سایت سامانه طرح شهاب مدارس ۱۴۰۳

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سایت سامانه طرح شهاب مدارس ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

طرح شهاب

سایت طرح شهاب سامانه ای است که برای انجام طرح شهاب در نظر گرفته شده است.

طرح شهاب یکی از طرح هایی است که اخیرا توسط آموزش و پرورش مطرح شده است. این طرح برای سنجش سطح علمی و استعدادهای و توانایی های دانش آموزان پایه ششم در طول دوران تحصیلی آنان و به جای آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان در نظر گرفته شده است.

معلمان که پیش از این در کارگاه ها و جلسات آموزشی در مورد طرح شهاب توجیه شده اند سطح علمی و توانایی های دانش آموزان علاقمند به شرکت در این طرح را سنجیده و نسبت به ثبت نمرات آنان در سایت شهاب همگام اقدام می نمایند. در صورتی که دانش آموزان در طی پایه های مختلف تحصیلی ( چهارم، پنجم، ششم) موفق به اخذ نمرات خوب و قابل قبولی باشند می توانند به مدارس نمونه دولتی و تیز هوشان راه پیدا نمایند.

 زمان ثبت اطلاعات طرح شهاب در سامانه همگام : ثبت اطلاعات دانش آموزان جهت اجرای طرح شهاب از ۱۰ اردیبهشت ماه فعال و تا تیرماه ادامه دارد.

در ادامه می توانید در مورد طرح شهاب، سایت طرح شهاب، نحوه ورود و ثبت نمرات طرح شهاب توسط معلم و … مطالب بیشتری را بخوانید.

سایت طرح شهاب

نام طرح شهاب برگرفته از عبارت شناسایی و هدایت استعدادهای برتر می باشد. همان طور که پیش از این هم اشاره شد در طرح شهاب که جایگزینی برای آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی و تیز هوشان می باشد، دانش آموزان به طور مستمر و در طول زمان مورد سنجش و ارزشیابی قرار می گیرند. در این طرح علاوه بر سنجش سطح علمی دانش آموزان ، مهارت و استعدادهای آنان در طول دوران تحصیلی مختلف مورد پایش و ارزشیابی قرار می گیرد. این نوع سنجش به دلیل اینکه در طول بازه زمانی نسبتا طولانی اتفاق می افتد علاوه بر نشان دادن تصویری درست از سطح علمی و درسی دانش آموزان، از ایجاد تنش و اضطراب در محیط درسی نیز پیش گیری نموده و نتایج بهتری ارائه می نماید.


بعد از سنجش و پایش سطح علمی و مهارت های دانش آموزان، میزان امتیازات کسب شده توسط دانش آموزان مقایسه شده و در نهایت افراد با سطح بالاتری از امتیازات در این مدارس پذیرش می شوند.
ثبت امتیازات در طول دوران تحصیل توسط معلمان صورت می پذیرد. لازم است دقت داشته باشید که سایت در نظر گرفته شده برای اجرای طرح شهاب همان سامانه همگام دانش آموزان است و معلمان باید برای انجام فرآیندهای مربوط به طرح شهاب به سامانه همگام با آدرس اینترنتی hamgam.medu.ir مراجعه نمایند.

ورود به سایت طرح شهاب مدارس

هدف از ارائه و اجرای طرح شهاب، شناسایی استعدادهای دانش آموزان است به نحوی که همه ی دانش آموزان در شرایط برابر و بدون وجود هر گونه تبعیض و تفاوتی مورد رشد و پرورش قرار گرفته و در نهایت ارزیابی شوند.
همان طور که پیش از این هم اشاره شد ارزشیابی و ثبت نمرات دانش آموزان در سامانه شهاب، توسط معلمان صورت می پذیرد و دانش آموزان دخالتی در این امر ندارند و معلمان باید برای ورود به سامانه و ثبت نمرات دانش آموزان اقدام نمایند.
همان طور که پیش از این هم اشاره شد سایت طرح شهاب در واقع همان سایت همگام می باشد و معلمان پس از اخذ و دریافت دسترسی های لازم می توانند به این سامانه مراجعه نموده و برای امور مربوط به طرح شهاب مانند ثبت نمرات در این سامانه اقدام نمایند.
در ادامه نحوه ورود به سایت طرح شهاب توضیح داده شده است.
ابتدا در صفحه گوشی تلفن همراه و یا کامپیوتر خود آدرس اینترنتی سامانه همگام یعنی hamgam.medu.ir را وارد نموده و سرچ نمایید.
بعد از سرچ آدرس اینترنتی گفته شده خواهید توانست به طور مستقیم به سایت همگام یا همان سایت طرح شهاب وارد شوید.

سایت طرح شهاب

  • بعد از ورود به صفحه اصلی سایت همگام، بر روی گزینه ورود از منوی بالای صفحه کلیک نمایید.

ورود به سایت طرح شهاب

  • بعد از انجام این مرحله به صفحه مربوط به ورود اطلاعات کاربری وارد خواهید شد.
    در صفحه ورود، اطلاعات کاربری خود از جمله نام کاربری و رمز عبور را وارد نموده و بر روی گزینه ورود کلیک نمایید.

نحوه ورود به سایت طرح شهاب


معلمان توجه داشته باشند که اطلاعات کاربری خود برای ورود به سامانه همگام و طرح شهاب را باید از مدیر مدرسه دریافت نمایند. بعد از دریافت این اطلاعات از مدیر مدرسه می توانید به حساب کاربری خود در سایت طرح شهاب وارد شوید.
بعد از ورود به سایت طرح شهاب می توانید نسبت به ثبت نمرات دانش آموزان در این طرح اقدام نمایید.

برای ورود به سایت طرح شهاب (سایت همگام ) کلیک کنید.

نحوه ثبت نمرات در سایت طرح شهاب

همان طور که پیش از این هم اشاره شد معلمان می توانند با ورود نام کاربری و رمز عبور خود در سامانه همگام یا همان سایت طرح شهاب نسبت به ارزشیابی و تکمیل فرم های طرح شهاب اقدام نمایند.
پیش از انجام این مراحل لازم است ابتدا ثبت نام معلمان و دانش آموزان در سایت طرح شهاب توسط مدیر مدرسه انجام پذیرد و پس از دادن دسترسی های لازم معلمان می توانند به این سامانه وارد شده و نسبت به تکمیل فرم های ارزشیابی طرح شهاب اقدام نمایند.


پس از اینکه ثبت نام معلم در سایت طرح شهاب انجام شد باید مجوز لازم برای ارزیابی دانش آموزان به وی داده شود. انجام تمام این مراحل توسط مدیر مدرسه صورت می پذیرد . پس از طی این مراحل و دادن دسترسی و مجوزهای لازم معلم می تواند فرم های ارزیابی و تحلیل استعدادهای دانش آموزان را در سایت طرح شهاب تکمیل نماید. نحوه ثبت نمرات در سایت شهاب به این ترتیب است.


  • ابتدا معلمان باید به حساب کاربری خود در طرح شهاب وارد شوند.


بعد از ورود به سامانه طرح شهاب باید برای تکمیل فرم طرح شهاب اقدام کنید. انجام این فرآیند بسیار ساده می باشد و در عین حال نیاز به دقت و توجه دارد. فرم طرح شهاب حاوی هشت دسته استعداد و مهارت است. این مهارت ها و استعدادها به دسته های زیر تقسیم می شوند.


استعداد کلامی، استعداد ریاضی، استعداد هنری، استعداد اجتماعی، استعداد فضایی، استعداد حرکتی و ورزشی، استعداد علوم تجربی، استعداد دینی هر کدام از این دسته ها دارای 10 سوال مربوط به موضوع دسته می باشند و معلم باید برای پاسخگویی به سوالات تمامی دسته ها اقدام نماید.


سوالات چهار گزینه ای بوده و معلمان باید جواب هر سوال را در قالب اعداد 1 تا 4 ذکر نمایند. اگر دانش آموز در مهارت گفته شده دارای سطح پایینی باشد عدد یک و اگر دارای سطح بالایی از آن استعداد یا مهارت باشد به او عدد 4 تعلق می گیرد. بعد از پاسخ به این سوالات باید جمع نمرات دانش آموز در هر دسته از استعدادها و میانگین های مربوط به آن ها نیز در فیلدهای مخصوص جای گذاری شود.

زمان ثبت اطلاعات طرح شهاب در سامانه همگام

معلمان پس از اخذ مجوزهای لازم و داشتن دسترسی ها می توانند به سایت طرح شهاب مراجعه کرده و نتایج ارزیابی ها و تحلیل ها را در سامانه ثبت نمایند.
معلمان دقت داشته باشند که برای ثبت اطلاعات در سایت طرح شهاب باید در بازه زمانی مقرر اقدام نمایند و امکان ورود اطلاعات در هر زمان ممکن نیست.


معمولا زمان ثبت نمرات در سایت شهاب توسط معلمان از اردیبهشت ماه آغاز می شود و معلمان می توانند در این زمان برای ورود به حساب کاربری و ثبت نمرات دانش آموزان اقدام کنند.


معلمان باید در بازه های زمانی مشخص شده در سایت همگام یا همان سایت طرح شهاب برای ورود این اطلاعات اقدام کنند.

طرح شهاب چیست؟

سالانه تعداد بسیاری از دانش آموزان تمایل به ورود به مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان سراسر کشور را دارند. این مدارس به دلیل کیفیت بالاتر آموزش و ارائه امکانات بهتر به دانش آموزان دارای سطح بالاتری از تقاضا برای ورود به این مدارس می باشند.

ثبت اطلاعات دانش آموزان جهت اجرای طرح شهاب از ۱۰ اردیبهشت ماه فعال و تا تیرماه ادامه دارد .


این مدارس که دارای سطح آموزش بالاتر می باشند در مقاطع مختلفی مانند متوسطه اول و دوم اقدام به پذیرش دانش آموز برای ادامه تحصیل می نمایند.


پیش از این دانش آموزان علاقمند به ورود به مدارس نمونه دولتی و تیز هوشان باید برای ورود به این مدارس اقدام به شرکت در آزمون های ورودی می نمودند. این آزمون ها باعث تحمیل استرس و اضطراب زیادی به دانش آموزان به خصوص در مقطع ابتدایی و برای ورود به دوره متوسطه اول می شد. علاوه بر تحمیل سطح بالایی از اضطراب و استرس، شرایط تحصیلی دانش آموز تنها در بازه محدودی از زمان سنجیده می شد.


وزارت آموزش و پرورش در راستای از بین بردن این مشکلات اقدام به ارائه طرحی به نام طرح شهاب به عنوان جایگزینی برای آزمون ورود ی مدارس نمونه دولتی و تیز هوشان نمود.
با استفاده از این طرح دانش آموزان متقاضی ورود به مدارس نمونه دولتی و تیز هوشان در پایه تحصیلی ششم به هفتم نیازی به شرکت در آزمون ورودی این مدارس ندارند. این دانش آموزان به طور مستمر در طول سال های تحصیل در پایه های چهارم، پنج و ششم مورد سنجش و پایش قرار می گیرند و مهارت ها و توانایی های آنان طی زمان سنجیده و در سایت طرح شهاب یا همان سایت همگام ثبت می گردد. در نهایت دانش آموزانی که امتیازات بیشتری را در طول زمان کسب کرده باشند می توانند به این مدارس راه پیدا نمایند.


از مهم ترین اهداف اجرای طرح شهاب می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • هدایت صحیح و برنامه ریزی شده دانش آموزان به سمت استعدادها و توانایی های آنان
  • به کارگیری شیوه ها و روش های جدید آموزش و تدریس و ایجاد اشتیاق و شوق در دانش آموزان
  • ارتقا سطح علمی دانش آموزان با اجرای طرح های میدانی مختلف
  • مشورت با اولیا دانش آموزان در مورد استعدادهای دانش آموزان و همکاری و ارائه راهکار و نکاتی جهت شکوفایی بهتر استعدادهای دانش آموزان


در این مقاله در مورد سایت طرح شهاب ، نحوه ورود به این سامانه، نحوه ثبت نمرات در سایت طرح شهاب و … توضیح داده شد. چنانچه در مورد ثبت نام این طرح یا ورود به سامانه نیاز به راهنمایی و توضیحات تکمیلی بیشتری دارید می توانید با شماره های مندرج در این صفحه تماس گرفته و از راهنمایی کارشناسان مجموعه استفاده نمایید.

سامانه همگام، یکی از سامانه های مفید و کاربردی بوده و دانش آموزان می توانند با ورود به سامانه همگام hamgam.medu.ir به بخش های مختلف این سامانه دسترسی داشته و از آن ها استفاده نمایند

طرح شهاب برای چه پایه هایی است؟

شهاب در واقع مخفف عبارت ( شناسایی و هدایت استعدادهای برتر) است. دانش آموزان پایه چهارم و پنجم ابتدایی  و دانش آموزان پایه ششم ابتدایی شامل طرح شهاب می باشند.

معایب و مزایای طرح شهاب

طرح شهاب، یکی از طرح هایی که در آموزش و پرورش با همکاری بنیاد ملی نخبگان در حال اجراست. طرح شهاب مخفف (شناسایی و هدایت استعدادهای برتر) می باشد و در راستای تحول سند بنیادین آموزش و پرورش اجرا می شود.  هدف اصلی از اجرای طرح شهاب در مدارس، شناسایی و هدایت دانش آموزان در زمینه رشد شخصیت، استعدادها و توانایی های کودکان و شناسایی حوزه های استعدادی دانش آموزان است.

طرح شهاب مدارس مخفف چیست ؟ 

  • ش – شناسایی
  • ه – هدایت
  • ا – استعداد های
  • ب – برتر 
سؤالات متداول سایت طرح شهاب
ثبت اطلاعات دانش آموزان جهت اجرای طرح شهاب از ۱۰ اردیبهشت ماه فعال و تا تیرماه ادامه دارد.

سایت طرح شهاب که برای انجام این طرح در نظر گرفته شده است در واقع همان سایت همگام می باشد، اطلاعات کامل در این رابطه در مقاله ارائه شده است.

سایت طرح شهاب که برای انجام این طرح در نظر گرفته شده است در واقع همان سایت همگام می باشد، اطلاعات کامل در این رابطه در مقاله ارائه شده است.

طرح شهاب در مدارس در دوره ابتدایی توسط معلمان هر پایه انجام می شود که باعث شناخت دقیق معلم از دانش آموز خود خواهد شد . بنابراین معلم هر پایه می تواند به خوبی قضاوت کند که دانش آموزانش چه استعدادها و توانمندی‌هایی دارند.

معلمان می توانند با داشتن اطلاعات کاربری خود به سامانه وارد شوند. توضیحات کامل در متن ارائه شده است.

ثبت نام در سایت طرح شهاب و دادن مجوز و دسترسی های لازم توسط مدیر مدرسه انجام می گیرد. برای مشاهده اطلاعات بیشتر متن بالا را مطالعه نمایید.

لینک کوتاه مقاله :

متن سربرگ خود را وارد کنید

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

6/6 - (21 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سایت سامانه طرح شهاب مدارس ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا