سایت اورسان پیام نور

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سایت اورسان پیام نور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سایت اورسان؛ نحوه ورود به سامانه اورسان پیام نور

سایت اورسان پیام نور که به سیستم جامع برنامه ریزی و امتحانات مجازی دانشگاه پیا نور نیز شاخته می شود دانشگاه پیام نور همواره در تلاش بوده تا با راه اندازی سامانه های کاربری به متقاضیان خود خدماتی ارائه دهد سایت اورسان نیز یکی از این سامانه ها می باشد که با هدف ارائه خدمات نوین به اساتید و دانشجویان دانشگاه پیام نور راه اندازی شده است.

این سامانه مخصوص دانشجویان و اساتید استان آذربیجان غربی شامل استان های ارومیه، خوی، نقده، بوکان، مهاباد و … می باشد. می باشد که در واحد های مختلف دانشگاه پیام نور در حال تحصیل می باشند   

 سامانه اورسان Orsan به آدرس اینترنتی http://89.43.5.11:8090 برای دانشجویان و اساتید دانشگاه پیام نور استان آذربایجان غربی قابل دسترس می باشد. در ادامه مقاله می پردازیم به معرفی سایت اورسان، و همچنین نحوه ورود به سایت اورسان Orsan  نیز صحبت خواهیم کرد.

سامانه سهبا دانشگاه پیام نور sahba.pnu.ac.ir ، سامانه هوشمند برنامه ریزی آموزشی دانشگاه پیام نور می باشد و با هدف دسترسی آسان دانشجویان به امورات دانشجویی راه اندازی شده. یکی از عمده ترین خدمات این سامانه برای دانشجویان مشاهده برنامه کلاسی و شرکت در کلاسهای مجازی و مشاهده برنامه های آموزشی ترمی و روزانه می باشد.

معرفی سایت اورسان پیام نور

دانشگاه پیام نور، همواره طی چند سال گذشته بخصوص بعد از بیماری کرونا اقدام به راه اندازی و ارائه خدمات اینترنتی سایت های زیادی را برای رفاه دانشجویان و اساتید راه اندازی کرده که یکی از این سامانه ها سایت اورسان Orsan می باشد.

همان گونه که میدانید سایت اورسان به نشانی 89.43.5.11:8090 یکی از سامانه های متعلق به دانشگاه پیام نور می باشد که فقط مخصوص دانشجویان و اساتید استان آذربیجان غربی با هدف ارائه خدمات غیر حضوری و آنلاین راه اندازی شده 

در سایت اورسان امکانات و خدماتی در اختیار دانشجویان محترم و اساتید چون انجام برنامه ریزی برای تشکل کلاس درس و برگزاری امتحانات دانشجویان قرار داده میشود. البته توجه داشته باشید کلاس های درس این دانشگاه نیز در سایت اورسان برگزار می شوند، بنابراین دانشجویان امکان ورود به سامانه اورسان را دارند. با توجه به اهمیت خدمات ارائه شده در سایت اورسان، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی و معرفی سایت اورسان بپردازیم، پس با ما همراه باشید.

سایت گلستان دانشگاه پیام نور کار خود را با هدف ارائه خدمات غیرحضوری و الکترونیکی شروع کرده است. امکانات این سامانه می توان به این موارد اشاره کرد: پرداخت شهریه، انتخاب واحد، حذف و اضافه، درخواست وام و غیره و…..

نحوه ورود به سایت اورسان Orsan

سایت اروسان Orsun ir همانطوری که گفته بودیم متعلق به دانشجویان و اساتید استان آذربیجان غربی می باشد به همین خاطر آن دسته از متقاضیانی که در دانشگاه های پیام نور شهرهایی چون بوکان، سردشت، ارومیه، خوی، در حال تحصیل هستند می بایست با مراجعه به نشانی اینترنتی 89.43.5.11:8090 وارد سایت اروسان Orsun ir شده تا بتوانند از خدمات این سامانه بهرمند شوند اگر شما نیز قصد ورود به سایت اورسان را دارید، می توانید طبق مراحل زیر پیش بروید.

قدم اول ورود به سایت اورسان این می باشد که در مروگر خود آدرس اینترنتی 89.43.5.11:8090 را سرچ  کنید یا این که عبارت «سایت اورسان» را در کادر جستجو خود تایپ کرده وسرچ کنید اکنون بر روی لینک اول گوگل کلیک کنید سپس شما وارد صفحه اصلی سایت اورسان می شوید.

 حالا مطابق با عکس زیر که در آن خط کشیده شده است بر روی گزینه “ورود به سیستم”  کلیک نمایید.

  • بعد از کلیک بر روی گزینه ورود به سیستم منتقل می شوید به صفحه جدید حالا می بایست جهت ورود به سیستم، مرکز یا واحد خود را انتخاب کنید برای این کار روی  نقشه بر روی محل تحصیل خود کلیک کنید.

اکنون در قدم بعدی از شما نام کاربری و رمز عبور جهت ورود به سایت اورسان را درخواست می کنند. این نکته را نیز بدانید ورود فقط برای افرادی که در این سایت ثبت نام کرده باشند مجاز است اگر شما نیز قصد ورود به این سایت را دارید اکنون می بایست یه حساب کاربری ایجاد کنید برای این کار بر روی گزینه «ثبت نام» کلیک کنید.

برای ورود به سایت اروسان Orsun ir چند نکته مهم کاربری در ادامه به شما آموزش خواهیم داد.

نکته اول : نام کاربری دانشجویان اکثرا شماره دانشجویی آن می باشد و  همچنین رمز عبور دانشجویان این سامانه کد ملی آنان می باشد.

نکته دوم : نام کاربری اساتید به صورت معمول کد استادی و رمز عبور اساتید نیز بصورت پیش فرض کد ملی آن ها تعریف شده است. 

نکته امنیتی : این را در نظر داشته باشید به دلیل دسترسی آسان به این اطلاعات لطفا بعد از ورود به پنل کاربری خود در سایت اروسان Orsun ir سریعا برای آن یه نام کاربری و رمز عبور قوی انتخاب کنید. درصورت هر گونه مشکلی با پشتیبانی سایت در تماس باشید.

امکانات سایت اورسان

سایت سیستم جامع برنامه ریزی و امتحانات مجازی یا همان سایت اورسان در راستای ارائه خدمات آنلاین برای دانشجویان و اساتید دانشگاه پیام نور آذربیجان غربی طراحی شده است در ادامه قصد داریم چند تا از امکانات سایت اورسان را برای شما مخاطب گرامی معرفی کنیم.

دیدن اطلاعیه های برگزاری کلاس و امتحانات دانشگاه

دانشجویان واحدهای دانشگاهی پیام نور استان آذربایجان غربی بعد از ورود به پنل کاربری خود می توانند با این امکان اطلاعیه های مهم دانشگاه خود را مشاهده کنند.

ورود به کلاس های مجازی 

دانشجویان و اساتید می توانند با ورود به سامانه اورسان در کلاس های مجازی تشکیل شده توسط دانشگاه پیام نور خود شرکت کنند.

ثبت زمان بندی کلاس ها توسط اساتید دانشگاه

یکی دیگر از امکانات سامانه اورسان مربوط به امکان ثبت زمان بندی کلاس های آموزشی توسط اساتید دانشگاه پیام نور استان آذربایجان غربی است.

دریافت کلیپ های آموزشی نحوه شرکت در امتحانات مجازی

دانشجویان می توانند از انواع کلیپ های آموزشی که در سایت اورسان دانشگاه پیام نور قرار داده شده است، استفاده کنند تا در روند آزمون با مشکلی مواجه نشوند.

متقاضیان که قصد شرکت در  آزمون زبان دکتری تخصصی این دانشگاه (PNUET) را دارند می بایست در مرحله اول اقدام به خرید کارت اعتباری در این سایت کرده و سپس ثبت نام خود را در  سامانه آزمون دانشگاه پیام نور exam.pnu.ac.ir انجام دهید.

سؤالات متداول سایت اورسان پیام نور

می بایست با مراجعه به نشانی اینترنتی 89.43.5.11:8090 وارد سایت اروسان Orsun ir شوید.

سایت اورسان فقط مخصوص دانشجویان و اساتید استان آذربیجان غربی با هدف ارائه خدمات غیر حضوری و آنلاین راه اندازی شده.

بله، یکی از امکانات سامانه اورسان، برگزاری کلاس های درس مجازی دانشگاه پیام نور می باشد.

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

6/6 - (15 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سایت اورسان پیام نور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا