سایت شاد دانش آموزی shad.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سایت شاد دانش آموزی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

برنامه شاد بستری برای تدریس مجازی دانش آموزان است. در این سامانه تدریس به صورت آنلاین می باشد و دانش آموزان باید در وقت معلوم در کلاس های مجازی شرکت کنند. سامانه شاد دانش آموزی تا کنون در  فروشگاه های عرضه نرم افزار قابل دانلود می باشد و همچنین برای دانلود اخرین نسخه برنامه شاد از طریق نشانی اینترنتی https://shad.ir نیز می توانید استفاده کنید.

یکی از این اقدامات، راه اندازی سایت شاد دانش آموزی بدین دلیل می باشد افراد دانش‌آموز با دانلود اپلیکیشن شاد یا ورد به صفحه وب این نرم افزار بتوانند از خدمات بی اندازه آن در راستای فراگیری و آموزش سودمند شوند.

در ادامه مقاله خواهیم پرداخت به معرفی سایت شاد و نحوه ورود به شاد دانش آموزشی تا پایان مقاله همراه ما باشید.

معرفی سایت شاد shad.ir

سامانه شاد آموزش و پرورش به نشانی shad.ir یک برنامه اجتماعی طور است که با ورود به آن می توانید از خدمات آن بصورت غیر حضوری استفاده کنید. در حقیقت اپلیکیشن شاد را به دو صورت دانلود نموده و از آن استفاده کنید. زمانی که به این سامانه وارد می شوید.

در حقیقت نرم افزار شاد سبب شده تا در دوران کرونا علاوه بر اجرای غیر حضوری کلاس ها، امکانات دیگری از جمله برگزاری امتحانات، برپایی کلاس های جبرانی، ارسال تکالیف و… نیز برای دانش آموزان و معلمان امکان‌پذیر گردد.

برنامه شاد چیست ؟

کلمه‌ شاد مخفف «شبکه آموزشی دانش‌آموز» است. شاد در واقع یک اپلیکیشن (برنامه) است که در فروردین ۱۳۹۹ توسط وزارت آموزش‌و‌پرورش معرفی شد و به دانش‌آموزان و معلمان اجازه می‌دهد تا به صورت مجازی با یکدیگر در ارتباط باشند و بدون نیاز به حضور در مدارس، در کلاس‌های آموزشی شرکت کنند. همه دانش‌آموزان و معلمان می‌توانند پس از نصب شاد بر روی گوشی‌های موبایل و یا تبلت‌های اندروید خود به کلاس‌های آموزش مجازی دسترسی داشته باشند.

رابط کاربری این برنامه بسیار ساده طراحی شده است تا همه مدیران، معلمان و دانش‌آموزان به سادگی در آن عضو شوند و پس از احراز هویت به تمامی امکانات آموزشی مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند.

بعضی از ویژگی ها و امکانات :

  • پخش زنده
  • نظرسنجی
  • پوشه‌بندی
  • ارسال فایل تا ۱/۵ گیگابایت
  • موقعیت جغرافیایی

️پاک کردن حافظه موقت در اپلیکیشن‌شاد

 این روزها با کیفیت‌تر شدن تصاویر و فیلم‌ها باعث شده، حجم زیادی از گوشی‌ها اشغال شود و نیاز باشد که حافظه گوشی را مدیریت کنیم، تا هم با اخطارهای پر بودن حافظه و هم کند شدن گوشی مواجه نشویم.  برای اینکار وارد «تنظیمات»، و بعد «داده ها و ذخیره سازی» شوید و در بخش «دانلود خودکار رسانه‌ها» روی هریک از گزینه‌ها بزنید و با توجه به نیازتان آن‌ها را تنظیم کنید.  در ضمن می‌توانید «پاک کردن حافظه موقت» را انتخاب کنید تا داده‌های غیر لازم که در شاد حجمی را اشغال کردن، حذف شوند.

ورود به سایت شاد shad.ir

با راه اندازی سامانه شاد دانش آموزی به آدرس www.shad.ir دانش آموزان و اولیا آن ها می توانند به آسودگی با ورود به این سامانه برای تمامی اطلاعات مرتبط به این اپلیکیشن ونسخه به روز رسانی برنامه شاد دسترسی داشته باشند و از راه سایت shad، به لینک دانلود این برنامه و نسخه تحت وب شاد به طور سرراست دسترسی داشته باشند.

برای ورود مستقیم به سایت رسمی شاد دانش آموزی بر روی دکمه آبی رنگ زیر کلیک کنید.

مقاله پیشنهادی » دانلود برنامه شاد جدید

احراز هویت در سایت شاد shad.ir

آن دسته از دانش آموزانی که هدف ورود به سایت شاد را دارند، باید اول مرحله‌ها احراز هویت خود را در سامانه شاد انجام دهند تا کلاس دانش آموزان قابل دسترس شود. باز، معلمان مدرسه‌ها همچنین می بایست احراز ماهیت خود را در این برنامه انجام دهند. برای احراز هویت در اپلیکیشن شاد مرحله‌ها دشواری را در روبرو ندارید، ولیکن می توانید از راهنمای پایین بهره‌گیری کنید.

احراز هویت در سامانه شاد shad.ir
  • اکنون در قدم بعدی، بر روی گزینه «افزودن کاربر» کلیک کنید.
  • سپس رتبه خود را در میان گزینه های نشان داده شده در تصویر انتخاب کنید. دانش آموز – مدیر – معلم

شاد

در مرحله‌ های بعدی احراز هویت در این سامانه بی‌اندازه آسان است. تنها کافیست که شما اطلاعات مرتبط به کد ملی و تاریخ تولد خود را به ترتیبی که برنامه از شما تقاضا می کند، را وارد کنید.

روز، ماه و سال تاریخ تولد می بایست صورت تک به تک و مرحله به مرحله وارد شود. در صورتی که کل یک از اعداد تاریخ تولد شما، تک رقمی است باید حتما یک صفر جدا آن وارد کنید. به طور نمونه درصورتی‌که دانش آموزی در روز 8 بهمن ماه به دنیا آمده است، باید روز تولد خود را 08 و ماه تولد خود را 11 وارد کند.

نسخه تحت وب و برنامه شاد

اپلیکیشن دانش آموزی شاد جهت عرضه برخی دروس برای محصلین دبستان‌ها در دو نسخه اندروید و ویندوز عرضه شد. درصورتی‌که چه این دو نسخه بابت نمایش خدمات یکسان به وجود آمده اند ولیکن اختلاف هایی دارند که در دنباله به بعضی از موردها بااهمیت آن مهیا شده است.

توانایی ارسال ویس در نسخه تحت وب وجود ندارد.

دانش آموزان نمی توانند تماس صوتی یا تصویری از طریق نرم افزار تحت وب پابرجا کنند.

در نسخه ویندوز نمی توان نسبت به به جا آوری لایو یا برنامه زنده و آنلاین اقدام نمود.

قسمت شادینو و بعضی از خدمت بها های موجود در نسخه اندروید اپلیکیشن‏، در سیستم تحت وب وجود ندارد.

نیز شما می توانید در صورت داشتن گوشی همراه، به‌ وسیله دانلود نسخه جدید برنامه شاد از امکانات این برنامه آموزشی به صورت رایگان بهره‌وری کنید. به‌خاطر آگاه گردیدن از جزئیات بسته اینترنت رایگان برنامه شاد، همچنین می توانید بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

نکته اگر این که چنانچه ساعت و موعد تقسیم کلاس دانش آموزان در تلویزیون با ساعات برگزاری کلاس های مجازی آن ها تداخل داشته باشد، می توانند از محتوای آموزشی ذخیره شده کلاس درسی در سیستم شاد، استفاده کنند.

مقاله پیشنهادی : فعال سازی تایید دو مرحله ای برنامه شاد

امنیت شاد با کد ورود صوتی

ارتقای امنیت شاد با کد ورود صوتی

ارتقای امنیت شاد با کد ورود صوتی ️شبکه شاد به منظور تقویت امنیت فرآیند ورود کاربران شاد، و جلوگیری از کلاهبرداری از طریق بدافزارها تصمیم به تغییر در روش احراز هویت مدیران و معلمان گرفته است. درحال حاضر، ارسال کد احراز هویت برای ورود مدیران به شاد، از طریق سامانه سیدا انجام می‌شود که این موضوع مشکلاتی را در پی دارد.

️با ارسال کد ورود صوتی برای ورود مدیران و معلمان، پس از وارد نمودن شماره تماس خود در اپلیکیشن، بجای دریافت پیامک، تماسی را دریافت خواهند کرد که کد ورود شاد را به صورت تلفنی به ایشان اعلام می‌کند.

️ این روش احراز هویت با انتشار نسخه جدید شاد، در مهرماه، در دسترس کاربران خواهد بود.

 کاربران برای حفظ امنیت و از دست ندادن اطلاعات خود می‌توانند نسخه رسمی و مورد تایید را از سایت رسمی شاد به آدرس Shad.ir دریافت کنند.

برنامه شاد نسخه ایفون

چگونه در ایفون از برنامه شاد استفاده کنیم ؟ برای نصب نرم افزار شاد بر روی ایفون نیز باید از اپ استور و یا برنامه هایی مانند سیب اپ یکی از برنامه های آی گپ٬ گپ٬ سروش٬ بله و یا روبیکا را نصب کنید و مانند گوشی های اندروید گفته شد نرم افزار شاد را بر روی گوشی ایفون خود در داخل یکی از این ۵ برنامه فعال کنید و از ان استفاده کنید.

سپس وارد برنامه شده و در آن اطلاعات شخصی خود را وارد کنید و در نهایت بر روی دکمه ورود به گروه کلاس من کلیک کنید تا بتوانید نرم افزار شاد اموزش و پرورش را بر روی گوشی خود اجرا کنید

برنامه شاد

قابل توجه همکاران محترم و مدیران گرامی :

ظاهرا شواهد نشان میده که شاد مدیران حذف شده است!! برای نصب مجدد شاد لازم است یک بار مجددا برنامه شاد را نصب نمایید . و پس از نصب شاد پیامک احراز هویت به سیدا مدیر ارسال میشه لازم است جهت دریافت گذر واژه شاد مدیران محترم وارد سامانه سیدا شوند و از قسمت سمت ها قسمت گذر واژه را انتخاب نموده و روی ستاره ها کلیک کنند گذر واژه مورد نظر را در شاد خودشان وارد نمایند تا برنامه شاد مجددا فعال شود .

یکی از برنامه های پرکاربرد در دوره کرونا  اپلیکیشن شاد می باشد که به منظور ایجاد فضای آموزشی و مناسب برای ایجاد ارتباط بین دانش آموزان و معلمان مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل استقبال کاربران از برنامه مذکور، به طور مداوم این برنامه به روز رسانی گردید، تا علاوه بر رفع ارورهای موجود ویژگی های جدیدی جهت داشتن فضای آموزشی بهتر ارائه شود.

حل مشكل ورود به برنامه شاد

به اطلاع مدیران گرامی می رساند، در صورتی كه برنامه شاد از روی موبایل شما پاك شده است با مراجعه به سایت shad.ir نسبت به نصب مجدد آن اقدام نمایید. ( اگر آیكون برنامه شاد در موبایل شما است نیاز به نصب مجدد نیست )
پس از نصب شاد، پیامك احراز هویت به سیدا مدیر ارسال می شود.

بعد از اجرای برنامه شاد در موبایل خود، مراحل زیر را دنبال نمایید:
در برنامه شاد، شماره موبایل خود را وارد نموده و روی دكمه ارسال مجدد كد، كلیك نمایید تا پیامك احراز هویت به سیدا شما (مدیر مدرسه) ارسال شود.

جهت دریافت گذر واژه شاد، مدیران وارد سیدا شوند. سمت ها را باز كنید. پایین و سمت راست كادر سمت ها، یك فلش دایره ای با عنوان بازنشانی است. روی آن كلیك كنیدحال از قسمت سمت ها، ستون گذر واژه شاد، روی ستاره ها كلیك كنید. گذر واژه شش رقمی نمایش داده شده را در شاد خود وارد نموده تا برنامه شاد مجددا فعال شود.

مرکز رسیدگی به گزارش‌ های مردمی در شاد

مرکز رسیدگی به گزارش‌های مردمی در شاد به صورت ۲۴ ساعته نحوه گزارش محتوای نامناسب در اپلیکیشن شاد

️از قسمت پیام‌رسان، از بالا سمت چپ جستجو را انتخاب کنید. سپس نام کاربری  report را جستجو کنید. “حتما به تیک آبی نام‌کاربری دقت کنید” وارد صفحه گفتگو شوید.

️اگر می‌خواهید گزارش تخلف در کانال را دهید، کافی است محتوای نامناسب را از کانال موردنظر باز ارسال کنید.

️اگر می‌خواهید گزارش تخلف در گروه را دهید، ابتدا اسکرین‌شات محتوای غیراخلاقی و آیدی یکی از ادمین‌های گروه را ارسال کنید.

️اگر می‌خواهید گزارش یک کاربر متخلف را دهید، محتوای نامناسب را از صفحه گفتگو موردنظر باز ارسال کنید. کارشناسان شاد در اسرع‌وقت رسیدگی خواهند کرد.

شاد 1

امکانات و خدمات جدید شاد رو نمایی شد 1402 :

 شخصی سازی دسترسی سریع به سرویس‌ها و خدمات شاد

  1.  در دسترس قرار گرفتن کلاس مجازی
  2. در دسترس قرار گرفتن نسخه پیشرفته تحت وب و قابل نصب در گوشی های آیفون
  3. سنجاق کردن چند پیام در چت و بهبود بخش های مختلف پیام رسان
  4. بهبود و اصلاح رابط کاربری شاد و دینامیک کردن صفحه اصلی براساس انتخاب کاربران
  5. امکان حذف چند مکالمه به صورت گروهی
  6. امکان انتقال حساب کاربری به شماره دیگر

 و …. خواهشمند است، مراتب به نحو مقتضی به اطلاع کلیه کاربران، بخصوص مدیران مدارس و معلمان و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق رسیده و منحصرا دانلود نسخه جدید را از طرق زیر انجام دهند:

لینک دانلود نسخه اندروید: | shad.ir

لینک نسخه PWA برای گوشی‌های آیفون و نسخه تحت وب | my.shad.ir

 تاکید می گردد، شاد را فقط از سایت shad.ir نصب کرده و از نصب نسخه‌های غیررسمی اجتناب کنید.

برنامه شاد

غیر فعال کردن دانلود خودکار در برنامه شاد

قابل توجه افرادی که نسخه جدید شاد را  نصب می کنند. 🔹در آپدیت جدید اپلیکیشن ها معمولا دانلود خودکار فعّال می شود یعنی به راحتی تمام فیلم ها ؛ صداها و تصاویر به صورت اتومات دانلود شده و حجم بسته اینترنت شما به شدت کاهش می یابد .

جهت لغو دانلود خودکار مراحل بالا را طبق تصاویر انجام دهید.

ابتدا به قسمت خانه مراجعه کنید

سپس در قسمت بالایی برنامه بر روی آیکون چرخ دنده کلیک کنید. (تنظیمات برنامه شاد)

اکنون بر روی گزینه  (داده ها و ذخیره سازی) کلیک کنید.

اکنون در این قسمت می توانید دانلود خودکار را در برنامه شاد مدیریت کنید.

6/6 - (3 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سایت شاد دانش آموزی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا