کارنامه سلامت دانشجویان ۱۴۰۳

جهت مشاوره تلفنی در زمینه کارنامه سلامت دانشجویان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

کارنامه سلامت دانشجویان / سلامت جسم و روان یکی از فاکتورهای مهم در موفقیت تحصیلی دانشجویان می باشد. طرح پایش سلامت دانشجویان هر ساله برای دانشجویان ورودی جدید و با هدف بررسی سلامت دانشجو، غربالگری، بیماریابی و کنترل سلامت قبل از بیماری و حمایت از دانشجویان در معرض خطر انجام می پذیرد. دانشجویان ورودی در تمام رشته‌ها و مقاطع تحصیلی می بایست در بازه زمانی در نظر گرفته شده برای انجام ثبت نام و تکمیل فرم سلامت جسم و روان اقدام نمایند. پس از انجام مراحل ثبت نام، دانشجویان می توانند برای انجام معاینات و تشکیل کارنامه سلامت به پایگاه های سلامت مراجعه نمایند.

دانشجویان ورودی جدید دانشگاه های تحت پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در تمامی رشته ها و مقاطع می بایست ابتدا به سایت دریافت کارنامه سلامت دانشجویان مراجعه و پرسشنامه های مربوط را تکمیل نمایند پس از این می توانند کارنامه سلامت جسم و کارنامه سلامت روان خود را دریافت و به صورت حضوری به مراکز مربوطه تحویل نمایند.

کارنامه سلامت دانشجویان

سلامت جسم و روان يکي از اصلی ترین شروط دستیابی به موفقيت برای دانشجويان در طول دوران تحصيل می باشد از این رو طرح پايش سلامت جسم و روان دانشجويان ورودي جديد چندی است بنا بر ابلاغ وزارت علوم اجرا می شوذ، این طرح با هدف توانمندسازي و پيشگيري از مشکلات احتمالي، وضعيت جسمي و روان شناختي دانشجويان در دانشگاه های کشور در حال انجام بوده و شرکت در آن برای دانشجویان الزامی می باشد. این طرح طبق زمان بندی اجرا می گردد و دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی اعم از دکتري، کارشناسي ارشد، کارشناسي و کارداني می بایست در تاریخ مشخص شده با ورود به سایت برای تکمیل فرم های سلامت جسم و روان و تکمیل کارنامه سلامت دانشجویان اقدام نمایند. در این سنجش، با طراحی و در نظر گرفتن سوالاتی، سلامت جسم و روان دانشجویان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

طرح پایش سلامت دانشجویان به صورت الکترونیکی انجام می پذیرد و دانشجویان می بیست با ورود به سامانه مربوطه برای ثبت نام در سایت و تکمیل کارنامه سلامت دانشجویان اقدام نمایند. همان طور که اشاره شد برای شرکت در این طرح و تکمیل پرسشنامه می بایست به سایت سجاد با نشانی اینترنتی portal.saorg.ir مراجعه نمایید.

مقاله پیشنهادی » سایت سجاد وزارت علوم

سایت کارنامه سلامت دانشجویان

طرح پایش سلامت دانشجویان برای اولین بار از سال 1386 از سوی امور دانشجویان وزارت علوم به اجرا در آمد، شرکت در  این طرح برای تمامی دانشجویان ورودی جدید در رشته های مختلف الزامی است و دانشجویان می بایست در بازه زمانی اعلام شده از سوی دانشگاه برای مراجعه به سایت و تکمیل پرسشنامه های مربوطه و دریافت کارنامه سلامت دانشجویان اقدام نمایند.

دانشجو با ورود به سامانه، ابتدا اطلاعات خواسته شده  را کامل و  پرسشنامه هاي مربوطه را تکمیل می نمایند،پس از دریافت کد پیگیری می بایست به دانشگاه مراجعه نموده تا معاينات لازم توسط پزشک، پرستار و کارشناسان مربوطه برای آنان انجام شود.

علاوه بر انجام معاینات جسمی مانند  معاینه دهان و دندان، بینایی سنجی، سنجش فشارخون، اندازه گیری قد و وزن و محاسبه توده بدنی و … مصاحبه روانشناختي و بررسي هاي لازم در حيطه روان با رعايت اصول و حفظ اسرار و اطلاعات دانشجويان توسط روانشناسان مرکز انجام خواهد گرفت.

باید دقت داشته باشید که با نظر به این موضوع که شرکت کليه دانشجويان ورودي جديد در طرح پایش سلامت جسم و روان دانشجویان الزامی بوده و به صورت رایگان اجرا می گردد، دانشجویان می بایست در بازه زماني اعلام شده براي انجام طرح پايش سلامت اقدام نموده و بهتر است پس از ثبت نام و در نخستين روزهای اجراي طرح به مرکز بهداشت و مشاوره دانشگاه مراجعه نمايند.

همان طور که اشاره شد سایت کارنامه سلامت دانشجویان در واقع سایت سجاد با نشانی اینترنتی portal.saorg.ir می باشد.

برای ورود به سامانه کارنامه سلامت دانشجویان یا همان سامانه سجاد می بایست آدرس اینترنتی این سامانه یعنی portal.saorg.ir را در صفحه مرورگر خود وارد و جستجو نمایید، پس از جستجوی آدرس اینترنتی مذکور به طور مستقیم به سامانه سجاد  وارد خواهید شد و می توانید با طی مراحل برای تکمیل فرم های مد نظر اقدام کنید.

مقاله پیشنهادی « سامانه دریافت ارز دانشجویی

کارنامه سلامت دانشجویان ۱۴۰۲

توجه داشته باشید که برای ورود به پورتال کاربری در سامانه سجاد می بایست ابتدا در این سامانه ثبت نام نموده باشید. پس از این و با تکمیل اطلاعات کاربری می توانید به حساب کاربری خود در این سامانه وارد و برای تکمیل پرسشنامه اقدام نمایید.

نحوه دریافت کارنامه سلامت جسم دانشجویان ورودی جدید

همان طور که گفته شد هدف از اجرای طرح پایش سلامت دانشجویان، پیشگیری و غربالگری است. این طرح در راستای  سنجش و ارتقای سطح سلامت دانشجویان ورودی جدید انجام می‌ پذیرید تا این شرایط را فراهم آورد تا دانشجویی که در حال تحصیل است از سلامت برخوردار باشد و اگر در معرض بیماری است، این بیماری تشخیص و برای درمان اقدام شود.

برای دریافت کارنامه سلامت دانشجویان ورودی جدید (کارنامه سلامت جسم)، ابتدا به پورتال کاربری خود در سایت سجاد وارد شوید. همان طور که اشاره شد برای استفاده از خدمات سایت سجاد باید ابتدا در این سامانه ثبت نام نموده باشید در صورتی که در این سامانه ثبت نام نکرده اید ابتدا با استفاده از گزینه ثبت نام ، مراحل مربوط به آن را طی کنید.

ثبت نام در سایت دریافت کارنامه سلامت دانشجویان

پس از انجام ثبت نام و با داشتن اطلاعات کاربری می توانید به پورتال اختصاصی خود وارد شوید. به این منظور بر روی گزینه ورود در صفحه اصلی کلیک نمایید و پس از تکمیل اطلاعات کاربری به حساب کاربری خود در این سامانه وارد شوید.

از منوی موجود در بالای صفحه گزینه خدمات و زیر گزینه کارنامه سلامت دانشجویان، کارنامه سلامت جسم دانشجویان را کلیک کنید.

نحوه دریافت کارنامه سلامت جسم دانشجویان ورودی جدید

در گام بعد و با ورود به صفحه جدید  قوانین مربوط به کارنامه سلامت جسم برای شما نشان داده خواهد شد، پس از مطالعه قوانین بر روی گزینه با قوانین گفته شده موافق هستم کلیک نمایید.

در ادامه مراحل می بایست فرم مشخصات عمومی ( اطلاعات شخصی و اطلاعات تماس با دانشجویان) را تکمیل کنید.

پس از تکمیل این گزینه، قسمت های دیگر مانند تکمیل بخش عادات سلامت فردی،  تکمیل بخش عادات غذایی، تکمیل بخش سوابق پزشکی و تکمیل بخش سوابق پزشکی خانواده را فعال نموده و پرسشنامه های مربوط به هر قسمت را نیز کامل کنید.

پس از تکمیل کلیه اطلاعات، در انتهای مراحل کادر مربوط به سوال امنیتی را نیز کامل کرده و بر روی ثبت و ارسال و دریافت کد پیگیری کلیک نمایید.

پس از این پیامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن ثبت نام را مشاهده کرده و می توانید کد پیگیری خود را نیز مشاهده کنید. با فشردن گزینه “اینجا” می توانید کارنامه سلامت جسم را مشاهده و از آن پرینت تهیه نمایید.

مقاله پیشنهادی « راهنمای ثبت نام در سامانه سجاد

نحوه دریافت کارنامه سلامت روان دانشجویان ورودی جدید

نحوه دریافت کارنامه سلامت روان دانشجویان نیز شبیه مراحل دریافت کارنامه سلامت جسم می باشد. برای دریافت کارنامه سلامت دانشجویان، ابتدا به حساب کاربری خود در سامانه وارد شوید. از منوی موجود در بالای صفحه گزینه خدمات و زیر گزینه کارنامه سلامت دانشجویان، کارنامه سلامت روان دانشجویان را انتخاب کنید.

نحوه دریافت کارنامه سلامت روان دانشجویان ورودی جدید

در گام بعد و با ورود به صفحه جدید  قوانین مربوط به کارنامه سلامت روان برای شما نشان داده خواهد شد، پس از مطالعه قوانین بر روی گزینه با قوانین گفته شده موافق هستم کلیک نمایید.

در گام بعد می بایست فرم مشخصات عمومی را به درستی تکمیل نمایید. توجه داشته باشید که تکمیل اطلاعات ستاره دار الزامی می باشد.

در ادامه مراحل قسمت های اول و دوم  پرسشنامه پایش سلامت روان را نیز کامل کنید.

پس از این که کلیه موارد را تکمیل نمودید از انتهای صفحه، بر روی  گزینه “ثبت و ارسال و دریافت کد پیگیری کلیک کنید.

در صورتی که کلیه مراحل را به درستی انجام داده باشید پیامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن ثبت نام دریافت می کنید و همچنین می توانید کد پیگیری خود را نیز مشاهده کنید. برای دریافت کارنامه سلامت گزینه “اینجا” را بفشارید.

پس از دریافت کارنامه سلامت دانشجویان و برای انجام مراحل بعد می بایست به مرکز بهداشت دانشگاه مراجعه کنید.

برای دریافت کارنامه سلامت دانشجویان کلیک کنید.

در این مقاله در رابطه با کارنامه سلامت دانشجویان، نحوه ورود به سامانه portal.saorg.ir ،نحوه دریافت کارنامه سلامت روان و جسم دانشجویان ورودی جدید و تکمیل پرسشنامه ها و … توضیح داده شد. در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتری دارید می توانید سوالات و ابهامات خود را از طریق قسمت کامنت با ما در میان بگذارید ، کارشناسان این مجموعه پس از دریافت سوالات به شما پاسخ خواهند داد.

همچنین می توانید نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را نیز از همین طریق با ما به اشتراک بگذارید، بدون شک دریافت نظرات سازنده شما در ادامه مسیر برای ما یاری رسان خواهد بود.

سؤالات متداول کارنامه سلامت دانشجویان ۱۴۰۲

سایت کارنامه سلامت دانشجویان در واقع سایت سجاد با نشانی اینترنتی portal.saorg.ir می باشد با مراجعه به این سایت می توانید پرسشنامه های خود را تکمیل نمایید.

بله ، دانشجویان ورودی جدید می بایست در بازه زمانی مقرر شده و با مراجعه به سایت برای دریافت کارنامه سلامت جسم و روان اقدام نمایند.

در این رابطه در متن مقاله بالا به طور کامل توضیح داده شده است، برای اطلاعات بیشتر به متن بالا مراجعه نمایید.

امتیاز دهی به مقاله

جهت مشاوره تلفنی در زمینه کارنامه سلامت دانشجویان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا