ثبت نام دکتری وزارت علوم

جهت مشاوره تلفنی در زمینه ثبت نام دکتری وزارت علوم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت نام دکتری ۱۴۰۱ زمان ثبت نام دکتری  ثبت نام دکتری 1402 ثبت نام دکتری بدون آزمون ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد زمان ثبت نام دکتری 1401 دانشگاه آزاد زمان ثبت نام دکتری ۱۴۰۲ هزینه ثبت نام دکتری  هزینه ثبت نام دکتری 1401 ثبت نام دکتری ۱۴۰۲ سنجش

بسیاری از فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد بعد از اتمام دوره تحصیلی کارشناسی ارشد خود علاقمند هستند در دوره دکتری رشته ی خود ادامه تحصیل دهند و پیگیر وضیت و شرایط مختلف ثبت نام دکتری وزارت علوم می باشند.

کلیه داوطلبان واجد شرایط دوره های مختلف روزانه، شبانه، دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور، موسسات غیر انتفاعی کشور و پردیس های خود گردان می توانند در صورت احراز شرایط در  آزمون مقطع دکتری شرکت نمایند.

آزمون مقطع دکتری این دانشگاه ها به صورت هماهنگ در سر تا سر کشور و در بازه زمانی معین برگزار می گردد.

در ادامه می توانید اطلاعات بیشتری در مورد مراحل مختلف این آزمون به دست آورید.

ثبت نام دکتری

کلیه افرادی که تمایل به شرکت در آزمون مقطع دکتری این دانشگاه ها دارند باید دارای شرایط شرکت در آزمون دکتری باشند. داوطلبان لازم است پیش از انجام ثبت نام و اقدام برای آن به سایت ثبت نام دکتری sanjesh.org  مراجعه نموده و نسبت به ثبت نام خود در این آزمون اقدام نمایند.

مراحل مختلف ثبت نام دکتری وزارت علوم، دریافت کارت ورود به جلسه، اعلام نتایج و… با استفاده از سامانه sanjesh.org به اطلاع داوطلبان شرکت کننده خواهد رسید.

آزمون دکتری سال 1401 دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور به دو صورت دو مرحله ای (سنجش علمی و مصاحبه علمی و سنجش عملی و ارزیابی سوابق پژوهشی) برگزار می گردد.

آزمون دکتری برای ورود به رشته های دانشگاه های مختلف کشور برگزار می گردد.

لازم است توجه داشته باشید که همانند سال گذشته، دانشگاه آزاد اسلامی برای این مقطع آزمون جداگانه ای ندارد و داوطلبان تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه آزاد باید در آزمون سنجش و آموزش کشور ثبت نام کنند.

زمان ثبت نام دکتری

ثبت نام دکتری وزارت علوم در زمان بندی مقرر برگزار می گردد. زمان بندی مراحل مختلف آزمون دکتری در سایت آن که همان سایت سنجش و آموزش کشورsanjesh.org است به طور دقیق اعلام می گردد. در زیر می توانید زمان بندی مربوط به آزمون دکتری سال 1402 را مشاهده کنید.

بندی آزمون دکتری

نحوه ثبت نام دکتری وزارت علوم

ثبت نام دکتری فقط به صورت اینترنتی و از طریق  سایت سازمان سنجش یعنی sanjesh.org  انجام می پذیرد.

بهتر است پیش از ثبت نام در آزمون دکتری سازمان سنجش، به سایت سنجش مراجعه کرده و در دفترچه راهنمای آزمون شرایط و ضوابط ثبت نام دکتری را مطالعه نموده و در صورت منطبق بودن با شرایط شما نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایید.

بهتر است داوطلبان شرکت در آزمون مقطع دکتری بعد از مطالعه دفترچه راهنمای آزمون، کلیه مدارک و اطلاعات لازم برای ثبت نام در این مقطع را از پیش آماده نموده و سپس برای ثبت نام خود اقدام نمایند تا در طول مراحل ثبت نام آزمون دچار مشگل نشوند.

در ادامه نحوه ثبت نام دکتری وزارت علوم برای شما توضیح داده شده است

برای ثبت نام در آزمون دکتری ابتدا لازم است به سامانه مربوطه وارد شوید. به این منظور آدرس اینترنتی سازمان سنجش یعنی sanjesh.org  را در مرورگر خود تایپ کرده وسپس سرچ نمایید.

با سرچ این عبارت به طور مستقیم به سایت ثبت نام دکتری وارد می شوید.

نام دکتری وزارت علوم

بعد از ورود به سامانه از گزینه های درج شده در سمت راست، گزینه دکترای تخصصی را انتخاب نموده و بر روی آن کلیک نمایید.

  • بعد از ورود به صفحه جدید، می توانید اطلاعیه ها و کلیه موارد مربوط به آزمون دکتری را مشاهده کنید.
  • بر روی عبارت ثبت نام آزمون ورودی دوره دکتری کلیک کنی

بعد از کلیک بر روی این عبارت به صفحه مربوط به ثبت نام آزمون نیمه متمرکز ورودی دوره دکتری وارد می شوید.

ثبت نام دکتری

  • برای شروع فرآیند ثبت نام آزمون ابتدا باید نسبت به خرید کارت و پرداخت هزینه آزمون اقدام نمایید.
  • برروی گزینه خرید کارت کلیک کنید و در ادامه گزینه سریال ثبت نام دکتری را انتخاب نموده و بعد از آن بر روی تایید و ادامه کلیک کنید.

هزینه ثبت نام دکتری

  • با استفاده از کارت بانکی دارای رمز عبور دوم مراحل خرید کارت و پرداخت هزینه آزمون دکتری را انجام دهید.
  • بعد از انجام مراحل پرداخت هزینه به شما شماره سریال ارائه می گردد. شماره سریال پرداخت هزینه را یادداشت نمایید زیرا برای انجام مراحل ثبت نام به آن نیاز خواهیدداشت.

به صفحه اصلی ثبت نام باز گردید. در این صفحه سریال ثبت نام و شماره تلفن خود را وارد کرده و بعد از وارد کردن رمز امنیتی بر روی گزینه تایید کلیک نمایید.

ثبت نام دکتری وزارت علوم

بقیه موارد و اطلاعات خواسته شده ثبت نام را تکمیل کنید و عکس خود با فرمت گفته شده در دفترچه را نیز بارگذاری نمایید.

بعد از پایان مراحل ثبت نام و نهایی شدن این روند به شما کد رهگیری و شماره پرونده ارائه می گردد. دقت داشته باشید که این اطلاعات را دریافت و نگهداری نمایید.

دفترچه ثبت نام آزمون دکتری

دفترچه ثبت نام دکتری را می توانید در سایت ثبت نام آزمون دکتری sanjesh.org  مشاهده کنید. در این دفترچه کلیه شرایط و  ضوابط شرکت در آزمون و زمان بندی های مقرر اعلام شده است. بهتر است پیش از انجام مرحله ثبت نام ، دفترچه ثبت نام آزمون دکتری را به دقت مطالعه نموده و بعد از اطمینان از دارا بودن کلیه شرایط مندرج در دفترچه راهنما نسبت به ثبت نام خود اقدام کنید.

در زیر دفترچه راهنمای آزمون  دکتری برای شما قرار داده شده است. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آزمون دکتری این دفترچه را مطالعه نمایید.

برای مشاهده دفترچه راهنمای آزمون دکتری سال 1402 بر روی دکمه زیر کلیک کنید فایل بصورت PDF می باشد.

مدارک لازم برای ثبت نام آزمون دکتری

برای ثبت نام آزمون دکتری نیاز به مدارک متعددی دارید. پیشنهاد می شود از قبل مدارک مربوط به ثبت نام خود را آماده و در دسترس نگاه دارید تا در طول فرآیند ثبت نام دچار مشگل و سر در گمی نشوید.

در ادامه مدارک لازم برای ثبت نام آزمون دکتری عنوان شده است

  • شناسنامه و کارت ملی داوطلب
  • شماره سریال مربوط به خرید کارت اعتباری شرکت در آزمون دکتری
  • فایل عکس اسکن شده (طبق فرمت مندرج در دفترچه)
  • کد وضعیت خدمت سربازی داوطلبان مرد
  • معدل کسب شده در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد
  • کد پیگیری سهمیه ایثارگران ورزمندگان انقلاب اسلامی
  • اتباع غیر ایرنی لازم است کد 13 رقمی مربوط به متقاضیان غیر ایرانی را ارائه نمایند.
  • کد پستی محل سکونت داوطلب
  • کد شهرستان محل سکونت داوطلب (برای تعیین حوزه امتحانی)

 

داوطلبان شرکت در مقطع دکتری دانشگاه های مختلف کشور برای ثبت نام دکتری لازم است در بازه زمانی مقرر و اعلام شده در سایت سنجش کشور، برای ثبت نام خود اقدام نمایند.

در این مطلب در مورد سایت ثبت نام دکتری، نحوه ثبت نام، مدارک لازم، زمان بندی آزمون دکتری و… توضیحاتی برای شما ارائه شد. در صورتی که به مشاوره و راهنمایی بیشتری نیاز دارید می توانید با شماره های مندرج در این صفحه تماس حاصل کرده و مشکلات خود را با کارشناسان مجموعه مطرح نمایید.

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

5.7/6 - (16 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه ثبت نام دکتری وزارت علوم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا