از آن کد امنیتی موجود در صفحه را در کادر مربوط به آن تایپ کنید و در ادامه گزینه ورود را کلیک نمایید.

سامانه-آزمون-آغازین


بعد از انجام مراحل گفته شده، به صفحه جدید وارد می شوید. در این صفحه سوالات آزمون برای شما نشان داده می شود و می توانید به سوالات طرح شده پاسخ دهید

 دقت داشته باشید که در زمانی که تعیین شده است به سوالات آزمون پاسخ دهید و باید برنامه ریزی لازم در جهت استفاده از زمان و پاسخگویی به سوالات در بازه زمانی مشخص شده را داشته باشید
 آزمون آغازین، شامل تمامی دروس سال گذشته نمی باشد و مثلا در رشته ریاضی، دروس پایه مانند ریاضی، فیزیک، شیمی، فارسی و عربی مورد سنجش قرار می گیرد.

 برای ورود دانش آموزان به سامانه آزمون آغازین و شرکت در آزمون مربوط به هر پایه تحصیلی، لازم است که اطلاعات دانش آموزان توسط کادر مدرسه در سامانه دانش آموزی سیدا ثبت شده باشد. در این صورت با وارد نمودن کد ملی و سریال شناسنامه خود وارد سامانه می شوید. در غیر این صورت و در صورت مواجه با مشکل در حین ورود به سامانه لازم است به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه کنید.

زمان برگزاری آزمون سنجش آغازین 1402 

همان طور که پیش از این هم اشاره شد آزمون های سامانه آزمون آغازین در مقاطع و بازه های زمانی مشخصی و به صورت غیرحضوری انجام می گیرد و دانش آموزان باید فقط در بازه زمانی اعلام شده در سامانه برای شرکت در آزمون اقدام نمایند
برای شرکت در آزمون های این سامانه در پایه تحصیلی مختلف، برنامه ریزی صورت گرفته است و دانش اموزان باید از روز آزمون مربوط به پایه تحصیلی خود اطلاع داشته و در همان روز اعلام شده در آزمون شرکت کنند.

 همان طور که در متن فوق مطالعه کردید سامانه آزمون آغازین توسط مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش کشور برای سنجش سطح تحصیلی دانش آموزان  و کیفیت آموزشی ارائه شده به دانش آموزان مقطع متوسطه طراحی شده است.

دانش آموزان می توانند در بازه زمانی های اعلام شده به سایت sa.medu.ir مراجعه کرده و در آزمون مربوط به پایه تحصیلی خود شرکت نمایند.
چنانچه در ورود به سامانه دچار مشکل شدید یا در انجام مراحل مختلف به مشاوره و راهنمایی نیاز داشتید می توانید با شماره های مندرج در این صفحه تماس گرفته و از مشاوره کارشناسان این مجموعه استفاده نمایید.

نحوه شرکت در آزمون آغازین 1401 – 1402

در قدم اول به سایت مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی به نشانی sa.medu.ir مراجعه کنید و بعد روی گزینه “ورود به سامانه” را انتخاب کنید.

نحوه شرکت در آزمون آغازین 1401 – 1402
  • کد ملی خواسته شده را در کادر مربوطه درج کرده، نتیجه عملیات ریاضی را وارد نمایید و دکمه “تایید و ادامه” را کلیک کنید.

اکنون برای شرکت در آزمون آغازین 1401 – 1402 شما میتوانید در قسمت پرتال کاربری خود در سامانه آزمون آغازین sa.medu.ir اقدام نمایید.

ورود اتباع به سامانه سنجش آغازین

ورود اتباع به سامانه سنجش آغازین

  • نحوه ورود اتباع به سامانه سنجش آغازین به صورت زیر می باشد.

در قدم اول می بایست وارد سایت سنجش آغازین به نشانی sa.medu.ir شوید توجه داشته باشید که کد ملی و سریال شش رقمی شناسنامه برای ورود اتباع به سامانه سنجش آغازین الزامی می باشد. دانش آموزان اتباع برای ورود به سامانه سنجش آغازین، به جای کد ملی از کد دانش آموزی و به جای شماره شناسنامه از 111111 استفاده کنند.

اعلام نتایج سنجش آغازین

زمان اعلام نتایج سنجش آغازین sa.medu.ir

اعلام نتایج سنجش آغازین بستگی به سرعت پردازش سیستمی پاسخ ها دارد و باید منتظر اطلاع رسانی مسئولین از زمان انتشار اعلام نتایج باشیم. سامانهsa.medu.ir یک مرجع دقیق برای پیگیری های اطلاعیه های مربوط به اعلام نتایج سنجش آغازین است.
در نتیجه اعلام نتایج سنجش آغازین بلافاصله پس از پایان بررسی کلیه پاسخ های ارسالی دانش آموزان اطلاع رسانی خواهد شد.
سؤالات متداول سامانه آزمون آغازین sa.medu.ir
sa.medu.ir سنجش آغازین یک ارزیابی در شروع سال تحصیلی است که در آن سطح علمی دانش آموز بر اساس دروس پایه قبل سنجیده میشود.

 ابتدا برای ورود به این سامانه، آدرس سامانه آزمون آغازین یعنی sa.medu.ir را در قسمت مرورگر تلفن همراه خود و یا کامپیوتر وارد نمایید. سپس عبارت وارد شده را جستجو کنید
 با جستجو عبارت مد نظر به طور مستقیم به سامانه آزمون آغازین sa.medu.ir وارد می شوید.

ورود به سایت sa.medu.ir با استفاده از کد ملی و سریال شش رقمی شناسنامه خواهد بود. دانش آموزان اتباع برای ورود به سامانه سنجش آغازین، به جای کد ملی از کد دانش آموزی و به جای شماره شناسنامه از 111111 استفاده کنند.

هر دانش آموز در تاریخ و زمان برگزاری آزمون سنجش آغازین که برای پایه وی تعیین شده است می تواند از 8 صبح الی ساعت 24 به سایت sa.medu.ir مراجعه کرده و در آزمون شرکت کند. در جدول زیر به تفکیک هر پایه روز و زمان برگزاری آزمون سنجش آغازین مشخص شده است.

 به آدرس اینترنتی sa.medu.ir مراجعه کنید. تا مستقیم وارد سایت آزمون آغازین شوید.

 

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

6/6 - (31 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه آزمون آغازین sa.medu.ir | ورود به سامانه سنجش آغازین 1402

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا