سامانه دریافت ارز دانشجویی portal.saorg.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه دریافت ارز دانشجویی portal.saorg.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سامانه دریافت ارز دانشجویی - ارز دانشجویی چیست؟

بازار مهاجرت تحصیلی این روزها در کشومان بسیار گرم است و دانشجویانی که قصد پیشرفت در علم به خارج از کشور مهاجرت میکنند می بایست نسبت به گرفتن ارز دانشجویی اقدام کنند. اکنون شاید از خود سوال بپرسید که ارز دانشجویی چیست ؟ در واقع ارز دانشجویی مانند ارز مسافرتی است و مقدارش توسط دولت تعیین می‌شود در ضمن این ارز به دانشجویان واجد شرایط که در ادامه مقاله نیز شرایط دریافت ارز دانشجویی ۱۴۰۱ نیز صبح خواهیم کردتعلق میگیرد.

سامانه دریافت ارز دانشجویی که به نشانی portal.saorg.ir و nesha.msrt.gov.ir می باشد می بایست مراحل ثبت نام را در این سایت ها انجام دهید با ما همراه باشید تا از آخرین اطلاعات ارز دانشجویی 1401 و شرایط ثبت نام ارز دانشجویی و مدارک مورد لازم برای دریافت ارز دانشجویی مطلع شوید.

امروز ما در این مقاله سعی داریم مطالبی ارزشمندی را در مورد دریافت ارز دانشجویی در اختیار شما دانشجو گرامی قرار دهیم انچه که در ادامه خواهید دانست 1- ارز دانشجویی ۱۴۰۱ چیست ؟ 2- شرایط لازم برای دریافت ارز دانشجویی 3- ثبت نام ارز دانشجویی 4- قیمت ارز دانشجویی گفتگو خواهیم کرد لذا پیشنهاد میکنم تا پایان این مقاله همراه با ما باشید که همراهی شما باعث دلگرمی ما می شود.

مراحل انجام دریافت ارز دانشجویی در سال 1401 - 1402 چگونه است؟

ارز دانشجویی چیست

همان گونه که در ابتدای مقاله ارز دانشجویی نیز خدمت شما عرض کرده ایم دولت برای حمایت از دانشجویان اقدام به تهسیلاتی هم چون ارز نیمایی را در دستور کار خود قرار داده اند امروز متاسفانه بدلیل نوسان های که در بالا رفتن دلار داریم کار را برای دانشجویان استعداد درخشان و همچنین دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در کشورهای دیگر را دارند، بسیار سخت کرده است.

بدون شک رفتن به خارج از کشو به عنوان فردی که دوست دارد در آن کشور تحصیل کنند رویایی باشد که برخی از جوانان در سر خود دارند، به همین دلیل به دنبال تحصیل در دانشگاه‌های معتبر اروپایی و دیگر دانشگاه‌های خارج از کشور می‌گردند.

اولین چیزی که بعد از پذیرش در دانشگاه به آن فکر می‌کنند هزینه بسیار بالایی تحصیل و خرج و مخارج زندگی در کشور های خارجی می باشد که باعث دلسرد شدن بسیاری از این افراد می شوند.

حال بدون شک هزینه زندگی در برخی از کشور های خارجی مانند نروژ، بسیار بالاست و دانشجویان به سختی می‌توانند از پس مخارج خود برآیند، به همین دلیل برای ارز دانشجویی ثبت‌نام می‌کنند تا بخشی از این مخارج تامین شود.

سامانه دریافت ارز دانشجویی portal.saorg.ir نیز به همین دلیل رو به کار آمده است که نیاز دانشجویانی که درخواست دریافت ارز دانشجویی را دارند را برطرف کنند حال در ادامه توضیحات جامعی برای شما در مورد سامانه ارز دانشجویی آماده سازی خواهیم کرد تا شما عزیزان به مشکلی برنخورید.

اکنون که با ارز دانشجویی آشنا شده ایم شاید بخواهید بدانید که نحوه دریافت ارز دانشجویی در سال ۱۴۰۱ چگونه می باشد یا مراحل انجام دریافت ارز دانشجویی در سال 1401 – 1402 چگونه است؟ در ادامه مقاله در مورد این موضاعات صبحت خواهیم کرد.

کلیپ آموزش ورود به سامانه سجاد برای دریافت ارز دانشجویی

شرایط دریافت ارز دانشجویی 1402

شرایط دریافت ارز دانشجویی portal.saorg.ir

همان گونه که میدانید امروزه خدمات مختلفی توسط ارگان های مختلفی به متقاضیان خود ارائه می شود به دلیل آن که افراد که مورد نظر از آن خدمات استفاده کنند به همین خاطر شرایطی را اعلام می کنند تا افراد واجد شرایط از آن  بهرمند شوند به همنی دلیل دانشجویانی که قصد دریافت ارز دانشجویی را دارید می بایست شامل شرایطی باشد که به آنان دلار نیمایی تعلق بگیرد.

یکی از مهمترین شرایطی که باید متقاضی دریافت ارز دانشجویی داشته باشد آنان می باشد که دانشجو یا در خارج از کشور در حال تحصیل باشد یا مدارکی داشته باشد که در آن کشور خارجه پذیرش شده باشد. این موارد که گفته شد می بایست توسط وزات علوم و یا بهداشت تایید شود در غیر این صورت ارز دانشجویی به شما تعلق نخواهد گرفت.

سقف ارز دانشجویی 1401 چقدر می باشد ؟

پرداخت ارز برای هزینه‌های اقامت مقطع کارشناسی ارشد به مدت ۳۶ ماه (۳ سال) و دکتری ۶۰ ماه (۵ سال) و با سقف ۱۳ هزار یورو یا معادل آن به سایر ارز‌ها به صورت سالانه و با نرخ بازار متشکل ارزی که در سامانه معاملات الکترونیکی ارز به نشانی https://fxmarketrate.cbi.ir قابل مشاهده است، انجام می‌شود.

مقدار این مبلغ برای هر ترم جاری ماهانه ۱۰۰۰ یورو و در صورت وجود اعضای خانواده همراه به ازای هر نفر ماهانه ۵۰۰ یورو و تا سقف تعیین شده است. همچنین تا سقف ۱۲ هزار یورو ارز برای مصارف شهریه به دانشجویان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

معرفی سامانه سجاد ارز دانشجویی portal.saorg.ir

سامانه دریافت ارز دانشجویی که به آدرس اینترنتی portal.saorg.ir در دسترس دانشجویان عزیز قرار گرفته است. سامانه سجاد با هدف ارائه خدمات غیرحضوری برای دانشجویان علاقه من به تحصیل در خارج از کشور و همچین متقاضیان دریافت گواهی نامه دانشجویی، ارزیابی مدارک تحصیلی در خارج، بورسیه و در نهایت اعزام دانشجو به سایر کشور های خارجه فعالیت می کنند.

سامانه سجاد به آدرس اینترنتی portal.saorg.ir آماده خدمت رسانی به دانشجویان مشغول به تحصیل در یکی از کشورهای خارجی می باشد در  سامانه سجاد saorg می توان علاوه بر ثبت نام، درخواست های مورد نیاز را نیز ثبت کرد. که در ادامه مقاله به آن خواهیم پرداخت.

جهت ورود مستقیم به سامانه دریافت ارز دانشجویی portal.saorg.ir کلیک کنید.

راهنمایی دریافت ارز دانشجویی ۱۴۰۱

نحوه دریافت ارز دانشجویی ۱۴۰۱ چگونه می باشد؟ اگر شما قصد دریافت ارز دانشجویی را دارید می بایست طبق مراحل زیر نسبت به دریافت آن  اقدام کنید. اول از همه باید شرایط دریافت ارز دانشجویی را داشته باشید که در همین مقاله در مورد آن صبحت کرده ایم لطفا مطالعه کنید.

دریافت ارز دانشجویی تنها برای ترم جاری و به میزان سابقه ثبت شده در گواهی اشتغال به تحصیل امکان پذیر است و همچنین دانشجو برای هر ترم ۶ ماهه ۴۵ روز مجاز به اقامت در ایران است و اگر مدت اقامت دانشجو از این مدت بیش‌تر باشد ارز دانشجویی به آن تعلق نمی‌گیرد.

اکنون اگر شما نیز متقاصی واجد شرایط دریافت ارز دانشجویی هستید در قدم اول می توانید به سامانه دریافت ارز دانشجویی portal.saorg.ir که به اسم سامانه سجاد نیز معرف است مراجعه کنید.

مدارک لازم برای دریافت ارز دانشجویی ۱۴۰۱ در سامانه دریافت ارز دانشجویی portal.saorg.ir

  • ارائه کپی مدرک تحصیلی دیپلم و دوره پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات این مقاطع
  • ارائه گواهی اشتغال به تحصیل معتبر
  • کپی و یا اسکن صفحات پاسپورت و یا گذرنامه
  • ارائه اسکن برگ اقامت دانشجویی ارائه اسکن مدارک شناسایی از جمله کارت ملی و شناسنامه متقاضی
  • داشتن مدرک زبان انگلیسی آیلتس یا تافل و سایر آزمون های معتبر مانند تولیمو
  • ارائه برگه معافیت تحصیلی و یا کارت پایان خدمت سربازی برای پسران ارائه
  • ویزای F1 برای دانشجویان مشغول به تحصیل در امریکا

ابتدا به آدرس https://portal.saorg.ir/secondary-exchange-request مراجعه کنید تا مستقیم صفحه مخصوص دریافت ارز دانشجویی در این سامانه وارد شوید.

طبق تصویر زیر اگر قبلا ثبت نام در سامانه را انجام داده اید بر روی گزینه ورود کلیک کنید در صورت نداشتن حساب کاربری در سامانه بر روی ثبت نام کنید.
دریافت ارز دانشجویی ۱۴۰۱
در قدم بعدی بایست ثبت نام در سامانه سجاد و نشا را انجام دهید که در ادامه مقاله نیز در مورد ثبت نام و مدارک  لازم در سایت سجاد و نشا صحبت خواهیم کرد.
 
اما در نهایت با پشت سر گذاشتن این مراحل برای دریافت ارز دانشجویی به سایت سجاد به نشانی portal.saorg.ir و به سامانه نشا به آدرس اینترنتی nesha.msrt.gov.ir بصورت مکرر می بایست سر زده تا از اخبار دریافت ارز دانشجویی مطلعه شوید
 
این نکته را نیز اضافه کنیم در زمان گرفتن ارز دانشجویی حضور شخص دانشجو الزامی نیست و با مدرک شناسایی، یکی از اقوام نزدیک می توانند برای دریافت نامه بانکی به موسسه مورد نظر مراجعه کنند.​​
 
مدارک لازم برای درخواست ارز دانشجویی ؟
  • گواهی اشتغال به تحصیل با تاریخ روز (با سربرگ دانشگاه همراه با رشته، مقطع، تاریخ دوره و ذکر عدم دریافت هرگونه کمک هزینه تحصیلی از دانشگاه یا همان فاند) که به تائید سامانه تاک رسیده باشد.
  • ویزای دانشجویی
  • دانشجویان شاغل به تحصیل در آمریکا ارائه I20 یا F1
  • برگ معافیت تحصیلی یا کارت پایان خدمت برای دانشجویان پسر
  • تکمیل فرم تعهد در سامانه

جهت درخواست ارز هزینه شخصی (نرخ صرافی ملی)، دانشجویان در سامانه سجاد گواهی اشتغال به تحصیل نیمه اول ۱۴۰۱( بازه زمانی اشتغال به تحصیل summer-spring)) با تأیید سامانه میخک را بارگذاری کنند.

سؤالات متداول سامانه دریافت ارز دانشجویی portal.saorg.ir

ارز دانشجویی یا همان ارز نیمایی، ارزی می باشد که با نرخ دولتی توزیع می شود و دانشجویانی که برای تحصیل در سایر کشورهای اروپایی، آسیایی، و امریکایی اپلای شده اند، قادر به دریافت و استفاده از ارز دانشجویی در سال ۱۴۰۱ می باشند.

مقدار این مبلغ برای هر ترم جاری ماهانه ۱۰۰۰ یورو و در صورت وجود اعضای خانواده همراه به ازای هر نفر ماهانه ۵۰۰ یورو و تا سقف تعیین شده است. همچنین تا سقف ۱۲ هزار یورو ارز برای مصارف شهریه به دانشجویان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

این خبر را می توانید از سامانه های متعبر سایت سجاد یا نشا پیگیری کنید.

تمام دانشجویان مشغول به تحصیل به صورت تمام وقت و حضوری در خارج از کشور به شرط اینکه پذیرش آن‌ها از دانشگاه مقصد بدون قید و شرط باشد مشمول دریافت ارز دانشجویی هستند. 

تمام مراحل بصورت جامع در مقاله درج شده است میتوانید مطالعه کنید.

لینک کوتاه مقاله :

متن سربرگ خود را وارد کنید

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

6/6 - (12 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه دریافت ارز دانشجویی portal.saorg.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا