دریافت شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی

جهت مشاوره تلفنی در زمینه دریافت شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دریافت شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی

داوطلبان تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی، بعد از دریافت کارنامه اولیه آزمون و در صورت مجاز بودن برای انتخاب رشته این دانشگاه می توانند با مراجعه به سایت مربوطه برای انجام انتخاب رشته خود اقدام نمایند.

دانشجویان متقاضی تحصیل در واحدهای دانشگاه آزاد، می توانند با داشتن شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد یا همان کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد برای انجام مراحل اقدام کند.

با توجه به اهمیت موضوع برای علاقمندان به انتخاب رشته دانشگاه آزاد، در مقاله پیش رو در صدد هستیم در باره ی شناسه انتخاب رشته آزاد، نحوه دریافت شناسه انتخاب رشته و … توضیح دهیم. برای کسب اطلاع در این مورد می توانید تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی سال 1402

شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

در سال های اخیر روند جذب دانشجو در دو دانشگاه آزاد و دولتی به نوعی ادغام شده و تعدادی از مراحل مربوط به جذب دانشجو به صورت مشترک برای هر دو دانشگاه انجام می گیرد. در واقع کلیه مراحل مربوط به ثبت نام تا اعلام نتایج کنکور برای هر دو گروه داوطلبان تحصیل در دانشگاه آزاد و دولتی، به صورت مشترک انجام می پذیرد، پس از این و بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری، مسیر این دو دانشگاه از هم جدا شده و داوطلبان تحصیل در دانشگاه آزاد می بایست برای انجام انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق سامانه مخصوص این دانشگاه اقدام کنند.

دانشجویان علاقمند به تحصیل در واحدهای دانشگاه آزاد، موظف هستند در بازه زمانی مقرر شده برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد و طی مراحل آن اقدام نمایند.

این داوطلبان می توانند با داشتن شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد برای انتخاب رشته خود اقدام کنند، شناسه انتخاب رشته عددی 7 رقمی است که داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد می توانند آن را در انتهای کارنامه اولیه کنکور سراسری خود مشاهده کنند.
در واقع کلیه داوطلبانی که پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری در انتهای کارنامه اولیه خود کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد را مشاهده کردند می توانند با استفاده از این شناسه 7 رقمی که همان کد دسترسی دانشگاه آزاد نیز نامیده می شود به سایت انتخاب رشته با نشانی azmoon.org وارد شده و مراحل  انتخاب رشته خود را تکمیل کنند.

مقاله  پیشنهادی » انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402

سایت دریافت شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

دریافت شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد برای انجام انتخاب رشته این دانشگاه ضروری است. در واقع اولین کادری که برای شروع فرآنید انتخاب رشته، ملزم به تکمیل آن هستید مربوط به شناسه کاربری دانشگاه آزاد است.

بسیاری از داوطلبان ممکن است با این سوال روبرو باشند که شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد چیست؟ و آن را باید از کجا دریافت کنیم؟

همان طور که پیش از این هم توضیح دادیم مراحل جذب دانشجو در هر دو دانشگاه آزاد و دولتی تا مرحله اعلام نتایج اولیه کنکور مشترک می باشند. داوطلبان می توانند با ورود به سایت سازمان سنجش نتایج اولیه کنکور و کارنامه خود را مشاهده کنند. در واقع داوطلبان می توانند با ورود به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور و مشاهده کارنامه اولیه، شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد را دریافت کنند. در ادامه می توانید نحوه دریافت کد دسترسی دانشگاه آزاد را مشاهده کنید.

نحوه دریافت شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

برای دریافت شناسه کاربری خود می بایست در موعد مربوط به انتشار کارنامه اولیه کنکور سراسری به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور وارد شوید.

بنابراین ابتدا به سایت سازمان سنجش وآموزش کشور وارد شوید. برای این منظور تنها کافی است آدرس اینترنتی این سامانه یعنی sanjesh.org را در صفحه مرورگر خود وارد و جستجو نمایید، پس از جستجوی آدرس اینترنتی مذکور به طور مستقیم به سایت سازمان سنجش وآموزش کشور وارد خواهید شد .

پس از ورود به سامانه ، از میان منوی موجود در صفحه گزینه کنکور سراسری را انتخاب کنید.

دریافت شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

در ادامه، بر روی لینک اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری کلیک کنید.

سایت دریافت شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

پس از ورود به صفحه جدید با استفاده از سه روش می توانید برای دریافت کارنامه اولیه کنکور سراسری اقدام نمایید.

  • با تکمیل اطلاعات شماره داوطلبی ، شماره شناسنامه
  • با تکمیل اطلاعات شماره پرونده، کد رهگیری
  • با تکمیل اطلاعات شماره پرونده ،شماره سریال

یکی از روش ها را انتخاب نموده و اطلاعات مد نظر را تکمیل نمایید. پس از انجام این مراحل کارنامه اولیه کنکور 1402 در دسترس شما خواهد بود و می توانید آن را مشاهده نمایید.

کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد در انتهای کارنامه اولیه کنکور درج شده است. با مشاهده کارنامه خود می توانید موارد و اطلاعات بسیاری را مشاهده کنید. در انتهای کارنامه، کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد درج شده است و می توانید برای یادداشت و نگهداری این کد اقدام کنید.

نحوه دریافت شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

همان گونه که در مقاله بالا نیز به طور کامل اشاره شد داوطلبان علاقمند به ادامه تحصیل دانشگاه آزاد می توانند با داشتن شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد برای انجام انتخاب رشته خود اقدام کنند.

مقاله پیشنهادی » سایت دانشگاه آزاد azmoon.org


در این مقاله در رابطه با شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد، سایت و نحوه دریافت شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد و … توضیحات کامل و لازم ارائه گردید. در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتری دارید می توانید سوالات و ابهامات خود را از طریق قسمت کامنت با ما در میان بگذارید ، کارشناسان این مجموعه پس از دریافت سوالات به شما پاسخ خواهند داد. همچنین می توانید نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را نیز از همین طریق با ما به اشتراک بگذارید، بدون شک دریافت نظرات سازنده شما در ادامه مسیر برای ما یاری رسان خواهد بود.

سؤالات متداول دریافت شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

شناسه انتخاب رشته عددی 7 رقمی است که داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد می توانند آن را در انتهای کارنامه اولیه کنکور سراسری خود مشاهده کنند.

داوطلبان می توانند با ورود به سایت سازمان سنجش برای مشاهده نتایج اولیه کنکور و کارنامه خود ، شناسه انتخاب رشته خود را نیز مشاهده کنند.

در این رابطه در متن مقاله بالا به طور کامل توضیح داده شده است، به توضیحات متن مراجعه نمایید.

لینک کوتاه مقاله :

متن سربرگ خود را وارد کنید

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

6/6 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه دریافت شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا