راهنمای ثبت نام در سامانه سجاد

جهت مشاوره تلفنی در زمینه ثبت نام در سامانه سجاد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

موضوع مقاله پیش رو در رابطه با ثبت نام در سامانه سجاد می باشد. سامانه سجاد یا به طور کامل تر سایت جامع امور دانشجویان سامانه ای است که توسط سازمان امور دانشجویان در راستای ارائه خدمات به دانشجویان، دانش آموختگان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و سایر سازمانها و مراجعین و تسریع و تسهیل در روند انجام کارها ایجاد شده است.

استفاده از بسیاری خدمات این سامانه مستلزم ایجاد حساب کاربری می باشد، پس از ثبت نام در سامانه سجاد می توانید از بسیاری از خدمات مد نظر خود بهره مند شوید.

در این مطلب در مورد نحوه ثبت نام در سامانه سجاد و انجام مراحل آن به طور کامل توضیح خواهیم داد. برای آشنایی بیشتر با این موارد و مطالعه راهنمای ثبت نام تا انتهای این مطلب ما را همراهی بفرمایید.

ثبت نام در سامانه سجاد

سجاد  Sajad کوتاه شده‌ی عبارت “سامانه‌ی جامع امور دانشجویان” است، سازمان امور دانشجویان زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اقدام به طراحی و راه اندازی سامانه جامعه امور دانشجویان” سجاد ” نموده است. این سامانه برای ارائه هر چه بهتر خدمات به دانشجویان و دانش آموختگان تمامی دانشگاه ها و موسسات آموزشی سر تا سر کشور راه اندازی شده است.

سایت سجاد با نشانی اینترنتی portal.saorg.ir وزارت علوم به ارائه خدمات مختلفی به دانش آموختگان دانشگاه ها و دانشجویان در مقاطع تحصیلی مختلف می پردازد و این افراد باید برای بهره مندی از خدمات این سامانه به سایت سجاد مراجعه کرده و در آن ثبت نام و اقدام به ایجاد حساب کاربری نمایند.

برای استفاده از خدمات این سامانه می بایست ابتدا اقدام به ثبت نام در سامانه سجاد و ایجاد حساب کاربری نمایید، پس از این با تکمیل اطلاعات کاربری از جمله نام کاربری و رمز عبور می توانید به پورتال شخصی خود وارد شده و از خدمات موجود از جمله ثبت نام آزمون MSRT، صدور معافیت تحصیلی، مسائل مربوط به بورسیه تحصیلی ، ارزشیابی مدارک تحصیلی و… می باشد استفاده نمایند. توجه داشته باشید که پس از انجام ثبت نام در این سامانه و بارگذاری مدارک، با توجه به اطلاعات تکمیل شده و شرایط فرد ثبت نام کننده، خدمات متناسب و مرتبط به فرد نمایش داده خواهد شد.

مقاله پیشنهادی » سایت سجاد وزارت علوم

راهنمای ثبت نام سامانه سجاد

همان طور که پیش از این هم اشاره شد استفاده از خدمات ارائه شده و ثبت درخواست ها در سایت نیاز به ثبت نام در سامانه سجاد دارند و دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه ها ابتدا لازم است بعد از ورود به این سایت portal.saorg.ir، نسبت به ثبت نام در سامانه سجاد اقدام نمایند و سپس از خدمات ارائه شده بسته به نیاز خود استفاده نمایند

کلیه افراد متقاضی بعد از ورود به این سایت و انجام مراحل ثبت نام در سامانه سجاد ، بسته به اطلاعاتی که در طول فرآیند ثبت نامی وارد می کنند خدمات دریافت می کنند یعنی با توجه به اطلاعات وارد شده کاربر در مورد مراحل تحصیل، مقطع تحصیلی، فارغ التحصیل بودن یا نبودن و … خدمات مختلفی به آنان ارئه می شود.

راهنمای ثبت نام در سامانه سجاد

سایت سجاد به ارائه خدمات مختلف به دانشجویان و دانش آموختگان از جمله موارد زیر می پردازد.

  • صدور معافیت تحصیلی
  • بورسیه تحصیلی
  •  تایید مدارک دانشجویان داخل و دانشجویان غیر ایرانی
  •  لغو تعهد آموزش
  •  صدور گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان
  • درخواست صدور گواهی اشتغال به تحصیل دانشجویان خارج
  •  کمسیون بررسی موارد خاص ( دانشجویان داخل)
  •  فرآیند انتقال و میهمانی دانشجویان داخل کشور در سایر دانشگاه ها
  • امراحل مربوط به کارنامه سلامت روان و جسم دانشجویان
  • و …

راهنمای ثبت نام در سامانه سجاد را در ادامه مشاهده می کنید.

ابتدا به سامانه سجاد با نشانی اینترنتی portal.saorg.ir وارد شوید. بعد از ورود به صفحه اصلی برای ثبت نام در سامانه سجاد و ایجاد پورتال کاربری بر روی گزینه ثبت نام کلیک نمایید.

ثبت نام در سامانه سجاد

پس از کلیک بر روی گزینه‌ی ثبت‌نام در مرحله‌ی پیش با صفحه مربوط به قوانین و مقررات روبه رو می شوید

راهنمای ثبت نام در سامانه سجاد

مطالب مندرج در صفحه و قوانین مربوطه به ثبت نام را مطالعه کرده و در انتها گزینه “با قوانین گفته شده موافق هستم ” را انتخاب کنید.

پس از این ادامه فرم ثبت نام به شما نشان داده خواهد شد.

پس از این کادرهای مربوط به کد ملی، تاریخ تولد، شماره موبایل و … را کامل کنید و گزینه بعدی را بفشارید.

راهنمای ثبت نام سامانه سجاد

در ادامه مراحل دیگر اطلاعات خواسته شده از جمله پست الکترونیک و رمز عبور را نیز کامل کنید. دقت داشته باشید که تکمیل گزینه های ستاره دار الزامی می باشد. رمز عبور و تاییدیه رمز عبورباید حداقل 8 کاراکتر بوده و به صورت عددی باشد.

نکته قابل توجه این است که می بایست با شماره تلفن همراه مخصوص به خود و همچنین ایمیل شخصی خود در این سامانه ثبت نام نمایید. زیرا اطلاع رسانی های بعدی و همچنین ورود به سامانه، از این طریق و با توجه به اطلاعات ارائه شده در این مرحله انجام می گیرد.

پس از تکمیل اطلاعات خواسته شده، می بایست مرحله صحت سنجی را انجام دهید. به این منظور از کادر مربوط به ارسال کد، یکی از گزینه های تماس یا پیامک را انتخاب کنید.

پس از تعیین روش کد فعال سازی، کد به روش مشخص شده برای شما ارسال خواهد شد و می بایست کد دریافتی را در کادر مخصوص آن وارد کنید.

نحوه ثبت نام در سامانه سجاد

لازم به ذکر است کد ارسالی را باید در مدت زمان در نظر گرفته شده در کادر مربوط تایپ نمایید و گرنه کد منقضی شده  و باید مجددا برای دریافت کد فعال سازی اقدام کنید.

کد فعال سازی دریافت شده را وارد نموده و در ادامه کد امنیتی مندرج در صفحه را نیز تکمیل و گزینه ارسال را کلیک کنید.

در صورتی که پیش از این در سامانه ثبت نام ننموده و کلیه اطلاعات را به صورت صحیح وارد نموده باشید پیغامی مبنی بر ارسال نام کاربری و رمز عبور به ایمیل خود را مشاهده می نمایید. توجه داشته باشید که نام کاربری شما در واقع همان کد ملی و رمز عبور نیز رمز عبور تعیین شده در مرحله قبل می باشد.

این پایان راه ثبت نام در سامانه سجاد نیست و می بایست اطلاعات دیگری را نیز تکمیل و بارگذاری نمایید. می توانید پس از این مرحله اقدام به تکمیل اطلاعات ثبت نام در سامانه سجاد نموده یا بعدا برای تکمیل این اطلاعات اقدام کنید.

نکته مهم و قابل توجه این است که در صورت عدم مراجعه به پورتال کاربری سامانه سجاد برای تکمیل اطلاعات، تا یک ماه بعد، حساب کاربری شما از بین خواهد رفت و می بایست مجددا اقدام نمایید.

مقاله پیشنهادی » سامانه دریافت ارز دانشجویی 

تکمیل ثبت نام در سامانه سجاد

برای تکمیل ثبت نام در سامانه سجاد باید ابتدا با تکمیل اطلاعات کاربری یعنی نام کاربری و رمز عبور به حساب کاربری خود وارد شوید. به این منظور گزینه ورود در صفحه اصلی را کلیک کنید.

ورود به سامانه سجاد

و در ادامه اطلاعات کاربری خود را وارد و گزینه ورود را بفشارید.

تکمیل ثبت نام در سامانه سجاد

پس از ورود به پورتال کاربری، به طور خودکار به فرم تکمیل ثبت نام در سامانه سجاد هدایت می شوید.

در صفحه نخست، اطلاعات نام ، نام خانوادگی و تاریخ تولد،تابعیت، آدرس ایمیل، نام و نام خانوادگی به انگلیسی و … وارد نمایید و در انتها گزینه بعدی را بفشارید.

پس از ورود به صفحه بعد اطلاعات هویتی خواسته شده مانند نام پدر، شماره شناسنامه، سریال شناسنامه، وضعیت تاهل ، جنسیت و … را تکمیل کنید. در صورتی که ثبت نام کننده مرد باشد می بایست اطلاعات مربوط به نظام وظیفه و تصویر مدرک مربوط به آن را بارگذاری نماید. همچنین باید تصویر صفحات شناسنامه ، پشت و رو کارت ملی را نیز در سامانه بارگذاری کنید .

در انتهای مراحل گزینه بعدی را بفشارید. با استفاده از گزینه ذخیره اطلاعات می توانید اطلاعات وارد شده را ذخیره کنید.

پس از این به مرحله سوم وارد می شوید.

در این مرحله باید اطلاعات مربوط به مقاطع تحصیلی خود را تکمیل کنید. توجه کنید که  برای درج هر مقطع تحصیلی، باید ابتدا محل تحصیل ( داخل ایران و خارج از ایران ) مقطع تحصیلی خود را مشخص نموده و پس از تکمیل اطلاعات خواسته شده با فشردن گزینه اضافه ، مقطع بعدی را اضافه نمایید.

پس از تکمیل اطلاعات خواسته شده بر روی گزینه بعدی کلیک کنید. در صورتی که تمامی اطلاعات را به درستی انجام داده و اطلاعات را تکمیل نموده باشید در انتهای مراحل پیغامی مبنی بر ثبت اولیه اطلاعات را مشاهده خواهید نمود.

پس از انتهای مراحل ثبت نام در سامانه سجاد می توانید برای ثبت درخواست مد نظر خود در این سامانه اقدام کنید.

برای انجام مراحل ثبت نام در سامانه سجاد کلیک کنید.

همان طور که در متن بالا اشاره شد، برای ثبت نام در سایت سجاد، ابتدا باید به آدرس portal.saorg.ir مراجعه کنید. پس از ورود به سایت، با استفاده از گزینه ثبت نام اقدام به انجام مراحل نمایید. پس از ثبت نام در سایت سجاد، می توانید از خدمات مختلف از جمله مشاهده سوابق تحصیلی و آموزشی، ثبت درخواست گواهینامه تحصیلی، درخواست معافیت تحصیلی، درخواست بورسیه تحصیلی، درخواست مرخصی تحصیلی، درخواست انتقالی و … استفاده نمایید. بعد از انجام ثبت نام برای استفاده از خدمات سامانه سجاد، باید به سایت سجاد مراجعه کنید و با نام کاربری و رمز عبور خود وارد شوید.

در این مقاله در رابطه با ثبت نام در سامانه سجاد، نحوه ورود به این سامانه portal.saorg.ir ، انجام ثبت نام و ایجاد حساب کاربری و … توضیح داده شد. در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتری دارید می توانید سوالات و ابهامات خود را از طریق قسمت کامنت با ما در میان بگذارید ، کارشناسان این مجموعه پس از دریافت سوالات به شما پاسخ خواهند داد. همچنین می توانید نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را نیز از همین طریق با ما به اشتراک بگذارید، بدون شک دریافت نظرات سازنده شما در ادامه مسیر برای ما یاری رسان خواهد بود.

مقاله پیشنهادی » سامانه سجاد دریافت کد صحت تحصیلی

سؤالات متداول راهنمای ثبت نام در سامانه سجاد

در این رابطه در متن مقاله بالا به طور کامل توضیح داده شده است، برای اطلاعات بیشتر به متن بالا مراجعه نمایید.

برای ثبت نام در این سامانه به مدارک کارت ملی و شناسنامه ،کارت پایان خدمت، عکس 4*3 پرسنلی و … نیاز دارید.

با ثبت نام در سامانه سجاد امکان ثبت درخواست در سامانه و استفاده از خدمات مختلف مانند صدور معافیت تحصیلی ، بورسیه تحصیلی، تایید مدارک دانشجویان داخل و دانشجویان غیر ایرانی ، لغو تعهد آموزش ، صدور گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان ، درخواست صدور گواهی اشتغال به تحصیل دانشجویان خارج، کمسیون بررسی موارد خاص ( دانشجویان داخل)، مراحل مربوط به کارنامه سلامت روان و جسم دانشجویان و … امکان پذیر است.

6/6 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه ثبت نام در سامانه سجاد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا