ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402

جهت مشاوره تلفنی در زمینه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

علاقمندان به تحصیل در مقطع دکتری رشته های مربوط به وزارت بهداشت می بایست در زمان های مقرر شده برای ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت اقدام نمایند. مراحل مربوط به برگزاری و ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402 از طریق سایت سنجش پزشکی کشور صورت می پذیرد.

هر ساله وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی کشور در بازه های زمانی مقرر اقدام به ثبت نام از افراد واجد الشرایط علاقمند به شرکت در آزمون دکتری تخصصی می نماید. این آزمون در رشته های مختلف علوم پایه پزشکی ، رشته های بهداشت و تخصصی ، داروسازی و دندانپزشکی برگزار می گردد.

علاقمندان به تحصیل در مقطع دکتری رشته های مختلف وزارت بهداشت می بایست در بازه های زمانی مقرر و در صورت تطابق با مفاد و مواد مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402 نسبت به انجام ثبت نام خود اقدام نمایند.

در ادامه این مطلب در مورد زمان ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت، نحوه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت شرایط ثبت نام و … توضیح خواهیم داد.

  سایت ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402

داوطلبان زیادی ممکن است هر ساله پیگیر اخبار مربوط به برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت و ثبت نام در این آزمون باشند.

آزمون دکتری وزارت بهداشت هر ساله در زمان مقرر برگزار می گردد و داوطلبان شرکت در آزمون دکتری تخصصی می بایست ابتدا در زمان های مقرر شده نسبت به مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402 اقدام نموده و پس از آگاهی از شرایط و ضوابط آزمون و با توجه به رشته تحصیلی خود برای ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت اقدام نمایند.

تنها داوطلبانی می توانند در این آزمون ثبت نام نمایند که قصد ادامه تحصیل در رشته های مرتبط با رشته قبلی خویش را داشته و در بازه های زمانی مقرر شده برای ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت اقدام نمایند.

ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از طریق سایت ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت یعنی سایت سنجش پزشکی کشور با آدرس اینترنتی sanjeshp.ir صورت می پذیرد.

مقاله پیشنهادی » سامانه جامع آزمون سراسری my.sanjesh.org

زمان ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402

همان طور که پیش از این هم اشاره شد ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402 در بازه های زمانی معین از طریق سایت سنجش پزشکی کشور انجام می پذیرد. این سامانه با آدرس اینترنتی sanjeshp.ir در دسترس می باشد.

کلیه جزئیات مربوط به برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت هر ساله از طریق سایت سنجش پزشکی کشور به اطلاع داوطلبان و علاقمندان به شرکت در آزمون دکتری وزارت بهداشت رسانیده می شود و داوطلبان می بایست ابتدا با مراجعه به سامانه سنجش پزشکی کشور نسبت به دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402 اقدام نموده و پس از اطلاع از کلیه ضوابط در صورت تطبق با شرایط خویش در این آزمون ثبت نام نمایند.

طبق اطلاعیه های منتشر شده در سایت سنجش پزشکی کشور، زمان ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت برای رشته های مختلف به شرح زیر می باشد.

  زمان ثبت نام آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی رشته های داروسازی     زمان ثبت نام آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی سایر رشته ها به جز داروسازی
  1401/12/14 تا 1401/12/21   نیمه دوم اردیبهشت 1402  

•        لازم به ذکر است که آزمون مجموعه رشته های داروسازی، در تاریخ  29 تیر ماه 1402 برگزار خواهد شد.

•        آزمون رشته های علوم پایه، بهداشت و تخصصی و دندانپزشکی، نیز در تاریخ 4 آبان ماه  1402 و در یک نوبت برگزار می شود و پذیرفته شدگان در این آزمون در بهمن سال 1402 ( نیمسال دوم ) به دانشگاه های محل پذیرش وارد خواهند شد.

 

شرایط ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402

داوطلبان ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402 باید ابتدا و پیش از انجام فرآیند ثبت نام، از کلیه شرایط ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402 مطلع بوده و در صورتی که از کلیه شرایط برخوردار هستند نسبت به ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت اقدام نموده و وجه آزمون را واریز نمایند.

لازم به ذکر است در صورت عدم تطابق با شرایط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری وزرات بهداشت 1402 ، وجه واریز شده عودت داده نخواهد شد، بنابراین لازم است پیش از ثبت نام و واریز وجه از کلیه شرایط لازم آگاهی پیدا نمایید.

همچنین در صورتی که شرایط داوطلبان شرکت در این آزمون با شرایط مندرج در دفترچه مغایر باشد در مراحل بعد و در صورت قبولی در آزمون از پذیرش این افراد جلوگیری خواهد شد.

شرایط عمومی

•  پیرو دین اسلام یا یکی از ادیان درج شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

•   مخالفت نداشتن  با نظام جمهوری اسلامی ایران و پذیرفتن قانون اساسی کشور

•  عدم وابستگی به گروهک های ضد انقلاب

•  برخورداری از سلامت جسمی لازم

•   عدم اعتیاد به مواد مخدر

•   عدم اشتهار به فساد اخلاقی

•   نداشتن سوء پیشینه کیفری

•        ….

شرایط اختصاصی

•   داشتن  دانشنامه ی کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای مرتبط با رشته آزمون

•   در صورت اشتغال به تحصیل، داوطلبان می بایست برای شرکت در آزمون دکتری وزارت بهداشت تا تاریخ 31 شهریور ماه 1402 فارغ التحصیل شوند.

•   دارا بودن مدرک زبان انگلیسی مورد تائید وزارت بهداشت

•   تطابق رشته تحصیلی با رشته انتخابی آزمون

•   داوطلبان دارای مدرک معادل کارشناسی ارشد مجاز به انتخاب رشته در آزمون دکتری وزارت بهداشت نمی باشند.

•   داوطبان باید فقط در یکی از دوره های دکتری تخصصی یا دکتری پژوهشی شرکت نموده و می توانند در دو رشته که در دو نوبت مختلف برگزار می شود شرکت نمایند.

•  عدم اشتغال به تحصیل در دوره های دکتری تخصصی و پژوهشی و یا دستیاری تخصصی پزشکی ( کلیه مؤسسات آموزشی و تحقیقاتی کشور)

•   داوطلبان شرکت در آزمون در صورتی که طرح نیروی انسانی خود را شروع ننموده باشند و یا این طرح را به اتمام رسانیده باشند می توانند در این آزمون شرکت نمایند و در صورتی که در حین انجام طرح خود در آزمون قبول شوند، امکان ترخیص آنان برای ادامه تحصیل فراهم خواهد شد.

•  افراد پذیرفته شده در آزمون دکتری تخصصی سال 1401 و همچنین دانشجویان دوره روزانه و غیر روزانه مشغول به تحصیل در مقطع دکتری خواهند توانست در آزمون دکتریوزارت بهداشت سال 1402 ثبت نام نموده و شرکت نمایند .

•  این افراد در صورت پذیرفته شدن در آزمون می بایست از رشته تحصیلی پیشین خود انصرف دهند.

•  داوطلبان استفاده از امتیاز استعداد درخشان باید دقت نمایند که بر طبق آئین نامه جدید تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان استعداد درخشان ، داوطلبان دارای شرایط در هر مقطع فقط یک بار مجاز به استفاده از این امتیاز می باشند ( به شرط آن که بیشتر از دو سال از زمان فارغ التحصیلی آنان نگذشته باشد). شرکت داوطلب در جلسه آزمون دکتری، فارغ از قبولی یا عدم قبولی داوطلب به منزله استفاده تلقی می شود.

مقاله پیشنهادی » سامانه رشد کارمند وزارت بهداشت karmand.behdasht.gov.ir

سیستم پاسخگویی سازمان سنجش request.sanjesh.org سامانه ای است که توسط سازمان سنجش و برای پاسخگویی به سوالات و ابهامات داوطلبان ایجاد شده است.

سازمان سنجش و آموزش کشور یکی از سازمان های بزرگ و دولتی کشور بوده که وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات می باشد. این سازمان به صورت مداوم و سالیانه اقدام به برگزاری آزمون های ورودی مقاطع مختلف دانشگاه ها و آزمون های استخدامی می نماید.

نحوه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402

ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402 به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش پزشکی کشور  با آدرس اینترنتی sanjeshp.ir انجام می پذیرد.

 داوطلبان باید پیش از ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت و واریز وجه آزمون، دفترچه راهنمای آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402 را به طور کامل مطالعه نموده و در صورت تطابق با شرایط خود نسبت به ثبت نام و واریز وجه آزمون اقدام نمایند

برای انجام فرآیند ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402 باید به این ترتیب عمل نمایید.

ابتدا به سایت ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402 وارد شوید. این سایت یعنی سایت سنجش پزشکی کشور با آدرس اینترنتی sanjeshp. ir در دسترس می باشد.

ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402

 

بعد از ورود به صفحه اصلی سایت سنجش پزشکی کشور از منوی سمت راست، گزینه دکتری تخصصی ph.D  را انتخاب نمایید.

نحوه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

از بین گزینه ها، لینک مربوط به  ارسال مدارک – ثبت نام جدید را انتخاب نمایید.

بعد از انجام این مرحله می بایست نسبت به پرداخت هزینه آزمون اقدام نمایید.

بعد از انجام مرحله مربوط به پرداخت وجه شرکت در آزمون، مجددا وارد  لینک مربوط به  ارسال مدارک – ثبت نام جدید شوید. بعد از وارد نمودن کد ملی خود به صفحه مربوط به ارسال مدارک وارد خواهید شد.

مدارک درخواست شده را طبق فرمت خواسته شده ارسال نمایید.

بارگذاری مدارک در سایت ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402

پس از بارگذاری مدارک خود به صفحه تکمیل مشخصات خود وارد می شوید. کلیه مشخصات خواسته شده (از جمله نام، نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه ، محل صدورشناسنامه، جنسیت، وضعیت تاهل، کد ملی، تابعیت، دین، تاریخ تولد، استان محل تولد، شهر/ شهرستان محل تولد ،گزینه مربوط به شناسایی داوطلب چپ دست، آدرس محل سکونت، کدپستی محل سکونت، اطلاعات مربوط به شماره تلفن و پست الکترونیک، وضعیت نظام وظیفه و…) را در کادرهای مخصوص وارد نمایید.

ثبت اطلاعات فردی در سایت ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402

بعد از تکمیل این اطلاعات بر روی گزینه صفحه بعد کلیک نمایید.

صفحه جدید که به آن هدایت می شوید مخصوص تکمیل اطلاعات تحصیلی داوطلبان ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت می باشد.

ثبت مشخصات تحصیلی در سایت ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402

اطلاعات در خواست شده (از جمله وضعیت تحصیل در زمان ثبت نام، مقطع تحصیلی، رشته تحصیلی كارشناسی ارشد یا دكتری حرفه ای، رشته تحصیلی کارشناسی، تاریخ شروع به تحصیل كارشناسی ارشد یا دكتری حرفه ای، تاریخ فراعت از تحصیل ، معدل مقطع دوره كارشناسی ارشد یا دكتری حرفه ای، شهر محل امتحان، رشته انتخابی اول و دوم، مدرک زبان و… ) را به طور دقیق در کادرهای مخصوص وارد نمایید.

بعد از تکمیل این صفحه گزینه صفحه بعد را بفشارید.

بعد از ورود اطلاعات شخصی و تحصیلی خود در ادامه به صفحه مربوط به سهمیه آزمون دکتری وزارت بهداشت وارد خواهید شد.

اطلاعات مربوط به سهمیه را نیز در این صفحه به طور کامل تکمیل نموده و در انتها بر روی گزینه صفحه بعد کلیک کنید.

بعد از اتمام فرآیند مربوط به ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402، به شما کد پرداخت و کد رهگیری ارائه خواهد شد. این دو کد ارائه شده را باید تا پایان مراحل شرکت در آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402 نگهداری نمایید.

برای ورود مستقیم به سایت سنجش پزشکی کشور sanjeshp.ir کلیک کنید.

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402

داوطلبان می بایست قبل از اقدام برای ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402 با مراجعه به سایت سنجش پزشکی کشور با آدرس اینترنتی sanjeshp.ir دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402 را دانلود و به طور کامل مطالعه نمایند.

بعد از مطالعه دفترچه در صورتی که شرایط شما با موارد گفته شده در دفترچه تطابق داشت میتوانید نسبت به ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1402 و واریز وجه آزمون اقدام نمایید.

لازم است که دقت داشته باشید دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402 تاکنون منتشر نشده است و پس از انتشار دفترچه آزمون اطلاع رسانی های لازم در این رابطه صورت خواهد پذیرفت.

در این مقاله به شرح و توضیح در رابطه با ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1402، نحو ثبت نام ، زمان ثبت نام و … پرداختیم. در صورتی که در هر مرحله از آزمون به سوال و یا مشکلی برخوردید یا نیاز به راهنمایی بیشتری دارید می توانید با شماره های درج شده در این صفحه تماس گرفته و از راهنمایی و مشورت کارشناسان این مجموعه استفاده نمایید.

بدون شک اگر شما جز افراد دانش آموزان کنکوری یا دانشجو باشید حتما تا به الان با سایت سازمان سنجش آموزش کشور | sanjesh.org سرکار داشته اید؛ سامانه سنجش جزء پرکاربردترین سایت های تحصیلی در کشور ایران می باشد. از مهترین وظایف سامانه سنجشsanjesh برنامه ریزی و برگزاری کنکور سراسری برگزاری آزمون های کاردانی به کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری، و… در کشورمان را بر عهده خود دارد.

سؤالات متداول ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲

علاقمندان به شرکت در آزمون دکتری وزارت بهداشت سال 1402 می بایست بری انجام مراحل ثبت نام به سایت سنجش پزشکی کشور sanjeshp.ir مراجعه نمایند.

بازه های زمانی مربوط به ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1402 بری رشته های داروسازی و سایر رشته ها به جز داروسازی به طور کامل در متن بالا توضیح داده شده است.

شرایط ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1402 به طور کامل در متن بالا ارائه شده است. برای آگاهی از این موارد به متن بالا مراجعه نمایید.

6/6 - (53 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا