سامانه ثبت نام بهورزی ۱۴۰۲

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه ثبت نام بهورزی ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ثبت نام آزمون بهورزی ۱۴۰۲

آزمون بهورزی توسط دانشگاه های علوم پزشکی کشور و به منظور تامین نیروی انسانی لازم برای خدمت و فعالیت در خانه های بهداشت روستایی کشور برگزار می گردد.

علاقمندان به ثبت نام در آزمون بهورزی و خدمت به عنوان بهورز در خانه های بهداشت روستایی کشور می توانند در آزمون بهورزی شرکت نموده و پس از کسب نمره قبولی و گذراندن مراحل، در خانه های بهداشت روستایی کشور به فعالیت مشغول شوند.

در حال حاضر سامانه ثبت نام بهورزی بصورت اختصاصی برای این مورد طراحی نشد. متقاضیان برای ثبت نام آزمون بهورزی لازم است به اطلاعیه های دانشگاه علوم پزشکی استان خود توجه داشته باشند. پس از اعلام زمان دقیق ثبت نام بهورز در دانشگاه های علوم پزشکی داوطلبان با مراجعه به سایت دانشگاه علوم پزشکی مربوطه و بارگذاری مدارک لازم می توانند فرآیند ثبت نام خود را به صورت غیرحضوری انجام دهند و در زمان تعیین شده در آزمون بهورزی شرکت نمایند.

پس از اعلام نتایج آزمون بهورزی از داوطلبانی که حد نصاب نمره را کسب کرده اند، دعوت به مصاحبه خواهد شد. 40 درصد نمرات داوطلبان به مصاحبه اختصاص دارد.

اگر شما هم قصد شرکت در این آزمون را دارید یا تمایل دارید در مورد این آزمون بیشتر بدانید این مطلب به شما کمک می کند تا با شرایط لازم برای شرکت در آزمون بهورزی 1402 ، مدارک لازم و … به طور کامل آشنا شوید پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

بهورزی

آزمون بهورزی 1402

بهورزان در خط اول بهداشت و درمان روستاهای کشور مشغول به فعالیت بوده و عهده دار سلامتی جمعیت تحت پوشش و ساکن روستاها هستند.

بهورز کارمندی است که در یک یا چند خانه بهداشت روستایی به فعالیت مشغول می باشد. بهورز می تواند مرد یا زن باشد بومی بودن داوطلبین نیز یک شرط بسیار مهم برای ثبت نام بهورزی خواهد بود.

 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درجهت  به کارگیری و فعالیت بهورزان در خانه های بهداشت روستایی سراسر کشور اقدام به برگزاری و ثبت نام آزمون استخدامی بهورزی می نماید. این آزمون استخدامی بهورزی می تواند فرصت و موقعیت خوبی برای افراد علاقمند به خصوص روستاییان باشد تا از این طریق بتوانند علاوه بر استخدام به عنوان بهورز در بالا بردن سطح سلامت و آگاهی مردم روستا نقش خوبی داشته باشند.

ثبت نام آزمون بهورزی 1402

افراد علاقمند به فعالیت به عنوان بهورز بعد از ثبت نام در آزمون بهورزی، در صورت قبولی در این آزمون و کسب حد نصاب لازم و گذراندن دیگر مراحل می توانند به عنوان بهورز در خانه های بهداشت مشغول به خدمت شوند.

سامانه ثبت نام بهورزی ۱۴۰۲

همان طور که اشاره شد ثبت نام استخدامی بهورزی 1402 با هدف فعالیت و خدمت بهورزان زن و مرد در خانه های بهداشت سراسر کشور و توسط وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی انجام می گیرد.

ثبت نام آزمون بهورزی با توجه به نیاز هر منطقه توسط هر دانشگاه به طور جداگانه اعلام می گردد و علاقمندان بعد از فراخوان ثبت نام در آزمون استخدامی بهورزی توسط دانشگاه های علوم پزشکی می توانند در این آزمون شرکت کنند.

همان طور که گفته شد فراخوان ثبت نام توسط هر دانشگاه علوم پزشکی و به طور مجزا اعلام می شود و نحوه ثبت نام نیز مختص همان دانشگاه است.

متقاضیان باید پیگیر اطلاعیه های منتشره از سوی دانشگاه علوم پزشکی محل سکونت خود باشند و در صورت اعلام فراخوان برای ثبت نام آزمون بهورزی اقدام نمایند. این علاقمندان باید در بازه زمانی مقرر اعلام شده به سایت علوم پزشکی استان خود مراجعه نموده و در آزمون بهورزی ثبت نام نمایند.

شرایط ثبت نام آزمون بهورزی

داوطلبان شرکت در آزمون بهورزی باید از اطلاعیه هایی که توسط دانشگاه های علوم پزشکی منتشر می شود اطلاع پیدا نموده و پس از آن در صورت داشتن شرایط لازم برای ثبت نام خود اقدام نمایند. داوطلبان شرکت در آزمون بهورزی باید دارای شرایط لازم باشند. شرایط ثبت نام در آزمون بهورزی به دو دسته شرایط عمومی و اختصاصی تقسیم می شود. در ادامه شرایط عمومی و اختصاصی شرکت در این آزمون آورده شده است.

شرایط عمومی

  • داشتن تابعیت ایرانی

  • تدین به دین مبین اسلام و یا یکی دیگر  از دیگر ادیان مذکور در قانون اساسی

  • التزام و اهتمام عملی به قوانین دین اسلام و قوانین جمهوری اسلامی ایران

  • نداشتن هیچ گونه اعتیاد به مواد مخدر و دخانیات

  • نداشتن سوء پیشینه و سابقه جزایی موثر

  • برخورداری از سلامت فیزیکی، روانی و توانایی لازم برای انجام امور

  • داوطلبان مرد باید دارای کارت پایان خدمت سربازی باشند.

  • نداشتن سابقه اخراج از موسسات دولتی و دستگاه ها و عدم انفصال از خدمت

  • نداشتن هرگونه محرومیت و یا ممنوعیت قانونی برای انجام امور دولتی

  • علاقمندان به خدمت به عنوان بهورز نباید در هیچ کدام از دستگاه های اجرایی ( به صورت رسمی، پیمانی و یا ثابت) در استخدام باشند.

 

شرایط اختصاصی

  • داشتن حداقل مدرک دیپلم در رشته های مختلف ( غیر از رشته هایی که ملزم به سپری کردن دوره تعهد خدمت می باشند).
  • بومی بودن داوطب، پذیرش بهورز غیر بومی امکان پذیر نمی باشد.
  • برخورداری از شرایط سنی ، دارندگان دیپلم بهیاری باید دارای حداقل 16 و حداکثر 26 سال سن باشند. این سن برای دارندگان مدرک تحصیلی کاردانی 28 سال، برای مدرک کارشناسی 30 سال می باشد.

مدارک لازم برای ثبت نام آزمون بهورزی

داوطلبان شرکت در آزمون بهورزی می بایست پس از اطلاع از زمان ثبت نام آزمون بهورزی در صورت دارا بودن شرایط لازم با مراجعه به سایت ثبت نام نسبت به انجام ثبت نام خود اقدام نمایند.

علاقمندان به شرکت در آزمون بهورزی برای ثبت نام در آزمون باید مدارک لازم را در دسترس داشته و ارائه نمایند. مدارک لازم برای ثبت نام آزمون بهورزی شامل این موارد است.

•        شناسنامه و کارت ملی داوطلب

•        عکس پرسنلی داوطلب

•        مدارک دال بر بومی بودن داوطلب

•        کارت پایان خدمت و یا معافیت از سربازی برای داوطلبان آقا

•        داشتن مدارک اثبات کننده در خصوص معلولیت  فرد (به همراه تاییدیه از سوی سازمان بهزیستی)

•        داشتن نامه گواهی به اشتغال از دستگاه محل فعالیت و همچنین خلاصه عملکرد

•        مدارک ایثارگری

زمان ثبت نام آزمون بهورزی 1402 

همان طور که پیش از این هم اشاره شد دانشگاه های علوم پزشکی کشور بنا به نیاز خود اقدام به انتشار فراخوان در زمینه استخدام نیروی  بهورز می نمایند و علاقمندان باید با دنبال کردن این فراخوان ها از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان خود در زمان اعلام شده برای انجام ثبت نام اقدام نمایند.

بنابراین و به دلیل هماهنگ نبودن زمان برگزاری آزمون، زمان دقیق برگزاری این آزمون مشخص نمی باشد و علاقمندان باید اخبار و اطلاعیه ها در مورد زمان دقیق ثبت نام آزمون بهورزی را از طریق وب سایت رسمی هر یک از دانشگاه های علوم پزشکی پیگیری نمایند.

 

آزمون بهورزی به منظور تامین نیروی انسانی لازم برای خدمت در خانه های بهداشت روستایی کشور برگزار می شود و دانشگاه های علوم پزشکی کشور اقدام به اعلام فراخوان در این خصوص می نمایند. در متن بالا در مورد شرایط عمومی و اختصاصی لازم برای شرکت در این آزمون، مدارک لازم، زمان ثبت نام آزمون بهورزی و… توضیح داده شد.

اگر بعد از خواندن این مطلب هر گونه سوالی در این خصوص داشتید می توانید آن را از قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید کارشناسان این مجموعه پس از دریافت سوالات شما به آنها پاسخ خواهند داد.

در صورتی که تمایل دارید می توانید نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را نیز به صورت کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

سؤالات متداول سایت ثبت نام آزمون بهورزی ۱۴۰۲

علاقمندان به استخدام به عنوان بهورز در خانه های بهداشت روستایی سراسر کشور می توانند در آزمون بهورزی شرکت نموده و در صورت قبولی در مراکز بهداشت روستاها به فعالیت مشغول شوند. در خصوص آزمون بهورزی در مقاله بالا توضیحات بیشتری ارائه شده است.

داشتن حداقل مدرک دیپلم در رشته های مختلف به غیر از رشته هایی که ملزم به سپری کردن دوره تعهد خدمت می باشند. لذا داوطلبین دارای مدرک پایین تر از دیپلم و یا کارکنان دولتی و یا بازخرید شده، مجاز به ثبت نام بهورزی نخواهند بود. بومی بودن داوطلبین نیز یک شرط بسیار مهم برای ثبت نام بهورزی خواهد بود.
 

 متقاضیان برای ثبت نام در آزمون بهورزی ، لازم است به شرایط اختصاصی هریک از دانشگاه های علوم پزشکی نیز در پذیرش داوطلبان توجه داشته باشند. در حال حاضر سامانه ثبت نام بهورزی با آدرس خاصی وجود ندارد.

داوطلبان شرکت در آزمون بهورزی باید دارای شرایط عمومی و اختصاصی لازم برای شرکت در آزمون باشند. موارد مربوط به شرایط عمومی و اختصاصی در مقاله بالا به طور کامل شرح داده شده است.

همان طور که در بالا هم به آن اشاره شد به علت اینکه آزمون بهورزی کشوری نبوده و هر دانشگاه به طور مجزا اقدام انتشار فراخوان می نماید بنابراین زمان آزمون هم به این دلیل برای هر دانشگاه متفاوت می باشد.

لینک کوتاه مقاله :

متن سربرگ خود را وارد کنید

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

6/6 - (55 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه ثبت نام بهورزی ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

یک دیدگاه

  1. با سلام
    من کارشناس پرستاری هستم متولد 1369مدت 2سال طرح اجباری و 2 سال تمدید طرح رادر بیمارستان می گذرانم آیا شرایط سنی بنده برای شرکت در آزمون استخدامی بهورزی را ایجاب میکند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا