سایت ثبت نام کنکور سراسری تیر ماه

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سایت ثبت نام کنکور سراسری تیر ماه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سایت ثبت نام کنکور تیر ماه 1402

ثبت نام کنکور سراسری 1402 برای نوبت دوم در روز های ۱۵ تا ۲۱ فروردین سال  1402برگزار می شود. متقاضیان همان گونه که میدانید برای پرداخت هزینه ثبت نام، تکمیل فرم ثبت نام و سایر مورات مربوطه به ثبت نام کنکور سراسری تیر ماه می بایست به سایت سنجش ثبت نام کنکور  به آدرس اینترنتی sanjesh.org سنجش مراجعه کرده و اقدام مربوط را انجام دهند.

در مقاله سایت ثبت نام کنکور تیر ماه 1402 – مدارک لازم برای ثبت نام کنکور تیرماه – شرایط ثبت نام کنکور تیر ماه ۱۴۰۲ – تمدید ثبت نام کنکور – هزینه ثبت نام کنکور تیر ماه 1402 و سایر موضاعات با یک دیگر گفتگو خواهیم کرد.

جزئیات ثبت‌نام‌ در نوبت دوم کنکور سراسری سال‌ ۱۴۰۲ اعلام شد

معرفی سایت ثبت نام کنکور تیر ماه 1402

سازمان سنجش و آموزش کشور که به نام سایت سنجش آن را می شناسیم دارای رسالت بسیار مهمی در زمینه آموزش کشور می باشد. هر ساله این سازمان آزمون های سراسری بزرگ و مهمی را برگزار می کند که تمامی فرآیندهای مربوط به این آزمون ها از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org انجام می شود.

سایت ثبت نام کنکور تیر ماه 1402 به آدرس اینترنتی sanjesh.org برای عموم متفاضیان که قصد ثبت نام در کنکور سراسری را دارند در دسترس می باشد.

سازمان سنجش آموزش کشور sanjesh.org  یکی از سازمان های دولتی و وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد که به صورت سالیانه آزمون های مختلفی چون آزمون های کنکور سراسری کشور را برگزار می کند.

سایت سنجش یکی از مهترین سامانه های آموزشی در کشور می باشد که باعث شده است وظایف زیادی در قبال آموزشی داشته باشد این گونه برای شما بگویم اگر شما قصد ثبت نام در دانشگاه های کشور را دارید می بایست در آزمون های سراسری سایت سازمان سنجش شرکت کنید در صورت قبولی در آزمون به دانشگاه مورد نظر ورود کنید.

اکنون اگر شما نیز قصد انجام اموراتی در سایت ثبت نام کنکور تیر ماه 1402 بعنوان مثال ثبت نام، دریافت کارت ورود به جلسه، دفترچه راهنما، اعلام نتایج و. دارید می بایست به سایت سنجش www.sanjesh.org مراجعه کنید. پس لازم است که نحوه ورود به سازمان سنجش آموزش کشور sanjesh.org را بلد باشید دقت کنید مراحل ورود به سایت سنجش بسیار آسان می باشد در ادامه مراحل را برای شما کاربر گرامی توضیح خواهیم داد

ورود به سایت ثبت نام کنکور تیر ماه 1402
ورود به سایت ثبت نام کنکور سراسری تیر ماه

ورود به سایت ثبت نام کنکور تیر ماه 1402

سازمان سنجش آموزش کشور sanjesh.org  یکی از سازمان های دولتی و وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد که به صورت سالیانه آزمون های مختلفی چون آزمون های کنکور سراسری کشور را برگزار می کند.

اکنون اگر شما نیز قصد انجام امورات چون  ثبت نام، دریافت کارت ورود به جلسه، دفترچه راهنما، اعلام نتایج و. دارید می بایست به سایت سنجش www.sanjesh.org مراجعه کنید. پس لازم است که نحوه ورود به سازمان سنجش آموزش کشور sanjesh.org را بلد باشید دقت کنید مراحل ورود به سایت سنجش بسیار آسان می باشد در ادامه مراحل را برای شما کاربر گرامی توضیح خواهیم داد.

در قدم اول می بایست آدرس اینترنتی سایت سازمان سنجش آموزش کشور | به نشانی www.sanjesh.org در مرروگر خود با سیستم یا گوشی همراه سرچ کنید.

ورود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور sanjesh.org
  • اکنون بر روی لینک سایت سنجش کلیک کنید تا مستقیم وارد سایت سنجش شوید. در ادامه می پردازیم به قسمت های مختلف سازمان سنجش و امکانات آن را  برای شما توضیح خواهیم داد با ما همراه باشید.
نحوه ثبت نام کنکور تیر ماه 1402

نحوه ثبت نام کنکور تیر ماه 1402

راهنمای تصویری ثبت نام کنکور سراسری :

در قدم اول به سایت سازمان سنجش sanjesh.org مراجعه کنید. مطابق تصویر زیر در صفحه اصلی سایت سنجش، روی گزینه «سراسری » کلیک نمایید.

نام کنکور 4

در صورت خرید کارت اعتباری بر روی لینک فعال ” سیستم ثبت نام و شركت در آزمون سراسری سال 1402( نوبت دوم ) ” کلیک نمایید. در غیر این صورت ابتدا کارت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ را طبق مراحل 4 تا 9 خریداری کنید

نام کنکور 5
در کل ثبت نام کنکور سراسری تیرماه 1402 بسیار کار اسانی می باشد در ادامه مراحل ثبت نام بصورت متنی نیز برای شما قرار گرفته شده است.
مراحل ثبت نام کنکور تیر ماه 1402
  • در قدم اول به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کنید.
  • دانلود و مطالعه دفترچه ثبت نام کنکور تیر ماه 1402
  • آماده سازی مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت نام نوبت دوم کنکور
  • خرید کارت اعتباری ثبت نام کنکور تیر ماه 1402
  • تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام و نهایی کردن ثبت نام
زمان ثبت نام کنکور تیر ماه سال ۱۴۰۲

زمان ثبت نام کنکور تیر ماه سال ۱۴۰۲

در کنکور ۱۴۰۲ نیز مانند تمام سال‌ های گذشته ثبت‌نام داوطلبان از طریق سایت سنجش انجام می‌شود. برای جلوگیری از بروز مشکل در فرایند ثبت‌نام توصیه می‌کنم دفترچه راهنما را به دقت مطالعه کنید. 

سایت ثبت نام کنکور تیر ماه 1402 نیز sanjesh.org  می باشد و متقاضیان می بایست با مراجعه در زمان اعلام شده به سایت سنجش مراجعه کرده و مراحل ثبت نام در کنکور تیرماه 1402 را انجام دهند.

توجه : تاریخ ثبت نام کنکور تیر ماه 1402 از 15 فروردین ماه آغاز می شود و به مهلت یک هفته تا 21 امکان پذیر است.

همچنین این را نیز اضافه کنیم که ثبت‌نام دوره‌های روزانه و شبانه دانشگاه‌های دولتی، دانشگاه‌ها پیام نور، غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد به‌صورت همزمان و از طریق سایت سنجش انجام می‌شود. اما داوطلبان علاقه‌مند به ادامه تحصیل در دانشگاه‌های پیام نور، غیرانتفاعی و آزاد موظف به پرداخت هزینه بیشتر هستند.

ورود به سایت ثبت نام کنکور تیر ماه 1402 کلیک کنید.

سایت ثبت نام کنکور تیر ماه 1402

شرایط ثبت نام کنکور تیر ماه ۱۴۰۲

برای شرکت در آزمون سراسری کنکور تیر ماه 1402 برخورداری از برخی شرایط عمومی و اختصاصی الزامی است. شرایط عمومی شرکت در کنکور تیر ماه ۱۴۰۲ عبارت است از:

شرایط عمومی ثبت نام کنکور تیر ماه ۱۴۰۲

  • اعتقاد به دین اسلام یا سایر ادیان رسمی کشور
  • عدم عناد و دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران
  • عدم عضویت در سازمان‌های فراماسونری، منافقین و… (در صورت اینکه متقاضی قبلا در چنین سازمان‌هایی عضویت داشته باشد ارائه مدارک لازم مبنی بر برائت و جدایی از این سازمان‌ها الزامی است)
  • عدم فساد اخلاقی
  • عدم اعتیاد به مواد

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور تیر ماه ۱۴۰۲

علاوه بر موارد فوق، تنها افرادی می‌توانند در کنکور شرکت کنند که از شرایط اختصاصی نیز برخوردار باشند:

  • ارائه مدرک تحصیلی معتبر( دیپلم نظام قدیم، مدرک پیش دانشگاهی، مدرک کاردانی و دیپلم نظام جدید)
  • فارغ‌التحصیل حوزه‌های قم و مشهد
  • فارغ‌التحصیلان رشته‌های پیراپزشکی که طرح خود را به پایان رسانده‌اند
  • دانشجویان دوره روزانه دانشگاه‌های دولتی برای شرکت مجدد در آزمون سراسری باید از دانشگاه انصراف دهند. اما دانشجویان دوره شبانه یا دانشگاه‌های آزاد، غیرانتفاعی و پیام نور برای شرکت مجدد در کنکور نیازی به انصراف از دانشگاه ندارند.

ثبت نام در کنکور تیر ماه سال ۱۴۰۲ برای تمام داوطلبان علاقه‌مند به ادامه تحصیل در دانشگاه الزامی است. فراموش نکنید تنها افرادی می‌توانند در کنکور ثبت‌نام کنند که از شرایط عمومی و اختصاصی درج شده در دفترچه راهنما برخوردار باشند. از آنجا که آزمون ۱۴۰۲ در دو نوبت برگزار می‌شود برای شرکت در هر نوبت باید فرایند ثبت نام را در زمان تعیین شده توسط سازمان سنجش انجام دهید.

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور 1402

همان گونه که میدانید مدارک لازم برای ثبت نام در کنکور تیرماه  1402 به 2 دسته مدارک هویتی (اطلاعات شخصی ) و تحصیلی می توان تقسیم کرد :

  1. مدارک فردی : شامل اطلاعات شناسنامه ای و شخصی داوطلب
  2. مدارک تحصیلی  : شامل اطلاعات دانش آموزی داوطلب

ابتدا از مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام کنکور ۱۴۰۲ شروع کنیم که شامل 4 مورد مهم می باشد که در لیست زیر مشاهده میکنید.

  1. کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی برای داوطلبان نظام قدیم
  2. کد سوابق تحصیلی دیپلم برای داوطلبان نظام جدید
  3. معدل کل دیپلم
  4. معدل کتبی دیپلم

مدارک فردی نیز شامل موارد زیر می باشد : 

  1. نام خانوادگی، نام و نام پدر
  2. شماره شناسنامه / سری شناسنامه / سریال شناسنامه / شماره ملی / تاریخ تولد
  3. کد بخش محل تولد / کد منطقه یا ناحیه آموزش و پرورش محل اخذ مدرک دیپلم
  4. کد دانش آموزی مقطع دیپلم / کد عنوان دیپلم (عدد دو رقمی ) / کد عنوان مدرک پیش
  5. دانشگاهی (داوطلبان نظام قدیم)
  6. سال، ماه و روز اخذ مدرک دیپلم
  7. کد بخش محل اخذ مدرک دوم دبیرستان برای داوطلبان نظام قدیم
  8. معدل کل دیپلم / معدل کتبی نهایی
  9. کد پیگیری ۱۲ رقمی سهمیه ایثارگران
  10. کد ۱۳ رقمی برای داوطلبان غیر ایرانی
  11. شماره تلفن همراه / تلفن ثابت / آدرس دقیق محل سکونت / کدپستی
سؤالات سایت ثبت نام کنکور تیر ماه

علاقه مندان به شرکت در کنکور تیر ماه 1402 لازم است که در تاریخ پانزدهم فروردین به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نموده و در قسمت آزمون سراسری، ثبت نام نمایند.

تاریخ ثبت نام کنکور تیر ماه 1402 از 15 فروردین ماه آغاز می شود و به مهلت یک هفته تا 21 امکان پذیر است.

تاریخ ثبت نام کنکور تیر ماه 1402 از 15 فروردین ماه آغاز می شود و به مهلت یک هفته تا 21 امکان پذیر است.

آن دسته از داوطلبان نظام قدیم که مدرک دیپلم خود را از سال ۱۳۸۴ به بعد و در یکی از رشته های علوم ریاضی و فنی ، علوم تجربی ، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی دریافت کرده اند.


داوطلبان که نظام قدیم که مدرک دپیش دانشگاهی خود را از سال ۱۳۹۱ به بعد و در یکی از رشته های علوم ریاضی و فنی ، علوم تجربی ، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی دریافت کرده اند.


آن دسته از داوطلبان نظام جدید (۶-۳-۳) که مدرک دیپلم خود را از سال ۱۳۹۸ به بعد و در یکی از رشته های علوم ریاضی و فنی ، علوم تجربی ، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی دریافت کرده اند

لینک کوتاه مقاله :

متن سربرگ خود را وارد کنید

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

6/6 - (3 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سایت ثبت نام کنکور سراسری تیر ماه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا