سایت ثبت نام سرباز معلمی 1402

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سایت ثبت نام سرباز معلمی 1402

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت نام سرباز معلمی 1402
به دلیل کمبود نیروی معلم و کادر آموزشی به یکی از چالش های جدی آموزش‌ و‌ پرورش تبدیل شده است؛ اتفاقی که بعضی وقت‌ها باعث تعطیلی کلاس‌های درس در این مناطق شده؛ سرباز معلمی‌اما طرحی است که همین‌جا به‌کار می‌آید و تا اندازه‌ای کمک می‌کند تا دانش‌آموزان دورافتاده‌ترین نقاط کشور هم از نعمت آموزش برخوردار باشند.
 

ثبت نام سرباز معلمی 1402 در برخی استانها به صورت حضوری و برخی دیگر ابتدا اینترنتی و سپس حضوری انجام خواهد شد همچنین یکی از شروط مهم و اصلی برای دریافت امریه سرباز معلمی این می باشد که مشمولان دارای غیبت سربازی نبوده و اقدام به پست دفترچه نظام وظیفه خود کرده باشند.

در ادامه مقاله سایت ثبت نام سرباز معلمی 1402 خواهیم پرداخت به ” زمان ثبت نام سربازمعلم + سایت سربازمعلم – مدارک مورد نیاز ثبت نام سرباز معلمی 1402 و سایر موضاع مربوطه همراه با ما باشید.

زمان ثبت نام سرباز معلمی 1402

متقاضیان واجد شرایط می‌توانند از ۲۱ تا ۲۴ فروردین نسبت به ثبت نام سرباز معلم 1402 اقدام کنند. در صورت تکمیل ظرفیت اختصاص یافته به هر استان، زمان ثبت نام زودتر پایان می‌یابد.

اطلاعیه جذب و ثبت نام سرباز معلم سال تحصیلی 1402 به صورت زیر است:

مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری در راستای تامین بخشی از کمبود نیروی انسانی موردنیاز آموزش و پرورش از ارسال بخشنامه‌ای به ادارات کل استان‌ها با موضوع جذب ۳ هزار سرباز معلم در آموزش و پرورش خبر داد و اعلام کرد: متقاضیان واجد شرایط می‌توانند از ۲۱ تا ۲۴ فروردین نسبت به ثبت نام سرباز معلم 1402 اقدام کنند. در صورت تکمیل ظرفیت اختصاص یافته به هر استان، زمان ثبت نام زودتر پایان می‌یابد.

بر این اساس، داوطلبان دارای مدارک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد در صورت دارا بودن برگه اعزام بدون مهر غیبت به تاریخ یکم تیرماه ۱۴۰۲ می‌توانند تا سقف سهمیه سرباز معلم 1402 هر استان ثبت نام کنند.

همچنین در صورت تقاضای بیش از سهمیه استان‌ها، برحسب نیاز و فرم امتیاز بندی سهمیه تخصیصی تکمیل می‌شود.

مدت زمان خدت سرباز معلمان ۲۴ ماه است و متقاضیان می‌توانند با به همراه داشتن مدارک شناسایی و تحصیلی و برگه اعزام به خدمت به ادارات آموزش و پرورش محل سکونت یا ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها مراجعه کنند.

به کارگیری ثبت‌نام کنندگان نهایی پس از تکمیل دوره آموزش نظامی از اول تیر تا ۱۵ مرداد به مدت ۴۵ روز همچنین دوره مهارت آموزی بر حسب نیاز آموزش و پرورش استان از ابتدای مهرماه سال جاری صورت خواهد گرفت.

مدارک مورد نیاز ثبت نام سرباز معلمی 1402

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام سرباز معلمی بصورت زیر می باشد:

  • کپی شناسنامه و کارت ملی
  • گواهی موقت تحصیلی که از دانشگاه گرفته بودم. (دانشگاه، اصل مدرک را پس از پایان خدمت تحویل می‌دهد.)
  • کپی شناسنامه و کارت ملی همسر
  • کپی چند صفحه اصلی از عقدنامه
  • گواهی طب کار
  • تکمیل فرم ثبت نام
  • و…
به همراه همه‌ی موارد بالا، می بایست با یک کارمند دولت هم صحبت کنید تا تعهد محضری بده که شما بین سال تحصیلی، پست خودتون رو ترک نمی‌کنید و 24 ماه خدمت می‌کنید.
معلمی

شرایط ثبت نام سرباز معلمی 1402

شرایطی که برای دریافت سرباز معلمی تعیین شده تقریبا شامل شرایط ساده ای است که بیشتر فارغ التحصیلان دانشگاهی را در بر می گیرد. این افراد می توانند با گذراندن مراحل اعزام به خدمت، موفق به دریافت این امریه شوند.

از جمله شرایط دیگر برای دریافت امریه سربازی:

  • حداقل مدرک تحصیلی در نظر گرفته شده برای مشمولان مدرک کارشناسی است.
  • اعزام مشمولان امریه سربازی در ماه های تیر، مرداد و شهریور خواهد بود.
  • مشمولان نباید غیبت سربازی داشته باشند.
  • سربازان متقاضی دریافت امریه سرباز معلمی باید به لحاظ جسمی و روحی در سلامت کامل به سر ببرند و هیچ مشکلی در زمینه سلامتی نداشته باشند.
  • افرادی با مدرک تحصیلی پیراپزشکی مانند ارتوپدی، فوریت های پزشکی و … امکان دریافت امریه سرباز معلمی را ندارند.
  • کلیه مدارک دانشگاهی از جمله فارغ التحصیلان رشته های فنی و مهندسی، مدیریت ها و … امکان دریافت امریه سرباز معلمی را داشته و می توانند برای دریافت آن اقدام کنند.
    با این حال مطابق قانون ابلاغ شده به اداره مرکزی آموزش و پرورش، مشمولان رتبه بندی خواهند شد. بنابراین قطعا با توجه به ظرفیت پذیرش در هر استان کسانی موفق به استخدام در امریه سرباز معلمی خواهند شد که شرایط سرباز معلمی را داشته و بالاترین امتیاز را به دست آورده باشند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام سرباز معلمی

افراد دارای شرایط دریافت امریه سربازی بایستی برای ثبت نام در تاریخ مشخص شده که اردیبهشت 1400 بود به اداره آموزش و پرورش استان محل سکونت خود مراجعه می کردند.

در ادامه مدارک مورد نیاز برای ثبت نام امریه سربازی ذکر شده است:

  • اصل و کپی از تمام صفحات شناسنامه.
  • اصل و کپی کارت ملی.
  • ارائه چند قطعه عکس.
  • آخرین مدرک تحصیلی (مربوط به رشته های مورد نیاز استان محل سکونت).
  • ارائه برگه اعزام به خدمت نظام وظیفه که تاریخ اعزام مشمول در ماههای تیر، مرداد و شهریور سال 1400 باشد.
  • تکمیل کردن فرم تعهد نامه و فرم اطلاعات فردی در اداره آموزش و پرورش استان.
  • ارائه برگه اعزام به خدمت فاقد غیبت. مشمولان دارای برگه اعزام به خدمت که غیبت خورده اند به هیچ وجه امکان دریافت امریه سرباز معلمی را ندارند.

بخشنامه سرباز معلم 1402 1403

 

بخشنامه سرباز معلم سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱

  • الف) صرفاً داوطلبین دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد (با اولویت حداکثری جذب در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد)، مشروط به دارا بودن برگه آماده به خدمت بدون مهر غیبت، پس از ارائه درخواست کتبی، مجاز به ثبت‌نام می‌باشند.
  • تذکر: به منظور جلوگیری از ثبت نام همزمان متقاضیان طرح امریه سرباز وظیفه در آموزش و پرورش و سایر دستگاه اجرایی و هدر رفت سهمیه تخصیصی، ضروری است در هنگام ثبت نام ضمن اخذ تعهد از داوطلب، نسبت به دریافت و ضبط اصل برگه سبز اعزام وی و درج آن در پرونده ایشان تا زمان اعلام نتایج نهایی اقدام و از دریافت تصویر برگه‌های اعزام و گواهی‌های دیگر تحت هر شرایطی خودداری گردد.
  • ب) به جهت رعایت عدالت در فرآیند جذب سرباز معلم؛ ضمن اطلاع‌رسانی عمومی، فرم امتیازبندی بر اساس مؤلفه های مؤثر بر صلاحیت شغل معلمی با تأیید کارگروه راهبری توسعه مدیریت استان تهیه و توسط متقاضیان تکمیل گردد؛ شایسته است سرباز معلمین بر حسب نیاز از بین افراد ثبت نام شده و بر اساس امتیازات فضلی انتخاب گردند.
  • ج) ضمن تأیید بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز مدارس استثنایی، از پذیرش رشته های مرتبط با پیراپزشکی (ارتوپدی، فوریت‌های پزشکی و…) خودداری شود.
  • د) جذب و بکارگیری معلمان وظیفه صرفاً در مقطع آموزش ابتدایی و در کلاس‌های درس و واحدهای آموزشی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته امکان‌پذیر می‌باشد، لذا از بکارگیری افراد مذکور در بخش‌های اداری، مدارس مناطق شهری و مرکز استان خودداری گردد.
  • هـ) فهرست و مدارک داوطلبان واجد شرایط و حائز امتیاز لازم (بر اساس فرم امتیازبندی طراحی شده در آن اداره کل)، حداکثر تا تاریخ ۲۴/۱/۱۴۰۱ در اختیار هسته محترم گزینش استان قرار گرفته و هماهنگی لازم در خصوص دریافت نظر نهایی حداکثر تا تاریخ ۲۴/۲/۱۴۰۱ انجام گیرد.
  • تذکر: از معرفی و ارسال اسامی فاقد تأییدیه گزینش جداً خودداری شود.
  • و) اسامی پذیرفته شدگان نهایی مطابق سهمه تخصیصی برابر فایل اکسل پیوست شماره (۱) حداکثر تا روز دوشنبه مورخ ۲۶/۲/۱۴۰۱ به مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری به صورت مکتوب اعلام گردد. بدیهی است پس از تاریخ مذکور و ارسال اسامی پذیرفته شدگان به ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان وظیفه عمومی، هیچگونه جذب جدید (حتی به عنوان جایگزین افراد رد گزینش شده)، پذیرفته نشده و سهمیه مصرف شده قابل جایگزین نمی‌باشد.

امریه سرباز معلم

تعداد بسیاری از سربازان نظام وظیفه قصد اخذ امریه سرباز معلم را دارند تا بتوانند حتی برای مدت کوتاهی نیز از زمان خدمت سربازی خود را کاهش دهند و یا از شرایط خاصی بهره مند شوند . سازمان آموزش و مروش کشور یکی از این ارگان ها به حساب می آید که میتواند در کاهش زمان خدمت سربازی کمک حال افراد شود. 

افرادی که از شرایط و ضوابط جذب سرباز معلم برخوردار هستند میتوانند برای مدارک خواسته شده ی خود را به سازمان آموزش و پروش استان مربوطه ارائه دهند ، توجه داشته باشید واجدین شرایط ملزم می باشند مدرک تحصیلی کارشناسی و یا کارشناسی ارشد داشته باشند.

رشته های مورد نیاز سرباز معلم

رشته های مورد نیاز و تعداد نیروی جذب شده سرباز معلم برای هر استان متفاوت می باشد متقاضیان ثبت نام سرباز معلم در سال 1401-1402 میتوانند برای اطلاع از رشته های  مورد نیاز برای جذب در استان مورد نظر خود، میتوانند با شماره تلفن های مندرج در انتهای این اطلاعیه تماس حاصل فرمایند:

رشته های مورد نیاز برای جذب سرباز معلم سال 1401-1402

مزایای سرباز معلمی 1402

بنابراین مهم‌ترین مزایای سرباز معلمی، کمک به آموزش و پرورش استان‌های محروم است تا با استفاده از این افراد، مشکل کمبود نیروی خود را تا اندازه‌ای جبران کنند از طرف دیگر، چون سرباز معلم‌ها، نیروهایی هستند که داوطلبانه خواستار گذراندن خدمت سربازی خود در وزارت آموزش‌و‌پرورش شده‌اند، از کمترین حقوق و مزایا نسبت به سایر معلمان برخوردارند و همین موضوع برای آموزش و پرورش یک امتیاز مثبت است و با کمک آن می‌تواند تا اندازه‌ای از هزینه‌های کلان این وزارتخانه کم کند؛

از دیگر مزایای این طرح می‌توان به فراگیری آموزش‌های اولیه و کسب تجربه در دوره تدریس دوساله سرباز معلم‌ها در کلاس‌های درس اشاره کرد. به این ترتیب بعد از دوسال سرباز معلم‌ها به گزینه بسیار خوبی برای جذب نیرو توسط آموزش و پرورش تبدیل می‌شوند؛ درنتیجه می‌توان گفت این طرح یک مزیت دوطرفه دارد، هم دست آموزش و پرورش را در جذب نیرو باز می‌گذارد و هم خود
سرباز معلم در صورت ادامه همکاری با آموزش و پرورش به یک شغل ثابت می‌رسد.


اما در کنار همه این مزایا، این طرح معایبی هم دارد؛ یکی از معایب آن، نگذراندن دوره‌های آموزشی تخصصی و طولانی مدت جهت تدریس نیروهای سرباز معلم و بسنده کردن آموزش و پرورش به اجرای دوره‌ای کوتاه‌مدت و ابتدایی برای این افراد است.


همچنین همه کسری‌های خدمت که در یگان‌های نظامی‌و سایر امریه‌ها متداول است، برای دوره سرباز معلم اجرا نمی‌شود. حتی اگر مدت زمان سربازی قبل از پایان سال تحصیلی تمام شود او متعهد است تا پایان سال تحصیلی به صورت حق التدریس به همکاری خود با آموزش و پرورش ادامه دهد تا خللی در فرآیند تحصیل دانش‌آموزان وارد نشود و به این ترتیب کارت پایان خدمت این دسته از مشمولان در انتهای سال تحصیلی به آنها اعطا می‌شود.

سؤالات متداول ثبت نام سرباز معلمی 1402

خیر برای دریافت امریه سربازی باید دارای مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد باشید.

در مناطق محرومی که نیاز به معلم باشد، استخدام خواهد شد.

لینک کوتاه مقاله :

متن سربرگ خود را وارد کنید

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

6/6 - (12 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سایت ثبت نام سرباز معلمی 1402

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا