سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

انتخاب رشته دانشگاه آزاد

داوطلبان تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی، بعد از دریافت کارنامه اولیه خود در صورتی که مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد شده باشند می توانند در بازه زمانی مقرر اقدام به انتخاب رشته نمایند.

فرآیند انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق سامانه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد با نشانی اینترنتی azmoon.org  انجام می گیرد.

در مقاله پیش رو در صدد هستیم در باره ی انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402، سایت انتخاب رشته، مراحل انجام این روند، بازه زمانی مربوطه و …. توضیح دهیم. برای کسب اطلاع در این مورد می توانید تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

انتخاب رشته دانشگاه آزاد

در سال های گذشته دانشگاه دولتی و دانشگاه آزاد در راستای جذب دانشجو برای ادامه تحصیل در واحدهای دانشگاهی خود به صورت کاملا مجزا  اقدام به برگزاری آزمون و جذب دانشجو می نمودند.

پس از این روند جذب دانشجو این دو دانشگاه با یکدیگر ادغام شده و در واقع کلیه مراحل مربوط به ثبت نام تا اعلام نتایج کنکور برای هر دو گروه داوطبان تحصیل در دانشگاه ازاد و دولتی، به صورت مشترک انجام می پذیرد. همان طور که مشاهده کردید روند جذب دانشجو برای هر دو این دانشگاه تا مرحله اعلام نتایج اولیه مشترک می باشد پس از این مسیر این دو دانشگاه از هم جدا شده و داوطلبان تحصیل در دانشگاه ازاد می بایست برای انجام انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق سامانه مخصوص این دانشگاه اقدام نمایند.

انتخاب رشته دانشگاه آزاد

این دانشجویان می بایست در بازه زمانی مقرر شده برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد با مراجعه به سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد ، انتخاب به انجام این مرحله نمایند.

سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402

همان طور که اشاره شد داوطلبان ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد می بایست پس از اعلام نتایج اولیه آزمون با مراجعه به سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد و بعد از ورود به حساب کاربری خود بر اساس اولویت ها و علایق خود اقدام به انتخاب رشته نمایند.

همان طور که پیش از این توضیح دادیم ، روند انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت مجزا از دانشگاه دولتی انجام می پذیرد و علاقمندان برای انجام انتخاب رشته خود می بایست به این سامانه مراجعه کنند.

سایت انتخاب رشته آزاد در واقع همان سامانه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه ازاد با نشانی اینترنتیazmoon.org  می باشد.

برای ورود به این سامانه می بایست آدرس اینترنتی سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد یعنی azmoon.org  را در صفحه مرورگر خود وارد و جستجو نمایید، پس از جستجوی آدرس اینترنتی مذکور به طور مستقیم به سایت مورد نظر وارد خواهید شد و می توانید برای انجام انتخاب رشته خود اقدام نمایید.

نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور، در صورتی که مجاز به انتخاب رشته شده باشید می توانید با مراجعه به سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد یا همان سامانه azmoon.org مراحل انتخاب رشته خود را انجام دهید.

برای انجام انتخاب رشته در بازه زمانی اعلام شده ، ابتدا به روش گفته شده برای ورود به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه  آزاد اقدام نمایید.

پس از ورود به سامانه، گزینه سامانه انتخاب رشته آزمون سراسری 1402 را انتخاب کنید.

نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

 

پس از این، به پنجره جدید وارد می شوید و می بایست کد ملی و کد دسترسی خود را وارد کنید.

باید توجه داشته باشید که کد دسترسی دانشگاه آزاد را می توانید از پایین کارنامه اولیه و در قسمت مربوط به نتایج دانشگاه آزاد مشاهده کنید.

اطلاعات کد دسترسی و کد ملی خود را وارد نمایید و گزینه ورود را کلیک کنید.

سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد

 

پس از این به مرحله پرداخت هزینه وارد می شوید و می بایست اقدام به پرداخت هزینه مد نظر نمایید.

در این پنجره می توانید مبلغ قابل پرداخت را مشاهده کرده و با استفاده از کارت بانکی معتبر هزینه مربوطه را پرداخت کنید.

مبلغ انتخاب رشته دانشگاه آزاد

 

با ورود به صفحه جدید اطلاعات خواسته شده کارت بانکی عضو شبکه شتاب از جمله شماره کارت، کد cvv2، تاریخ انقضا کارت و … را به درستی تکمیل کنید.

پرداخت هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

 پس از تکمیل کلیه فیلدها، گزینه سبز رنگ پرداخت را بفشارید. با انجام درست این مراحل هزینه مر بوط به انتخاب رشته دانشگاه آزاد از حساب شما کسر خواهد شد و پس از پرداخت هزینه می توانید اقدام به انتخاب رشته در فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد نمایید.

کد رشته محل های مورد نظر خود را بر اساس الویت ها در فرم اینترنتی انتخاب رشته وارد کنید.

پس از ورود تمامی آیتم های مد نظر و پس از اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده، گزینه تایید نهایی را کلیک کنید.

پس از این به شما کد پیگیری ارائه خواهد شد ، کد پیگیری انتخاب رشته را می بایست برای استفاده در مراحل بعد و مشاهده نتایج انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد یادداشت و نگهداری نمایید.

با انجام این مراحل شما موفق شدید اقدام به انتخاب رشته دانشگاه آزاد نمایید و پس از این باید منتظر اعلام نتایج نهایی دانشگاه آزاد باشید .

دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

معمولا چند روز پس از بازه زمانی انتشار نتایج اولیه کنکور، دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 منتشر می گردد. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته توانند با مراجعه به سامانه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد با نشانی اینترنتی azmoon.org اقدام به دانلود این دفترچه نمایند.

دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد دربردارنده ی اطلاعات مهمی از جمله شرایط و ضوابط انتخاب رشته، لیست رشته های ارائه شده و ظرفیت هر رشته محل، جنسیت های مورد پذیرش، نوع پذیرش و سهمیه های موثر و … می باشد و مطالعه دقیق آن برای داوطلبان الزامی می باشد. داوطلبان می توانند این دفترچه را در بازه زمانی مقرر شده از طریق سایت انتخاب رشته یا همان سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد دانلود نموده و مطالعه نمایند.

داوطلبان می باید تمامی شرایط و ضوابط مربوط به هر کد رشته و دانشگاه مورد نظر خود را بررسی و مطالعه نمایند و سپس با توجه به علایق و اولویت های خود اقدام به انتخاب رشته دانشگاه آزاد نمایند.

زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402

یکی از مهمترین سوالات افراد مجاز به انتخاب رشته در خصوص زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد می باشد.

داوطلبان پس از اعلام نتایج اولیه کنکور و در صورت مجاز بودن به انتخاب رشته و دریافت کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد می توانند در بازه زمانی مربوط به انتخاب رشته، اقدام به انتخاب رشته های مورد علاقه و مد نظر خود نمایند.

پس از اعلام نتایج معمولا بازه زمانی چند روزه ای برای انتخاب رشته در نظر گرفته می شود و علاقمندان موظف هستند در همین بازه زمانی اقدام به انتخاب رشته کنند.

داوطلبان انتخاب رشته آزاد 1402 می توانند برای اطلاع از زمان دقیق انتخاب رشته آزاد به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه کنند، احتمال می رود  انتخاب رشته های دانشگاه آزاد برای هر دو نوبت کنکور سراسری 1402، در نیمه دوم مرداد ماه 1402 انجام  گیرد.

برای ورود مستقیم به azmoon.org کلیک کنید.

 

همان گونه که در مقاله بالا نیز به طور مبسوط اشاره شد داوطلبان تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی، پس از دریافت کارنامه اولیه خود در صورتی که مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد شده و کد دسترسی انتخاب رشته را دریافت کردند می بایست در بازه زمانی مقرر اقدام به انتخاب رشته از طریق سامانه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد با نشانی اینترنتی azmoon.org  نمایند.

در این مقاله در رابطه با انتخاب رشته دانشگاه آزاد، سایت انتخاب رشته، بازه زمانی مربوط به این امر و … توضیحات کامل و لازم ارائه گردید. در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتری دارید می توانید سوالات و ابهامات خود را از طریق قسمت کامنت با ما در میان بگذارید ، کارشناسان این مجموعه پس از دریافت سوالات به شما پاسخ خواهند داد.

همچنین می توانید نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را نیز از همین طریق با ما به اشتراک بگذارید، بدون شک دریافت نظرات سازنده شما در ادامه مسیر برای ما یاری رسان خواهد بود.

سؤالات متداول انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402

سایت انتخاب رشته آزاد در واقع همان سامانه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد با نشانی اینترنتی azmoon.org  می باشد.

پیش بینی می شود انتخاب رشته های دانشگاه آزاد برای هر دو نوبت کنکور سراسری 1402، در نیمه دوم مرداد ماه 1402 انجام  گیرد.


در این رابطه در متن مقاله بالا به طور کامل توضیح داده است. برای اطلاع کامل از این موضوع به متن بالا مراجعه نمایید.

لینک کوتاه مقاله :

متن سربرگ خود را وارد کنید

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

6/6 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا