سایت همگام hamgam.medu.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سایت همگام hamgam.medu.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سامانه دانش آموزی پورتال همگام hamgam.medu.ir

سایت همگام hamgam.medu.ir با هدف تولید محتوای الکترونیکی و اجزاء آموزش در سامانه آموزش و پرورش راه اندازی شد. این سامانه برای همگام سازی مدارس ایجاد شده است وزارت آموزش و پرورش برای ارائه خدمات نوین سامانه های متعددی را روی کار اورده است یکی از این سامانه ها، سایت هدایت تحصیلی می باشد که  که به سامانه همگام hamgam.medu.ir معروف می باشد.

در واقع سامانه همگام دانش آموزی به آدرس اینترنتی hamgam.medu.ir فضای برای ارائه خدمات مختلف تحصیلی و آموزشی بصورت غیر حضوری می باشد که کاربران مختلف می توانند با توجه به نیاز خود از آن استفاده کنند.

اگر بخواهیم چند مورد از خدمات کاربردی سامانه همگام را معرمی کنیم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم انتخاب رشته تحصیلی، آزمون های آنلاین المپياد دانش آموزي، پرسش و پاسخ آنلاين، ثبت نام اوقات فراغت، شركت در انتخابات، استعدادهاي درخشان، آزمون آنلاين،این خدمات کاربردی برای دانش آموزان توسط سامانه همگام بصورت غیرحضوری انجام می شود.

سامانه همگام دانش آموزی hamgam.medu.ir

سامانه همگام جامع ترین پورتال ملی مدارس کشور بوده و با هدف ارتقای سطح دسترسی به تجهیزات و فناوری‌های نوین آموزشی و تربیتی در راستای اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و یکپارچه سازی کلیه سامانه های مرتبط در دسترس می‌باشد.

از مهمترین اهداف این مجموعه زمینه سازی جهت ایجاد تحول مبتنی بر فناوری اطلاعات در برنامه‌های آموزشی و پرورشی، تحقق عدالت آموزشی، تسهیل فرآیندهای موجود آموزشی و اداری و ارائه برنامه های آموزشی و دروس دوره های تحصیلی به صورت الکترونیکی می‌باشد.

هدف از ایجاد سامانه همگام مدارس hamgam.medu.ir چیست؟

هدف از ایجاد پرتال جامع سامانه همگام آموزش و پرورش، این می باشد که طراحی سیستمی جهت دسترسی سریع به اطلاعات برای کلیه کاربران در کلیه سطوح است به طوری که نیاز به تخصص خاصی نداشته و هر شخصی با هر درجه از توانایی میتواند از آن استفاده کند.

دانش آموزان اتباع کشورهای دیگر که در ایران بسر می برند نیز می توانند در سایت همگام هدایت تحصیلی اطلاعیه های جدید آموزشی خود را دیده و در مورد آن مطلع شوند. در مقاله زیر اطلاعات کاملی در مورد  پورتال همگام همگام مدارس پرتال همگام در اختیار شما دوستان قرار می دهیم پس تا انتهای مقاله همراه با ما باشید.

ورود به سایت همگام مدارس hamgam.medu.ir

نحوه ورود به سایت همگام مدارس hamgam.medu.ir

توجه داشته باشید رمز عبور سامانه همگام توسط مدیران مدارس برای دانش آموزان و سایر پرسنل کادری خود ایجاد میگردد و دانش آموزان برای دریافت نام کاربری و رمز عبور باید به صورت حضوری به مدارس مراجعه کنند. جهت ورود به سایت همگام می توانید به نشانی hamgam.medu.ir مراجعه کنید. (در ادامه میتوانید از آموزش تصویری در این مقاله استفاده نمایید)

مقاله پیشنهادی : بازیابی رمز عبور سایت همگام

اکنون شما وارد سایت همگام ( hamgam.medu.ir ) شده اید. در قدم اول  کد ملی و رمز عبور خود را وارد نموده و در نهایت بر روی گزینه ورود کلیک کنید تا وارد پرتال کاربری خود در سامانه همگام شوید.

نکته : زمانی که حساب کاربری را به صورت دستی وارد کرده باشید، یک کادر جدید برای شما باز میشود که از شما میخواهد نقش خود و سازمان تان را تعیین کنید. توجه داشته باشید نقش را باید مثل همان چیزی که مدیر یا کارشناس مربوطه برای شما در سامانه همگام تعریف کرده، وارد کنید و در قسمت سازمان هم باید اسم مدرسه تان را وارد کنید. اکنون بر روی گزینه ورود کلیک کنید تا وارد پنل کاربری خود در سامانه همگام (hamgam) شوید.

  • در صورت ورود صحیح شما به پنل کاربری، می توانید تصویر زیر را مشاهده کنید. امکانات و بخش های مختلفی سامانه hamgam را میتوانید در داشبورد اصلی آن مشاهده کنید.

یکی از امکانات سامانه همگام هدایت تحصیلی  آن میباشد. شما در صورتی که بر روی گزینه آن کلیک کنید وارد صفحه هدایت تحصیلی میشوید که با انتخاب “تکمیل فرم اولویت” فایل اینترنتی مربوط به تعیین توانایی ها، مهارت و علایق جهت انتخاب رشته تحصیلی خود را تکمیل نمایید. توجه داشته باشید این بخش جهت کمک به انتخاب رشته دانش آموزان پایه نهم، ساخته شده است. گزینه “نتایج فردی دانش آموز” نیز نتیجه تکمیل فرم اولویت برای شما را نمایش خواهد داد.

  • یکی دیگه از بخش های مهم سامانه همگام آزمون های مشاوره ای است. با کلیک بر روی این گزینه در صورتی که تمایل به شرکت در آزمون سلامت روان همگام را دارید، میبایست بر روی گزینه”شرکت در آزمون خودارزیابی” کلیک کرده و نسبت به انجام مجازی آن اقدام کنید.
  • پر استفاده ترین خدمات سامانه همگام مربوط به بخش کارنامه است. این بخش دارای امکانات مشاهده کارنامه بصورت نهایی، ماهانه یا هفتگی است.

همان گونه که مشاهده می کنید سامانه همگام از خدمات بیشتر نیز برخودار است. به عنوان مثال شما می توانید برای انجام امور مربوط به مواردی مانند “المپیاد دانش آموزی”، “تکالیف”، “بیمه دانش آموزی”، “جشنواره ها و مسابقات”، با کلیک بر روی هر کدام از گزینه های مربوطه اقدام کنید.


%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%81%D8%AA %DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87 %D8%A7%D8%B2 %D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA %D9%87%D9%85%DA%AF%D8%A7%D9%85 e1674672519885

نحوه دریافت کارنامه از سامانه همگام

اگر شما نیز قصد دریافت کارنامه دانش آموزان را از سایت همگام را دارید کافیست مراحل زیر را طی کنید.

پیش از این فرآیند دریافت کارنامه نیز به صورت حضوری انجام می گرفت ولی اکنون دانش آموزان و اولیا می توانند صرفا با مراجعه به سایت دریافت کارنامه، برای دریافت کارنامه مدارس آموزش و پروررش اقدام نمایند.

یکی از سایت هایی که دانش آموزان می توانند برای دریافت کارنامه به آن مراجعه نمایند سایت همگام hamgam.medu.ir است. برای دریافت کارنامه از سایت همگام باید به این سامانه مراجعه نموده و بعد از ورود به حساب کاربری خود در سایت همگام برای دریافت کارنامه مدرسه با کد ملی همگام اقدام نمایید.

برای دریافت کارنامه از سایت همگام با کد ملی لازم است به این ترتیب عمل نمایید.

–        ابتدا در صفحه مرورگر خود آدرس اینترنتی سامانه همگام یعنی hamgam.medu.ir را تایپ نموده و در ادامه سرچ نمایید. با سرچ عبارت مذکور خواهید توانست به طور مستقیم به سایت همگام وارد شوید.

بعد از ورود به این سامانه بر روی گزینه ورود در منوی بالای صفحه کلیک نمایید.

دریافت کارنامه از سایت همگام

بعد از انجام این مرحله به صفحه جدیدی مربوط به ورود اطلاعات کاربری وارد خواهید شد.

در این صفحه باید برای دریافت کارنامه دانش آموزان از سایت همگام اطلاعات کاربری خود از جمله کد ملی و رمز عبور را وارد نمایید.

نحوه دریافت کارنامه از سایت همگام

کد ملی و رمز عبور خود را در کادرهای مشخص شده وارد کنید و بعد از آن بر روی گزینه ورود کلیک نمایید.

در مورد نام کاربری و رمز عبور سایت همگام دقت داشته باشید که نام کاربری همان کد ملی دانش آموزان می باشد و دانش آموزان باید برای دریافت رمز عبور نیز به مدرسه محل تحصیل مراجعه نموده و رمز عبور سایت همگام را از مدیر مدرسه دریافت نمایند.

بعد از این که با ورود اطلاعات کاربری به حساب کاربری خود در سایت همگام hamgam.medu.ir وارد شدید با صفحه جدیدی روبه رو خواهید شد.

برای دریافت کارنامه مدارس آموزش و پرورش بر روی گزینه کارنامه کلیک نمایید.

آموزش دریافت کارنامه از سایت همگام

بعد از انتخاب گزینه کارنامه، در صفحه جدید سه گزینه مربوط به کارنامه شامل، کارنامه نهایی، کارنامه ماهانه و کارنامه هفتگی نمایش داده می شود.

بر روی گزینه مد نظر خود کلیک نمایید. بعد از این می توانید اطلاعات دانش آموز را مشاهده نمایید.

برای دریافت کارنامه دانش آموزان از سایت همگام بر روی گزینه شبیه کاغذ ( زیر کلمه مدیریت) کلیک کنید.

مشاهده کارنامه در سایت همگام

بعد از انجام مراحل فوق خواهید توانست کارنامه تحصیلی خود را در سایت همگام مشاهده نموده و یا از آن پرینت تهیه نمایید.

در سال جاری دریافت کارنامه دانش آموزان در سایت مای مدیو انجام میشود همچنین اگر قصد دریافت کارنامه دانش اموزی را دارید پیشنهاد میکنیم مقاله سایت مای مدیو کارنامه my medu.ir را مطالعه کنید.

خدمات سامانه همگام hamgam.medu.ir

سامانه همگام خدمات مختلفی را برای دانش آموزان تمام پایه های تحصیلی ارائه میکند این سامانه برای دانش آموزان پایه هفتم هفتم، هشتم و نهم متوسطه اول فضای را مهیا کرده است تا نیاز های آنان رفع شود. در ادامه مقاله به این خدمات اشاره خواهیم کرد.

1-برگزاری آزمون ها مشاوره ای:

آزمون های مشاوره ای، از جمله آزمون هایی هستند که در سایت همگام برای تمامی پایه های تحصیلی برگزار می شود.

2- دریافت کارنامه:

دانش آموزان گرامی می توانند کارنامه های تحصیلی خود را به صورت هفتگی ماهانه از سامانه همگام دریافت کنند. دانش آموزان پایه نهم متوسطه اول نیز می توانند کارنامه پایانی خود را از سامانه همگام دریافت کنند.

3- هدایت تحصیلی پایه نهم:

آزمون اشتیاق و توانایی و یا همان هدایت تحصیلی پایه نهم آزمونی برای شناسایی توانایی و انتخاب بهترین رشته تحصیلی دانش آموزان پایه نهم برای ورود به پایه تحصیلی دهم می باشد که از طریق این سامانه برگزار می شود.

4- ثبت نام اوقات فراغت:

کلیه دانش آموزان می توانند با ورود به سامانه آموزش و پرورش همگام و ورود به بخش اوقات فراغت، در کلاس های مجازی و غیر حضوری برای تابستان ثبت نام نمایند. کلاس بندی های مربوط به این کلاس ها در اپلیکیشن شاد انجام می شود.

5- انتخاب رشته پایه نهم:

دانش آموزان پایه نهم متوسطه اول می توانند پس از شرکت در آزمون هدایت تحصیلی پایه نهم تحصیلی، فرم 7 و 6 مربوط به هدایت تحصیلی خود را دریافت کنند و سپس با کمک این فرم انتخاب رشته خود را انجام دهند.

6- آزمون غربالگری:

آزمون غربالگری، آزمونی برای سنجش سلامت روحی و جسمی دانش آموزان در تمامی پایه های تحصیلی است که در زیر منوی آزمون های مشاوره ای برگزار می شود و نتایج مربوط به آن نیز در سامانه نماد سایت همگام منتشر خواهد شد.

7- ثبت نام تیزهوشان و المپیاد:

دانش آموزان می توانند از طریق این سایت، مراحل مربوط به ثبت نام تیزهوشان و المپیاد مدارس را به صورت غیر حضوری و آنلاین انجام دهند. همچنین، رمز عبور دانش آموزان برای ورود به سایت سمپاد، رمز عبور سامانه همگام می باشد.

بازیابی رمز عبور سامانه همگام

ابتدا نشانی اینترنتی سامانه همگام به آدرس hamgam.medu.ir​ را در قسمت آدرس مرورگر وارد نموده و وارد سامانه شوید.

در صفحه اصلی گزینه مدیریت کاربران را انتخاب نمایید.

سپس پس از ورود به قسمت مدیریت کاربران گزینه ویرایش را انتخاب نمایید.

در مرحله بعد، کد ملی کاربر سامانه را در قسمت مورد نظر وارد نموده و گزینه جستجو را انتخاب نمایید.

در نهایت پس از مشاهده اطلاعات کاربر مورد نظر، گزینه بازنشانی رمز عبور را انتخاب نمایید تا رمز عبور جدید برای کاربر ایجاد شود.


ترفند برای بازیابی رمز عبور سامانه همگام توسط دانش آموزان

دانش آموزان گرامی می توانند با مراجعه به سامانه ثبت نام آزمون ورودی مدارس استعداد های درخشان azmoon.medu.ir  و کلیک بر روی رمز عبورم را نمیدانم رمز عبور را عوض کنند.

دانش آموزانی که رمز ورود سامانه همگام را نمی دانند یا رمزشان را فراموش کرده اند، با وارد کردن کد ملی و فشردن کلید تایید، سامانه به صورت اتوماتیک، رمز ورودشان را به سریال شناسنامه تغییر می دهد.

سؤالات متداول سایت سامانه همگام hamgam.medu.ir

برای ورود به پورتال همگام دانش آموزی کافیست به آدرس اینترنتی hamgam.medu.ir مراجعه کنید. دریافت کارنامه نحوه ثیت نام نیز در مقاله توضیح داده شده است.

اولین و مهمترین کاربردی که پورتال همگام مدارس با آدرس hamgam.medu.ir می تواند داشته باشد مطلع شدن از آگهی ها و اطلاعیه هایی است که وزارت آموزش پرورش در مورد تعطیلی مدارس اعلام می کند.

شناسه ملی واحد خود را از اداره مربوطه دریافت وصحت آن را با سامانه http://www.ilenc.ir/ بررسی ودرج نمایید.‬‬‬ پست الکترونیک باید مربوط به واحد سازمانی خودتان باشد. آدرس سایت خودرا با کلیک روی نمایش سایت در قسمت پنل مدیریت همگام (بالا سمت راست) مشاهده وعیناً کپی ودر فیلد مربوطه وارد نمایید.

از ماژول ثبت دستی اقدام نموده و از ماژول تعیین سمت، سمت هارا مشخص کرده در صورت عدم وجود اطلاعات اولیا از ماژول مدیریت کاربران اطلاعات اولیا دانش آموزان را انتخاب کرده و اطلاعات والدین را تکمیل کرده تا اطلاعات در سامانه مشخص شود.

لازم است هر سه برگه را به صورت یک فایل زیپ کرده و سپس آپلود نمایید.

لینک کوتاه مقاله :

متن سربرگ خود را وارد کنید

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

5.7/6 - (335 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سایت همگام hamgam.medu.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا