سامانه پاس pas.medu.ir

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه پاس pas.medu.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سامانه پاس pas.medu.ir

سامانه پاس | pas.medu.ir یک سایت نوپا و تازه می باشد که توسط وزارت آموزش و پرورش طراحی و راه اندازی شده است آموزش و پرورش برای ارائه خدمات غیرحضوری و آنلاین برای دانش آموزان سامانه پاس که به معنی “پرونده الکترونیکی سلامت دانش آموزان” نیز شناخته می شود را با هدف بررسی سلامت دانش آموزان طراحی کرده است.

درنتیجه سامانه پاس با هدف بررسی سلامتی دانش آموزان توسعه داده شده است و دانش آموزان نیز برای بررسی سلامت خود توسط آموزش و پرورش می بایست در سایت پاس ثبت انجام دهند و وضعیت سلامتی کنونی خود را در این سامانه ثبت کنند در ادامه مقاله نحوه عضویت و اشنایی با خدمات این سامانه برای شما توضیح دادایم پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

معرفی سامانه پاس pas.medu.ir

سامانه پاس pas.medu.ir یک سایت بررسی وضعیت سلامتی دانش آموزان می باشد به طوری که آن‌ها با ثبت نام در این سامانه می‌توانند وضعیت کنونی خود را ثبت کنند تا از گسترش بیماری‌ها به سایر همکلاسی‌ها جلوگیری کنند. در حال حاضر سامانه pas.medu.ir  به طور کامل راه‌اندازی نشده است.

به دلیل اینکه این سامانه به صورت کامل طراحی نشده است اطلاعات زیادی درسترس ما نیست لذا با جمع آوری اطلاعاتی که اکنون در دست ما است این سامانه با هدف جلوگیری از شیوع بیماری میان دانش آموزان شروع به فعالیت کرده است. اکنون قصد داریم در ادامه مقاله بپردازیم به معرفی و بررسی این سامانه پاس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

توجه :  دانش آموزان باید با به این سامانه وارد شوند و اطلاعات لازم را وارد کرده تا پرونده الکترونیکی سلامت برای هر دانش آموز ایجاد شود.

سایت پاس داری خدماتی چون می باشد:

  •  تعریف نقش ها و دسترسی کاربران، طراحی فرم اولیه کویید ۱۹، طرحی گزارشات
  •  آسیب شناسی، طراحی RFP سامانه پرونده الکترونیک سلامت
  •  احصا فرآیند های سایر بیماری ها، دسترسی کاربران، طراحی فرم و طراحی گزارشات
  •  هوشمند سازی فرآیند ها با ارتباط دیگر سازمان ها از جمله وزارت بهداشت، ثبت احوال، سازمان جغرافیایی با تعیین وب سرویس ها
  •  پیاده سازی کامل سامانه پاس و گزارش دهی هوشمند (BI)

سایت سیدا یک سامانه مخصوص مدیران، معلمان و معاونان مدارس میباشد زمانی که شیوع کرونا باعث تعطیلی مدارس شده بود سامانه سیدا به دستور وزارت آموزش و پرورش ایجاد گردید. سامانه یکپارچه دانش آموزی یا به اختصار سایت سیدا برای جمع آوری و طبقه بندی نمرات و اطلاعات تحصیلی دانش آموزان راه اندازی شده است.

ورود به سامانه پاس PAS

سایت پاس pas medu ir، سامانه‌ای است که برای ایجاد پرونده الکترونیکی سلامت دانش آموزان برای همه پایه‌های تحصیلی چون ابتدایی، راهنمایی، دبیرستانی، و…. ایجاد شده است.

همان گونه که توضیح دادیم سامانه پاس یا مخفف پرونده الکترونیکی سلامت دانش آموزان یک سایت جدیدی می باشد که آموزش و پرورش برای جلوگیری از بیماری ها و کنترل آن در مدارس کشورمان می باشد. ضمن اینکه این سامانه بصورت کامل راه اندازی نشده اما نحوه ورود به سایت پاس نیز مثل بقیه سامانه می باشد. پس ما در ادامه نحوه ورود به سایت پاس pas.medu.ir برای شما توضیح خواهیم داد تا در ورود به این سامانه به مشکلی برنخورید.

در قدم اول ورود به این سامانه می بایست چند مرحله ساده را پست سر بگذارید تا وارد سامانه شوید و از خدمات و سایر امکانات سامانه pas.medu.ir استفاده کنید. حال راهنمای ورود به سامانه پاس را در زیر به صورت تصویری بیان می‌کنیم:

  • در قدم اول آدرس اینترنتی سامانه پاس pas.medu.ir را در جستجوگر خود سرچ کنید. شما می‌توانید این کار را روی گوشی، کامپیوتر یا لپ تاپ خود انجام دهید. زیرا هیچ گونه محدودیتی برای ورود به سامانه پاس از طریق گوشی، کامپیوتر یا لپ تاپ وجود نخواهد داشت .
  • بعد از بالا آمدن نتایج جستجو خود روی اولین گزینه با همین نام ضربه بزنید.
  • حالا شما به صفحه اصلی سایت pas.medu.ir هدایت خواهید شد.

با انجام این مراحل توضیح داده شده می توانید به راحتی وارد سامانه پاس شوید. اما چگونه نحوه ثبت نام در سامانه پاس هنوز تا زمانی که این سایت به صورت کامل راه‌ اندازی نشود، وجود نخواهد داشت.

سامانه پاس pas.medu.ir سایت پرونده سلامت دانش آموزان

خدمات و امکانات سامانه پاس pas.medu.ir

همان گونه که میدانید دانش آموزان برای ورود به مدارس قبل از ثبت نام در مراکز بهداشت معاینه جسمی، چشم، گوش و معاینه آمادگی ذهنی و اسکلتی، قرار میگیرند. اما امکان این نیز وجود دارد با شروع به کار سامانه پاسpas.medu.ir عمده ترین مراحل دانش آموزان در بدو ورود در این سامانه انجام شود.

همان طور که در ابتدایی مقاله نیز خدمت شما گفتیم سامانه پاس هنوز شروع به فعالیت نکرده و از امکانات آن هنوز نمی توان صحبت زیادی کنیم اما اخبار که به دست ما رسیده سخنگوی وزارت آموزش و پرورش این سامانه از پنج فاز مختلف تشکیل شده است که همه این سرویس ها در راستای افزایش سطح سلامتی دانش آموزان در بخش‌های مختلف ایجاد شده‌اند.

  • فاز صفر: در این فاز نقش دانش آموزان، معلمان و غیره در سامانه تعریف می‌شود و دسترسی آن‌ها در سامانه مشخص می‌شود. هم‌چنین باید در این فاز فرم اولیه کرونا یا همان کوئید 19 و فرم گزارشات آن‌ها باید طراحی شوند.
  • فاز اول: در این مرحله کلیه نقش‌های تعریف شده در فاز صفر آسیب‌شناسی می‌شوند و RFP سامانه پرونده الکترونیک سلامت نیز برای آن‌ها طراحی می‌شود.
  • فاز دوم: در این فاز دانش‌آموزانی که به بیماری‌های دیگری به غیر از کرونا مبتلا هستند، سرشماری می‌شوند.
  • فاز سوم: فاز سوم، فاز هوشمند سازی فرآیندها در ارتباط دیگر سازمان‌ها شامل وزارت بهداشت، ثبت احوال، سازمان جغرافیایی با تعیین وب‌سرویس‌ها است.
  • فاز چهارم: پس از گذراندن کلیه فازهای مذکور، سامانه پاس یا همان سامانه پرونده الکترونیکی سلامت دانش آموزان به طور کامل راه‌اندازی خواهد شد.

این را نیز در اخرین مقاله برای شما اضافه کنم شما میتوانید با مراجعه به سامانه پادا در قسمت آزمون ارزیابی شرکت کنید توجه داشته باشید سامانه پاس با هدف گسترش این خدمات در سامانه پادا است.

دانش آموزان برای ورود به سامانه ارزیابی سواد حرکتی دانش آموزان نیاز به کد دانش آموزی دارند. این کد را دانش آموزانی دریافت می کنند که مدیر مدرسه، اسامی آن ها را در سامانه سیدا ثبت نموده باشد. بنابراین برای دریافت کد به مدیر مدرسه خود مراجعه نمایید.

سؤالات متداول سامانه پاس pas.medu.ir

این سامانه برای دریافت کد سوابق تحصیلی دانش آموزان توسط معلمان، کارشناسان وزارت آموزش و پرورش و دانش آموزان تعریف شده است.

بله سامانه پادا با هدف ارزیابی حرکتی در سایت خود این امکان را برای دانش آموزان فراهم کرده است.

انتشار مقاله در شبکه های اجتماعی

6/6 - (25 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه پاس pas.medu.ir

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا