سامانه درسا دانشگاه امام رضا darsa.imamreza.ac.ir – ورود به سایت درسا

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه درسا دانشگاه امام رضا

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سامانه درسا دانشگاه امام رضا

دانشگاه امام رضا برای ارائه خدمات آموزشی مختلف به دانشجویان این دانشگاه اقدام به راه اندازی سامانه ای با نام دانشگاه امام رضا darsa.imamreza.ac.ir نموده است.

دانشگاه امام رضا یک دانشگاه غیر دولتی بوده که در استان خراسان رضوی واقع می باشد. این دانشگاه از سال 1378 به طور رسمی فعالیت خود را آغاز نموده و یکی از دانشگاه های پیشرو در سطح علمی کشور می باشد.

این دانشگاه هم اکنون در رشته های مختلفی اقدام به پذیرش دانشجو می نماید.

با توجه به ایجاد بسترهای الکترونیکی مناسب و تمایل به انجام کارها به صورت غیر حضوری بسیاری از ارگان ها اقدام به راه اندازی سامانه هایی برای ارائه خدمات بهتر و تسریع در روند امور نموده اند.

دانشگاه ها نیز یکی از ارگان هایی هستند که در زمینه ارائه خدمات آموزشی و تحصیلی به دانشجویان و علاقمندان فعال بوده و اقدام به تاسیس سامانه های زیادی نموده اند. به خصوص بعد از همه گیری ویروس کرونا روند استفاده از سامانه های آموزشی به صورت چشم گیری افزایش پیدا کرد

یکی از دانشگاه هایی که در جهت ارائه خدمات به دانشجویان در حال تحصیل در این دانشگاه اقدام به راه اندازی سامانه هایی نموده است دانشگاه امام رضا می باشد. یکی از سامانه های در نظر گرفته شده توسط این دانشگاه برای ارائه خدمات آموزشی و تحصیلی به دانشجویان سامانه درسا دانشگاه امام رضا می باشد. دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه امام رضا می توانند با مراجعه به سامانه درسا از امکانات و خدمات در نظر گرفته شده به خوبی استفاده نمایند.

در ادامه در مورد این سامانه، نحوه ورود به سامانه درسا، امکانات سایت و… توضیحات بیشتری خواهید خواند برای اطلاع از این موارد می توانید ادامه مطلب را مطالعه بفرمایید.

سامانه درسا دانشگاه امام رضا

با توجه به رشد روز افزون بسترهای الکترونیکی، دانشگاه های زیادی اقدام به راه اندازی سامانه هایی برای ارائه خدمات تحصیلی به دانشجویان نموده اند. دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) نیز به همین منظور سامانه ای با نام سامانه درسا دانشگاه امام رضا راه اندازی نموده است.

سامانه درسا دانشگاه امام رضا با آدرس اینترنتی darsa.imamreza.ac.ir در دسترس می باشد.

این سامانه به ارائه خدمات مختلفی به اساتید و دانشجویان این دانشگاه می پردازد و دانشجویان می توانند با مراجعه به این سامانه از محتواها و فایل های آموزشی قرار داده شده در این سامانه استفاده نمایند.

دانشجویان می توانند با مراجعه به این سایت از امکانات مختلف آن که در دسترس دانشجویان قرار داده شده از جمله امکان دانلود و استفاده از محتواها و فایل های بارگذاری شده توسط اساتید، امکان شرکت در کلاس های غیر حضوری و آنلاین، شرکت در آزمون های آنلاین، مشاهده تکالیف مربوط به دروس دانشگاهی، پرسش  پاسخ با اساتید دروس مختلف و… استفاده نمایند.

علاوه بر دانشجویان، اساتید این دانشگاه نیز با مراجعه به این سامانه ضمن تعامل بیشتر با دانشجویان به صورت غیر حضوری و برگزاری کلاس ها به صورت آنلاین، می توانند فایل و محتواهای آموزشی دروس متعدد را در اختیار دانشجویان قرار دهند.

مقاله پیشنهادی « سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی

ورود به سامانه درسا دانشگاه امام رضا darsa.imamreza.ac.ir 

دانشجویان دانشگاه امام رضا می توانند با مراجعه به سایت درسا از امکانات و خدمات مختلف از جمله دسترسی و دانلود فایل ها و محتواهای بارگذاری شده در این سامانه استفاده نمایند. قابل توجه است که تمامی کلاس های آنلاینی که با استفاده از این سامانه برگزار می شود ضبط می گردد و دانشجویان بعد از شرکت در کلاس درس نیز می توانند برای مرور بیشتر از این فایل ها استفاده کنند.

شرکت در کلاس های آنلاین برای دانشجویان الزامی است و تمامی قواعد و شرایط انضباطی مخصوص کلاس های حضوری برای کلاس های غیر حضوری نیز اعمال می گردد.

دانشجویان این دانشگاه باید از لیست دروس و کلاس های آنلاین ارائه شده در سامانه درسا مطلع شده و برای شرکت در کلاس ها اقدام کنند.

برای استفاده از امکانات سامانه باید ابتدا برای ورود به سایت دانشگاه امام رضا یا همان سایت درسا اقدام نمایید.

نحوه ورود به سایت درسا دانشگاه امام رضا به این صورت می باشد

 ابتدا در صفحه مرورگر خود آدرس اینترنتی سامانه درسا یعنیdarsa.imamreza.ac.ir   را وارد نموده و در ادامه سرچ نمایید.

بعد  از سرچ عبارت مذکور، به طور مستقیم به سامانه درسا دانشگاه امام رضا وارد خواهید شد.

ورود به سامانه درسا

بعد از ورود به این سامانه، برای ورود به حساب کاربری خود در سامانه درسا باید برروی گزینه ” ورود به سایت ” کلیک نمایید

نحوه ورود به سامانه درسابعد از این به صفحه جدید هدایت خواهید شد. در این صفحه باید اطلاعات کاربری خود از قبیل نام کاربری و رمز عبور را وارد نموده و در ادامه بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

ورود به حساب کاربری سامانه درسا

 

اساتید و دانشجویان می توانند برای ورود به سامانه درسا، اطلاعات کاربری خودرا از دانشگاه دریافت نموده و سپس برای ورود به سامانه اقدام نمایند.

معمولا نام کاربری دانشجویان برای ورود به سامانه درسا، شماره دانشجویی آنان و رمز عبور نیز کد ملی دانشجو می باشد.

در صورت تمایل به مراجعه به سایت درسا و استفاده از خدمات مختلف این سامانه میتوانید بر روی این لینک سامانه درسا دانشگاه امام رضا کلیک نمایید.

خدمات سامانه درسا

این سامانه به ارائه خدمات مختلفی به اساتید و دانشجویان دانشگاه امام رضا (ع ) می پردازد. از جمله این امکانات می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • کلاس های مجازی دانشگاه امام رضا: در صورت فراهم نبودن شرایط لازم برای برگزاری کلاس های دانشگاه به صورت حضوری، اساتید می توانند نسبت به برگزاری کلاس ها به  صورت غیر حضوری در این سامانه اقدام نماید. دانشجویان نیز می توانند در بازه های زمانی که در سامانه مشخص شده است برای حضور در کلاس ها اقدام کنند.

  • شرکت در آزمون های آنلاین: در صورتی که امکان برگزاری آزمون حضوری در طول ترم یا در پایان ترم تحصیلی وجود نداشت اساتید می توانند برای برگزاری آزمون آنلاین از طریق سامانه اقدام کنند. دانشجویان این دانشگاه نیز می توانند در زمان مقرر به سامانه مراجعه نموده و در آزمون های در حال برگزاری شرکت نمایند.

  • اطلاع از دروس ارائه شده در ترم های تحصیلی: یکی دیگر از خدمات سامانه درسا ارائه لیست دروس ارائه شده برای هر ترم تحصیلی است. دانشجویان می توانند برای اطلاع از دروس ارائه شده در هر ترم تحصیلی و مشاهده جزئیات مربوط به آن به سامانه درسا دانشگاه امام رضا مراجعه نمایند.

  • اطلاع از تکالیف و ارسال تکالیف با استفاده از سامانه درسا

 

سامانه درسا دانشگاه امام رضا سامانه ای است که برای ارائه خدمات به دانشجویان این دانشگاه ایجاد شده است. دانشجویان می توانند بعد از ورود به حساب کاربری خود در این سامانه از امکانات مختلف آن از جمله شرکت در کلاس ها و آزمون های آنلاین و.. استفاده نمایند.

اگر به هنگام ورود یا کار با این سامانه به مشگل برخوردید یا نیاز به راهنمایی بیشتری داشتید می توانید با شماره های درج شده در صفحه تماس گرفته و مشکل خود را با کارشناسان این مجموعه در میان بگذارید.

6/6 - (14 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه درسا دانشگاه امام رضا

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا